Fantas simsblogg

Alla inlägg under januari 2012

Av Fanny - 17 januari 2012 15:27



Om ni undrar varför jag alltid kallar det vid det engelska namnet så är det för att jag hatar det svenska...


Sitter och letar priser på Master Suite, nu är ju släppningsdagen nära och jag vill verkligen ha detta spel. Det billigaste jag har hittat är på Spelbutiken.se för 148 kr, fri frakt. Ska jag slå till? Och ni andra, vad tänker ni om detta spel?


Förresten! Jag ska meddela en annan sak. The sims 3 Hidden Springs kommer inom kort kunna köpas separat, alltså i affär! Man får alltså en kod att registrera istället för att betala massa Simpoints. Himla fiffigt ju.

Av Fanny - 17 januari 2012 08:09


Dåååå är det en ny daily deal i The sims 3 Store.


Denna gång är det rea på Viktorianska kläder, som ni ser på bilden ovanför. (inte min bild)

Det ser lite ut som det gör när man laddar upp ett hushåll till Exchange, fråga mig inte varför...


I alla fall, den går nu på 650 simpoints istället för 950 och pågår i 2 timmar och 45 minuter till, klockan nu är 08.15 så rean kommer att sluta runt 11. Så om ni vill ha den, skynda er att köpa innan skolan! Klicka på bilden för att komma till nedladdningssidan.


  Innehåll i setet!

Av Fanny - 15 januari 2012 19:04

Jag ääääälskar Vocaloid! O.O


För er som inte vet vad det är, det är japanska datorprogram med inspelade röster som man kan göra låtar med. Det finns flera karaktärer med olika röster, de mest kända (mina favoriter) är Hatsune Miku (初音ミク), Kagamine Rin/Len (鏡音リン/レン) och Megurine Luka (巡音ルカ). Det finns äver Utauloids, såsom Kasane Teto (重音テト).


Det enda problemet med dessa är att de sjunger på japanska, men Megurine Luka kan sjunga hyfsad engelska (dock låter hon ännu mer som en robot än vad hon redan gör när hon gör det...)! I låten Just be friends sjunger hon engelska i refrängen och japanska i verserna.


Vad har detta med sims att göra, kanske ni undrar? Denna video...



Glädjeskutt! Älskar låten, och den blandad med sims är bara himmelen. ^^


Ni som vill se originalvideon för att jämföra, varsågod!



Ps: Visste ni att det är Hatsune Miku som sjunger Nyan cat...?

Av Fanny - 15 januari 2012 16:17

Ja, då har jag gjort en ny design igen. :>


Som ni kanske förstår inspirerades jag lite av Sannes design med molnen och så, ser det för härmat ut eller är det ok...?


However :P Det här är den första designen jag har gjort i Photoshop! *TADA* Ni som inte har fått designerna ni beställde ska få dem snart, jag ville bara vara säker på att jag kunde göra designer i PS först innan jag saboterar era bloggar med icke-ps-kunskaper, höhö. Nu ska jag försöka göra era :3


Vad tycker ni? :)



   

Av Fanny - 15 januari 2012 11:44

 

Så här kommer den nya laddningsskärmen för Sovrum och badrum att se ut!



Det är då bekräftat av Jennifer Lane, en person som jobbar på EA. Hon bekräftar det på sin Twitter här. Bilden är alltså inte min.


Vad tycker ni om den?


 

Av Fanny - 14 januari 2012 17:02


Ny bild gjord.


 

Simmen är Elvira Slayer i Bridgeport, fast hon är väääldigt retuscherad på bilden. x)


Av Fanny - 14 januari 2012 11:47

Jag är faktiskt lite sugen på ett nytt bloggnamn till min blogg. Det känns som om Fantasims3 inte är kul längre, och besökare kan det väl inte heller dra pga det där Andrea sa... 


Det är dock nte säkert ÄN, men jag funderar.


Alla inlägg däremot kommer vara kvar, det kommer vara samma blogg, ett annat namn bara!


Men om ni har förslag på nya namn, vad föreslår ni?

Av Fanny - 13 januari 2012 07:55

Snart kommer sovrum och badrum ju! Har ni förbeställt det, eller planerar på att köpa? Själv har jag inte beställt än, men jag vet inte om jag kommer göra det. Ska i alla fall FÖRSÖKA fixa en liten recension (har äntligen lärt mig stava det ordet...) om det någon tid efter att det kommit ut.


Såhär beskriver EA sitt nya spel...


Lyxiga sängkammare och badrumsinredning – plus romantiska underkläder!

Hemmet är där hjärtat bor! Oavsett om dina simmar slappar i ett bubbelbad i sitt lyxiga badrum, njuter av lite fritid i sin exklusivt inredda sängkammare eller tar på sig nya underkläder för någon speciell, så ger The Sims 3 Sovrum & Badrum Prylpaket deras hem lite extra krydda! Dina simmar kan slappa skönt och med stil i allt från stiliga sängkammare till spa-inspirerade badrum, iförda romantiska underkläder och frisyrer.

INNEHÅLL

  • Skapa en fulländad sängkammare med en romantisk himmelssäng, en 40-talsinspirerad stol och mycket mer.
  • Ge dina simmars badrum en makeover med moderna och spa-värdiga möbler, bland annat en välgjord spegel och ett elegant och stiligt badkar.
  • Finslipa rummet. Småsaker som blomvaser, levande ljus och rosenblad hjälper till att fixa rätt stämning.
  • Kläderna gör simmen. Vare sig dina simmar är ute efter en romantisk rendezvous eller vill skämma bort sig med en avslappnande kväll, så kommer de nya underkläderna garanterat att göra dem nöjda.
  • Fullborda din look med en enkel men elegant ny frisyr som komplement till din sims nya avslappnade stil.

     

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards