Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Tips för lyckade fester!

Av Fanny - 23 maj 2012 20:45

 
FEST!


Okej, jag vet att min blogg suger just nu och att inläggen är de tråkigaste som går att hitta... Men det är väl bättre med tråkiga inlägg än inga alls?


Meh, whatever. Som du säkert redan vet kan man ordna fester i The sims 3 via telefonen. Jag har tips om hur man kan få en hemmafest, bröllopsfest, möhippa/svensexa (om du har Leva livet) och födelsedagsfest de bästa festerna som simmarna i staden någonsin varit med om!

- Hemmafest -


En hemmafest är en helt vanlig fest, oftast i form av en middag eller något slags disco. Denna är inte för att fira något speciellt, utan mest om att få ha lite kul med sina kompisar och stärka banden mellan varandra!

Tips för hemmafester:

- Mat, antingen hemlagad eller beställd pizza. Om du tänker laga en maträtt själv, se till att klicka på Servera middag och inte Ät middag! 

- Ha mycket sittplatser så att gästerna kan sitta ner och äta.

- En stereo med schyst musik

- Om din sim har färdighet i något som går att visa upp (t.ex. gitarr eller piano), varför inte låta honom eller henne göra ett uppträdande? Om du har The sims 3 I rampljuset och din sim jobbar i någon av de tre yrkena så ska den självklart visa upp något också.

- För att göra det mer till ett party, ha gärna en bar. Om du har kvällsnöjen kan du även använda telefonen och beställa en mixolog!

- Om du har kvällsnöjen: Liva upp festen med alla nya festprylar som går att köpa i köpläget!

- Se till att det finns underhållning; Annars blir gästerna uttråkade och går hem.


- Bröllopsfest -


Bröllopsfesten kan vara det mest minnesvärda i en sims liv. Det är då man bestämmer sig för vem som ska finnas på sin sida för alltid! Om man inte skiljer sig, såklart. Ställ till med ett stort partaj antingen hemma eller på en allmän tomt!


Tips för bröllop:
- Precis som med hemmafesten: Ha mycket mat och sittplatser förberett! Men det ska helst vara hemlagad mat, pizza är ju inte så romantiskt.

- Gift dig utomhus! Dekorera med blommor, vatten, och, om du har leva livet, ett bröllopsvalv. 

- Om du har Leva livet måste du helt självklart ha en bröllopstårta!

- Byt inte ringar förrens alla gäster har kommit, och se till att alla är i närheten när det sker.

- Bjud på mat, tårta, och dans efter vigselceremonin! Och när de flesta gäster har börjat gå hem, varför inte ta det nygifta kärleksparet någonstans ensamma för att titta på stjärnorna?

- Ha gärna musik i bakgrunden; Men det bör vara klassisk musik, hiphop är ju inte heller särskilt romantiskt. Annars kan din kvällsnöjesim som spelar piano framföra någon liten låt!


Bilder från ett bröllop:


                         

Klicka här för att ladda ner min sims klänning
Klicka här för frisyren 


- Svensexa & Möhippa -


Svensexan (för killar) eller möhippan (för tjejer) är en fest som bara går att anordna med expansionspaketet Leva livet. Den går att anordna när simmen är förlovad.

Tips:
- Bjud bara killar på svensexan och tjejer på möhippan!
- Ha riktigt hög musik och se till att alla dansar!
- Ha gärna festen på en allmän tomt; Varför inte på en dansklubb (om du har kvällsnöjen)? Då klickar du på Ordna fest vid istället för Ordna fest när du ska ordna festen.
- Be en sim (vän) att utbringa en skål, annars kommer festen inte riktigt igång!
- Spruta öl på så många som möjligt, det gör rolig stämning.
- Här måste du också ha mat; Gästerna kommer nämligen inte att gå hem bara för att de känner sig hungriga och du vill ju inte att de ska svälta!

Bilder från en möhippa:

          

- Födelsedagsfest -

En födelsedagsfest – Nej, vänta, det vet ju redan alla vad det är! Haha... Ja, det känns som om jag inte behöver förklara vidare, jag går direkt till tipsen jag.

Tips för födelsedagsfest:
- Bjud alla släktingar och vänner till födelsedagsbarnet, men helst inte bekanskaper; De bryr sig nog inte så mycket om att din sim fyller år.
- Ha en tårta, såklart! Du kan köpa en i köpläget eller på mataffären. Istället för att åldras automatiskt, låt din sim åldras med interaktionen Blås ut ljusen på tårtan!
- Här bör du även också ha mat (födelsedagsbarnets favorit) förberedd och mycket sittplatser! Ingen ska behöva stå upp och äta.
- Spela gärna musik här också; Självklart är det födelsedagsbarnets favoritmusik som spelas!
- Dekorera huset med ballonger. 

Bilder från en födelsedagsfest (det är två tvillingar som fyller år):

               

 
 
Ingen bild

Rose

23 maj 2012 21:26

Jag brukar anordna barnkalas, det är jättekul! Jag brukar be mamman att baka kakor och limepaj, och sen att familjen köpt mycket presenter till barnet som de ger honom/henne! :3

Anyhow, tack för tipsen ^^

 
Ingen bild

Saga

24 maj 2012 07:16

Jag har alltid undrat hur man tittar på stjärnorna!!! Vore tacksam för svar:)

 
Ingen bild

Rose

24 maj 2012 10:25

Saga, du måste ha leva livet för att kunna göra det. Den finns unter fliken "Romantisk" Men jag vet inte om man måste vara "Väldigt Frestande" eller om man kan göra det redan vid "flörtig"...

 
Ingen bild

Victoria

24 maj 2012 16:21

TACKAR FANTA!!!! Jag har alltid undrat hur man gör en bra fest :) Jag har försökt undvika det eftersom jag inte riktigt visste hur man skulle göra... *blush*
//Victoria, VikkoZ, Tori, FanOfEveyone

 
Yaren

Yaren

24 maj 2012 17:04

Hej. Jag har en fråga. När man gör bröllopsfest och sedan ska dom gifta sig, vart ifrån laddar man ner en sån där som liknar grind/staket? Asså den ovanför simmarna?
Tacksam för svar!

http://all-around-sims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sindra

24 maj 2012 17:31

Yaren, menar du den blommiga bågen? Det är ett bröllopsvalv och finns bara i Leva Livet.

SUPER BRA!!!! Jag ska göra en fest på en gång!

 
Elli

Elli

24 maj 2012 20:01

Tack för tipsen, dem är suvve! ^^ Nu blir det inga dåliga fester längre..! ;)

Men du.. Vart kommer håret och tröjan ifrån som du har på första bilden???

http://MaybeCrazy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lillie

24 maj 2012 20:39

Du glömde (eller struntade i att göra) begravning och pjamas party. Men pjamas party är ju ganska likt hemma fest... :)

Fanny

24 maj 2012 21:30

Jag sa inte att jag skulle ta alla fester som går att göra :P

 
Ingen bild

Moumintroooll

24 maj 2012 21:38

Bra tips :D
Snäääälla Fanta skulle du kunna lägga upp ett avsnitt med nattens konsekvenser? Den serien äger!

 
Neri

Neri

25 maj 2012 06:17

Bra!Kommer sakna dig och bloggen Fanta, reser ju till New York idag.

http://nerissims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

maria

25 maj 2012 14:41

Jag tycker dina inlägg är toppen Fanta! Blir alltid lika glad när jag går in här och ser att du har lagt upp nått nytt :D

 
Ingen bild

Flipp-flopp

25 maj 2012 14:55

ÅÅh, jag blir så glad när jag ser att du har ett nytt inlägg. Det spelar ingen roll om det är tråkigt!

 
Ingen bild

Misan

25 maj 2012 16:46

Asbra, kan du skriva vad man gör på en begravning?

 
Ingen bild

Misan

25 maj 2012 16:47

Varifrån kommer frisyren som bruden har?
Tacksam för svar!

 
Ingen bild

Janne

25 maj 2012 18:51

Misan: Det står nedanför bilderna på bruden var man kan ladda ner frisyren och klänningen! hehe

 
Ingen bild

L

25 maj 2012 19:25

Skulle du inte kunna skriva om BEGRAVNINGAR också?
Lite nyfiken på det, men har inte hunnit testa..

 
Ingen bild

Melissa

25 maj 2012 21:09

Hej fanta ;) D jag undrar om du skulle kunna ge lite tips om simmarnas hus, alltså några bra grunder på huset. Sen hade jag något mer på tanken men jag får återkomma eftersom jag glömde bort.

 
Ingen bild

Henny-penny

25 maj 2012 21:19

Haj Fanta bra inlägg! Men... Jo jag undrade bara när nya Wendy kommer ut, det slutade så spännade!!!

 
Ingen bild

Melinda

26 maj 2012 09:34

FANTAAAAAAAAA om man ska ha en scen i parken så antar jag att man ska bygga den själv eller? Om man spelar i en stad som inte har det alltså? Jag har till exempel gjort en egen stad i världsskaparverktyget....

 
Ingen bild

anonym

26 maj 2012 09:59

Haj jag undrade bara om du läser alla dina kommentarer varje dag? skulle va bra om du gjorde det

Fanny

26 maj 2012 10:15

Ja, det gör jag! Kanske inte varje dag, men jag läser alla kommentarer. Jag har bara inte tid att svara på alla.

 
SimsSandra

SimsSandra

26 maj 2012 17:36

DINA BLOGG INLÄGG ÄR INTE ALLS DÅLIGA!!! Dom är ju bäst på hela bloggplatsen enligt mig och jag går in på den nästan varje dag för att kolla vad du skriver :O <3

http://simssandra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Misan

27 maj 2012 15:00

OJ, gjorde det hehe...
Snälla begravning, fast kan du ens det, jag kan inte, men du är så BRA!

 
Ingen bild

Misan

27 maj 2012 19:21

FANTA HJÄLP MIG!! tack, heheee...
Jo när jag ska ladda ner brudfrisyren så funkar det inte. Först står det "vill du verkligen köra den här filen" då trycker jag kör och då kommer den här installations guiden eller vad det e fram så trycker jag bort att jag inte vill ha det som startsida och sånt tjavs sen trycker jag NÄSTA och då försvinner allt!!!!!!!!!!som om ingenting hänt!!! Vet du varför? (om någon annan vet som komenterar får den ju gärna svara me hehe...)
PS: Jag har windows 7 bara så du vet, och jag använder google chrome...
HA DE GÖTT

 
Ingen bild

Misan

28 maj 2012 16:51

Vad gör du Fanta, läxor eller glömmer du att uppdatera bara eller???
LÄNGTAR TILL NATTENS KONSEKVENSER!!!!!!
Det var VÄLDIGT länge sedan du skrev nått om Wendy!

 
TakoLuka

TakoLuka

28 maj 2012 21:14

Bra inlägg! Inga dåliga alls, gillar du Vocaloid? Har för mig det.

http://vocaloidnowandforever.bloggplasten.se

 
Ingen bild

Misan

1 juni 2012 12:14

Är du död?

Fanny

1 juni 2012 19:35

Japp, jag är död och besvarar kommentarer samtidigt :D Ska göra ett inlägg snart.

 
Ingen bild

Misan

1 juni 2012 12:15

Måste man ha typ leva livet för att gamlingar ska ha käpp???
HAR BARA SETT DETTA PÅ BILDER

 
MySimsPage

MySimsPage

3 december 2012 19:39

Hihi. Det ringer på bild 3 på möhippebilderna :P

http://mysimspage.blogg.se

 
Emma

Emma

26 december 2012 12:27

vart köper man tårta ? :D

http://URL

 
Ingen bild

ida

30 augusti 2013 16:48

hej jag har alltid undrat hur man köper presenter till sina barn eller till andra :)

 
Ingen bild

Ee

29 december 2015 16:15

Hur gör man för att ställa in eller ändra en fest? Jag råkade trycka att dom skulle ha badkläder på bröloppet

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards