Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Världens nördigaste tröja

Av Fanny - 6 februari 2013 19:15

Som ni säkert redan vet ska jag (och en kompis) på simsevent på fredag, och då måste man ju visa upp sin simskärlek lite extra mycket. Så gissa vad jag gjorde idag? En simströja att ha på eventet!


Ursäkta kvalitén på bilden, min efterblivna min och att man inte ser så bra... iPhonekameran där fram ni vet, inte den bästa x)


Officiell ny favorittröja. Garanterat. Kommer nog bli ganska retad av mina icke-simsande kompisar på fredag (dock spelar så gott som alla av mina kompisar sims), men det kommer helt klart vara värt det! Vore det inte extremt coolt om plumboben skulle ändra färg beroende på mitt humör?! Haha, hoppas sådan teknologi kommer att finnas i framtiden!


Som sagt, om ni har några frågor kring Universitetsliv är det bara att ställa dem i kommentarerna till det här inlägget. Jag har skrivit upp alla era frågor på mobilen och ska försöka svara på så många jag kan, men det är bara ca 5 frågor hittills - så ställ gärna fler! Ni kommer att få svaren på era frågor och massvis med bilder så fort eventet är över.


Om vi ska gå tillbaka till tröjan: Det var jättelätt att göra den, det var bara att ta en vit tröja och rita med textilpennor på (dessa finns i de flesta hobbybutiker). Det tog bara ca en kvart! Kan inte ni också göra liknande tröjor och skicka in bilder på dem? Ni behöver såklart inte ha med ert ansikte på om ni inte vill. Det vore jättekul att se, och så kanske vi kan ha en liten tröj-samling här! Dock rekommenderar jag att ni först ritar upp motivet på papper och sedan ritar (löst!) med blyertspenna på tröjan innan ni börjar rita på tröjan med textilpennor, mitt första försök i blyerts blev alldeles för snett och för mycket åt vänster och det var ganska svårt att sudda...

 
 
Ingen bild

Sandra :3

6 februari 2013 19:29

Cool tröja! Ska testa göra en sån om jag hittar en vit T-shirt eller något xD
Ha det så kul på eventet! OwO

Fanny

6 februari 2013 20:52

Annars kan du köpa en vit tröja, de brukar ju inte kosta så mycket. Om du tar en du redan har, se till att stryka den först! Då blir det mycket lättare.

 
Ingen bild

Tilda

6 februari 2013 20:01

Grymt kreativt, och snygg var den också. :) Hoppas eventet blir roligt!

Fanny

6 februari 2013 20:50

Tack! Hehe, blir så glad när någon tycker att jag eller det jag gör är kreativt...

 
sims3tjejen

sims3tjejen

6 februari 2013 20:12

Den är jättefin!!!!!!!!! Avis på dig att du ska på eventet!

http://sims3tjejen.bloggplatsen.se

Fanny

6 februari 2013 20:50

Tack! :)

 
Ingen bild

Cassi

6 februari 2013 20:39

Fin! Ett tips är att skriva på tröjan typ: Fanta The Sims :)

Fanny

6 februari 2013 20:50

Det kommer nog se ganska cheesy ut, så jag skippar det x)

 
Jonas

Jonas

6 februari 2013 20:42

Skitcool Fanny! Jag har min simsmus ju, men jag vill absolut ha en sån tröja! Men jag suger på och rita! Men det är nog bara att försöka!

http://jompanpompan.blogspot.se

Fanny

6 februari 2013 20:49

Åhhhh, en simsmus! Det vill jag också ha, men de funkar inte för Mac... Jag tycker du borde prova även om du inte är bra på att rita, en plumbob är ju inte avancerad - och man blir ju inte bättre på att rita genom att avstå från det!

 
Ingen bild

Sofia

6 februari 2013 20:53

Jag har en fråga! Kommer man få någon fördel i sitt jobb av att gå på universitet?

Fanny

6 februari 2013 21:15

Vi vet redan att man kommer få det, men vi vet inte riktigt vad för fördel man kommer att få, så det ska jag ta reda på - tack för frågan!

 
Jonas

Jonas

6 februari 2013 21:05

Ja Fanta om Origin kommer till Mac snart borde EA jobba på en simsmus som funkar till Mac!

http://jompanpompan.blogspot.se

Fanny

6 februari 2013 21:32

Japp!

 
misan

misan

6 februari 2013 21:19

lyllo dej, spelar alla i din klass sims?Herregud vad alla skulle skratta åt mig om jag tog på en sån till skolan, nog med att man kanske kollar bloggen på fri skrivning...
Ingen i min skola "spelar" det så som vi. de typ äger grundspelet och aldrigt spelar.
Ascool tröja!

http://misansims.bloggplatsen.se

Fanny

6 februari 2013 21:33

Haha nej, alla spelar inte sims, men många gör det (speciellt mina bästa vänner).

 
Ingen bild

Emmy

6 februari 2013 21:19

Älska din tröja <3!

 
Ingen bild

Hanna

7 februari 2013 14:38

Skitsnygg. :) Hahah bevisar att jag fortfarande är sämst på att rita XD

 
Jossa :)

Jossa :)

7 februari 2013 15:03

Jättesnygg tröja! Ska göra en sån jag med :3
Ha det så kul på eventet :) Det skulle kunna komma till Finland också :P

http://hopeindecember.blogg.se

 
misan

misan

7 februari 2013 15:47

en i min klass (en ganska söt men dum kille) har läst YTTEPYTTELITE om sims 3 och har sims freeplay till mobilen.
Han misstolkar allt och när han läst (googlat antagligen bildsök)så såg han att det fanns ett expantions paket som hette kvällsnöjen....
Varje gång man nämner ordet sims så säger han nåt i stil med:

- Har dina simmar det trevligt då i kvällsnöjen... lite mysigt va? WOHOO!!!

._.

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Me

Me

7 februari 2013 16:03

Haha! Nice!

http://minblandning.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

amanda

7 februari 2013 16:15

Guud, vad ASGRYM!!! Vill ha, vill ha, vill ha! Kan vi inte beställa sådana? DET vore coolt! Ha kul på eventet!

 
Jonas

Jonas

7 februari 2013 17:53

Jag har ett förslag! Ha en tävling där du lottar ut en sån tröja!

http://jompanpompan.blogspot.se

 
Lime

Lime

7 februari 2013 19:13

Därför har man väl en ÄKTA SIMS-TRÖJA! =D

http://isims.biz/se

Fanny

7 februari 2013 20:57

JAAAA :D

 
SimsMixy

SimsMixy

7 februari 2013 20:11

Kreativ du är, Fanny!

http://simsmixy.bloggplatsen.se

Fanny

7 februari 2013 20:56

Tack! :3

 
Svea

Svea

7 februari 2013 20:47

Skitsnygg tröja! Förresten så är du så söt att man inte ser din efterblivna min. :D Hälsa eventet och Stockholm från mig.

http://alltdubhovervetaomsims.bloggplatsen.se

Fanny

7 februari 2013 20:56

Naaaw, tack!

 
Svea

Svea

7 februari 2013 20:48

Ja, jag menar det.

http://alltdubehovervetaomsims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linnea

8 februari 2013 19:38

Hej på dig! Kollade nyss på the Sims 3 Sveriges Facebook sida och de la ut bilder från eventuell och du var med på en eller kanske 2 st! :) Det var bara det jag ville säga, grym blogg förresten! :)<3

Fanny

8 februari 2013 21:05

Haha ja! Ser jättekonstig ut ;P

 
Fanny-Cecilia

Fanny-Cecilia

8 februari 2013 21:30

Den är as-snygg. Jag har ingen sims tröja men jag brukar kludda ett simsmärke i alla böcker i skolan. Så alla böcker med ett eller flera sims märken på är mina :)
En gång hade vi en vikarie som blevskit arg för att jag hade så många sims märken överallt.

http://simsplaneten.bloggplatsen.se

 
Sindra

Sindra

8 februari 2013 21:48

Åhhhh! Jag MÅSTE göra en sån! Tack för tipset! :D

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Thesimsfakta22

Thesimsfakta22

10 februari 2013 14:06

Haha den var ju skit fin skulle göra allt för en sån tröja

http://Www.thesimsfakta22.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Vilma

12 februari 2013 15:24

Ååååååååh va fin! VILL HA, VILL HA, VILL HAAAA!!! Så kreativt! :D Inte bara tröjan som är fin, du är supersöt!!!

 
Anonym

Anonym

17 februari 2013 12:45

Hehe kul :)

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards