Fantas simsblogg

Alla inlägg under januari 2012

Av Fanny - 26 januari 2012 16:39

En dag för tidig kanske, men aja :P


Tidigare delar här!


Färglista:

Amber – Grönblå

Ella – Mörkt röd

Chester – Mörkblå

Jacob – Ljusgrön


Ella: - Bli inte arg på mig nu bara... Men det gick helt fel. Jag råkade göra Amber full istället, och nu är de förmodligen hemma hos henne...

Chester: - Men ELLA! Planen var ju att Jacob skulle bli full, så att Amber blev skrämd...

- Och sprang iväg, jag vet, jag var med och gjorde planen, Chester. Om du inte redan har glömt det.

- Nåja, det är inte mycket att göra åt just nu. Solen går snart upp, vi får stanna här inne i Masouleumet under dagen. 

- Visst.

Ella har rätt, de är hemma hos Amber. Som fortfarande är full.

Jacob stannar hos henne länge, men smiter där ifrån när Amber somnar. Men då har de hållt på med varandra länge...

Amber vaknar omtumlad på morgonen. Hon minns ingenting från kvällen innan.

Hon tittar på sin mobiltelefon och ser att hon har sovit mycket länge igen, och att hon har tre missade samtal; Två från hennes bror och ett från Jacob.


Hon tänker precis ringa sin bror, för han är viktigare än killen hon träffade igår. Men precis då ringer Jacob. Amber har inget annat val än att svara, hon skulle ändå ringa honom sen för att kolla vad han ville.

Amber: - Hallå Jacob?

Jacob: - Hej! Vad tyckte du om igår då?

- Igår?!

Först då inser Amber att hon inte minns någonting alls från kvällen innan.

- Vad hände då...?

- Minns du inte?

- Nej.

- Amber, vi får ta och prata om det här. Vi ses vid fjärilsparken i kväll. Klockan fyra.

- Fjärilsparken? Visst, det låter bra. Inte för att jag vet var det ligger, men taxichauffören vet väl det.

- Haha, ja. Det är ett känt ställe.

- Då är allt okej, ju!

Amber byter snabbt om, bokar taxi och äter frukost.

Tio minuter senare kommer Amber till platsen Jacob sa att de skulle mötas på. Han är redan där.

- Hej Jacob, säger hon stelt.


Jacob skippar att säga hej och går direkt till samtalet.

- Så du minns INGENTING från igårkväll?

- Jo, nu när du säger det... Jag minns att vi skulle ut. Men inte mer.

- Jag vill egentligen inte säga detta... Men du blev full, Amber.

- Vilket ledde till?

- Du... Du kysste mig.

- Va?! Skojar du med mig, Jacob?

- Nej... Jag är seriös. Det var å andra sidan himla trevligt...

- Men Jacob! Jag var full! Vi är inte ett par bara för det...

- Men Amber... Tänk på mig då?

- Jo, du har rätt... Det blir ju lite synd om dig också. För du var ju inte full.

- Men hur ska jag göra då?! Tjuter Amber.

- Men du kan väl tänka på det? Ring mig på tisdag och berätta för mig hur du vill göra. Det ger dig fem dagars tänketid. Det räcker väl?

- Visst.

"Jag måste här ifrån. Nu. Innan jag får panik."

- Hej då, jag måste hem!

"Jag måste hitta ett sätt att bli av med honom. Jag har en känsla av att han inte kommer att släppa mig, oavsett vad jag säger."

Amber tvärstannar.
"Ååh. Nu vet jag precis."

Av Fanny - 21 januari 2012 20:37

Egentligen lägger vi ner mycket mer pengar på The sims 3 än vad vi tror. Jag kände i dag att det var dags att räkna ihop det... Men The sims 3 kostar ju olika beroende på vilken butik man handlar ifrån, så jag samlar ihop tre stycken: CDON, Game och Origin.


Jag räknar alla priser EXKLUSIVE frakt!


 


Bra leveranstid, dock har de inte fri frakt (om jag inte har uppfattat det fel, har aldrig handlat där). Det finns både nedladdningsbara och fysiska spel på sidan, men den har ingen fysisk butik. Om man förbeställer spel får man det en dag innan releasen.


Grundspelet: 299 SEK


Destination Världen: 199 SEK

Drömjobb: 179 SEK för fysisk kopia, 199 SEK för nedladdningsbar

Kvällsnöjen: Samma som ovan

Leva Livet: 199 SEK

Husdjur: 199 SEK för fysisk kopia, 299 SEK för nedladdningsbar


Totalsumma fysiska kopior: 955 SEK Totalsumma nedladdningsbara: 1095 SEK


Lyx & Design prylpaket: 99 SEK

Gasen i botten prylpaket: 99 SEK

Utomhuslyx prylpaket: 99 SEK

Stadsliv prylpaket: 179 SEK fysisk kopia, 99 SEK nedladdningbar

  
Totalsumma fysiska kopior: 476 SEK Totalsumma nedladdningsbara: 396 SEK


Totalsumma alla spel (grundspel, expansioner och prylpaket) fysiska kopior: 1730 SEK



 

Fri frakt, kräver inget konto. Har bara fysiska produkter men har både fysiska butiker och internetbutiker.


Grundspelet: 249 SEK


Destination Världen: 149 SEK

Drömjobb: 149 SEK

Kvällsnöjen: 149 SEK

Leva Livet: 149 SEK

Husdjur: 199 SEK


Totalpris expansioner: 795 SEK


Lyx & Design prylpaket: 99 SEK

Gasen i Botten prylpaket: 99 SEK

Utomhuslyx prylpaket: 99 SEK

Stadsliv prylpaket: 149 SEK


Totalpris prylpaket: 446 SEK


Totalsumma alla spel (grundspel, expansioner och prylpaket): 1490 SEK


Observera att detta är Webbpriserna. Det är någon femtiolapp dyrare per spel i de fysiska butikerna.


 

EAs egen Webbutik som endast innehåller nedladdningsbara spel för windows (tyvärr funkar det inte för mac). Det mesta är lite dyrare på denna hemsida, men vadå, det är ju EAs egen, vad ska man förvänta sig...


Grundspelet: 399 SEK


Destination Världen: 299 SEK (tillfällig rea, kostar nu 199 SEK, men jag räknar de vanliga priserna)

Drömjobb: Samma som ovan

Kvällsnöjen: 349 SEK (också tillfällig rea, kostar nu 199 SEK)

Leva Livet: Samma som ovan

Husdjur: 349 SEK (tillfällig rea på denna med, denna gång går spelet för 249 SEK)


Totalpris expansioner på normalpris: 1645 SEK


Lyx & Design prylpaket: 89 SEK

Gasen i Botten prylpaket: 89 SEK

Utomhuslyx prylpaket: 199 SEK

Stadsliv prylpaket: 179 SEK


Totalpris prylpaket: 556 SEK


Totalpris alla spel (grundspel, expansioner och prylpaket): 2600 SEK


Anledningen till att jag gjorde detta inlägg är för att folk ska kunna veta hur mycket sims egentligen kostar (jag blev själv förvånad över totalpriserna...) och var man ska köpa billigast. Dessa ännu billigare spel än de som var billigast. Gå in på Pricerunner.se eller Prisjakt.nu så kan du hitta riktigt billiga spel (de sorterar från billigast till dyrast). Det billigaste grundspelet jag kunde hitta gick för 228 SEK, när det släpptes kostade det runt 500 kr. Leta runt och fynda, för sims kan kosta dig mycket om du inte är försiktig med var du handlar...


 

Av Fanny - 21 januari 2012 11:40

   


Hej :)


Jag fick en fråga i frågerutan från en person som undrade hur man laddade upp simmar till Exchange. Och då tänkte jag, varför inte gör ett inlägg om det?


Du behöver ett konto på Thesims3.com + registrerad produktkod till The sims 3 för att kunna göra detta!


Gå in i skapa en sim. Antingen via Ändra stads skapa en sim, genom att göra ett nytt spel eller genom att byta kläder på en sim.



Klicka sedan på knappen jag har ringat in:


   


... Och skriv en liten beskrivning om din sim. Om du har lagt in biografi kommer denna att bli beskrivningen, men det går att ändra.


 


... Och acceptera :)


Sedan avslutar du spelet (spara om du vill) och går till startprogrammet. Klicka först på Uppladdningar, sedan markerar du det du vill ladda upp och väljer knappen Ladda upp!


 

Så är det bara att vänta lite :)

För att ha simmar som avatar på Thesims3.com, gå in dit, välj Min sida och tryck sedan på Ändra profil.


 


Så kan du välja bland dina uppladdade simmar där, resten fattar du nog själv! :)


 

Av Fanny - 20 januari 2012 19:46

Hejhej allihopa! :)


Pappa har köpt en ny bärbar dator! Det är en Thinkpad (vet inte vilken modell, får kolla senare). Fick ha en egen användare att göra vad jag vill på, skön! Jag tycker nästan mer om denna än min mac, av någon anledning känner jag mig mer bekväm med Windows!


Detta förbättrar då bloggen eftersom jag kan göra Windows-guider också, inte bara för mac! Har inte installerat sims på denna än eftersom jag är på landet över helgen och har bara med mig Husdjur som då inte kan installeras utan grundspelet, men när jag kommer hem ska här simmas :)


Iaf, jag tänkte samla ihop en liten lista på hur man pratar det fantastiska språket Simliska (aka Simlish)! 


Fantas favoritord på simliska

Sule sule!

Vardagligt hej/hejdå


Dage dage!

Mer artigt hej/hejdå


Badische!

Tack


För mer, gå till denna hemsida! Haha, riktigt kul ju ^^


Här är en annan rolig grej, det finns folk som gör videor av vad de TROR att de säger i spelet.



Av Fanny - 20 januari 2012 16:45

Denna kommentar fick jag alldeles nyligen.

 

För det första: Vad fan har det med inlägget att göra? För det andra, vad har det med sims eller bloggen överhuvudtaget att göra? Och för det trejde, man får inte skicka reklam i min blogg!


TÄNK PÅ REGELLISTAN.


Punkt 5, 6 och 7 sket hon fullständigt i.


Jag vet att jag låter överdrivet arg, det är bara jobbigt att hitta såna här kommentarer. Det känns som om folk inte läser det jag vill att de ska läsa... Men självklart blir jag himla glad för alla som skriver SNÄLLA kommentarer som respekterar reglerna. :3


Ni som kommenterar, har ni läst reglerna?

Av Fanny - 20 januari 2012 08:00

 

Tydligen kommer Rampljuset få någon slags "Collector's edition" med Katy Perry. Det ska innehålla dessa Katy Perry-inspirerade saker:



Om du är ett Perry-fan kanske du tänker "JAAA!" nu, men ta det lugnt - Det kommer att kosta 449 kr. Ungefär lika mycket som grundspelet med andra ord...


Det här var min första tanke: "Synd att tanten inte kan sjunga." /LOL Om ni inte fattar vad jag menar, kolla på Youtube hur hon låter live...


Här är i alla fall en liten sak som ska sukta folk för att betala 449 kr för lite extraprylar! ^^



Dessutom skriver EA detta för att locka folk (det skrivet i blått är mina kommentarer på vad de skriver...)


Få ditt stora genombrott i The Sims™ 3 I Rampljuset Katy Perry Collector's Edition. En exklusiv samlarutgåva med unikt Katy Perry-material, samt en exklusiv poster. Om den är IRL så ska jag inte köpa det, vad sjutton ska jag göra av den liksom? :P

 

Samlarutgåvan inkluderar expansionen The Sims 3 I Rampljuset, plus nedladdningsbart innehåll som exempelvis en Ultimate Stage bonuslokal, nya prylar med Katy Perry-tema, och en exklusiv poster. Bland innehållet finns även kläder, en gitarr, en frisyr och scenrekvisita med Katy Perry-tema.


Kasta dig in i den nya världen Starlight Shores, lev ut dina drömmar och upplev när dina simmar blir superkända sångare, akrobater eller magiker… eller när de jobbar extra som DJ. Följ dina simmar på vägen mot kändisskapet eller se dem misslyckas totalt när de uppträder och repeterar inför andra simmar. Detta ska följa med det vanliga också, annars dör EA.


Nya sociala funktioner låter dig dela med dig av dina stora ögonblick och kontakta vänner och andra The Sims-fans som aldrig förr. Skicka dina simmar till en kompis spel genom att använda den nya SimPort-funktionen, gör ett uppträdande i deras värld, boka spelningar i deras stad, åk på turné och bli recenserad.


Samla belöningar och uppnå mål under spelets gång, och dela med dig av allt spännande via spelets ingame-logg.

Det ovan = Kommer aldrig användas på min sida...


Vad tycker ni?


Hiss - Detta blir jättecoolt!

eller...

Diss - Bara ett dåligt trick för att tjäna pengar...

Av Fanny - 19 januari 2012 18:45

Du hittar alla tidigare delar här! (nya läsare, läs från del 1 tack!)


Denna del har mer fokus Nästa del kommer på söndag om ingenting förhindrar detta!


Färger:

Wendy - Röd

Sandi - Ljusblå

Nancy - Brun

Alice - Rosa

Amelie - Grönblå


Wendy somnade direkt den kvällen. Det hade inte hänt så mycket, hon var bara extra trött.

Nancy däremot satt nere på undervåningen och läste länge. Hon hade tänkt gå och lägga sig så hon bytte om till nattlinne, men boken var för fängslande...

Men eftersom Nancy var den mest utmattade i hela "Familjen" så somnade hon på soffan, såklart.

Alice: "Whoa. De har faktiskt gjort om en hel del. Det är ju självklart fint, men huset innehåller liksom inte samma charm som det gjorde när jag var liten... Hur kunde jag ha missat det när jag var här sist?"

"Jag vill se mig omkring ordentligt nu när jag har chansen med dessa starka ögon. Jag går upp på övervåningen..."

Alice ser Nancy ligga och sova från trappan, men hon vet att hon sover djupt.

"Jag hoppas att hon fortfarande sover när jag kommer tillbaka. Annars blir det problem..."

Alices fötter, som har gått i denna trappa mååånga gånger, når övervåningen.

"Det här är nästan chockerande..." 

"Åh, nej. Det är ljust ute redan. Hoppas de sover länge. Ska bara titta i mitt gamla rum innan jag ger mig av..."

"Dörren är öppen. Jag går in."

"Jag... Kan inte... Ändringarna är så... För mycket bara... Är det Weronica som bor här, eller vad hette hon? Kommer bara ihåg att det började på We..."

Men Alice har otur. Just då vaknar "Weronica"...

Wendy: - Hallå, Nanc...?

"Vem sjutton är det där?! Jag känner henne inte... Men ändå är hon bekant..."


Då ser Alice att Wendy är vaken...

"Nej! Nej! Hon ser mig... Det var detta som absolut inte fick hända. Måste använda mig av Amelies teknik, även om jag inte får... BORT! BORT BORT BORT!"

Alice har ändå lite tur - Tekniken funkar. Hon transporteras där ifrån.

- Vad sjutton var det där...? Mumlar Wendy för sig själv. "Säkert bara min fantasi igen..."

"Jag går och fixar frukost."

Alice kommer till den så kallade "Platsen vi alla kommer ifrån".

"Det var nära ögat..."

"Fast jag är i enormt trubbel just nu. Jag har blivit sedd OCH använt tekniken..."

"Tänk om jag sviker Amelie nu? Vad sjutton gör jag då? Jag kanske inte får vara på jorden i skepnaden vi alla föredrar... Men hon såg mig inte om hon var på jordklotet ju. Hoppas, hoppas, hoppas att hon var där..."


Amelie är faktiskt på jorden, så hon har inte fått veta vad som har hänt med Alice. Hon pratar lite skämtsamt med en "kollega" i telefon, trots att hon har lite problem med att förstå sig på telefoni...

Amelie: - Men vadå, vad ska jag göra åt det tycker du? Haha!

- Men seriöst nu. Vad har hänt medan jag var borta?


- Vadå? Alice? Har hon seriöst råkat i trubbel igen?!


- V... Va? Har hon?!

- Vänta, berätta med detaljerat... 

- Jadå, jag lyssnar.

"Alice ligger i sååå mycket trubbel just nu. Mer än vad hon anar."


Av Fanny - 18 januari 2012 19:59

Ta en noga titt på bilderna jag har satt ihop här.


 

Ser ni skillnaden? Ledtråd: Det är inte att jag har råkat göra bilden till höger bredare...


Om ni tittar noga så kan ni se att det är två helt olika frisyrer! Den till vänster är från Destination Världen och den till höger är från Drömjobb.


Aha... Vad är det med det? Kanske ni tänker nu. Jo, det är så att jag tycker att det är lite fuskigt att de har lagt in två nästan likadana frisyrer i olika expansioner! Kanske är en liten smågrej man inte borde irritera sig över, men jag hade blivit ganska irriterad om jag ivrigt öppnade expansion 2 och fann att de gjort en frisyr nästan likadan som en i den första expansionen (köpte DJ först).


Vilken tycker ni är finast?

Jag tycker den från DV, men vill veta vad NI tycker också!

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards