Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

Byta bloggportal - Behöver hjälp!

Av Fanny - 18 mars 2013 22:17

Hej! Jag vet att det är jag som brukar hjälpa er, men nu vill jag faktiskt be er om lite hjälp. Hoppas ni kan hjälpa mig.

 

Jag har ju bloggat på Bloggplatsen ganska länge nu, i snart två år, och jag känner att jag har tröttnat lite. Bloggplatsen känns liksom allmänt oproffsigt. Alla bloggplatsen-bloggar är utformade likadana (enda skillnaden är egentligen headern och färgerna), bloggplatsen är lite för långt i en adress, och för att inte tala om all reklam: "Vill du hitta kärleken idag?" Nä, faktiskt inte, jag vill dö ensam med mina katter.


Därför skulle jag hemskt gärna vilja byta till antingen Blogg.se eller Blogger (blogspot), det lutar mest mot Blogg.se men ni får gärna säga vilken som är bäst. Enda grejen med att byta bloggportal nu när jag haft denna blogg så länge är att jag har så sjukt mycket sparat på den här bloggen som jag inte vill ska försvinna om jag byter blogg: Inlägg, kommentarer, frågor, bilder, Bloglovin-följare... 


Det jag undrar är: Hur kan man föra över bloggen till en annan bloggportal? Kan man det ens? Om inte, hur tycker ni att jag ska lösa det? Jag vill sjukt gärna byta bloggportal, men vill verkligen inte behöva "kasta bort" den gamla bloggen nu när jag jobbat så mycket med den. All hjälp är välkommen, men jag riktar mig mest åt datorproffsen som läser bloggen. Jag vill helst inte höra något "Nej, jag tycker du ska vara kvar på Bloggplatsen!" eftersom jag är ganska säker på att jag vill byta.


Tack på förhand!

 
 
SimsMixy

SimsMixy

18 mars 2013 22:57

Alltså, det är ju svårt det där med bloggportaler, jag tror/vet att de nog inte går att föra över allt, men om man verkligen vill byta så får man ju göra det, och jobba upp igen! De brukar vara så att om man inte bloggat på blogg.se innan så brukar de vara svårt med stilmall/koder och så, men om man har lärt sig om de så ska allt ösa på. Jag rekommenderar blogg.se, men min pappa är ju förvisso kunnig om design, men jag är självlärd för de mesta :) T.ex om du har en kunnig familjemedlem/kompis/släkt går allt mycket lättare ;)

http://simsmixy.bloggplatsen.se

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

18 mars 2013 22:58

Jag är ganska säker på att det ska finnas ett sätt att flytta med hela bloggen (med alla inlägg och kommentarer), men jag vet tyvärr inte hur. Kanske bloggplatsen har någon support du kan prata med?

När det gäller valet mellan blogg.se och blogspot är det kanske lite svårare, för båda sidorna är bra.

blogg.se är att det är superlätt att anpassa sin design (om man kan HTML-koder och sånt) och att man kan se IP-adresserna för kommentarerna.

På blogspot är att det är hyfsat lätt att få till en bra design (och man behöver inte kunna HTML-koder). Här kan man tyvärr inte se IP-adresserna... Fast jag tycker blogspots utseende när man är inloggad på bloggen är lättast att ha att göra med, men det är väl ganska individuellt ^^ Dessutom slipper man reklamen helt om man inte lägger dit egna reklamer som man kan tjäna pengar på!

http://alltomsims.blogspot.se

 
Veronica

Veronica

18 mars 2013 23:02

Coolt! Jag använder ju blogger, och har aldrig kört på blogg.se, men jag funderade en gång på att starta en blogg där, fast allting var väldigt komplicerat. Det som är bra med blogger i alla fall är att man kan göra väldigt avancerade justeringar och bestämma allt i minsta lilla detalj.

Jag bloggade precis som då på bloggplatsen förut, men slutade av samma själ som du. Jag vet dock inget om det där med konverteringen, men jag är ganska säker på att det går på något sätt, jag tror jag hörde nån av mina kompisar göra det nån gång.

Lycka till i alla fall!

http://veroniponi.blogspot.se

 
Ingen bild

PrincessTilda

19 mars 2013 06:02

Av de två är blogg.se absolut bäst då blogspot är så jävla svårt att läsa för oss andra! Bloggplatsen är allra enklast men du gör ju som du vill..

Jag är ganska säker på att det inte är möjligt att flytta över bloggen till en annan bloggportal.

 
Ingen bild

Wilma

19 mars 2013 07:14

Blogg.se är ju bäst, men då måste du kunna koderna, formerna och hela kittet. Det är väldigt svårt i början och om du inte redan kan det mesta kommer du bli väldigt irriterad på att allt är så komplicerat, heh. Jag lärde mig koderna när jag var 8, men ibland är det fortfarande svårt, för det är ett helt annat system.
Blogspot har jag också haft sen jag var åtta, då tyckte jag den var enkel, men det har blivit lite krångligare nu.

Personligen tycker jag din blogg är väldigt fin nu... c:

 
Anonym

Anonym

19 mars 2013 07:18

Blogg.se är bra!

http://Mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Bomben

19 mars 2013 07:44

Jag använder mig av Blogger och det fungerar utmärkt och är enkel att förstå. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med att flytta bloggen.

 
Ingen bild

Bås

19 mars 2013 07:45

Jag förstår att du vill byta, men jag tror inte det går att flytta all data, men på vissa går det att fylla i om man haft tidigare blogg, och om man gör det så kommer man till den nya bloggen om man skriver in den gamla, det gör att man inte förlorar trogna läsare!

 
Princess

Princess

19 mars 2013 07:54

Alltså. Typ det enda sättet är att föra över alla inlägg eller något. Alltså att kopiera dem.

http://SimsPrincess.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

YESSS

19 mars 2013 08:05

Asså du kan ju alltid starta en blogg på blogg.se och så har du fortfarande kvar den här bloggen. Och ibland när du har lust så bara kopierar du det du har skrivit till blogg.se

PS. Hur ska man kunna hitta dig på blogg.se?? För jag vill jätte gärna fortsätta läsa i din blogg. Jag vill liksom inte tappa bort den. För du gör så bra inlägg! Kommer bloggen fortfarande heta Fantas sismblogg?

 
Ingen bild

byt inte blogg ;/

19 mars 2013 08:11

Jag har hört att man ska kunna överföra sin blogg till nattstad.se.

 
Simsing.blogg.se

Simsing.blogg.se

19 mars 2013 09:04

Blogg.se är absolut det bästa alternativet, och det säger jag inte bara för att jag bloggar där själv. Jag har provat alla bloggplattformer som finns (nja, men det känns som det) och blogg.se är det bästa. Visst, har man inte lärt sig hur man bygger sin egna bloggdesign kan det vara lite klurigt i början - men man lär sig! Det finns gott om guider eller gratisdesigner man kan använda sig av.

Det här med att flytta alla inlägg osv, det går nog inte. Det kan hända att det går om man hör av sig till support eller liknande, men ärligt talat så tvivlar jag på att ens det skulle gå. I värsta fall får du väl ha kvar denna blogg.. och de viktigaste inlägen får du kopiera till den nya.

http://simsing.blogg.se

 
Ingen bild

PrincessTilda

19 mars 2013 09:11

... Förresten, det är enklast att ha simsblogg på bloggplatsen med tanke på hur man laddar upp bilderna, det blir inte så bra på blogg.se. Just sayin.

 
Emma

Emma

19 mars 2013 09:29

Det är bäst att ha simsbloggar på Bloggplatsen även fast det kallas som (nybörjare portal) så är det bästa att ha Bloggplatsen för man kan göra lite mer på bloggen,Alltså neddräkningar Alltså menyavdelningar mm och det är mycket enklare men Bloggplatsen. Och namnet på bloggen kan du ändra till en helt egen alltså t.ex att du har fantasims3.se eller .com mot en liten avgift också ungefär 144 per år (billigt enligt mig) och man betalar i ungefär 4-6 år och det är det som är enklas om du ska ändra enligt mig

http://simsgirls.bloggplatsen.se

 
Simstopia

Simstopia

19 mars 2013 10:10

Jag tycker att blogg.se är den bästa bloggportalen, då man har rätt stor frihet i hur ens designer kan se ut. Det som de flesta ogillar med blogg.se är att det krävs att man kan koder osv, men om man nu inte kan detta, så finns ju http://www.designadinblogg.se/ superbra sida för att lära sig det.

http://simstopia.blogg.se

 
Sandra H

Sandra H

19 mars 2013 10:14

Jag bloggar på blogg.se och tycker att den är jättebra! Det finns många fina designer och det låter proffsigare med blogg.se i namnet :)

http://Anniwii.blogg.se

 
Sims Vims

Sims Vims

19 mars 2013 10:39

Jag tycker du ska byta till Blogg.se om du vill forma din blogg själv. Blogspot, som jag också testat, är utformat på nästan samma sätt som Bloggplatsen. Om du vill veta lite om plattformarna rekomenderar jag att du gör testbloggar på båda.

Jag vet inte hur man för över allt till en annan plattform. Men jag tycker, som någon ovanstående, att du ska kontakta någon support och fråga om råd.
Blogg.se är en bra plattform, dock är design lite knepigt att fixa. Jag har hållt på med design på Blogg.se i några år på olika bloggar, och tycker därför det är rätt lätt, men det kan vara svårt om man är ny. Observera "kan vara", jag tycker att du Fanta är väldigt duktig med design/photoshop osv, så det går säkert bra ;)

http://simsvims.blogg.se

 
Sara

Sara

19 mars 2013 11:12

Galet! Jag har också börjat fundera på att flytta till blogg.se. Är ju galet oduktig på designer men å andra sidan ganska bra på HTML och bloggade på blogg.se från att jag var 12 till 18 ungefär. Vad jag vet går det dock inte att "flytta" inlägg till blogg.se. Bara därifrån. Tyvärr. Så, vill du ha kvar inläggen får du nog flytta dem manuellt. :-)
Det finns ju fördelar och nackdelar på alla plattformar men på blogg.se har man mer möjligheter. :) Maila mig om du undrar mer, har ju som sagt bloggat där länge. Eller skriv på FB. :) KRAM!

http://simsdeluxe.bloggplatsen.se

 
Simsing.blogg.se

Simsing.blogg.se

19 mars 2013 14:30

Såg en kommentar här ovan om att det skulle bli svårare att ladda upp bilder på blogg.se? Det kan jag då inte hålla med om! :D Man kan ladda upp flera på en gång samt välja storlek och dylikt.

http://simsing.blogg.se

 
Ingen bild

Stella

19 mars 2013 14:44

Jag har en kompis som har en blogg på blogg.se, och hon säger att det är enklare att göra designer och andra saker blogg.se. Bara en tanke ..

 
simmmmer

simmmmer

19 mars 2013 14:53

BLOGSPOT!!!!

http://xxxsx

 
¨lisa the simmer

¨lisa the simmer

19 mars 2013 14:55

tycker att blogspot är jättebra till min riktiga( alltså inte den till puss.på.dig...........)

http://PUSS.PÅ.DIG...............

 
Ingen bild

Morvin

19 mars 2013 14:58

ÄLSKAR att läsa bloggar på blogspot eftersom blogg är så himla tråkigt och svår att läsa!

 
Ingen bild

en tjej

19 mars 2013 15:00

BLOGGER

 
Sindra

Sindra

19 mars 2013 15:06

Kollade in blogg.se alldeles nyss, och fattade inte ett skit om hur man typ ändrar design, verkar för komplicerat för mig! Haha. :)

Bloggspot.se tycker jag verkar bättre, även om jag inte ens lyckas skapa en blogg där. :P

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Fanny

19 mars 2013 16:23

Hej Fanny! :3
Bara så du vet är ju blogg.se mycket svårare med koder osv.
Men du är ju duktig på sånt så det skulle du kanske klara, själv fattar jag ju inte ett skit på att byta design på Blogg.se men xD

Blogger gillar inte jag så mycket.. Men det kan ju vara helt annat med dig! :)

Jag gillar mest Bloggplatsen. Men precis som du har jag bloggat där i ca 2 år, och man tröttnar verkligen! Men det är så svårt när man är van med lätte bloggplatsen.. Men LT!

 
misan

misan

19 mars 2013 16:40

också tänkt byta, men jag kan inte koda... Om jag blir bättre byter jag helt klart!
Jag kan nog inte hjälpa dej i det här fallet heller Fanny

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Andrea

Andrea

19 mars 2013 16:50

Enligt mina erfarenheter av att byta bloggportal
(tro mig, det var ganska så misslyckat)
På vissa kostar det till och med att ändra designen
och att byta header!
Men du kan ju alltid tästa men jag tycker att bloggplatsen är bäst
för den är lätt att förstå sig på,som alla andra bloggplatsen bloggare nog kan hålla med om.
Kram och hoppas att du hittar rätt för dig!

http://tvasimmar.bloggplatsen.se

 
Andrea

Andrea

19 mars 2013 16:51

Hehe läste inte igenom innan jag postade..
Men Bloggplatsen är bäst :)

http://tvasimmar.bloggplatsen.se

 
johanna

johanna

19 mars 2013 17:17

Bloggspot!

http://thesimmer3.blogspot.se

 
Ingen bild

Johanna

19 mars 2013 17:36

Hejsan! Jag tycjer att det låter som en bra idé att byta bloggportal, man vill ju ha lite förändring och utmaning... ;) Som väldigt många har skrivit: Det går nog inte att föra över allting... Men man kan ju alltid ha kvar bloggen som ett litet minne, som en dagbok som är full men man har ändå kvar den, det kan ju vara kul att kolla ibland!
Ja, hoppas detgår bra för dig att bestämma och att du gör det som känns bäst för dig, inte bara vad andra tycker! ;)

 
linnéa

linnéa

19 mars 2013 17:40

Ja jag håller med även om jag har bloggplatsen du kan ju ha nattstad där designar man sin blogg typ själv (min kusin har nattstad och sa det)

http://lillabus.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

19 mars 2013 18:15

Maila mig eliinbondesson@hotmail.com så kanske jag kan hjälp dig? :)

kram

http://www.siimstre.blogg.se

 
Ingen bild

Ida

19 mars 2013 18:23

Hejsan! Du behöver ju inte ta bort bloggen helt. Utan att ha kvar den och skriva lite inlägg då och då på den här bloggen. Sedan är dina nya blogg som ungefär den här bloggen, att du skriver inlägg oftare.

Sedan tycker jag att du ska välja blogg.se. Dem är klart mycket bättre än bloggspot. :)

Kram Ida

 
Ingen bild

En okänd person...

19 mars 2013 18:45

På nattstad kan man importera sin blogg: https://www.nattstad.se/register.aspx?w=blogg

 
Nellie

Nellie

19 mars 2013 19:13

Du kan ju alltid ha kvar denna blogg och skriva på den nya.. :)

http://nellanssims3.bloggplatsen.se

 
Felicia

Felicia

19 mars 2013 20:10

Jag tycker att du ska byta till blogg.se för att jag själv har bloggat där i snart 4 år (!) och tycker att det är väldigt bra.

När det gäller att flytta över bloggen så tror jag att det ska finnas något sett. Kan vara så att man måste ha något webbhotell som kostar pengar för att kunna flytta men jag är inte alls säker! Lycka till! :)

http://feliciaholmstedt.blogg.se

 
Ingen bild

Just little me :3

19 mars 2013 20:16

Jo, jag kan själv inte med hur man byter men, epicfaiil.se flyttade sin blogg! Du kanske kan ta kontakt med henne (om du nu skulle villa byta till werun) Vilket det inte är reklam på *bara högst upp* ^^

 
2simmar

2simmar

19 mars 2013 21:23

Hej! Jag förstår att du vill byta bloggportal. Och jag förstår att du inte vill förlora allt på den här bloggen. Som mitt tips är att du behåller den här bloggen, men startar en ny på blogg.se eller blogger. Då har du kvar alla kommentarer m.m Hoppas det löser sig!^-^

http://www.2simmar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

:3

20 mars 2013 09:10

Det går inte att flytta bloggen till en annan bloggportal, man måste tyvärr börja om helt. :/

 
Ingen bild

e

20 mars 2013 10:10

Jag har haft en blogg på devote.se och jag tyckte det var jättebra.
Jag tror att man kan överföra sin gamla blogg på devote också. :)

 
SimsMixy

SimsMixy

20 mars 2013 12:26

Om det är du som har gjort "Välkommen" skylten i din presenation så har någon kopierat den, jag vill inte säga något namn nu, jag kanske skryter?

http://simsmixy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

LOLA

20 mars 2013 14:20

BLOGSPOT
blogg.se är sämst tycker jag!
tycker det är svårt att läsa inläggen!

 
Ingen bild

Vilma♥

20 mars 2013 14:22

Jag tycker du ska flytta till blogg.se Där finns (enligt mig) de "största" bloggarna. Ifall du byter kommer jag säkert skriva den här bloggen namn ett tag efter.

 
Sindra

Sindra

20 mars 2013 14:36

Jag tycker att du kan välja vilket som, bara bloggen är tydlig, lätt att läsa och hitta t.ex kategorier. :)

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

20 mars 2013 14:50

Inte riktigt till ämnet nu, men det där med att dö ensam, har inte du en pojkvän?

Fanny

20 mars 2013 15:29

Hahaha ja det har jag, men det var ju ett skämt!

 
Ingen bild

Anonym

20 mars 2013 15:44

Jo, jag förstod det, haha :) Men iaf

 
Emilia

Emilia

20 mars 2013 18:51

Hej! Jag har precis skaffat en simsblogg, skulle vara kul om du ville kika in :)

http://www.anothersims.bloggplatsen.se

 
Jonas

Jonas

20 mars 2013 21:08

Emilia de är förbjudet med reklam!

http://jonasbelf.blogspot.se

 
Linda

Linda

20 mars 2013 22:10

Hej! Jag tycker du ska byta till devote.se där kan man flytta över hela sin blogg och de är väldigt lätt att ändra headern och designen till bloggen. Blogg.se verkar väldigt svårt med koder och stillmallar, så det tar nog tid om man vill ha en fin blogg om man inte kan eller att någon skulle kunna hjälpa dig med bloggen. Blogspot verkar lite lättare än blogg.se men devote.se tycker jag är bättre i alla fall! :D

http://lindajohansson.devote.se

 
Nova

Nova

21 mars 2013 15:28

Hej, om jag var du så skulle jag ha bytt till blogg.se. Själv bloggar jag där och har haft en massa olika bloggar där sedan 2009. Blogg.se är väldigt lätt att förstå men den känns också lite "proffsig". När du byter bloggportal så kan du ju kopiera alla inlägg och publicera de igen på samma tidpunkt som innan. Men det tar nog väldigt långt tid. Annars kan du ju alltid kontakta både blogg.se och bloggplatsen.se för den delen. Maila till de båda så är jag säker på att det kommer lösa sig så småning om. Puss! NovaZ

http://novaz.se

 
Alexandra

Alexandra

21 mars 2013 19:16

Hmmm....

På nattstad och devot kan du flytta hela bloggen.

Lycka till med vad du väljer /Alex
http://sims-zebran.bloggplatsen.se/

http://sims-zebran.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

21 mars 2013 19:46

Jag kan hålla med om att bloggplatsen känns lite oproffsigt. Dock så trivs jag själv bra här (eftersom jag bla. tycker att blogg.se är riktigt krångligt.) Jag vet att du inte ville ha sådna här kommentarer, men jag tycker faktiskt att du ska stanna här på bloggplatsen!

Jag är inget proffs, och jag är inte säker, men det känns mest troligt att du inte kommer kunna överföra bloggen till en annan portal. Jag tror (betoning på att jag bara tror), är att du även kommer förlora en del läsare om du byter portal. (Dock inte säker). Du får självklart göra som du vill, men personligen tycker jag även att det är skönare att läsa din blogg från bloggplatsen, många andra bloggportaler känns bara jobbiga att läsa på, och blogg.se, känns lite.. jobbig också.

Jag tycker att du ska stanna på bloggplatsen, oavsett vad. Även om det känns opoffsigt tror jag att det kan vara bra och stanna.

http://sims3stina.bloggplatsen.se

 
Queenofsims

Queenofsims

21 mars 2013 20:11

Tycker du ska byta till blogg.se, visst, det är lite svårt med kodmallar och så men som några andra säkert sagt så finns det ju guider på designadinblogg. Har du blogg.se är det ju väldigt enkelt att utforma din blogg som du vill och få den lite mer unik. Här på bloggplatsen ser ju, precis som du säger, alla bloggar nästan exakt likadana ut.

Så ja, jag tycker du ska satsa på blogg.se! Men bara för att du startar ny blogg där betyder det ju inte att du behöver ta bort denna, du kan ju helt enkelt ha kvar den här med alla gamla inlägg och sedan fortsätta på den nya bloggen :)

http://queenofsims.blogg.se

 
Elina

Elina

21 mars 2013 21:41

Båda portalerna har ju för och nackdelar! Jag personligen tycker att blogg.se var lite för avancerad för mig. Men jag är väldigt otålig med att förstå allting också, gav upp efter tio minuter där;)

Blogspot tycker jag är superb! "Enkelavancerat" är ordet jag skulle beskriva det. Känns väldigt proffsigt m.m Annars är ser ju din blogg väldigt proffsig ut. Du är jätte duktig på att blogga.
You go girl! Hoppas att du får till dethär nu, och lycka till med valet av portal.

http://elinasims3.blogspot.se

 
Emma

Emma

21 mars 2013 21:59

Även om du ska byta blogg portal så kan du väll uppdatera bloggen med nya inlägg? Tycker det är tråkigt att man inte ser några nya inlägg längre.. :(

http://www.simsgirls.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

dfg

21 mars 2013 23:18

Ofta man har pojkvän när man är 12..

 
Lime

Lime

22 mars 2013 06:33

Men lämna ABSOLUT bort 3:an i ditt nya namn, med tanke på att The Sims 4 kanske annonseras snart. "fantasims.blogg.se" låter mycket bättre än "fantasims3.blogg.se" enligt mitt tycke.

http://www.isims.biz/se

Fanny

22 mars 2013 08:26

blogg.se kan man inte ens ha siffror i adressen, så då fick det bli Fantasims.blogg.se på min testblogg. Men tack ändå!

 
Ingen bild

Rolo(simnaton.blogg.se)

22 mars 2013 07:12

Jag tycker att båda bloggarna är bra. Om du vill slippa reklamen är nog blogspot bra, men annars trivs jag på blogg.se

 
Justbabe

Justbabe

22 mars 2013 13:36

Hejhej! tyvär så går det typ inte att flytta över bloggen till nån annan bloggportal förutom Nattstad, fast då blir bloggen www.Nattstad/fantasims3 alltså lite "allmänt" men jag tcker faktikt att nattstad är bäst efterssom det nästan inte e nån reklam, och att det är enkelt :) (L)

http://Inget :)

 
Maria

Maria

23 mars 2013 09:35

Det kommer kännas sjukt konstigt och lite ledsamt att du ska byta blogg. Jag har typ varit trogen läsare från nånstans i början. Kommer verkligen sakna ditt oseriösa sätt att skriva på här på bloggplatsen. Enligt mig är bloggplatsen bäst.
Lycka till Fanny!

http://www.livetnu.bloggplatsen.se

Fanny

23 mars 2013 09:44

Haha lugna ner dig, jag är ju fortfarande samma person! Bloggen kommer vara exakt likadan (om man bortser från i design), jag kommer skriva på samma sätt etc. Jag byter ju inte personlighet bara för att jag byter bloggportal!

 
Louisa

Louisa

23 mars 2013 10:06

BLOGG.SE Det är det grymmaste! Dock är designen ganska svår och koda in men det tycker inte jag, man lär sig efter några veckor!

http://loouisas.blogg.se

 
Mapacha

Mapacha

23 mars 2013 14:28

Om du går in på nattstad.se så står det att du kan flytta över hela bloggen dit, testa det.

http://www.mapachasims3.bloggplatsen.se

 
Jonas

Jonas

23 mars 2013 19:00

Jag använder både blogger och bloggplatsen! Men bestäm du själv!

http://jonasbelf.blogspot.se

 
Ingen bild

Dedu

23 mars 2013 21:37

Jag tycker att mer nattstad, tumblr och devote är bättre, jag andvänder tumblr, det är nt bara för massa bilder

 
Ingen bild

hej

24 mars 2013 16:49

Jag vill att du stannar på bloggplatsen, men om jag måste välja mellan blogg.se och blogger så tycker jag att du ska "flytta" till blogg.se

 
Phelicia & the Sims

Phelicia & the Sims

25 mars 2013 13:10

Blogg.se är allra bäst tycker jag, det är enklast att göra om sin blogg där med designen. Friheten är stor! Dessutom kan du om du vill tidsinställa alla inlägg du gjort här och få dem dit - det tar massa tid såklart men det kan du göra iallafall. Kommentarerna hänger ju dock inte med då. Men den här bloggen kommer ju alltid finnas kvar, så du kan länka till båda :)

Gillar din blogg så hoppas det ordnar sig för dig! Om du vill ha hjälp med designen på blogg.se är det bara att fråga mig, jag kan en del! :)
Lycka till, kram!

http://pheliciasims.blogg.se

 
Wilma

Wilma

25 mars 2013 17:29

Jag håller med om att domänen är för lång. Köp en domän annars? Då kan du välja ett namn och för ett lågt pris lösa dina problem med namnet;) vet dock inte hur man för över såna där inlägg o allt...:/ hoppas de löser sig!

http://www.wilmalandbergh.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

matilda

26 mars 2013 12:15

devote.se tycker jag är bra. det är lätt att läsa och förstå. jag har själv en blogg som heter bfforever.devote.se och har bloggat nu i nästan ett havl-år och jag tycker det har fungerat bra för min del!!

 
Ella

Ella

27 mars 2013 15:10

Jag föreslår blogspot, det är sjukt lätt att designa och så!

http://www.leksaken.blogspot.se

 
Sindra

Sindra

30 mars 2013 16:20

Okej, nu vet jag med säkerhet vilken jag tycker du ska välja!

BLOGSPOT!!!!!!!!

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Studio 12

Studio 12

20 september 2013 02:03

Bra skrivet. Kolla in min blogg. Jag dras stundtals med liknande problem.

http://studio12.nu

 
Ingen bild

Sunny

1 november 2013 12:42

Jag tittade runt lite på olika simsloggar, och då såg jag att den som driver bloggen SpaceSims hade bytt bloggportal från bloggplatsen till Blogg.se! Du kan ju fråga henne hur man gör, lycka till! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards