Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Mina tips till en bättre simsblogg

Av Fanny - 28 december 2011 00:28

Det är många simsbloggare (och vanliga bloggare) som är missnöjda för att de inte har mycket besökare. Jag som faktiskt har ganska mycket (eller tja, hyfsat mycket) ska berätta några av mina tips för att era bloggar ska bli bättre och populärare!


 


1. Kommentera på andra bloggar under din egen URL, men skriv absolut inte t.ex "Kolla in min blogg" eftersom 80% av de som läser det tycker att du är dryg eftersom du tigger efter nya besökare. Du ska inte heller bara skriva något random, utan var en aktiv kommenterare på större bloggar (typ min) så kommer besökare automatiskt.

2. Ha en bra header. Den ska inte ha för mycket text, då ser det för klottrigt ut, och den ska helst inte bara bestå av en bild + text, många gör detta misstag, ha inte heller text som "Lämna gärna en kommentar". Tänk så här när du gör din header: Headern är det första man ser när man kommer in på en blogg och den ger det första intrycket och det första intrycket ska vara positivt!

3. Gör länkbyten med andra bloggare, helst bloggare som äger större bloggar än din egen. Problemet är dock att de flesta storbloggare inte tar emot länkbyten eftersom de inte skulle få plats med så många, men jag tar emot länkbyten och det ger väl ett tio-tjugotal besökare extra. Se bara till att länka den som länkade dig också.

4. Härma inte andra bloggar, och absolut inte kopiera, inte ens småtexter. Folk blir bara störda av det, speciellt bloggaren du har härmat/kopierat av!

5. Skriv om saker som ingen annan har skrivit om förut. Det är t.ex ingen ide att du skriver hur man hittar en enhörning eftersom jag redan har gjort det, googla upp något som du skulle ha sökt på om du behövde hjälp och om du inte hittar svaret - you know what to do!

6. Var mån om dina läsare, svara på deras kommentarer och försök hålla lite kontakt med dem. Om läsarna tycker om dig kommer de säkert förbi bloggen lite oftare (och kommer ihåg den ordentligt), dessutom är det ju en fantastisk möjlighet att skaffa lite kompisar! Jag har lyckats bygga upp små relationer till många av mina bloggläsare, det är jättekul att ha "kompisar" som läser ens blogg.

7. Ha alldeles lagom med bilder. Om du inte har någon bild och mycket text orkar inte läsarna läsa igenom allt så de bara skummar igenom texten och uppfattar ca 7 ord, men om du har för mycket bilder kommer de bara att scrolla förbi det. Ha alltså ca 4 bilder per inlägg, fast det beror ju på hur mycket du har skrivit också.

8. Ha inte ett krångligt bloggnamn! Detta kanske låter som något som inte spelar så stor roll, men du anar inte hur många bloggar som jag har tyckt verkat bra som jag sedan aldrig har gått in på igen för att jag inte har kommit ihåg namnet på dem. Ha en enkel adress som är lätt att komma ihåg så kommer du inte att förlora läsare för att de glömt bort din adress. Inte för att jag själv har en som är så enkel att komma ihåg...
9. Uppdatera så ofta som möjligt! Hur ofta brukar bero på hur stor eller liten blogg man har, men ca 1-3 gånger per dag om du har en stor/lagom stor eller ett om dagen/varannan dag om din blogg inte är så jättestor. Om du inte uppdaterar bra kommer dina läsare att tröttna så småningom och sluta läsa din blogg, och det är väl inge bra?!

Det var allt jag kunde komma på nu, hoppas tipsen kan hjälpa er lite!


Till er med nystartade bloggar: Ha tålamod. Det är den första tiden som är hårdast. Alla storbloggare började där en dag, du kan också bli lika stor som dem med ett enormt tålamod!


 
 
Moa

Moa

28 december 2011 10:03

Hej! Jag älskar din blogg och tycker du är bättre en sannes simsblogg. Men jag har ett problem med den texten:( Jag har ingen kamera att ta foto med så jag kan inte göra snygga headers och jag har inte nått bra program till att fixa mina headers i för pappa säger att jag inte får ladda ner. Det finns inga bilder på den datorn jag använder till facebook och mm...
Kan du ge mig ett tips på vad jag kan göra för header om jag inte har tillgång till foto på mig själv:::)))
Skulle vara så tacksam för svar!!!

http://???inget än???

 
Ingen bild

Johanna

28 december 2011 10:12

Hur avinstallerar man Vuze?

Fanny

28 december 2011 12:43

Aigoo, jag vet faktiskt inte...

 
Ingen bild

Helena

28 december 2011 11:22

Håller med dina tips och du har verkligen lyckats! :)

Sen tycker jag en annan bra grej är att ha bra historier på bloggen :)

 
Madde

Madde

28 december 2011 11:44

Tack, kompis! Haha :D

http://Mas3.bloggplatsen.se

Fanny

28 december 2011 11:46

Haha, tänkte lite på dig när jag gjorde inlägget faktiskt ;)

 
Rebecca

Rebecca

28 december 2011 14:20

Jättebra tips! Vad bra att jag läste, för jag och en kompis har en nystartad simsblogg och det känns som att det inte går så bra...

http://www.playthesims.bloggplatsen.se

Fanny

28 december 2011 15:06

Lycka till, någon gång i framtiden kommer ni att bli bättre :)

 
H:et

H:et

29 december 2011 13:18

hej, jag vil göra en header, men vet inte hur jag ska få en bild på min sim där... och en sån snygg text, har åxå en sims3blogg (på ploggplatsen, som du) men fattar typ inget, tycker att din och Sannes bloggar är asgrymma :) din är lite enklare tycker jag (menar då : enklare att: hitta saker, enklare info ibland) :)min blogg är semst eftersom jag inte fattar ett skit och inte bloggar... ;)

http://minbloggomthesims3

Fanny

29 december 2011 13:56

Hej! Om du vill kan jag skriva om det i ett inlägg.

Tack :)

 
Elin :)

Elin :)

30 december 2011 21:51

Hej, jag är en sims galen tjej, som bara älskar din blogg!
Den är super fin och rolig att läsa!
Gillar Wendy historien mest faktiskt!! :)

Kram!

http://www.elinomadde.blogg.se

Fanny

30 december 2011 21:52

Tacktacktacktacktack :D

 
felicia jonsson

felicia jonsson

3 januari 2012 13:12

Hej! Vilket bra inlägg! :) Kan du länka min blogg!? Den är hälften sim och hälften annat? (om du vill BARA) :) jag älskar din blogg!
Hoppas min blogg kommer igång nu för jag har haft den sen kanske 2009! Det stod det iaf ..

Kram!
http://fellan99.blogspot.com

http://fellan99.blogspot.com

 
Kajsa

Kajsa

29 september 2012 18:52

Hej hej Fanny!
Älskar din blogg! Tack för tipsen jag ska ta åt mig av dem!:)
Kram K

http://www.welovethesims.bloggplatsen.se

 
Lova

Lova

18 februari 2013 16:45

Vad har du gjort din heder i för program?

http://www.bylova.devote.se

Fanny

18 februari 2013 17:35

Photoshop CS3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards