Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Barn av önskat kön

Av Fanny - 21 juni 2012 20:45

Ni vet väl känslan när man får ett barn av oönskat kön? Man blir så irriterad. Men grejen är det, att du kan enkelt få ett barn av önskat kön, och du kan göra det utan fusk!

Det du ska göra är att säga åt den gravida simmen att äta 4 stycken vattenmeloner ifall du vill ha en tjej och 4 äpplen ifall du vill ha en kille. En vattenmelon gör så att det blir 25% chans att det blir en tjej, så om du äter 4 blir det 100% chans att simmens barn blir en tjej. Ifall du vill att det ska vara lika stor chans att det ska bli antingen en kille eller en tjej, ät två äpplen och två vattenmeloner.

 

Ett äpple är väldigt vanligt och går att köpa i mataffären för 6 simdaler styck, men det är också väldigt lätt att hitta ett äppelträd eller frö, som man kan plantera även om man inte har någon färdighet i trädgårdsarbete. Vattenmelonerna är lite ovanligare och kräver nivå 5 i trädgårdsarbete för att plantera, men de finns i mataffären också och kostar 15 simdaler styck.

 

För att inte inlägget ska vara bildlöst får ni en bild på en pojkbebis. Cx

 

 
 
Alice

Alice

21 juni 2012 21:28

Det funkar också som ett jättebra sätt att få tvillingar :P Om du äter 8 äpplen får du två tvillingar, eller det funkar för mig också. Samma sak om du äter 8 meloner eller 4 äpplen och 4 meloner. Vet inte riktigt om det gäller trillingar, har aldrig velat ha det men det är ju värt ett försök :D

http://coolbrud.blogg.se

 
Ingen bild

Johanna

21 juni 2012 21:29

Åh vad bra jag har öskat mig detta knep/tips!
Men ska man äta 4 hela meloner, för jag har för mig att det finns halvor också??

Tack så mycket för tipset har verkligen undrat om detta!!

 
Ingen bild

Lisa

21 juni 2012 22:17

Johanna: Det finns bara halvor i spelet, en halv räknas som en. :)

Detta visste jag redan, men jag vill bara ha tjejer (jag gillar de bäst XD) så jag äter alltid massa melon.

 
Elli

Elli

21 juni 2012 22:45

Kan vara bra att veta :)

http://MaybeCrazy.bloggplatsen.se

 
Rebecca

Rebecca

22 juni 2012 00:05

Tack för tipset! Förut trode jag att man bara behövde äta ett äpple för att få en kille, men jag fick en tjej och blev jätte sur!

Ps. Gillar din blogg. Har tom. en länk till den på min blogg.

http://musik-livet.bloggplatsen.se

 
Henny-penny

Henny-penny

22 juni 2012 07:53

Bra tips! jag tycker inte alls att det verkar som om du har tagit sommarlov. Inläggen är fortfarande bra, lärorika och bra skrivna! Jag kommer självklart att ha användning av tipset! TACK OCH HEJ! :P

http://sagoromsims.bloggplatsen.se

 
Gräshoppan

Gräshoppan

22 juni 2012 09:13

Tjena! Får jag skriva det här tipset på min blogg? Inklusive att man kan få tvillingar genom att dansa till barnmusik. Skriver så klart att jag fick tipsen av dig? :)

http://simlii.bloggplatsen.se

 
Gräshoppan

Gräshoppan

22 juni 2012 09:14

Rättelse: Inget frågetäcken på slutet

http://simlii.bloggplatsen.se

 
Sandis

Sandis

22 juni 2012 10:06

SVARA PÅ DINA FRÅGOR!!!

http://salmy.blogg.se

 
Michelle

Michelle

22 juni 2012 10:09

Bra tips! Men om man gör så att man får tvillingar (finns ett fusk)Kan man göra på något sätt att de blir en pojke och en flicka? Ska man äta 2 äpplen och 2 meloner då med? Tacksam för svar

http://www.lillatjejensliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Misan

22 juni 2012 14:27

Kan du göra en header åt mig? Om du svarar ja så skickar jag ett mail!:D

 
Alice

Alice

22 juni 2012 20:15

Michelle: Om du äter 4 äpplen och 4 meloner får du en tjej och en kille, det får jag iaf :)

http://coolbrud.blogg.se

 
Ingen bild

Sofie da king

22 juni 2012 21:12

Tjuuuuudeluuu!

Har hört att det ska funka lika bra med pannkakor för en tjej elr våfflor för en kille.


 
Ingen bild

Elin

23 juni 2012 12:10

Tack för tipset! Har hört om det tidigare, men visste inte riktigt hur man skulle göra. Men nu vet jag!:D
PS: Bra tips i kommentarerna också. :)

 
Ingen bild

Alice

23 juni 2012 16:30

Tack så jätte mycket! :D

 
Misan

Misan

23 juni 2012 16:34

??? Kan du göra en header? Om inte så gör jag en egen nu! För jag har gimp men jag fattar inte hur man gör!!
PS: Kolla gärna in min blogg, jag har gjort en berättelse som heter Tottie!(Ledsen om jag bröt någon komentar regel!)

http://misansimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

:(

13 juli 2012 00:18

det fungerar inte för mej:(

 
Ingen bild

Anonym

14 december 2012 19:16

Bara jag som tycker bebishuvuden ser lite knäppa ut...?

 
Ingen bild

Vilma

25 februari 2013 21:35

Det funkade inte för mig!:(

 
Ingen bild

???

16 november 2017 20:31

Hur köper man meloner och äpplen???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards