Fantas simsblogg

Alla inlägg under juli 2013

Av Fanny - 19 juli 2013 23:15

Okej, anledningen till att det tagit så jäkla lång tid innan dessa svar har kommit upp är för att jag först tänkte göra svaren i en video, men sen fick jag aldrig tillfälle att spela in videon. Sen när jag väl spelat in den så fick jag aldrig tid att redigera den, sen blev den för lång och dålig i allmänhet och så finns den på stationära datorn som jag inte har tillgång till i sommar. Därför kommer svaren nu, i textform. Ursäkta att det tagit så lång tid!


Alice:

1. Hur gammal är du?
2. Har du börjat högstadiet?
3. Vad är dina framtidsplaner?

Svar:

1. Jag är tolv! 

2. Det gör jag nästa år.

3. Åh, jag har verkligen ingen aning... Antingen vill jag göra något inom musik, litteratur eller konst. Men som sagt, jag vet inte än.


Professionalsims:

Vad gillar du mest med sims? 

Svar:

Att det aldrig tar slut, det finns liksom alltid nya saker att upptäcka!


SMER: 

1. Hur gammal var du när du började spela sims?

2. Kan du visa en bild på din första sim?

Svar:

1. Nio tror jag. 

2. Nä, jag har ingen bild på henne... I alla fall inte på denna dator. 


Sims3tjejen:
1. Hur varmt är det hos dig just nu?

2. Snöar det hos dig?

3. Favoritprogram på TV?

Svar:
1. Orkar inte kolla, men skulle gissa på typ 29 plusgrader. (är i Turkiet och här är det asvarmt...)

2. Hahaha, inte riktigt...!

3. Jag kollar typ aldrig på TV, så det är lite svårt att säga... Men jag gillar Simpsons (stavas det ens så?) och Family guy en del, men jag skulle nog inte säga att de är favoritprogrammen eftersom jag inte har något att jämföra med :P


Sindra:

1. Är det många i din klass som läser din blogg?

2. Favoritmat?

3. Gillar du semlor?

Svar:

1. Nej, det är typ 5 som läser den. Jag tror dock att det finns fler än så som vet om den.

2. BIBIMBAP! Alltså vet du hur gott det är?! Det är en ganska stark koreansk maträtt som består av kyckling med chilisås, kokt ris och massa grönsaker och så är det ett stekt ägg ovanpå. Så ska man blanda ihop allt och muuuuuums


Jag vet att ägget ser lite fucked up ut MEN DET ÄR SKITGOTT SÅ IDGAF


3. Nja... Alltså, det är väldigt gott och så, men jag mår sjukt illa av både grädde och mandelmassa så den kombinationen är inte direkt den bästa i mitt fall.


Emilia:

Är du helsvensk?

Svar:
Jag är typ 5% skotsk, för min farmors farfar eller något i den stilen var därifrån, men annars är jag helsvensk! Dock bor mina morföräldrar i Italien (vilket är anledningen till att jag är där så ofta), men de är från Sverige.


Fanny:

1. Går du i någon fritidsaktivitet?
2. Hur länge har du spelat sims?
3. Har du spelat på alla sims? [1,2 och 3]
4. Vilken klass går du i? 

Svar:

1. Ja, jag går i dans två gånger i veckan och så spelar jag piano. 

2. Som sagt, sedan jag var nio.

3. Nej, jag har bara testat ettan någon gång. 

4. Börjar sexan till hösten!


Hedda:

1. Favoritbok?
2. Vilken stad brukar du spela mest i?
3. Det knasigaste din sim någonsin gjort?

Svar:

1. HUNGERSPELEN! Harry Potter har en varm plats i mitt hjärta också. Annars är det svårt att välja, läser väldigt mycket...

2. Jag vet inte... Jag spelar nog faktiskt i de flesta lika mycket just nu!

3. Haha, ingen aning, mina simmar gör roliga saker hela tiden. Men det var ganska kul en gång när det kom in en tjuv på min tomt som tog ett träd och sedan gick därifrån när jag hade värsta värdesakerna i huset...


Thesimsfakta22:

Vad hette din första sim?

Svar:

Den allra, allra första hette Isabella Andersson, men den gjorde jag och min kompis på hennes dator. Min första egna hette typ Sarah Jemaz, jag kom på det efternamnet själv eftersom jag typ ville att hon skulle vara exotisk haha (JAG VAR NIO OKEJ)...


Misan:
1. Kan du lägga ut en normal bild på dig själv?

2. Kan du lägga ut en bild när du försöker se ut som en elefant?
3. På den videon du gjorde när du gjorde en sim, hur gjorde du ögonen då?
4. Hur många simpoints har du?
5. Är du ofta inloggad på bloggen utan att skriva/publicera inlägg?
6. Har du appen? 
7. Vilken sim spelade du med senast?
8. Vilket hushåll gjorde du i CAS senast?

Svar:

1. NU ÄR JAG JÄKLIGT SNÄLL SKA JAG SÄGA



2. Haha, borde man ha bilder på sig själv när man försöker se ut som en elefant...?

3. Tja, det ser man ju i videon. ;) Men min "hemlighet" är väl att anpassa dem så mycket som möjligt så att de liksom inte bara blir helt runda och vanliga. 

4. Typ 150, haha.

5. Ja då, loggar jätteofta in för att läsa kommentarer!

6. Japp :) Dock kan jag ju inte lägga upp simsbilder från mobilen...

7. Min Semesterparadis-familj!

8. Samma som ovan. Dock håller jag på med ett nytt i precis denna sekund!


Stina-lina-lej:

1. Vilken familj har du spelat längst med? Och hur länge har du spelat med den?

2. Vilken plats vill du helst resa till?

 Svar:

1. En familj som heter Hughes, den har jag spelat i sju generationer med. Dock har jag inte spelat med den familjen på typ ett år... Kanske borde ta upp den igen?

2. Sydkorea!


Madde:

Hackar någonsin ditt spel när du spelar, särskilt nu när senaste Årstider kom ut? 

Svar:

Det är som att fråga om jag andas... Ja, det hackar som fasen :(


Maria:

1. Vilken färg har du på din tandborste?
2. Har du någon pojkvän? ;)
3. Är du kär i någon?
4. Gillar du Fanta?
5. Hungerspelen är din favvo bok, är filmen eller boken bäst?
6. Vad heter din hund?
7. Gillar du One Direction?
8. Går du på något annat är dans?
9. Gillar du tomten?
10. Om du fick välja en ända sak som du fick ta med till en öde ö, vad skulle det vara?
11. Exakt vilka bloggar läser du?

Svar:

1. Turkos, favoritfärgen!

2. Eh... Ja faktiskt, han heter Vilhelm *gömmer mig under en sten och kommer aldrig komma ut igen* (det är nu alla kommer säga "AMEH DU ÄR JU BA' TOLV")

3. Nä jag hatar min pojkvän

4. ALLTSÅ VAD TAR DU MIG FÖR?! Klart jag gillar Fanta! Dock gillar jag faktiskt Coca cola mer, haha... 

5. ÄR. DET. EN. KUGGFRÅGA?! BOKEN BOKEN BOKEN BOKEN BOKEN BOKEN *sprängs*

6. Corinda! A.k.a Björnen, Cocke, Cookie, Cockilinda, Corre och typ 5 miljarder andra smeknamn...

7. Nä... De sjunger rätt bra men är verkligen inte min musikstil. Plus att det känns som att de typ bara är kända för att vara snygga och unga. (snälla mörda mig inte nu alla directioners)

8. Som sagt spelar jag piano!

9. Det är väl inte direkt något jag funderat på, haha...

10. En trollstav så att jag skulle kunna trolla dit allt annat jag vill ha med mig ;D

11. Många, det skulle ta en oändlighet att skriva alla!


Ella:
Kan du berätta precis allt om dig själv?

Svar: 

Haha, fattar ni vilken tid det skulle ta? Att berätta allt om sig själv...? Näe, det går inte, men jag kan väl säga att jag är en matglad språknörd till feminist med grå räls och rayban-läsglasögon som alltid har svårt att somna. Typ. 


Lova:

1. Har du alla sims 3?
2. Knasigaste sims 3 bild?
3. Knäppaste sim som du någonsin gjort?
4. Knäppaste husdjur du gjort?

 Svar:

1. Alla förutom Gasen i botten.

2. Orkar inte leta upp någon...

3. En gång gjorde jag en sim som jag sköt alla reglage till höger så långt det gick. Den såg ganska muppad ut, men jag har tyvärr ingen bild på den kvar.

4. Har inte gjort något tillräckligt knäppt husdjur faktiskt.

 
Ida Z:
1. Hur köpte ni Corinda? Via uppfödare?
2. Vet du vad Scribblenauts är? Om, gillar du det?
 3. Vad spelar du förutom sims? 
4. Gillar du Ben&Jerry glass?
5. Vad gillar du för godis?
6. Gillar du att fingervirka?
7. Gillar du att fiska?
8. Favoritdjur?
9. Gillar du vargar?
10. Är du för/emot vargjakten?
11. Tursiffra?
12. Juice, cola eller fanta?
13. Simpsons eller Family Guy? 
14.  Gillar du munkar?
Svar:
1. Ja, via uppfödare!
2. Ja, jag vet vad det är men jag spelar det inte. Dock verkar det ganska kul!
3. Typ Minecraft och ett gäng mariospel på TV:n. 
4. Det är mitt liv!
5. Allt... Speciellt hallonlakritsskallar! Dock mår jag jätteilla om jag äter mycket godis :(
6. Har inte testat, men att virka vanligt gillar jag.
7. Gjorde det mycket när jag var mindre och då tyckte jag att det var jättekul!
8. Pingvin. 
9. Ja, de är coola!
10. Emot!
11. Har ingen.
12. Cola!
13. Båda!
14. Ja det är väl gott, men inte det bästa jag vet.
 
Linnéa:
1. Hur många generationer har du gjort som max?
2. Vilka expansionpaket har du instalerade?
3. Gillar du att göra Övernaturliga elr Vanliga familjer helst?
4. Har du sims comunity? Om du har vad heter du?
Svar:
1. Sju.
2. Alla förutom Gasen i botten och Årstider, avinstallerade den sistnämnda för att jag typ inte ens kunde spela med det installerat... 
3. Gillar båda!
4. Ja, och jag heter Fantabest (urlöjligt namn, jag vet) där.
 
Anna:

1. Känner du ibland att du spelar för mycket sims och att det "tar över ditt liv"?
2. Går det bra för dig i skolan? Vilka ämnen är dina favoritämnen?
3. Varför ville du starta en blogg om sims?
4. Hur kan du skriva så bra?
5. Till sist vill jag bara nämna att du är bäst!

Svar:

1. Brukar inte känna så med sims, bara pyttelite, men ibland med bloggen.  

2. Ja, det går ganska bra faktiskt! Mina favoritämnen är bild och musik.
3. För att jag blev så inspirerad av andra simsbloggar.
4. Hahaha, tack! Antar att det beror på att jag skriver (och läser) skitmycket. Lärde mig skriva när jag var tre och började skriva mini-berättelser (om typ mumin, haha) när jag var kanske fem, så jag har ju skrivit en hel del.
5. Men gulle, kom så kramas vi!
 
Ebba:
VISA EN BILD PÅ DIN HUND!!! :D 
Svar:
Absolut, här är en bild på henne från i julas:
 
 
En simmare:

1. Hur ser de ut i ditt simskvarter? Hur är det organiserat typ? Flyttar du in familjer för att få grannar, bygger du egna tomter, har du ett nytt kvarter för varje familj? 
2. Om du har en familj ex en PGC och så får du många barn, flyttar du ut med någon av simmarna senare när barnen är ungdomar eller bor alla kvar?

Svar: 

 1. Ja, jag har ett nytt kvarter för varje familj. Ibland organiserar jag kvarteret, ibland inte. Oftast brukar jag rensa det och "fräscha upp det" med nya simmar när man har kommit ett par generationer, eftersom typ alla simmar som finns kvar i staden är åldringar då. 
2. Ja, när de blir ungdomar får alla flytta ut! Ibland bor flera syskon tillsammans.
 
Victoria:

1. Vad har du för interessen? Film, böcker, musik?
2. Går du på någon sport / är du intresserad i sport?

 Svar:

1. Jag har en jäkla massa intressen! De inkluderar konst, musik, feminism, genus, språk, dans, Sydkorea och en massa annat. Skulle ta åratal att skriva allt. 

2. Går som sagt i dans, och ibland rider jag så det är väl de sporter jag är intresserad av. Dock tycker jag att det skulle vara kul att börja i någon kampsport...


Emelie: 

1. Vad var din första reaktion av sims?
2. Vilken ras är din hund?
3. Har du köpt mycket från simsstore?
4. Vet du vem TheQuxxn är? 

Svar:

1. Typ "åh, vad kul detta verkar"!

2. Lagotto Romagnolo, en italiensk vattenhund/tryffelhund!

3. Tja... Jag har mer installerat därifrån än vad jag har köpt och betalat för, om vi säger så. ;)

4. Ja, men jag brukar inte kolla på hennes videos så mycket, för jag tycker hon drar ut på tiden en hel del plus att jag tycker att hennes röst är lite irriterande.

 

Fanny-Cecilia:

1. Vad förväntar du dig av The sims 4?

2. Skulle du vilja bli en författare när du blir stor?

3. Om du var ett djur vad skulle du vara då?

Svar:

1. Bryr mig inte så mycket faktiskt. Det jag mest vill se är en ålder mellan barn och tonåring.

2. Kanske, men det är ju ganska svårt att leva på om man inte är väldigt framgångsrik.

3. Ingen aning!


Ida:

1. Tycker du att det är bra att simmar inte kan kriga/skjuta/mörda varandra?
2. Vilket är ditt favoritspel av Supernatural och Leva Livet
3. Har du haft någon pojkvän någon gång?
4. Vilken är din favorithårfärg?

 Svar:

1. Ja, det tycker jag är bra. Sims är ett glatt, smått löjligt (på det bra sättet) spel, och sådant allvar passar enligt mig inte in. Plus att det finns folk som har förlorat folk till krig/mördare, och jag tror inte att de skulle vilja få salt i såren via sims... Plus att åldersgränsen skulle höjas skitmycket om det faktiskt kom.

2. Supernatural.

3. Har ju det nu!

4. Älskar rött hår! (inte orange gingerhår alltså, utan mer så här.)


Bomben:

1. Hur ofta lyssnar du på Vocaloid? 
2. Vilken är din favorit Vocaloid?
3. Vilket TS3-ep/pp kan du inte leva utan?
4. Vilken av dina simmar har du gillat mest? Simmen kan vara vilken som.

 Svar:

 1. Extremt sällan, lyssnar mer på UTAU (vilket är typ som Vocaloid fast gratis och uppbyggt på ett lite annat sätt) nu mera.
2. Har ingen favorit-vocaloid, dock ÄLSKAR jag UTAUn Namine Ritsu. Lyssna på han (ja, han) fö'fan!
3. Svår fråga... Kan nog inte svara på den faktiskt, haha. 
4. Just nu gillar jag Carla Burton, simmen i min presentationsbild, en hel del, men jag älskar också alla syskon i min PGC (Bella, Alice, Sebastian och David alltså).
 
MyNameIsTova:

1. Tittar du på Filip Winther, Andreas Haglund (etc)?
2. Om jag skulle träffa dig irl, och skulle vara stalkeraktig och ropa FANNY!!!! FANTA!!! skulle du svara eller springa därifrån?
 Svar:

1. Ja, jag tittar på i princip alla svenska youtubers (förutom typ IJustWantToBeCool, tycker deras humor är ganska torr).

2. Haha, nog skulle jag bli lite ställd men springa därifrån skulle jag absolut inte göra!


Jonas:

1. Skulle du tänka dig att köpa Gasen i Botten?
2. Musiksmak?
3. Favoritfärg?
4. Hur många kompisar har du som spelar sims?
5. Hur kul är Pewdiepie på en skala på ett och tio?
6. Skulle du vilja ha en simsmus?
7. Hur många läsare har du?
8. Sminkar du dig?
9. Kan du spela på något mer instrument än piano?

 Svar:

1. Näe, känner inte att jag behöver det.

2. Ganska blandat: Indie, alternativ rock, indierock, R&B, Soul och lite pop. En av mina favoritlåtar just nu:



3. Denna!

4. Ganska många, men orkar inte räkna upp dem.

5. 6,5

6. Ja, det vore ascoolt, men de funkar ju inte för mac så...

7. Runt 500-700 per dag, rekordet är 864!

8. Enda gången jag någonsin har smink på mig är när jag ska klä ut mig... Så nej. Men jag är ju TOLV, kom igen liksom!

9. Kan pyttepyttepyttelite gitarr också. Sen har jag ganska bra taktkänsla och kan därför spela helt okej på trummorna, men jag tar bara lektioner i piano.


Nathi:

1. Vilket expansionspaket gillar du bäst? Varför?
2. Vilket prylpaket är bäst? 
3. Sämsta expansionspaketet? Varför det?
4. Sämsta prylpaketet?

 Svar:

1. Just nu har jag faktiskt ingen favorit.

2. Har ingen favorit här heller, haha, men jag använder sovkläderna från Sovrum och badrum jättemycket.  

3. I rampljuset, har typ inte använt det alls. 

4. Katy Perry Sötsaker, ångrar så att jag köpte det!


Anonym:

1. Vad heter du mer än Fanny?
2. Har du några syskon?
3. Vilka länder har du besökt?
4. Var vill du resa?
5. Vilken/Vilka är din/dina idoler? 

Svar: 

1. Nyberg heter jag i efternamn, men jag vill inte ge ut mitt mellannamn eftersom det blir lättare att lokalisera mig då. 
2. Ja, en lillebror på snart nio år som heter Felix!
3. Har rest ganska mycket faktiskt: Italien, Spanien, Danmark, Turkiet, Grekland, Frankrike, England, Maldiverna, Mauritzius (stavning?). 
4. Allra helst Sydkorea, men det vore coolt att åka till Indien, Sydamerika, New york och så vill jag jättegärna till London och Paris igen (har varit där innan, men bara ett par dagar).
5. Mina idoler är Minji Gong och Jennifer Lawrence.
 
Stella:
1. So VS No
2. Vilket Sims 3 är du mest besviken över?
3. Ditt sämsta köp?
Svar:
1. Svår fråga, gillar båda!
2. Katy Perry sötsaker.
3. Samma som ovan... Haha.
 
Amanda:
1. Vad gillar du för glass mest?
2. Hur ser ditt drömhus ut på riktigt?
3. Matte, svenska eller NO?
4. Vad är din favoritchoklad?
5. Henriette eller Sophia, vem är bäst om du fick välja EN?
6. Vad gillar du bäst, blå, rosa eller gul?
7. Vad gillar du bäst, Vocaloid eller sims?
8. Bäst, Anubis eller Elexis?
9. Ice age 4 eller Ice age 3?
10. Om du fick vara en Drömmar-sim, vem hade du varit, Cora eller Haliy?
Svar:
1. ALL GLASS 
2. Vet inte riktigt faktiskt...
3. Svenska, mest eftersom jag har det ganska lätt där och bara kan sitta och halvsova på de lektionerna HEHE
4. ALL CHOKLAD (förutom mörk, det hatar jag)
5. Fan vilken taskig fråga... Tror du på fullaste allvar att jag tänker välja på två av mina bästa vänner och peka ut vem som är bäst, som om de vore objekt? Båda är så jäkla bra, att välja en vore OMÖJLIGT och även om det inte var det så skulle jag inte säga vem jag gillar mest på bloggen.
6. Blå!
7. Sims.
8. Anubis.
9. Har inte sett någon av dem...
10. Cora, eftersom hon faktiskt är lite baserad på mig!
 
Simsalabim:
1. Hur många språk kan du flytande?
2. Har du bott utomlands? Vilket land?
3. Är du allergisk mot något?
4. Vilken tid börjar du skolan och när slutar du?
5. Kan du åka skidor?
6. Har du eget rum?
7. Vilket landskap bor du i?
8. Gillar du idrott?
9. Hur lång är du?
10. Bor du i villa eller lägenhet? Radhus?
11. Har du ett badkar hemma?
Svar:
1. Svenska och engelska.
2. Nej, har alltid bott i Sverige.
3. Ja: Pollen, äpplen och laktos.
4. Det är olika varje dag men i femman så var genomsnittet att börja 8.15 och sluta 14.30
5. Ja, och jag älskar det! 
6. Japp.
7. Bor i Sörmland tror jag. Har ingen koll...
8. Ja, det gör jag väl!
9. Det var ett tag sen jag mätte mig men jag tror att jag är typ 1.55 meter.
10. Lägenhet!
11. Haha, varför vill du veta det?
 
Sindra:
1. Favoritläsk? Eller favoritdryck överhuvudtaget?
2. Max, Burgerking eller McDonalds?
3. Vilken färg har dina skor?
4. Kan du åka inlines eller skateboard?
5. Gillar du bollsporter?
Svar: 
1. Coca cola och Fanta. (duh.)
2. Har typ bara ätit på McDonalds, såååå...
3. Har flera, men de jag använder mest just nu är mina svarta converse.
4. Nej, vill kunna :(
5. Tja... Det är väl kul, men skulle inte direkt säga att jag brinner för det, haha.
 
Lolo:
Hade du buggar i ditt spel innan du köpte Årstider?
Svar:
Ja, tyvärr... Men inte alls lika mycket.
 
Skylar:
1. Gillar du att rida?
2. Kommer du köpa The sims 4?
Svar: 
1. Japp!
2. Förmodligen inte vid releasen, om det inte verkar skitbra. 
 
Johanna:

Om en vild älg sprang in genom din dörr, tog ett paket glass, tryckte ner ditt huvud i glassen, ringt polisen och sen sprungit därifrån utan att säga hejdå, vad hade du gjort då?

 Svar:
Hade ätit upp glassen


Jonas:

Om en ko skulle komma in i ditt rum äta upp Årstider-skivan och sedan bajsa på din mackbook, Vad skulle du säga då?

 Svar:
WHAT'S UP WITH ALL OF THIS RANDOMNESS?!


Fellan:
1. Har du någon gång haft en crush på en lärare?
2. Läser du mycket?
3. Har du hört Imagine Dragons?
4. Är du en jordgubbe?
5. Är du en Potatis?
6. Skickade du ett alla-hjärtans-dag-kort till någon?
7. Kan du svara på de här frågorna i en videoblogg? 
Svar:
1. Om danslärare räknas, så ja... 
2. Att läsa är mitt liv!
3. JA!!!! DE ÄR BÄST!!!!
4. Klart jag är
5. Klart jag är
6. Hehe jaaaa :)
7. Försökte verkligen, tro mig :(
 
Ida Z:
Vad tycker du om ordet hen?
Svar:
BÄSTA ORDET I VÄRLDEN!
 
Sandra H:

1. Känner du någon press pga av att du har en så stor blogg?
2. Vad är det konstigaste du har gjort?
3. Gillar du William Spetz? 
4. Gillar du något speciellt band?
5. Har du världskaparverktyget till sims?
 Svar:

1. Alltid.

2. Jag gör konstiga saker hela tiden så det är lite svårt att säga... Men en gång började jag rulla runt på golvet hemma hos min kompis och prata nonsens med bebisröst. Det var väl... Konstigt.

3. Ja men han är inte min favorityoutuber.

4. Mina favoritband är Matt & Kim, Bastille, Imagine Dragons och så 2NE1 och Bigbang.

5. Nä för det finns inte till mac *gråter*


Anonym: 

1. Har du sett någon av dina idoler live?
2. Har du varit på en festival någon gång?
3. Har du blivit mobbad eller retad på grund av din musiksmak?
4. Vad tycker du om tatueringar och piercings? (till människor). Är det något du skulle vilja ha när du blir äldre?
5. Vad tycker dina föräldrar om att du har en sån stor blogg? Är dom stolta?

Svar:

1. Såg Lady Gaga 2010 när hon var min idol, och så har jag sett Petter (som inte är min idol, men en asgrym rappare) på Gröna lund typ 2011.

 2. Nepp.
3. Inte mobbad, men absolut retad.
4. Det är coolt, men jag tror inte att jag kommer skaffa det själv. Kanske möjligtvis ett till hår i örat.
5. Haha ja, de är stolta! :D
 
Elvira:
Är du rädd för sjöhästar?
Svar:
 JA SKITRÄDD
 
Mapacha:
1.Varför tror du att bananer är gula? 
2. Gillar bananer?
3. Gillar du apor?
4. Om du fick välja vilket jobb du ville i simsvärlden, vilket skulle du välja?
5. Om du fick välja en sak ihela världen vad skulle det vara?
Svar:
1. För att molnen kissar på dem 
2. Ja!
3. Men jaaaaa
4. Typ spökjägare. Fatta vad badass. 
5. Fattar inte riktigt den frågan...?
 

Jonas:

1. Från början så lade du bara till vissa personer på The sims 3:s hemsida. Varför då undrar jag och varför bestämde du dig för att sedan lägga till alla som fråga?

2. Varför valde du att spela på mac?

Svar:

1. Ville inte lägga till alla förut eftersom jag inte vill ha främlingar på en vän-lista, men sen kom jag på att det inte spelar någon roll eftersom jag ändå typ aldrig är inne där så då accepterade jag alla.

2. ... För att jag har en mac?


Victoria:

Vad kommer du göra utav bloggen när Sims 4 kommer ut? Kommer du fortsätta hitta nya saker om trean eller kommer du börja blogga om fyran, eller både och kanske?

Svar:

Ingen aning... Jag vet inte ens om jag kommer köpa fyran. Men om jag inte gör det kommer ju alla skita i bloggen helt... Så det är lite dilemma. Har ingen aning som sagt.


Lovisa:

1. Syslöjd eller träslöjd?
2. Idrott eller bild?
3. Matte eller svenska?
4. Brukar du måla (typ olja, akryl, inte rita)?

Svar:

1. Syslöjd.

2. Bild.

3. Svenska.

4. Ja, det brukar jag göra ibland!


Av Fanny - 17 juli 2013 11:00

Jag har fått lite frågor om hur man ändrar kläder på gravida simmar. Svaret är att man faktiskt inte kan det! I alla fall inte utan mods, det finns säkert någon mod som gör att man kan det men jag vet inte säkert. Därför måste man ändra gravidkläder på den snart gravida simmen innan hon blir gravid om man vill kunna bestämma kläder som den gravida ska ha på sig. Så länge kläderna som simmen har på sig innan hon blir gravid även fungerar för gravida simmar så kommer hon inte byta kläder när hon blir gravid, nämligen.


Det kan dock vara lite svårt att veta vilka kläder som fungerar hos gravida simmar, så det får man helt enkelt försöka komma ihåg från när ens tidigare simmar varit gravida. Sedan brukar det även stå något i stil med "Maternity morph available" eller "Enabled for pregnancy" på nedladdningsbara kläder som fungerar för gravida simmar.


Connie Blue när hon var gravid för ett tag sedan.

Av Fanny - 15 juli 2013 16:45

Dykning är en färdighet som kommer i The sims 3 Semesterparadis. Simmar i åldern tonåring till åldring kan lära sig dyka genom att snorkla i havet eller ta en lektion på forskningsanläggningen. Sen går färdigheten så klart upp när simmen faktiskt dyker.


Dykartomter

 

Simmar kan inte dyka lite var som helst i havet: De måste dyka vid så kallade dykartomter. Dessa är tomter som ligger under ytan, helt enkelt. Det finns fyra sådana i Isla Paradiso, men i någon annan stad finns de inte och för att komma till en dykartomt kan din sim antingen simma eller ta en båt dit. Det sista är dock lite mer rekommenderat...



Simmar kan dock inte dyka i dykartomter lite hipp som happ, det krävs nämligen en viss färdighetsnivå för varje dykartomt. Den första dykartomten, Stenrevet, kan din sim dyka i så fort hen har fått nivå 2 i dykning.


Här är namnen på alla dykartomter och färdighetsnivån som krävs för dem:

- Stenrevet, nivå 2

- Davy Jones kista, nivå 4

- Sjöfolksgrottan, nivå 7

- Pärldjupet, nivå 9



En taxibåt som anländer till en dykartomt.


Under ytan


När din sim väl är under ytan kan hen göra ett gäng olika saker.


Bland annat så kan simmen samla fiskar och liknande som bara går att hitta under vattnet. Dessa kan antingen säljas för pengar eller så kan du spara dessa och samla på dem. Sen kan de även utforska grottor som är kaninhål (var dock försiktig med detta, det kan gömma sig havsmonster där inne!), öppna skattkistor, bara utforska dykartomten i allmänhet, med mera.



Sen kan det även hända att din sim stöter på hajar! Då kan det hända att din sim hamnar i slagsmål med den, och då kan hen faktiskt dö om hen misslyckas i det slagsmålet - så det gäller att vara försiktig.


Luft

 

Din sim kan dock inte stanna under ytan hur länge som helst: Du måste hålla reda på luft. Simmar har fem simstimmar luft på sig, och om simmen stannar under vattnet längre än så kommer hen dö.


Du håller koll på luften din sim har kvar genom humöreffekterna din sim får.



När den första humöreffekten, som är positiv och håller på i tre timmar, är slut så kommer en annan humöreffekt ta dennes plats. Denna (neutrala) humöreffekt håller på i en timme, och sen efter det kommer ännu en humöreffekt som är negativ som håller på i en timme - och när den är slut kommer simmen dö av att få slut på luft. Dock kommer simmen automatiskt försöka ta sig upp så fort det får denna humöreffekt, men detta kan man hindra. Spöket från en sim som fått slut på luft på natten är mintgrönt och ser ut så här: 



När din sim kommit upp ur vattnet igen så kommer hen behöva lite tid för att återhämta sig innan hen kan dyka igen. Detta tar också formen av en humöreffekt, som varar allt kortare ju högre simmen kommer upp i dykarfärdigheten.


Sjöjungfrur (som jag ska berätta om lite mer ingående än vad jag redan har i ett senare inlägg!) behöver inte heller hålla koll på luft, de kan vara under vattnet hur länge som helst. Sedan finns det även en livslång belöning vid namn Lungor av stål som kostar 15 000 livslång lycka, den gör så att din sim inte behöver hålla koll på luft även om hen inte är en sjöjungfru.

Av Fanny - 14 juli 2013 22:57


Nästa livesändning kommer att hållas den 23 juli klockan 19.00, samma tid som vanligt alltså. Denna gång kommer vi få veta lite om det nya expansionspaketet Into the future (som inte har fått ett officiellt svenskt namn ännu), där våra simmar kommer kunna resa i tiden, och så kommer vi få se från det kommande prylpaketet med filmtema. Vi kommer även få en smygtitt på The sims 4, som vanligt! Dock är det nog inte så troligt att vi kommer få veta så mycket om det, utan snarare kommer vi bara få höra lite om hur EA tänker bygga spelet. 


Livesändningen kommer kunna ses HÄR.

Av Fanny - 10 juli 2013 23:09

Rakt på sak: I morgon ska jag ut och segla i tre veckor, kommer tillbaka den 1 augusti. Och man har inte internet på sjön. Ni vet vad det har för innebörd...


Ska försöka få ihop lite inlägg och tidsinställa, samt publicera inlägg om jag får internet i en hamn någon gång (vilket jag får ibland, men då är det sjukt segt). Hoppas ni är okej med det! Det finns ju tyvärr inte så mycket jag kan göra. Är som sagt tillbaka den 1 augusti, men är osäker på när på dagen = är osäker på om jag kommer kunna uppdatera då. 


Jag vet att det suger men det är så det är nu. När jag är tillbaka ska jag blogga så mycket som möjligt! :) 


Carla Burton igen. Älskar henne!

Av Fanny - 10 juli 2013 12:08


Nu är det dags för Månadens simsblogg igen!


För att vara med är det bara att skriva en kommentar till detta inlägg om att du är med (gärna en motivering också, men det är inget måste) och med en länk till din blogg. Vinnaren kommer att få en länk i både ett inlägg och i menyn tills nästa Månadens simsblogg dras - dock kommer alla gamla vinnare finnas med i ett inlägg, som ett register. Vinnaren kommer även få veta anledningen till att hen vann i inlägget. Alla bloggar som handlar om sims är välkomna, även Tumblr-bloggar!

 

Ni som var med förra gången får gärna vara med igen, förutom vinnaren (om du inte har någon ny anledning att vinna igen). 


OBS: Vinnaren denna månad kommer dras mycket senare än förra gången, närmare bestämt den 2 augusti, på grund av omständigheter med att inte ha internet. 

Av Fanny - 8 juli 2013 21:30

Som ni kanske märker så har PGCn gått i ett väldigt snabbt tempo på senaste tiden, men nu kommer det förhoppningsvis lugna ner sig lite! Dock vill jag helst inte skriva om precis allt som händer, eftersom det lätt blir tråkigt då. Jag ska även försöka uppdatera min PGC lite oftare, ni verkar ju verkligen tycka om dem!



Bebis - förhoppningsvis den/de sista - på väg! Sebastian är lika panikslagen som alltid. 



Efter ett par timmars skrikande så föddes två bebisflickor vid namn Kajsa Blue, på förfrågan från min kusin som heter så och typ blev kär i simmen, och Dany Blue efter favoritkaraktären i Game of thrones (hittills!). Kajsa fick egenskaperna Lätt imponerad och Konstnärlig, och Dany blev Disciplinerad och God.



Bebisarna åldrades upp direkt, precis som deras syskon, och Kajsa fick fel anlag: Blont hår och bruna ögon.



Sedan buggade hon som fasen, inte nog med att hon såg ut så där när hon blev buren utan hon blev också osynlig direkt efter att Connie hade satt ner henne... Det blev dock som vanligt igen när hon satte henne i lekhagen.



Dany fick dock blått hår... OCH LILA ÖGON! (det syns inte riktigt på bilden, men de är faktiskt lila) Det är en arvinge! Precis när vi fick fullt i hushållet, bästa timingen. Nu behöver vi inte skaffa fler barn, nu kan jag ägna tid åt att faktiskt spela med familjen, jippie! Ni skulle ha sett min reaktion när jag såg hennes anlag, haha. Jag har ändå haft ganska tur med mina arvingar hittills, förra gången fick jag ju på andra försöket och fjärde barnet och nu fick jag på fjärde försöket och sjätte barnet. Det är ju rätt bra med tanke på att det finns massvis med folk som fått över 25 barn med fel anlag... Hoppas turen håller sig! (det är nu ni som behövt skaffa så många barn ska bli värsta avundsjuka, MWAHHAHAHAHA) 



Sebastian är verkligen en klassisk affärsman, han tar telefonsamtal, håller möten och har sig i princip hela tiden.



Sedan var det dags för Linnéa att fylla år! Denna gång blev hon tonåring. Connie bjöd in alla i släkten Blue (som då var gamla nog att komma) till ett litet kalas för henne.



Emma var nog den som var mest peppad... Tycker också att hon klär sig väääldigt fancy för att vara så gammal, haha. Förresten, utan att jag har tänkt på det så verkar jag ha gett alla killar i hela Blue-släkten exakt likadana finkläder?! Det är visserligen bara tre (Sebastian, David och Liam), men ändå? 



Denna okända, oinbjudna kvinna kom dessutom till kalaset med en tallrik lasagne. Det första hon gjorde efter att ha ställt ner lasagnen var att dö. Det var väl... Trevligt. Vi fick gratis lasagne i alla fall, wiho! Fast sen kraschade spelet för att min stackars dator tydligen inte klarar att ha så många simmar på tomten (jag svär att jag har behövt göra om det där födelsedagskalaset fem gånger eller något sånt). Så vi fick ingen gratis lasagne... 



Nästa gång jag startade spelet orkade jag helt enkelt inte göra om födelsedagskalaset, så Linnéa fick fira födelsedag genom att gå på en medaljceremoni för att hon hade gått på scouterna i stället. 



Så här ser hon ut som tonåring! Jag tycker hon blev ganska fin faktiskt. Hennes kläder är härifrån. Ursäkta att bilden är lite dålig, jag orkade bara inte redigera den...



Sen ville jag att någon i familjen skulle resa någonstans, och eftersom jag som sagt inte riktigt har fastnat för Linnéa än så tog jag henne till Egypten för att jag skulle komma lite närmare henne, så att säga! (man vet att man är en forever alone om man säger att man "kommer närmare" sina simmar...)



Det första hon gjorde i Egypten var att gå till marknaden, där hon blev lite överdrivet faschinerad av en fontän...?



Sedan köpte hon ett väldigt lass med grejer från alla möjliga sorters handlare: En moped, ett tält, dusch-på-burk, torkad mat, en kamera och en fotograferingsbok. 



Sedan stack hon iväg till baslägret igen och började leta efter äventyr! 



Hon fick ett uppdrag att prata med en liten gubbe...



... Och sedan skulle hon leta efter något i en jätteliten, b-ig gravkammare. 



Hon öppnade skatter och hade sig i några timmar, sen hittade hon vad hon sökte efter ganska snabbt. Sen fick hon ett uppdrag som jag inte orkade slutföra, så jag avslutade uppdraget för det sög...



Så hon (läs: jag, som är så grym att jag skickar ner mina simmar i livsfarliga gravkammare även om de inte alls har någon erfarenhet av dem) bestämde sig nästa dag att sikta mot något lite större: Självaste Sfinxen!



Det gick ganska bra för henne där inne faktiskt! Hon klarade ut hela gravkammaren galant, även om det tog lite längre tid (närmare bestämt en och en halv dag ungefär) än den lilla mini-kammaren hon utforskade först, men det kanske är förståeligt...


Det farligaste hon stötte på var ett par insekter, så ganska skonad var hon faktiskt med tanke på att man kan träffa mumier och dö i gravkammare...


 


När hon väl var klar med sitt lilla äventyr i Sfinxen så tog hon nya moppen till denna mysiga lilla campingplats, där hon tänkte spendera det sista av semestern (som för övrigt gick väldigt fort...?)



Där grillade hon...



... Badade (i idrottskläder, vilket optimalt klädval)...



... Försökte fånga en fjäril, vilket hon misslyckades med... 



... Ströp sig själv (?!)...



... Och så började hon läsa i sin fotograferingsbok. Sedan var det dags att åka hem igen!



Det första hon gjorde när hon kom hem mitt i natten var, trots att hon var jättetrött, att läsa godnattsaga för Kimberly. Hur bra storasyster?!

Av Fanny - 7 juli 2013 00:45

Ja, jag vet, det blir inte mycket skrivet. Så blir det helt enkelt när det är sommar! Sen dessutom har jag världens semesterhjärna, och orkar inte tänka ut någonting så processen att skriva ett inlägg går mycket långsammare än vanligt, och så har jag inte så mycket inspiration heller. Förhoppningsvis är jag tillbaka på banan snart! Ville bara att ni skulle veta om faktumet att jag lever. ;)



Min simself (dränkt i geekyness) hälsar...!

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards