Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2013

Läckage från The sims 4

Av Fanny - 15 augusti 2013 19:30


Japp, ni läste rätt i rubriken - det som sprids nu är läckta bilder (som någon på Mod the sims hittat på EAs servrar) från inget mindre än The sims 4.


De bilder vi har sett visar Skapa en sim, renders och vanliga screenshots från spelet. Enligt The sims wiki så är dessa endast konceptbilder som är långt ifrån klara, och att det färdiga spelet inte alls kommer se likadant ut, men jag vet inte om det är sant. 


Renders


           


Skapa en sim


       


Övriga screenshots

 

               

 

Hoppas EA inte hatar mig för all framtid nu när jag lagt upp dessa, haha. Vad tycker ni om bilderna? 

Källa för alla bilder

 
 
SimsSmulan

SimsSmulan

15 augusti 2013 19:50

Jag tycker att det ser lite tråkigt ut, inte alls så som jag hoppats. Men å andra sidan så kan det ju ske förbättringar och jag vet ju inte alls hur man kommer spela osv :)

http://chaselegacyn.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

15 augusti 2013 19:54

Tycker det ser.. konstigt ut. På något vis. Blir bara ledsen när jag får nyheter om The sims 4. Vill inte lämna sims 3 :'(

http://thesims3elin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

anonym

15 augusti 2013 19:55

Usch, fy va tråkigt!
Det vill jag absolut inte köpa eller pröva för den delen. Det ser väldigt ointressant ut & jag tycker faktiskt det räcker med 1 & 2 & 3, haha! Dom är ju roligast ;D

 
Sims3Tjejen

Sims3Tjejen

15 augusti 2013 20:05

Jag vet inte... Får en känsla av Sims 2 lite... Typ sims 2 och sims 3 i en blandning.

http://Sims3Tjejen.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

15 augusti 2013 20:08

Simmarna i sims 3.an ser mycket mer realistiska ut. Tror nog jag aldrig kommer köpa 4.an om simmarna ser ut så här :/

http://blogofphoto.webblogg.se

 
Ingen bild

Powerpuffpinglan

15 augusti 2013 20:20

Asså det ser ut som en blanding mellan sims 1 & 2 i simsarnas ansikten..
Men man verkar kunna "redigera" simmarna mycket mera, men tror inte jag kommer köpa det! :/

 
Ingen bild

Powerpuffpinglan

15 augusti 2013 20:21

simmarnas*

 
isa

isa

15 augusti 2013 20:24

vill inte lämna 3:an, och om jag testar 4:an kanske jag blir fäst vid den.. och jag vill ju inte överge 3:an D:
♥ bra blogg ♥
:3 :3

http://isanssims3blogg.bloggplatsen.se

 
SimsSmulan

SimsSmulan

15 augusti 2013 20:32

Jag är lite korkad, och ny på bloggplatsen.se. Och här kommer en fråga som inte alls har med inlägget att göra, men vet int var jag ska skriva den :(

Iaf, någon kanske kan hjälpa mig med detta. Ni vet när man skriver t.ex "ni hittar den HÄR" och om man trycker på ordet HÄR så kommer man till sidan? Kan någon förklara hur man gör så? Att man gör en länk av ordet eller vad man ska säga?

http://chaselegacyn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Simlisch

15 augusti 2013 20:43

Jag skriver som jag skrev på SimsDeluxe's blogg: Förstår inte hur folk får tag i bilderna? :o

Och sen, efter en titt av bilderna ser jag inte så mycket fram emot 4:an :)

 
CHaos

CHaos

15 augusti 2013 21:05

Hm, vet inte riktigt vad jag ska tycka.. Fast i och för sig så var jag tveksam till 3an också :P

http://chaossims.blogg.se

 
Natta

Natta

15 augusti 2013 21:31

Tänkte på, precis som någon innan skrev, att det ser ut som en blandning mellan 2an och 3an, men å andra sidan lär dom ju göra det bättre än så här i alla fall. Jag är dessutom inte så skeptiskt som många andra verkar vara (vilket jag dessutom inte riktigt förstår varför)utan är faktiskt sugen på att testa. Jag menar, det finns ju ett Sims för alla i princip som gillar det. Så då har man ju antingen 1an, 2an, 3an och snart 4an att välja på, någonting för alla liksom och det tycker jag är bra! Så det ska bli kul att se vad dom gör för roligheter i den nyaste. :D

http://Bailo.blogg.se

 
Ingen bild

godisetx

15 augusti 2013 21:46

Jag tycker det ska bli roligt med ts4, och ska definitivt testa. Jag är taggad. Men jag har bara två expenationspaket till ts3 så jag bryr mig inte så mycket om att man nog kommer "överge" det när man börjar med 4:an... (:

 
Ingen bild

Anna

15 augusti 2013 22:12

Alltså, jag kommer inte köpa tror jag. Jag är liksom nöjd med trean och gillar det som det är och så. Så men vi får väl se hur fyran blir. Det blir spännande , men är tveksam.
Jag håller iallafall fast med sims 3.

 
Ingen bild

Emilia

15 augusti 2013 22:20

Om det fyran kommer se ut så här så är ju trean mycket mer realistisk, och då syftar jag mest på simmarna. Påminner mig om The Sims 2 rätt mycket faktiskt, vilket jag ogillar.

Men som du skrev i ditt inlägg: Enligt the sims wiki så är dom långt ifrån klara osv, och kommer förhoppningsvis se annorlunda ut när spelet släpps. Dock tror jag inte jag kommer köpa spelet oavsett, hittills har det inte lockat mig alls iallafall, men jag kanske ändrar åsikt senare. Vem vet? ^^

Vad tycker du om spelet Fanta? Kommer du vilja köpa The Sims 4? Jag menar, tänk om man tröttnar på The Sims 3 efter ett tag eftersom nya expansionspaket inte släpps? D:

 
Ingen bild

Albin

15 augusti 2013 22:29

Jag ÄLSKAR det. Men hoppas att det ändrar blandningen mellan 2&3. Längtar så mycket

 
Saga

Saga

15 augusti 2013 22:46

Grafiken ser sämre ut än i 3, och det känns inte riktigt som Sims. 3:an ser mer verkligt ut, men det är ett tag innan spelet är klart så jag hoppas att det blir bättre..

http://rampljus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cloey

15 augusti 2013 23:17

Det ser ut som i typ 1:an elr 2:an och det verkar lite överdrivet med olika justerings ställen.

 
Fanny

Fanny

15 augusti 2013 23:29

Jag tror att de kommer fortsätta utveckla simmarna (och HOPPAS verkligen det för just nu ser de ut som sims 2 simmar, not good). Annars tycker jag redigeringssakerna verkar awesome och ska bli spännande och se :D

http://tstre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alexandra

16 augusti 2013 00:07

Om man kollar på kläderna och håret så ser det bra ut. Men ansikterna påminner mig om Sims 1,2 jag har det som minne när mina systrar spelade det :) Jag hoppas att man kan göra mer saker där !! Inga kaninhåll hoppas jag ^^ annars ser jag fram emot :) En fråga Fanta ^^ Det ska vara en livesänding på TS3 i Augusti vilken tid undrar jag och datum ^^

 
Ingen bild

Carolina

16 augusti 2013 01:52

Är jag den enda som längtar eller? Ska bli askul, tänk bara vilken stor skillnad det är mellan 1an, 2an och sen 3an. Klart 4an kommer vara grym. Det enda som egentligen syns här är att man kommer göra simmarna på ett annorlunda sätt, vilket de har ändrat till det bättre i varje spel. Jag fattar att folk har lite ångest om de har lagt ner massa pengar på expansioner till sims 3 och inte vill behöva börja om, men detta kommer bli så mycket bättre. Och är man fattig kan man alltid ladda ner..

De kanske läckt bilderna själva.. För att göra folk nyfikna.

 
Ingen bild

Lollo

16 augusti 2013 07:08

Ursch va ja längtar! Men HOPPAS inte simmarna ser ut så! Iaf nt håren .. De ser typ .. pålimmade ut. Jaja ;P

 
Ingen bild

nattali

16 augusti 2013 09:01

men jag har ju typ köpt mitt sims 3 för 2 veckor sedan och har längtat efter sims 3 men nu när 4 an ska komma ut så ångrade jag mig att jag köpte det. och på andra sidan så kan jag sälja det och köpa 4 an. fast det beror på hur mycket det kostar. och när det kommer ut så frågan är NÄR DET KOMMER UT???????????

 
Ingen bild

Emma

16 augusti 2013 09:39

Jag hade sims 2 först... Simmarna och miljöerna såg ut sådär... Nästan allt såg ut sådär t.om sättet som simmarna rör på sig är likadant... Det är lite av en besvikelse... Jag älskar trean och kan tänka mig att inte köpa fyran... Gillar inte sättet i cas heller... Tyvär

 
Ingen bild

Anonym

16 augusti 2013 09:46

Men hörni, man måste ju inte lämna 3:an för att 4:an kommer :) Jag spelar fortfarande 1:an och 2:an.
Men håller med om att dom ser ofärdiga och plastiga ut. Antar att dom inte är klara än...
Jag kommer definitivt att köpa Sims4 men jag kommer ändå inte att lämna Sims1, Sims2, Sims3 eller Medeltiden :)

 
Sindra

Sindra

16 augusti 2013 10:25

Jag är faktiskt besviken på detta! Enligt mig ska Sims se mer verkligt ut är det kommer ett nytt.

Simmarna ser liksom plastiga ut. Mer som dockor.
Och det kommer säkert inte finnas så mycket olika kläder och frisyrer har jag en känsla av.

Jag tror simmarna kanske ändras lite, men de kommer ändå inte se verkliga ut.
Det enda jag gillar hur man kan ändra simmarna i CAS.

Resten ser inte alls bra ut, tyvärr.

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Besviken

16 augusti 2013 11:20

SER JU UT SOM EN UPPGRADERAD VERSION AV THE SIMS FREEPLAY -.-

 
Ingen bild

Madelene

16 augusti 2013 12:39

Jag gillar det inte alls, det ser inte ens verkligt ut. Håren är typ teckande och de liknar sims 2 vääääääldigt mycket, Kommer nog inte börja spela sims 4 om det kommer se ut sådär..

 
Sagis

Sagis

16 augusti 2013 13:06

Jag ska säga det ärligt...
Jag hoppas verkligen att gubbarna inte ska se ut sådär! :(
Jag tycker dom liknar The Sims 2. Jag vill verkligen inte spela ett The Sims 4 ifall dom ser ut sådär! :(

http://sagissims3.blogspot.com

 
Ingen bild

nattali

16 augusti 2013 13:41

även om jag inte har spelat 2 an någon gång så kan ske jag håller med sagis. och de har ju precis gjort sims 3 paradis eller vad de heter och så kommer det precis ett nytt sims när det. bara kommer mer och mer sims 3 spel. sen kanske man har typ 13 sims spel så kommer det ett nytt och då måste man spara på de också. i kanske 2 år eller något sådant. så jag tycker att man kanske skulle kunna ha sims 3 och 4 an i hop så att alla prylpaket man har kan gå till 4 an det var mitt hehe.

 
Ingen bild

Hilda

16 augusti 2013 13:50

Tror ändå att jag kanske kommer testa fyran för och se hur det är liksom, Men jag tvekar att jag kommer förboka det... Men jag kommer ändå inte lämna 3:an som jag nästan gjort med 2:an. Jag tycker simmarna ser lite "Kantiga" eller så lite halft stela. Hoppas dom fixar lite små detaljer som jag har saknat, Men det ska bli spännade mellan den 20-22 augusti! :)

 
Ingen bild

Annika

16 augusti 2013 14:23

Håller med en här ovan, påminner sjukt mycket om sims free play och simssocial på facebook o.o

 
Ingen bild

Thea

16 augusti 2013 15:06

Det ser ut som tvåan, väldigt besviken. Men det kommer ju inte se ut så sen, får man hoppas.

 
Ingen bild

Sara

16 augusti 2013 15:18

Jag tycker också att det känns som de äldre spelen av sims :/ Det enda jag gillar är att man kommer kunna bestämma mer former på kroppen! Staden och ansiktena känns gamla och inte alls inspirerande, synd! Får hoppas att EA verkligen jobbar mycket mer på Sims 4, då kan jag tänka mig att köpa spelet! :D

 
Ingen bild

nja...

16 augusti 2013 15:53

alltså, jag tycker detser ut mer som sims 2. Simmarna är inte lika realistiska som i 3:an.... Om simmarna ser ut sådär, NEJ TACK SIMS 4!

 
Maja

Maja

16 augusti 2013 16:00

De ser ju mindre verkliga ut än The Sims 3. Om de inte är klara får de jobba mycket mer på de. Gör de inte det blir det ingen 4:a köpt hos mig.

http://majzsims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

nattali

16 augusti 2013 16:18

mm holer med maja

 
Ingen bild

Viki

16 augusti 2013 16:39

Fler än jag som tycker det verkar sjukt kul med att Skapa En Sim nu? Verkar så... mycket. Så fritt. En sak som jag älskar med The Sims är hur det utvecklas. Allting blir mer fritt hela tiden.

 
Ingen bild

jag

16 augusti 2013 17:57

Jag hoppas verkligen att håret inte kommer att se ut så. Det ser så overkligt ut.

 
Asme

Asme

16 augusti 2013 18:36

Äntligen kan man fixa kurvor till kvinnliga simmar!!!

http://www.nattstad.se/prowomen

 
sims3saga

sims3saga

16 augusti 2013 18:51

Hade förväntat mig mycket bättre simmar! jag tycker att dom här ser ut som i The sims Freeplay! Jag gillar inte heller att simmarna ser så glansiga ut!

Fast det ser väldigt coolt ut i cas! ;D

http://sims3saga.blogspot.se

 
Ingen bild

Anonym

16 augusti 2013 21:18

Kom just på eller vad man ska skriva att EA kanske inte vill göra Simmarna så att dom ser ut som riktiga människor. Och hur skulle man kunna göra Simmarna mer verkliga än Sims3 egentligen? :3

 
Ingen bild

Emma

17 augusti 2013 00:08

Wow, jag kunde inte blivit mer besviken. :/
Om dessa bilder nu är äkta så blir det nog inga fler sims generationer för mig. Jag hade/har väldigt höga förväntningar på 4an och som det ser ut nu så tycker jag att det ser nästan exakt ut som 3an grafikmässigt.
Jag älskar CAS funktionerna i 4an redan nu men grafiken lever inte alls upp till mina förväntningar. :/

 
Kiira

Kiira

17 augusti 2013 07:33

Jag själv tycker att simmarna är rätt fina. Det ser ut som om det finns fina hår och husen är fins tycker jag. Men det är bara min åsikt.

http://sweetsimsthings.bloggplatsen.se

 
Amanda

Amanda

17 augusti 2013 08:50

Jag tycker det ser ut som en dålig version av sims 2

http://mylifeasasim.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofia

17 augusti 2013 09:56

Neej,Jag tkr gubbarna ser ut som i The sims 1 ;S

 
Ellen

Ellen

17 augusti 2013 10:46

Jag ser fram emot The Sims 4. :) Jag kommer inte att sluta spela min The Sims 3, årstider för det om jag skaffar mej The Sims 4. Tycker att PLUMBOB ser lite stor ut än vanligt! ^^ Som sagt.. Det här är bara ett smakprov hur dem ser ut. Du skrev ju att dem är inte klara ännu.

http://finlandsgullet.wordpress.com

 
Ingen bild

Emilia

17 augusti 2013 11:40

Btw, "plumboben" aka simsdiamanten ser ju till och med oäkta ut. Hur lyckas dom? Haha :c

 
Ingen bild

Emelie

17 augusti 2013 14:49

Ni måste ju förstå att spelet är lååångt ifrån färdigt och att de kommer att hålla på och fixa och trixa med det fram tills nästa år och då kommer spelet inte vara ens likt dessa bilder. Om simmarna skulle se ut som på bilden och allt var klart skulle dom kunna släppa spelet imorgon lika gärna. Tänk lite.

 
Ingen bild

Susanna

17 augusti 2013 17:37

Jag vet att de här bilderna är inte helt klara men jag får som många andra en sims 2 känsla. Men man vet aldrig! (Tänk på att The sims 3 kanske också såg ut såhär i början)

 
Ingen bild

Hej

17 augusti 2013 17:44

Hej, förlåt att jag frågar men hur byter man hushåll?

 
Ingen bild

Gabriel

17 augusti 2013 18:08

Allt ser FÖR perfekt ut... Haha, men en sak jag alltid drömt om att hus kan se mer smutsiga ut, så att man tex måste damsuga, klippa gräset och klippa växter, det har man inte kunnat göra hittils.

 
Ingen bild

Anonym

17 augusti 2013 20:02

Hej: Om du vill byta när du spelar på en familj klickar du bara på dom tre prickarna i ena hörnet och väljer 'Ändra Stad" och väljer ett av alternativen. Sedan klickar du bara på ett av hushållen. Kom bara ihåg att din familj kommer att utvecklas! :)

 
Ingen bild

Amanda

17 augusti 2013 20:23

Wow! Simmarna ser ut som hela dem är CC! Jag tycker de är jäkligt snygga! Ser fram emot det! Nä, nu ska jag övertala(eller tjata mig till) att få spela på hans dator om någon bryr sig.

 
Ingen bild

Amanda

17 augusti 2013 20:23

Pappas dator, alltså.

 
Ingen bild

Therese

18 augusti 2013 00:14

Jag blir riktigt ledsen om simmarna kommer se ut sådär. :/ jag vill ha de realistiska men på bilderna ser de mer ut som serie-figurer. Förhoppningsvis är det inte det slutliga resultatet.

 
Ingen bild

Lollo

18 augusti 2013 09:35

*Suck* Allt kan väll nt vara perfekt? Och simmarna kommer antagligen nt se ut så! Håller med om att de ser konstigt ut, Speciellt håren, Men de är nt klara med sims 4 än.

 
Anonym

Anonym

18 augusti 2013 14:41

Spännande! :D

http://mysimspage.blogg.se

 
Anonym

Anonym

18 augusti 2013 14:41

Håller förresten med Lollo! :)

http://mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Arg

19 augusti 2013 22:49

Asså är människor tröga eller? Asså dom är inte ens klara, Ni vet inget om simmarna än, Det kommer ut nästa år, Klart som f'n att dom inte är klara än, Ta INTE förhastade slutsatser.

 
Ingen bild

Nina

20 augusti 2013 16:53

Jag hoppas verkligen att det inte ska se ut såhär! Jag trodde att det skulle vara mycket bättre.

 
Ingen bild

Veronika

1 januari 2014 00:23

Hej!
Jo,jag längtar tills att prova the sims 4. Jo, nu ser ju det inte bra ut. För att dom är ju inte precis klara med spelet, det kommer ju ut på hösten 2014. Så då vet man ju inte. Och ändå om dom kommer se ut så, kommer jag ändå testa. Och jag tror att the sims 4 kommer bli bättre. Men man vet ju inte. Så, vi får se.Men jag hoppas att det kommer bli roligare.. (Och detta är ju såklart min åsikt) :)

 
Ingen bild

Anonym

13 juli 2014 22:49

Jag tror sims 3 Cas demo kommer 12 agusti för alla.. Jag ska nog ladda ner det då ifall det är gratis, Och ifall jag tycker det är roligt kommer jag köpa det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards