Fantas simsblogg

Alla inlägg under december 2011

Av Fanny - 8 december 2011 08:00

Om du har The sims 3 Husdjur kan du även få en affär som finns nedladdningsbar, dock har alla inte hittat den. Jag ska visa var den finns!



 

Gå till Thesims3.com. Logga in (registrera dig om du inte redan är registrerad).


Gå till Min sida > Mitt konto.



"Koden" jag syftar på är serienumret för ditt The sims 3 Husdjur.


När du har gjort det, gå till fliken Store och välj Mitt konto därifrån. 

Gå in på Köphistorik.

Ser ni den? Oj, vad jag är förvånad ^^


 

Det är bara att ladda ner och installera, sedan har du den i ditt spel! Den går att sätta ut via Ändra stad.


 

Av Fanny - 7 december 2011 15:50


   
Trädgårdsarbete

i The sims 3


Trädgårdsarbete är en färdighet i The sims 3. Den förbättras snabbare om din sim har egenskapen Gröna fingrar eller Älskar naturen. Den livslånga belöningen Supergröna fingar förbättrar också färdigheten snabbare.


Som du kanske har förstått så går trädgårdsarbetsfärdigheten (TF) upp när man trädgårdsarbetar. Din sim kan hitta frön runt om i staden som de planterar hemma, men de kan inte plantera så mycket frön på första nivån.


När du är på nivå ett kan du bara odla sallad, tomat, druvor och äpplen och kan inte göra något med dem förutom att vattna och skörda dem. På nivå två kan du rensa ogräs. På nivå tre kan du gödsla plantor med fisk och frukt så att grödorna får högre kvalitet. Och om du får högre kvalitet kan du laga mat med skörden, och då få högre kvalitet på maten. På nivå fem kan du plantera ovanliga frön och vattenmelon. På nivå sex kan du återuppliva växter som har dött, om du har egenskapen Gröna fingrar. På nivå sju kan du plantera unika och speciella frön, såsom pengaträdet och dödsblomman (läs mer om den här). På nivå 8-10 kan din sim plantera vissa saker efter möjligheter.


Om du har Drömjobb installerat kan du registrera dig som trädgårdsmästare (egenföretagare) vid stadshuset.


 

Av Fanny - 6 december 2011 18:39

 


Nästa spel till The sims 3 kommer att heta Showtime! Showtime är engelska namnet, det på svenska heter I rampljuset. Fult namn igen...


Och gissa vad? Detta kommer förmodligen att innehålla magi, vilket många har längtat efter! Väldigt många tycker att magin i The sims 2 var misslyckad, så jag hoppas att denna är bättre (har dock inte spelat The sims 2 spelet med magi). Dock kommer det nog inte vara lika stor fokus på magin som i The sims Makin magic och den till tvåan.


Så här står det på nya sidan Thesims.com:


Your Sims can live the dream as Singers, Performers, Magicians, and DJs. Watch them rise to fame—or go down in flames as they perform for other Sims.


All-new social features: chat with friends, post to their walls, give status updates, and create friends lists.


Send your Sims to a friend’s game and have your friend’s Sim come to your game with the new Simport feature!


Create your own venue! Build a swanky concert hall, a massive stadium, or an indie club. How the stage is built will influence your Sims’ performance and career progression.


Get a bonus venue and stage for your Sims to perform in the Limited Edition!


Det kommer alltså att finnas en Limited Edition utgåva.


Vad tror ni?


UPPDATERING:


Här är trailern! Den är splitter ny (kom ut för typ 9 timmar sedan) så det är därför vi inte har allt för mycket info än.


(jo du har kommit till rätt video, de ska sjunga Firework i början vilket inte har något med resten av trailern att göra)


Det kommer alltså i Mars. YEEEY. Fyller år då. Kommer alltså förmodligen inte att förboka, det finns ju något som kallas Födelsedagspresent ;)

Av Fanny - 5 december 2011 19:24

Ny mail för bloggen!


Den nya mailen är fantasims3@live.se. Jag har bytt för att jag fick massa skräppost på den andra av någon anledning, så det är svårt att hitta bra emails.


Detta kan ni skicka till mailen:


1. Önskemål & förslag till bloggen

2. Frågor (samma regler för frågorna som i frågerutan!)

3. Gästinlägg! Om du har något du vill ha sagt kan du skicka ett komplett färdigskrivet inlägg till mejlen (med bilder) och även länk till din egen blogg om du har någon. Observera att jag kanske ändrar texten lite eller inte tar med alla bilder.

4. Önskemål på designer! Jag kan göra en header till dig om du skickar bilder som ska vara på den (+ eventuella önskemål på text, utseende osv), så får du det färdiga resultatet via mejl. Detta är gratis.


Skicka mejl nu då! Skicka skicka skicka skicka!
Linnea: Har inte fått dina bilder till designen än, så mejla dem gärna till nya mejlen. Tack!


Glöm inte heller att kolla in den här menyavdelningen!


 















Följ min blogg via Bloglovin! http://www.bloglovin.com/blog/2580482/fantasims3

Ni 8 följare där, tack för att ni följer ^^


Jag måste förresten meddela att jag känner lite sjukdomsvibbar igen, jag får huvudvärk, illamående och typiska förkylningssympton (hosta osv) så jag vet inte om jag är frisk nog att klara av bloggen i morgon (meddelar er i så fall!). Men det vet jag ju inte än. Nu ska jag sätta mig och göra läxor -.-'


Ses i morgon!

Av Fanny - 5 december 2011 08:30

Det finns mycket som The sims 3 Store har att erbjuda om du vill att dina simmar ska ha en trevlig jul.



God jul-klappar

God jul! Finns det något bättre än att ge bort presenter? Att få dem!


Innehåller:

       


 

 

Fler julklappar

Små presenter som påminner om att vi ska bylta på oss och tillbringa tid med vänner och familj!


Innehåll:

           


 


Gåvotiden är inne! 

Vem gillar inte överraskningar under julen? Njut av de här presenterna, bara till dig!


Innehåll:
           


Gott nytt 2011

Fira nyåret som bara simmarna kan med det här speciella nyårsfest-setet!


Innehåll:
   

 


 

Gott nytt år 2012!

Hipp, hipp, hurra! Vi önskar dig framgång, goda vänner och goda föremål som räcker till 2012 och ännu längre! Gott Nytt År!


Innehåll:
   

Av Fanny - 5 december 2011 08:07

 


1 150 bilder, 500 kommentarer, 15 omröstningar och 60 frågor.


Tack!

Av Fanny - 4 december 2011 14:27

Nu på söndagseftermiddagen hade jag tänkt bjuda på lite roliga bilder jag har tagit i mitt spel!


 



 





 


Och så vill jag passa på att gratta min bästa kompis Elsa på sin tioårsdag! Grattis Elsa!

Av Fanny - 2 december 2011 23:09

 

Lazy Game Reviews (användarnamn: Phreakindee) på Youtube är en riktigt bra kille från USA som ger resenscioner om spel och datorer från typ 90-talet, men eftersom han råkar avguda The sims så har han självklart resenscioner om dessa också.

Jag tipsar om honom för att han är AWESOME! Han gör jättebra resenscioner, är rolig och kritisk och lägger ner tid på sina videos.


Så om ni vill ha inspiration till egna resenscioner eller vill veta om ett spel är värt att köpa (eller om du har tråkigt och vill se något som får dig att le): Mot hans kanal! http://www.youtube.com/user/phreakindee



Kolla in hans andra videos också! Det är värt tiden.


Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards