Fantas simsblogg

Alla inlägg under januari 2012

Av Fanny - 5 januari 2012 20:40

Haiihaii :) (uppdaterar jag för ofta, eller?)


Jag brukar ha väldigt svårt att hitta namn på mina simmar, och har märkt att jag inte verkar vara ensam om det. Så jag har en liten namnlista här och sedan ett tips om hur du väljer:


Tjejnamn


Fanny (såklart, what else?!)

Evelina

Alice

Gina

Klara (eller Clara med C)

Elise (eller Elize för att göra det mer ovanligt och icke-svenskt)

Sara

Hanna

Isabella

Bella

Moa

Elvira

Nora

Sophia/Sofia

Siri

Thea

Nicole

Crystal

Kim

Sunny

Jasmine

Tanya

Rebecca

Elsa

Amanda

Emma

Corinda (eeh, min hund heter ju så...)

Bonnie

Africa

Amber


Killnamn


Vilhelm

Lucas

Ryan

Oscar

Alexander

Oliver

Anthony

Carl

Max

Ian

Simon

Arvid

Felix

Kevin

Cristian

Vincent

Jacob

Michael

Daniel


Efternamn


Tar inte så många.


Smith

Clark

Johnson

Andersson

Janson

Jones

Black

Brown

Cole

Bliss

Stanwood

Wickham

Howell


Välj nu 6 namn från varje lista, dvs 6 tjejnamn, 6 killnamn och 6 efternamn. Skriv upp dem på en egen lista och ge dem nummer (från 1-6).


Exempel på lista:


Tjejnamn:
1. Siri

2. Sophia
3. Nora

4. Amanda

5. Elsa

6. Alice

Sedan slår du en tärning. Du börjar med förnamnet. Om du använder listan som finns där uppe och får en fyra blir förnamnet alltså Amanda. Sedan gör du samma sak med efternamnet! Om ditt favoritnamn inte finns med i listan med namnförslag jag skrev kan du självklart ha med det ändå.


Om du inte fattade är jag inte förvånad, suger på att förklara...



Tog bara en random bild, för bildlösa inlägg suger, eller hur?

Av Fanny - 5 januari 2012 16:45

Mm, kan inte sluta ta och titta på vackra landskaps/naturbilder i spelet. De är himla vackra, trots att de är datorgjorda! Här är några jag har tagit:


         


Ignorera simmen i hörnet på sista bilden, hehe...


Det är väldigt lätt att ta såna här bilder, det är bara att gå någonstans i världen och hitta ett vackert ställe att ta bild på! Det blir även himla vackert med solnedgångar och vatten. Eller till och med vattenfall.


Om du har någon fin landskapsbild du har tagit kan du ju alltid mejla den till mig så kan jag visa den för alla!

Av Fanny - 5 januari 2012 15:56

Väldigt många frågar mig om jag gör designer till folk. Svaret är JA, och jag gör det gratis (fast ni får ju betala om ni vill, höhö). Så om ni vill ha någon design är det bara att mejla mig på fantasims3@live.se så kan ni få en av mig, bara att skicka bilder och önskemål så fixar jag det på någon timme! Har ändå tråkigt just nu...

Av Fanny - 4 januari 2012 18:17

Jahopp, då har EA bestämt sig för att göra en ny trailer till The sims 3. Jag tycker den är bra, men lite för smörig. Bättre än den förra i alla fall.


Smakprov? Här. Vad tycker ni?


Av Fanny - 2 januari 2012 19:09


Jag kom på en skitbra grej mitt i allt. Jag kanske skulle göra en historia i ca tio delar (beror på hur många som tänker hjälpa till) som ni får vara med och bestämma! Ni får bestämma vad ni vill att den ska handla om (inte helt å andra sidan, då blir den ju inte kul för er att läsa eftersom ni vet vad som händer), vad karaktärerna ska heta OCH hur de ska se ut!


Det jag behöver är detta (sorterat i ordning).


1. Storyline. Skriv alla era idéer i kommentarerna eller skicka dem till mejlen (fantasims3@live.se) så ska jag ta med så många som möjligt.

2. Karaktärer. Berätta vad ni vill ha för karaktärer och vad de ska heta samt personlighetsdrag, sedan går vi vidare till steg 3!

3. Simmar. Ni gör simmarna efter egna, detta måste dock göras efter ovanstående steg. Vi tillsammans bestämmer karaktärerna, ni gör dem! Jag kanske gör en eller två simmar, men ni gör resten.

4. Byggnader. Detta måste vi dock göra efter att vi har fixat storylinen och simmarna. Ni bygger husen och lägger upp dem på thesims3.com så har jag med dem i berättelsen, ni får gärna säga vem som ska ha dem också!


Så vi börjar NU med steg ett! Skicka era små förslag så skriver jag upp dem på listan här nere! Vi behöver kanske 10-15 förslag (väljer bland de bästa), så skicka era idéer!


Detta har folk föreslagit hittills:


Mariposa: Typ en tjej/kille som bor i en ganska stillsam och mystisk stad. (Vet inte exakt vilken) De som bor där är väldigt skumma och säger inte mycket. Då försöker alltså hon/han lista ut stadens hemlighet...


Emma:
Kanske om nån tjej som bor på ett stuteri och har en egen häst, en väldigt gammal också går han bort så hon måste lära sig att leva vidare. Och det blev svårt för hon älskade honom, men då så ser hon en herrelös hund, och honom blir hon fast vid.



Linnea
: Det kanske kan handla om ett gäng flickor som är alver, alla tre är prinssesor i olika delar av landet. Men då deras mammor dog när dom var riktigt små så kommer dom inte ihåg dom så bra men kungarna, deras pappor alltså, vägrar berätta nåt om deras död eller den fasansfulla hemligheten med Alvriket.


Helena: Jag har två idéer! Den ena fick jag från en film jag läste om, men såg den aldrig.
En rik diva faller och tappar minnet eftersom hon slår huvudet i fallet. En fattig man hittar henne och försöker lura henne att hon är hans fru samt mamma till hans vilda ungar ;)

Den andra ideén handlar om en kille/man som lever i det perfekta förhållandet, kanske har barn-kanske inte.
Men hur som helst inser han att han känner sig mer attraherad utav killar, alltså en berättelse om att "komma ut ur garderoben".


Maria: En Kärleks Historia!
Det handlar om en kille som är kär i en super känd Tjej (Känd inom musik eller något) (Dom bor i Bridgeport) Och Killen ska försöka bli ihop med tjejen då. Men Tjejen har redan en kille (Elak) m.m :)



Anonym: En liten av en fattig saga.. Typ En fru och en man, och manen lämnar frun för en rik tjej. Har han valt rätt?

Me :) : Jag har tänkt en kille/tjej (tonår/ungdom) som blir mobbad och retad osv. av mååånga i skolan. Efter en tid får hon/han en häst som hon/han älskar. Han/hon tränar och tränar och när hon/han är vuxen(ungdom om han/hon började att träna vid tonåren) vinner hon/han en massa mästerskap och tävlingar med hästen :) Alla de som mobbade personen ångrar sig
(Hennes/Hans familj ska inte vara av det rika "slaget", det är riktigt stort att hon/han får en häst), och hon blir för en gång skull uppskattad utöver hennes familj :)

LimeSims3: En familj som bor i sumpmarken i Twinbrook...?

Marre: Kanske om en ung kvinna som är en känd skådespelare som är ganska ny i branschen. När hon precis har flyttat in i ett hus på gräddhyllan så har hon fått en butler. Men hon blir förälskad i butlern (som är engelsk) inte bara för hans härliga dialekt utan för att han inte är som de bortskämda och barnsliga unga killarna som hon jobbar med (som man förväntar sig att hon ska va med) men hon är trött på de barnsliga så hon vill hellre ha den smarta och mogna killen.och de blir tillsammans men ingen får veta det för det kan förstöra hennes karriär och all paparatzi har blivit jätte jobbiga. Kommer hemligheten komma ut?

Madde: Typ att det är en tjej som är tonåring och hennes mamma lämnar henne oss en familj, som är mördare men det vet hon inte, och när hon får reda på det så blir hon rädd och försöker rymma men hon kan inte..

Madde: Eller typ att n pappa, mamma och en dotter (tonåring) flyttar in i ett ödehus, ch de börjar märka mystiska saker som händer där och det blr bara värre och värre, när de flyttar så händer det fortfarande mystiska och läskiga saker, som tex dörr öppnas man hör steg osv

Johanna: Något som jag skulle tycka var intressant är en historia om en fattig flicka som bor med sin mamma och pappa och sina två äldre systrar. Hennes dröm är att bli skådespelare. När hon vuxit upp till ungdom träffar hon en rik och stilig man som fångar upp ögonen för just henne. Nåt sånt ungefär, så kan den bli lite dramatisk och sånt. Som en askungesaga ungefär :)

Lisa: Varge kväll när sextonåriga London Lane går och lägger sig, suddas hennes minnen ut. Istället minns hon vad som kommer att hända i framtiden. Varje morgon när hon vaknar måste hon lita till den lapp där anteckningarna från gårdagen står. Helt hopplöst blir det när hon träffar världens snyggaste kille och inte har någon minnesbild alls av honom dagen därpå. Till råga på allt ser London ibland korta bildsekvenser flimra förbi av framtiden. Bilder av en begravning får henne ur balans. Vems död är det hon bevittnar. Sin egen? Eller nya pojkvännens? Varför finns han inte med i hennes framtid? London inser att hon är tvungen att gräva i det förflutna. Varför försvann hennes minne när hon var fem? Vad var det egentligen som hände då? .
Det är i från en bok som jag älskar o det skulle bli jätte bra om den var en sims historia :) och om det blri den historian tyker jag den ska hete som boken När jag vaknar finns du inte


Saga: En ide är att du gör en historia om en tonårstjej som är värsta divan och en dag gör pojkvännen slut och tjejen upptäcker att hon är gravid!
Hon bor ensam i en liten lägenhet och när hennes dotter(ja, dotter)föds måste hon både försörja sig själv och dottern!
Hennes mamma dog när hon var 13 och pappan dog när hon var 9!
Tillslut lär hon sig att familjeliv och tillit är mer värt än fester och drinkar!


Jag sitter nu och skriver en handling! Tack för alla förslag. Som sagt, jag kanske inte kan använda alla, men jag ska använda så många som möjligt. Tack för att ni vill vara med!

Av Fanny - 2 januari 2012 14:20

Första inlägget på 2012. Woo!


Har ni tänkt på att simmarna som spelet flyttar in automatiskt (förutsatt att du har historieutveckling påslaget) ser EXAKT likadana ut?



De har en ganska lång näsa och mjuka läppar (om de är ungdomar, hon på bilden är vuxen) och brukar vara ganska bruna, ibland även lite tjocka (no offense).


Det är inte så kul om man gifter sig och skaffar barn med dessa, då kommer hela släkten se likadan ut. Det är ju inte så kul?

Om du vill "ta bort" dem från kvarteret, gå in på ändra stad och leta efter hushållet. Du känner igen dem med dess efternamn som är typiskt svenska (om du har spelet installerat på svenska) och inte har någon hushållsbeskrivning. De har dessutom nästan alltid 20 000 simdaler i hushållstillgångar. Det är bara att vräka hushållet om du inte vill ha dem i staden längre!

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards