Fantas simsblogg

Alla inlägg under juni 2012

Av Fanny - 13 juni 2012 18:16

Då var det bekräftat! Nästa spel i The sims 3-serien är The sims 3 Övernaturligt. Som vanligt ett väldigt tråkigt svenskt namn, så förvänta er att jag kommer att refera till det som Supernatural, det engelska namnet.


Denna expansion kommer att vara inriktad på övernaturliga varelser och lite magi; Men mest övernaturliga varelser. De varelser som kommer att finnas i expansionen kommer bland annat att vara varulvar, älvor, häxor, magiker och mer uppgraderade vampyrer. Alla kommer att ha olika interaktioner och superkrafter.


 

Det kommer även att finnas en ny stad vid namn Moonlight falls. Jag har tyvärr inga bilder på denna, så mer än så kan jag inte berätta om staden.


Det kommer även att komma med en massa övernaturliga färdigheter och föremål.


Sen verkar det finnas en limited-edition-version med plants vs zombies (eller som det verkar kallas på svenska: Växter mot Zombier)... ALLTSÅ SERIÖST EA. Först Katy Perry, sen Diesel, och nu det här...? Skaffa lite kreativitet i stället för att göra spel med andra företag/artister.


Aja, här kommer lite bilder.

 
              


I sverige har det sitt releasedatum den 6 september!

Av Fanny - 13 juni 2012 14:30

   
 Obs: Destination Världen expansionspaket krävs


Ni har önskat det här i typ fyra månader, och nu ska jag äntligen skriva om det! xD För att undvika missförstånd: Det finns två olika mumie-ämnen; Att bli en mumie och att få en förbannelse av mumien, och därmed dö. I det här inlägget skriver jag om hur man blir en.


Att få en sim att bli en mumie är egentligen lättare än vad man tror, precis som med många andra varelser (förutom Simboten då...). Din sim behöver bara sova i en sarkofag.


Att skaffa en sådan är enkelt ifall du fuskar. För att fuska till dig sarkofagen måste du använda dig av Buydebug-fusket. Alltså, för dig som inte vet Först klickar du Ctrl, Shift och C (och Windowsknappen om du har Windows Vista) samtidigt. Då dyker fuskrutan upp. I den ska du skriva Testingcheatsenabled true och trycka enter. Sedan ska du öppna fuskrutan igen, men den här gången ska du skriva Buydebug on.


Sedan ska du gå till buydebug-avdelningen! Den blir enkel att hitta ifall du är inne i köpläget när du skriver in fusket, så var det.


När du är på Debugavdelningen så ska du leta fram en sak som heter Kungarnas fördömda sarkofag. Köp den och placera ut den på tomten. Den kostar bara en simdal, så du kommer inte att behöva betala för att bli en mumie! Eller, jo, det måste du, men inte alls mycket.


Sedan ska din sim sova i sarkofagen när den är trött! Om din sim har sovit tillräckligt länge kommer den att komma ut mycket starkare (dvs med större muskler) än förut.


 

Sedan, när din sim är tillräckligt trött, be den att sova i sarkofagen igen. Den här gången kommer han eller hon inte komma ut med någon speciell förändring, men det är ändå viktigt att sova i den. Gör din sim trött igen och låt den sova en tredje gång. Då, om den har sovit tillräckligt länge, kommer han eller hon ut som en mumie!


Tips: Om du inte orkar vänta på att simmen blir trött, dra ner dess sömnbehov; Det kan du ju göra eftersom du har Testingcheatsenabled true påslaget. 


 

Av Fanny - 12 juni 2012 08:05

Nu är det ju sommar, så jag tyckte att vi skulle fira det med en ny header! :D


Den är inte helt klar än. Jag ska hålla på och ändra färgerna lite (den jag har nu är kanske lite skrikig?), men det får bli i eftermiddag då jag snart ska till skolan!


   

Vad tycker ni? Något jag ska ändra på?
Uppdatering: Ojsan, råkade ställa in inlägget på "Jag vill godkänna kommentarerna"... 

Av Fanny - 11 juni 2012 19:46

Källa: Simsvip


Jag satt och byggde ett hus. Det blev jättebra och jag hade bara inredningen kvar. Jag skulle för säkerhets skull gå tillbaka och spara, ifall det skulle krascha, men gissa vad spelet passade på att göra precis när jag klickat på "Spara"? Just det, krascha. Ibland hatar jag verkligen mitt spel...


I alla fall! Nästa simsspel kommer enligt många källor att bli magi! Det är inte officiellt än, men det blir det väl snart eftersom EA har läckt ut väldigt mycket. T.ex en trailer på ryska:


 

Det läckte även ut saker till vissa spel med uppdateringen som kom med Showtime, t.ex nya varulvssliders, men detta togs snabbt bort.


Mer än så här vet jag inte om spelet. Jag vet bara att det finns en 95 procents chans att det blir nästa expansion!


UPPDATERING: Det verkar som om EA har tagit bort videon på grund av Copyright! Men det är ju bara ett tecken på att det är sant!

Av Fanny - 11 juni 2012 07:45

Jahopp, då hittade man loggan för det sjunde prylpaketet som släpps i Juli! Och loggan... är den tråkigaste och fulaste man kan hitta. 


 


DEN ÄR JU FÖR FASEN BRUN. Boring...


För att inlägget inte ska bli superkort och tråkigt skriver jag vad det kommer att innehålla:


För tjejer, ungdom till vuxen:
- Sju toppar

- Fem par jeans

- En baddräkt

- En underkläds-klädsel

- Fem helkroppskläder


För killar, ungdom till vuxen:

- En underkläds-klädsel

- Elva toppar
- Två par skor
- Två helkroppskläder
- Sju par jeans


Möbler: 

- Fyra komfortmöbler (såsom soffa)

- En säng

- Fyra lampor

- En spegel

- Fyra ytor


Releasedag i sverige: 12 juli  


Tänker ni köpa detta prylpaket?

Av Fanny - 10 juni 2012 22:05



Bilden säger sitt. Men ifall du inte fattar ändå så har jag fått 342 besökare idag och ligger på plats nio av bloggplatsens mest besökta bloggar. Anledningen till att jag skriver så seriöst och "surt" är att jag är chockad. Jag vet, jag är konstig som skriver surt när jag är chockad. Men seriöst. 342 besökare?!


Hur ska jag tacka er? Jag minns när jag för ett år sen satt och skrev inlägg till mina, vad var det, 30 läsare? och fick 2, högst 3 kommentarer per inlägg. När jag startade min blogg trodde jag aldrig att den skulle bli så här stor och uppskattad. Men det hade den inte blivit utan er! När man inte har några läsare är det jättelätt att tappa lusten att blogga och lägga ner bloggen helt, men allt eftersom ni blev fler blev jag motiverad att fortsätta blogga! Det blir jag också nu. Jag kan gå med ångest i skolan och tänka Åh nej, nu har jag inte uppdaterat bloggen på länge. Mina läsare är säkert jättebesvikna! :( ibland, till och med. Det kanske kan vara lite pressande, men det gör inget eftersom jag tycker det är kul att blogga.


Kort sagt: Jag vill tacka er för att ni finns, besöker, frågar och kommenterar. Utan er hade jag inte haft lust att blogga.


För att tacka er tillräckligt tänker jag skriva tack på så många sätt jag kan:


Tack. Thank you. Kiitos. Gamsa hamnida. Arigato. Grazie. Graçias. Merci. Xie xie. 

... Det var alla jag kom på...

Av Fanny - 10 juni 2012 15:30


Tidigare delar: 
 Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8

Läs tidigare delar om du inte har gjort det!


- Del 9 -



- Hallå? Tänker du vakna eller?



- Jag antar det...

- Då ska vi börja idag!

- Börja? Med vad?

 - Men, tröghjärna, minns du inte? Vi skulle ju fånga Amber och döda henne.


 

- Eller du kanske är för feg?

- Kanske det. Jag vill ju inte döda en oskyldig människa.
- Men det gäller ju för fasen våra liv. Är du vampyr eller inte?



Vi måste börja med att spåra upp henne. Men jag har ju aldrig lyckats med det...

- Jag fixar det.
Ella blir förvånad över att han gav med sig så snabbt. Fast det gjorde han ju inte egentligen...



- Bra. Då kan jag stå för själva dödandet. Jag tänker bita i halsen...


 

- Vi kan starta i kväll. Jag går upp och kollar vad klockan är.
- Och jag måste ringa ett samtal.



- Ett samtal? Till vem? Chan?

- Exakt. Jag minns inte exakt hur man spårar, så jag hade tänkt ringa honom om hjälp.
- Okej.



Ella går mot trappan.



... Så fort hon är borta plockar Chester upp sin telefon.



 - Amber Lee?

- Hallå, det är Chester!


 

- Chester? Hur fick du mitt nummer?

- Fråga inte. Läste du lappen jag gav dig?
- Ja. 



- Har du gömt dig?

- Nej...
- Galning! Det måste du göra, genast!

- Men var?
- Hemma. Stanna hemma, lås dörren och gå inte där ifrån. Du är i livsfara. 


 

- Men varför är jag det?

- Jag kan inte säga det. Men snälla, lita på mig. Du är i livsfara och måste stanna hemma.

- Jag får väl göra det då.



Chester lägger på utan att svara.



... Lagom tills Ella kommer tillbaka.
- Det är dagsljus fortfarande. Vi kan inte gå ut. Vi får börja om några timmar.



- Vad är det? Du ser så orolig ut.



Ingenting, svarar han och ger Ella en snabb puss.
Ingenting, förutom att jag mycket väl vet att Amber inte kan stanna i sitt hus för alltid och att jag inte kommer att kunna låtsas att jag vet var Amber finns för alltid. Med andra ord kommer Amber inte att komma undan...


Vad tyckte ni? 





Av Fanny - 10 juni 2012 00:07

Det här inlägget kommer att handla om hur man gör så att en sim slutar att vara vampyr!


Att göra det är väldigt enkelt. Din sim behöver bara gå till forskningslabbet och köpa en medicin! Den kostar 4000 simdaler och din sim blir vanlig människa när han eller hon dricker den.


         


Det är inte svårare än så! :)

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards