Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 3 maj 2013

The sims 4

Av Fanny - 3 maj 2013 14:21

Detta är bara ett informativt inlägg, mina åsikter kring det hela kommer senare.

 

Nu när vi har haft The sims 3 i snart fyra år, och eftersom det hittills har varit runt 4 år mellan grundspelen så är det många som har diskuterat om det snart kommer en The sims 4. Det finns ännu ingen officiell information om detta, men många rykten säger att EA kanske annonserar (dvs berättar att det ska släppas) spelet på på måndag. 



 

Varför tror man att det är så? Ja, för det första kan man ju lista ut själv att EA gärna vill fortsätta med den omåttligt populära The sims-serien. Snart kommer The sims 3 kännas gammalt för många, och därför skulle många kanske tröttna på trean - och det skulle ju innebära en väldigt sjunkande ekonomi, med tanke på hur mycket de får in av The sims. Tror ni EA vill det? Näe. Och det vore ju faktiskt väldigt synd även för oss spelare om The sims bara tog slut så där. För de kommer inte kunna producera expansioner till The sims 3 och hålla det vid liv hur länge som helst, och om jag ska vara ärlig hade jag personligen nog tröttnat lite på sims om det inte vore för att det kommer nya tillägg hela tiden.


Men det är inte bara ens egna tankar som kan leda fram till möjligheten för The sims 4. Det har även läckt ut en del information om det, och några "stora" sims-producenter från EA har sagt att de jobbar på ett nytt, hemligt simsspel. Anledningen till att vi tror att det kommer annonseras på måndag är att EA har sagt att de ska ge oss "Stora nyheter till er simmare" då, plus att stora spel brukar annonseras ungefär ett år innan releasedatumet - och som jag har skrivit här nedanför, så är det ungefär ett år kvar nu. Sen har även SimGuruGraham tydligen haft problem med Twitter sagt där att han fått det att fungera igen, "och inte en sekund för sent" säger han. Detta kan också vara en hint till att något stort - som han måste vara delaktig i på sociala nätverk - kommer hända i veckan!


Några få fansites har blivit inbjudna till en telefonkonferens på måndag, där de ska få reda på "spännande nyheter och en exklusiv bild tre timmar innan resten av världen". Domänen Thesims4.com har även aktiverats, men den leder en till Thesims.com. Varför skulle EA aktivera den domänen, om de inte planerade att använda den inom en snar framtid?


Youtubekillen Curtis Paradis släppte i somras en video där han (på engelska) räknar ut releasedatumet för TS4. Detta är inget officiellt, det är bara en teori!

 


 

... Och som sagt har många fler än han räknat ut att The sims 4 borde komma någon gång 2014. Inte bara för det vi redan nämnt, utan även på grund av att EA annonserade alla simsspel för hela året i januari. Vissa hade (och har) inte ens blivit namngivna än! Är inte det lite skumt? Det låter ju absolut som att det kan ha något med The sims 4 att göra.


Sedan finns även denna lilla ledtråd: En staty från The sims 3 Universitetsliv. Läs beskrivningen av den...



Som sagt finns det inget officiellt ännu - vi kommer få vänta till på måndag!


Källa: iSims Sverige

Mycket av detta är dock mina egna reflektioner, uträkningar osv. Texten får inte kopieras eller liknande.

 
 
soffi!

soffi!

4 maj 2013 14:19

Jag vill gjärna att det kommer ett sims 4! :D (skrev igentligen bara det här för att vara första komentaren :D)

http://x3mblogg.blogspot.se

Fanny

4 maj 2013 14:21

Verkligen? Hm... Intressant. Jag trodde du tyckte att det var en dålig idé?

PS: Lycka till idag! Längtar tills i morgon :D

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

4 maj 2013 14:36

Jag tror det kommer bli sjukt najs så länge det inte är fullt med buggar och/eller bara går att spela online...
Och jag vet att många tycker det är jobbigt när de har lagt ut så mycket pengar på trean men exakt så var det för mig (och Embla) när The Sims 3 annonserades och vi hade lagt ut skitmycket pengar på TS2.
Vi får väl bara hoppas att de gör fyran så lockande att vi vill ha det ändå ^^

http://alltomsims.blogspot.se

Fanny

4 maj 2013 14:59

Ja, förhoppningsvis är det inte miljarder buggar i det! Grundspelen brukar ju inte vara lika buggiga, så vi får väl hoppas...

 
Sindra

Sindra

4 maj 2013 15:18

Jag kommer kanske köpa spelet men då skulle jag vilja kunna spela tillsammans med någon. Så jag och en kompis kan ha varsin familj i en stad och spela på dem från olika datorer. Och att det inte är lika många buggar. Ooooch att årstider och/eller väder finns i i grundspelet.

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Vilja

4 maj 2013 15:56

åhhh jag vill ha sims4, i morse blev jag galen för jag var så arg på mitt spel det "typ" funkar inte längre :(

 
Ingen bild

Johanna

4 maj 2013 16:10

Hmm sims 4.... Jag vet inte om jag vill ha någon sims 4, inte än....!!
Man lägger ju ner en del pengar på alla sims 3 redan!!
Jaja jag får se vad jag tycker och vad sims 4 kan bjuda på!!!!!

 
Ingen bild

Hanna

4 maj 2013 17:46

Neej jag vill inte ha sims 4... asså jag vill ju ha det med då måste är det ju bara att slänga bort sims 3 och allt man har köpt till det.

 
Ingen bild

SandraH

4 maj 2013 17:48

Verkar spännande :) För första gången längtar jag till en måndag haha xD

 
Ingen bild

Thesimstjej

4 maj 2013 18:50

Nej, nej, NEJ! Vill absolut inte ha det. Har lagt jättemycket pengar på sims 3, och helt plötsligt så ska dem göra sims 4! Mycket missnöjd över detta :/

 
Annika

Annika

4 maj 2013 19:12

Jag tycker de skulle kunna utveckla 3.an, med fler expansions spel. För om Sims 4 kommer, då slutar de väl att göra fler spel till 3.an och börjar istället göra till 4.an? Tänker inte i alla fall köpa 4.an :/

http://blogofphoto.webblogg.se

 
Ingen bild

Lisa

4 maj 2013 20:48

Buggarna kan vara datorns fel också, för det beror på datorns förmåga att lagra och ladda.
Tex på min systers dator finns det inga buggar även om hon har alla expansioner, men min dator, som har sämre minne och grafikkort, buggar mycket fast jag bara har ett expansions paket.

 
Saga

Saga

4 maj 2013 20:49

Jag både tycker de tär bra och dåligt, roligt med ett nytt spel med nya möjligheter och förbättringar men tråkigt att Ea kanske kommer att sluta med sims3 :(

http://Rampljus.bloggplatsen.se

 
Gräshoppan

Gräshoppan

4 maj 2013 22:24

Det roliga med allt det här är att disskusionerna går exakt lika dant som när trean släpptes.
Man har lagt ner mycket pengar, man vill inte att det ska ta slut osv...
Inse fakta, förr eller senare kommer man ju förmodligen köpa spelet. Jag kommer att göra det, och det är främst för att jag ser fram emot en eventuell grafik-boost.

http://simlii.bloggplatsen.se

 
Maja, TheSweetSims

Maja, TheSweetSims

5 maj 2013 09:21

Håller med dig Saga!
Det är liksom kul att det kommer ett nytt spel (just nu sitter man ju nästan bara klistrad vid sims3) och med massor av möjligheter. Jag tror egentligen inte att det är en så bra idé, med tanke på att många känner att dem "slösat" bort alla sina pengar. Nu känns det lite lyllo alla dem som laddat ner (gratis, olagligt). Fast samtidigt vill man ju liksom inte ha skuldkänslor. Hmmm tycker detta är ganska svårt liksom...

http://thesweetsims.wordpress.com

 
MysimBlogg

MysimBlogg

5 maj 2013 10:01

Haha, kommer ihåg att i The Sims 2 Fritid så kunde man spela the sims 3 och då var det typ samma beskrivning.

http://www.mysimblogg.bloggplatsen.se

 
Anonym

Anonym

5 maj 2013 10:07

Lång video, och man förstod inte allting. Men, intressant inlägg :)

http://Mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

En tjej

12 juli 2013 12:14

Jag tycker inte det är någonting alls bra med TS4!!!!! Jag blev ass arg när jag fick reda på att det skulle komma!!!! Egentligen vill jag ha kvar 3 an men när 4 kommer så kommer alla köpa TS4.Och det kommer inte vara kvar nånting alls av TS3!!!!! OCH TÄNK ALLA PENGAR VI HAR LAGT NER OCH TID MED BYGGE ALLA GENERATIONER!!!!!!! Plus att från början spelade jag TS2 SEN BESTÄMDE JAG MIG FÖR ATT KÖPA TS3 TROTS ATT JAG HADE ALLA SKIVOR AV TS2. NÄR JAG KÖPTE TS3 KÖPTE JAG ORGINALET PLUS 3 EXPLANSIONSPAKET!!!!JAG LÄRDE MIG KÄNNA TS3 DANSKA SNABT MEN REDAN EN VECKA SENARE KOM DET REKLAM FÖR TS4 PÅ STARTSIDAN!!!!!

 
Ingen bild

Thew1888

12 juli 2013 15:13

Jag gör som du fanta jag undersöker TS3 från topp till tå låter mina simmar utvecklas till mästare innan jag köper TS4. Jag är inte så glad över att TS4 ska komma ut nästa år slöseri

 
Ingen bild

the sim lover

19 november 2013 20:54

jag har lagt ner ganska mycket pengar på sims 3 så det känns onödigt att köpa sims 4 kan dom inte göra fler 3or istället? för jag har köpt 12 sims + 4 prylpaket jag har även några ide er på några nya teman på sims varför inte ha ett afrikanskt tema ! där man får bo i en lite afrikansk stad med palmer och vulkaner ! där man kan tämja tigrar och hitta djur i olika former ! låter inte det kul ? att åka på lava floder tämja tigrar och ha afrikanska kläder !!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards