Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Roliga detaljer

Av Fanny - 28 februari 2013 14:30

Förlåt att min uppdatering inte är så bra/intressant, men som ni redan vet är jag på sportlov och är upptagen hela dagen och då hinner man inte spela sims så mycket. Idag hade jag i alla fall tänkt berätta några roliga detaljer i spelet som jag inte tror att alla vet om!


- Om en häxa i Övernaturligt trollar fram ett äpple kan det bli ett förgiftat äpple. När någon äter det äpplet svimmar de och får en negativ humöreffekt!


- Simmarna får en positiv humöreffekt av att äta sin favoritmat. Humöreffekten blir ännu mer positiv om maten är av hög kvalité!


- När din sim når toppen av en färdighet kommer hen få ett färdighetsdiplom med posten som hen kan hänga upp på väggen. 


- Simmar som har nått nivå 10 i matlagningskarriären kommer få det bästa kylskåpet gratis.


- I Övernaturligt kan barnsimmar leta efter monster under sängen. Om de inte hittar några får de en positiv humöreffekt, men om de hittar några får de en negativ humöreffekt och kan inte sova i den sängen!



- Simmar som jobbar som Rockstjärna (nivå 10 i musik-karriären) kan hålla autografskrivningar för sina fans på allmäna platser.


- Om en sim i familjen är idrottare eller musiker får resten av familjen komma in gratis på den simmens matcher och konserter!


- Astronauter (simmar på nivå 10 inom Militär-karriären) jobbar bara en dag i veckan - men det passet varar i 18 timmar...


- Barnsimmar (eller vuxna simmar med egenskapen Barnslig) får en positiv humöreffekt om de sover med en nallebjörn i sin katalog.


- Simmar i den kriminella karriären kan inte få inbrott.


- Ibland är det en demostration vid statshuset (med Universitetsliv kan simmar skapa dessa själva!), och om du vill kan din sim vara med!


Haha, kolla simmen med mörk hy och grön skjorta...! Han verkar inte ha laddat ännu.


- Simmar som har nått nivå 5 i poliskarriären får en egen polisbil. 


- Simmar med egenskapen Gröna fingar kan återuppliva döda plantor.


- De flesta hembiträden har egenskapen Kleptoman.


- Om du inte har några stolar, soffor eller liknande i huset kommer simmarna sätta sig på toaletten eller badkarskanten när de äter. 


- Om din sim har blivit rånad och polisen tog fast tjuven kan din sim släppa tjuven fri när hen står och väntar vid polisbilen.


- Barn kan leka tittut med småbarn. 

 


 

Jag hoppas ni tyckte detta inlägg var roligt och informativt! :)

 
 
Stina

Stina

28 februari 2013 15:09

Faktiskt ganska intressant! En del visste jag, men inte att man kunde släppa lös tjuven? :D

http://stinassims.bloggplatsen.se

 
Sindra

Sindra

28 februari 2013 15:12

Det mesta visste jag men den där astronaut och tjuvgrejen visste jag inte! :D

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Vilma

28 februari 2013 15:34

Haha men gud! En del visste jag redan. men seröst DETALJERNA! De gör så mycket!!!

 
isa

isa

28 februari 2013 15:39

Det enda jag visste var det där med "barn tittar under sänge och kanske hittar ett monster" ... Fast när de tittar så finns det ALLTID ett monster under sängen o.o Fast hon är ju en fegis så..

Höll på att glömma :3 Jättebra med att du visar DETALJERNA :) Älskar din blogg x3

http://isanssims3blogg.bloggplatsen.se

 
misan

misan

28 februari 2013 17:25

visste ca 50% men det var jättekul att läsa igenom!

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sandra :3

28 februari 2013 17:48

Visste nästan allt! Känner mig så stolt nu xD
Men en annan detalj som jag märkte idag var att om man trycker ner ALT på tangentbordet när man är inne i köp/byggläget så kan man placera föremålen hur man vill, alltså så måste dom inte vara exakt i rutan som är på golvet :D Anyway, superbra inlägg! Älskar dom små detaljerna i Sims, man märker helt enkelt något nytt varje dag! :3

 
Lollo:D

Lollo:D

28 februari 2013 18:16

Hur gör man så att sitt barn leker tittut med ett småbarn eller måste man ha något expansion för det eller?
//LOLLO:-)

http://wwwlollosblogg.blogg.se

 
Johanna

Johanna

28 februari 2013 19:41

KUL ATT LÄSA IGENOM haha

http://thesimmer3.blogspot.com

 
Ingen bild

Loolypop

28 februari 2013 20:22

Informativt. Men jag tycker inte att sakerna var detaljer precis:)

 
Anonym

Anonym

28 februari 2013 20:44

Roliga saker! Jag visste bara om 2 av dom :D

http://Mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Elli

28 februari 2013 20:48

Visste typ bara om 1... Roligt och intressant inlägg!

 
Hedda

Hedda

28 februari 2013 21:12

Förövrigt älskar jag att barnen kan leka tittut med småbarnen. Det är bara det gulligaste som finns!

http://sims3historier.bloggplatsen.se

 
Ida Z

Ida Z

1 mars 2013 12:49

Visste inte att inbrottstjuvar inte kan få inbrott <3
Själv får jag inbrott minst en gång varje vecka med en viss familj xD

http://sims3varg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

amanda

1 mars 2013 13:06

Visste bara tre... Haha, får mig att låta som en idiot. Om det nu är så mycket haha...

 
Nellie

Nellie

1 mars 2013 14:15

Visste 5 saker, men det där med hembiträdet?! OMG

http://nellanssims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mig

1 mars 2013 18:06

protesterar de mot vetenskap?

Fanny

1 mars 2013 20:29

Simslogik

 
Emilia

Emilia

1 mars 2013 22:05

Konstigt... Du skriver i inlägget att simmar i den kriminella karriären inte kan få inbrott, men min kriminella sim fick ändå inbrott av en annan tjuv! :o

http://Sims-emilia

 
Ingen bild

Sims3

3 mars 2013 23:16

Kan inte du göra sådana här inlägg oftare? :)

Fanny

4 mars 2013 08:57

Absolut, kul att du gillar dem!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards