Fantas simsblogg

Alla inlägg under december 2011

Av Fanny - 2 december 2011 12:15

 
Emily Crantz


Jag har lagt upp en ny sim på Exchange som heter Emily. Klicka på bilden för att komma till nedladdningssidan.


Innehåller


Store:

Berikande Basker

Alana
Lång sjal är lång

Pojkvännens jacka
Lite kylig klänning

Fuskpälsaccent

Expansionspaket:

Inga


Prylpaket:

Inga


Emily har egenskaperna Sparsam, Snackare, Vegetarian, Konstnärlig och Opassande.


                  

Hennes kläder

Av Fanny - 1 december 2011 13:53

 


Den här bilden har jag suttit och knåpat med idag. Blev ganska nöjd med den faktiskt. Som ni kan se så är det en sim på bilden, men bakgrunden? Den är inte från sims. Den är från verkligheten.


Idag tänkte jag visa er hur jag gör sådana bilder! Det är enklare än vad man tror, bilden ovan tog mig någon halvtimme max.


Du behöver:

Ett bra redigeringsprogram (jag använder mig av Gimp och Pixlr.com, men man får bara se det jag gör i Gimp)

Minst en bild från verkligheten

En bild från sims

Valfritt: Musik i bakgrunden! Om du är som jag (att musik piggar upp dig och får dig att göra bra ifrån dig) så är detta nästan ett krav. Ta något du gillar, varför inte en låt på simliska? http://youtu.be/rJsZhiOhUVg


Jag vet inte om detta är det bästa sättet, jag är självlärd. Men så här gör jag!



Jag börjar med att öppna Gimp. Jag gör en bild i måttet 1200 x 770 (lite överdrivet stort men det är jag van vid).

Välj Öppna som lager och välj en fin bild från verkligheten.


Vår fågelholk FTW! (eller är det sådana som sitter på träd som man kallar fågelholkar?)

Som ni ser blev den här bilden lite liten, alltså ska vi...

... välja omskalningsverktyget (inringat med röd penna) och göra bilden större. Gör den lite större än vad själva bilden är. Som ni ser blir den i ganska dålig kvalité men det gör inget.


Välj nu Opacitet (vid högra hörnet, där det står 57,1) och gör din bild mer transparent, men ändå så att man ser den.


Gör sedan samma sak med en annan bild. Trixa lite med opaciteten och gör så att bilderna "smälter in" i varandra.
Det är inget måste att ha flera bilder, jag tycker bara att det blir lite finare så.

Tips: Om du tar två bilder, se till att de har ungefär samma färg. Då smälter de in lättare.
Ta sedan Öppna som lager igen, men denna gång ska du ha en simsbild. Dessa hittar du i Dokument > Electronic Arts > The sims 3 > Screenshots.


Denna tar jag.

Nu använder du verktyget Fri markering (det tredje på första raden från vänster, ser ut som ett lasso) för att klippa ut simmen ur bakgrunden. Dra streck för att bilda konturer (lite svårt att förklara) runt simmen. Sedan trycker du Ctrl + X för att klippa ut den.


Det blir så här.


Sedan väljer du Lager... och Ta bort lager.

Tryck sedan Ctrl + V.


Då klistras simmen in. Den blir transparent i början men om du dubbelklickar på Flytande markering (inklistrat lager) så kan du ändra namn på lagret. Jag ändrar mitt till Sim.

Tadaa!


Nu har du gjort det viktigaste. Fortsätt och lägg till lite text, redigera bilden osv, gör den så du tycker!


Slutresultat:


 

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards