Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Spöken & död - Olika gravstenar

Av Fanny - 28 april 2012 23:57

  Gravstenar
För mer om spöken och döden i The sims 3, klicka här


Vad många vet är att när en sim dör dyker Liemannen upp, han gör en gravsten som simmens spöke kommer att "bo i". Vad många däremot inte vet är att gravstenen ser olika ut beroende på när och hur simmen dog!


Själva gravstenen


Själva gravstenen har tre olika storlekar, och simmen får de olika beroende på hur mycket livslång lycka den hade när den dog.


Det på bilden är den minsta gravstenen. Den får simmen som dog om den hade mindre än 75 000 livslång lycka när den dog.

Det ovan är en mellanstor gravsten. Den får din sim om den hade 75 000 - 149 000 livslång lycka när den dog.

... Och så har vi den största. Din sim får denna sten om den hade 150 000 eller mer livslång lycka när den dog.


Plaketter
Eller vad man nu ska kalla det...

Din sim har olika "plaketter" på gravstenen beroende på hur den dog. Jag har bara bild på några, så ni får en lista på hur de ser ut istället:


Eld - Eldflammor

Drunkning - Hand ovanför en vattenyta

Elstötar - Blixt

Svält - Korsade bestick

Ålder - Timglas

Törst - Fladdermus

Meteor - Fallande meteor

Mumiens förbannelse - Farao-huvud


Här nedan ser ni bilder på tre gravstenar med plaketterna svält, eld och elstötar.


     



 

 
 
Ingen bild

Amanda

29 april 2012 09:13

Jätte bra att veta! Visste inte det där med livslång lycka! Det jag undrar är om man kan köpa belöningar med livslång lycka så att det läggs ihop med det totala till en gravsten? Eller ska man inte köpa några belöningar, för att få ihop till en bra gravsten?

Och jag märkte också att du glömt ett sätt man kan dö på. Nämligen om man är en vampyr och är ute i solen en aning för länge... ja, dö dör man och på gravsten finns det också en fladdermus!

 
Asta

Asta

29 april 2012 11:24

Jag visste inte att ste var så med livslånga poäng och så :)

http://cirkusasta.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emilia

29 april 2012 11:25

Jag vet inte men jag tror att man inte ska köpa något för att få begravningen. Jättebra blogg förresten, den är nu min favorit blogg! :D

 
Nellie

Nellie

29 april 2012 15:30

Bus bra!xD

http://lillabusflickan.bloggplatsen.se

 
Yohanna

Yohanna

29 april 2012 19:11

Amanda: asså, törst är ju samma sak, läs hela inlägget som törst så ser du att det är om vampyrer, läs hela nästa gång!

http://neonsims.bloggplatsen.se

 
Marre

Marre

29 april 2012 22:25

Alltid undrat över varför jag alltid få de små jäklarna!!! Trodde det handlade om simdalar men jaja
Great inlägg! (y) vart får du all inof från om jag får fråga?? =)

http://disneymarresims.bloggplatsen.se

 
Yohanna

Yohanna

29 april 2012 22:59

Hej,! jo, jag vet att du inte gillar att man gör reklam för sin blogg hos dig, men jag tänkte om du ville länka mig vore det jättesnällt:)

http://neonsims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Amanda

30 april 2012 15:55

Yohanna: Jag la ingen energi på att titta igenom alla länkarna. NU när jag skummar igenom inlägget om törst fattar jag vad du menar. Men enligt mig har fanta formulerat sig rätt dåligt. Jag menar "Törst" är ju lika med brist på blod, right?
Törst är inte samma sak som att dö av gå ut i solen!
Jag är inte punktlig av mig, och min kritik var inte illa ment. Men jag menade bara att vara schysst mot Fanta, så att hon kunde rätta till felet.

Så nästa gång, Yolanda. Tänk igenom om vad som STÅR på nätet. Allt är inte sanning.

 
Ingen bild

JAja

30 april 2012 16:09

Hur kom du på det där Fanta, bra inlägg.

 
Ingen bild

Henny-penny

1 maj 2012 07:15

Amanda: Om du tycker att fanta har formulerat sig dåligt ska du veta att det inte är så lätt att både hinna med läxorna, lära sig nya saker på The sims 3, ha aktiviteter (har ingen aning om hur det stavas) och göra inlägg!

Bra jobbat Fanta! :)

Fanny

1 maj 2012 09:52

Haha tack ^^ Nae såpas lätt är det faktiskt inte.

 
mspjakob200

mspjakob200

1 maj 2012 09:14

Jag drunknade och fick en mellan stor gravsten med en hand! hoho

http://www.mspjakob200.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

olivia

1 maj 2012 16:27

jättekul!! skulle bli lite gladare om uppdateringen var lite bättre... men jag fattar ju att du har andra aktiviteter! Kram! :)

 
Ingen bild

Henny-penny

2 maj 2012 20:46

:)

 
Ingen bild

ida

24 maj 2012 03:10

man kan ju fuska så att man får mer livslång lycka :)

 
MySimsPage

MySimsPage

29 november 2012 18:49

Det visste jag inte! Tack :)
Jag fattar inte hur man ska få så mycket livslång lycka, jag köper typ en ny livslång belöning så fort det går ;)

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards