Fantas simsblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Fanny - 6 februari 2013 19:15

Som ni säkert redan vet ska jag (och en kompis) på simsevent på fredag, och då måste man ju visa upp sin simskärlek lite extra mycket. Så gissa vad jag gjorde idag? En simströja att ha på eventet!


Ursäkta kvalitén på bilden, min efterblivna min och att man inte ser så bra... iPhonekameran där fram ni vet, inte den bästa x)


Officiell ny favorittröja. Garanterat. Kommer nog bli ganska retad av mina icke-simsande kompisar på fredag (dock spelar så gott som alla av mina kompisar sims), men det kommer helt klart vara värt det! Vore det inte extremt coolt om plumboben skulle ändra färg beroende på mitt humör?! Haha, hoppas sådan teknologi kommer att finnas i framtiden!


Som sagt, om ni har några frågor kring Universitetsliv är det bara att ställa dem i kommentarerna till det här inlägget. Jag har skrivit upp alla era frågor på mobilen och ska försöka svara på så många jag kan, men det är bara ca 5 frågor hittills - så ställ gärna fler! Ni kommer att få svaren på era frågor och massvis med bilder så fort eventet är över.


Om vi ska gå tillbaka till tröjan: Det var jättelätt att göra den, det var bara att ta en vit tröja och rita med textilpennor på (dessa finns i de flesta hobbybutiker). Det tog bara ca en kvart! Kan inte ni också göra liknande tröjor och skicka in bilder på dem? Ni behöver såklart inte ha med ert ansikte på om ni inte vill. Det vore jättekul att se, och så kanske vi kan ha en liten tröj-samling här! Dock rekommenderar jag att ni först ritar upp motivet på papper och sedan ritar (löst!) med blyertspenna på tröjan innan ni börjar rita på tröjan med textilpennor, mitt första försök i blyerts blev alldeles för snett och för mycket åt vänster och det var ganska svårt att sudda...

Av Fanny - 5 februari 2013 16:11

Jag tror vi alla kan vara ganska överens om en sak: Det finns inte ens i närheten av tillräckligt med kläder för våra stackars farmödrar/mormödrar på sims. Leva livet kom med några nya klädalternativ, men inte alls tillräckligt mycket om du frågar mig! Nu kanske de flesta inte spelar med åldringar, men jag tror att de flesta skulle ljuga om de sagt att de aldrig gjort det förut. 

Idag när jag surfade runt lite på Tumblr (ni som inte följer mig där, gör det - min Simblr finns här!) hittade jag lösningen - massor av åldringskläder från Colorbox Sims


 

Alldeles för liten bild, men den kommer här ifrån (det var i alla fall där jag hittade den, rätta mig om jag har fel!).



Gillar ni när jag skriver om nedladdningar?

Av Fanny - 3 februari 2013 18:15

I den senaste delen av Nattens Konsekvenser (klicka här om du inte har läst den) var det många som uppmärksammade att jag hade en Macbook i delen, och ni undrade var den kom från. Den är från Mod the sims, av en kille som heter MarkyBoy. Den är gratis, men kräver inloggning (vilket också är gratis). Den är i 7z och sedan Package, om du inte vet hur man installerar det - klicka här


Klicka här för att komma till nedladdningssidan.


Av Fanny - 2 februari 2013 15:15

Jag är lite sen med att skriva om detta, men SimSim har skapat ett litet forum för oss simmare - ett jättemysigt forum! Jag och några andra är även moderatorer där. Vår uppgift är att se till att sidan är bra och trevlig, och om jag får säga det själv känns det som att vi har lyckats ganska bra: Det är väldigt bra stämning på forumet, alla är trevliga mot varandra och man får svar på sina inlägg jättesnabbt (och svaren man får hjälper oftast). Jag tycker ni som inte är medlemmar där än absolut borde bli det, för det är mycket hemtrevligare där är på Thesims3.com. Själv heter jag Fantathesimmer där! Glöm bara inte att läsa forumreglerna och skriva en presentation om er själva i Nya medlemmar-delen först. Om ni undrar något kan ni fråga mig eller någon annan moderator via forumet!


Klicka här för att komma till forumet.

 


Random bild på när Elinna var i Kina, bildlösa inlägg är ju så tråkiga...



Av Fanny - 1 februari 2013 21:15

Väldigt många håller på med en PGC just nu, och det verkar rätt kul så jag testade att göra en egen! Jag gjorde det för länge sedan, men orkade aldrig fortsätta. Om ni inte vet vad en PGC är, klicka HÄR. Jag hade tänkt berätta om några dagar med generation ett av PGC a la Fanta: Emma Blue. Btw, när jag först såg "PGC" missläste jag det som "PCG", så ifall jag skriver PCG någon gång vet ni varför!

 

Jag ska verkligen försöka klara den här utmaningen, och om ni vill ska ni få följa den generation för generation! Det här är bara ett litet smakprov där jag introducerar grundaren.

 


Det här är då min grundare som ska starta denna utmaning. Hon heter som sagt Emma Blue vilket är efter hennes hår, och hennes unika gener som hon ska föra vidare är det blåa håret (det är för övrigt min absoluta favoritfärg om ni inte har fattat det redan på designen) och lila ögon.


Hon besitter egenskaperna Älskar naturen, Överkänslig, Vegetarian, Älskar kylan och Gillar inte barn som av någon anledning är obligatorisk för PGC. Hennes livslånga önskan är att Bli en uppfödare av Cyborgs, vilket är att komma till nivå 10 i vetenskapskarriären!



Emma bor i det här lilla huset i staden Hidden Springs. Väldigt simpelt, men också väldigt gulligt!



Hon fick spendera ett par timmar i början av spelet med att städa upp efter meteornedslaget som huset tydligen hade råkat ut för, men det var det värt för meteorerna gav en hel del pengar som jag kommer att kunna använda till många roliga saker! Dock orkade jag inte städa upp alla askhögar (det var nästan en askhög på varje ruta inomhus?), så det fick brandmannen som kom förbi göra.


   


Eftersom Emma har höga ambitioner inom vetenskap fick hon skaffa ett jobb där redan första dagen. Nu har hon alltså ett jobb där som Försöksperson, nivå 1, och så har hon lärt känna sin första person - sin chef.



Något jag också noterade var en kille som jag vet är ungdom eftersom jag spelat med honom själv en gång, så jag gick fram till honom och hälsade. Luka Ottvid heter han, men vad jag vet heter "originalet" (dvs den engelska versionen) Liam - så jag ska ändra det sen och kommer kalla honom för just Liam, för jag tycker det låter mycket bättre. Lika bra att hitta en partner tidigt, speciellt eftersom det brukar ta väldigt lång tid att få ett barn med rätt gener. Han är kanske lite nördig, men så fort de flyttar ihop (vilket jag är ganska säker på att de kommer att göra snart) så ska han få sig en liten makeover. Plus att det är awesome med nördar! :D Är själv lite av en nörd faktiskt, hehe.


  


Efter lite småsnack fick vi reda på att Liam är singel, Hopplös romantiker och att han och Emma är nyblivna arbetskamrater - perfekt! Då kommer de kunna prata lite på jobbet och förbättra sin relation. Dock passar inte deras stjärntecken, men det får vi leva med. Han verkar också ha väldigt lätt att skratta åt Emmas skämt, trots att Emma inte besitter egenskapen Bra sinne för humor.


         


Sen tyckte Emma av någon anledning att det var en jättebra idé att kasta en vattenballong som hon fått från ingenstans på Liam och därmed starta tredje världskriget (aka ett vattenballongskrig) mitt framför forskningsanläggningen. Detta fick de hålla på med i några simstimmar, men sen blev de hungriga så då fick de åka och äta lunchmiddag tillsammans på den lokala bistron.



Redan nu verkade Emma vara lite smått kär i Liam, trots att de inte ens hade hunnit bli vänner...


 


De hade det ganska så mysigt tillsammans tills Liam började känna av de negativa effekterna med sin Chili con carne. Det var nog lite för starkt för honom...?



Sen mot kvällen blev Emma trött och fick springa hem för att orka med det nya jobbet i morgon.



... Dock var det första som hände när hon kom innanför dörren att hon fick ett trevligt litet telefonsamtal från Liam. Han verkar också tycka om henne en del! Efter det här samtalet blev de äntligen vanliga vänner istället för bara bekanta.



Det var slut på dag ett, där hon fått ett jobb och en ny vän. En väldigt bra start om du frågar mig!



Dock väcktes hon mitt i natten av en ganska oinbjuden gäst: En inbrottstjuv.



Inte så där jättekul anledning att bli väckt kanske...? Dock tog han bara vår toalett som ändå var billig och dålig, och vår papperskorg. Fast han verkade ändå rätt så nöjd med sitt kap, så jag antar att han behöver den där papperskorgen mer än vad Emma behöver den...



Emma hann faktiskt hinna polisen och polisen kom fram i tid, men istället för att hoppa på tjuven stod han bara och klappade händerna medan tjuven sprang hem med sin lilla toalett och papperskorg rakt framför näsan på honom. Sen gick han fram till Emma och sa "Tyvärr kom tjuven undan, men vi ska ta dem nästa gång!". Ja lycka till med det hörru, jag tror det kommer att gå jättebra med tanke på att du inte ens såg honom när han sprang förbi dig...



Emma fick gå och lägga sig för andra gången den här dagen, och nu på mindre bra humör. Men hon har (förhoppningsvis) ett roligt och bra liv framför sig...





Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards