Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 18 mars 2014

PGC - Massa födelsedagar

Av Fanny - 18 mars 2014 12:25

Hej igen! Jag har fortfarande inte lyckats få internet att fungera i mitt rum, men tydligen behövde man inte alls uppdatera spelen via internet för att kunna installera expansioner... Dumt att jag inte visste det. Nu har jag installerat alla spel (dock inte allt mitt cc, ska snart fixa det), och jag kan glatt säga att det fungerar hur bra som helst! Är nästan helt överlycklig, haha. Har inte kunnat spela med gott flyt på hur länge som helst.


Jag har spelat jättemycket på min PGC så jag tänkte att jag kunde föra över bilderna till en annan dator och dela med mig lite av vad som hänt! Tack för alla gratulationer på förra inlägget, förresten, jag blir svinglad :)


Jag måste faktiskt säga att det är rätt gulligt hur nära Sebastian och Connie är. Vanligtvis brukar föräldrarna i mina familjer typ inte prata med varanda alls så fort de skaffat barn, haha. Väldigt kul att detta par har hållt lika bra som Emma och Liam gjorde!



Även barnen i familjen (i alla fall de som är äldre än småbarn, Dany och Kajsa kan ju inte direkt hänga med sina äldre syskon) kommer väldigt bra överens. Linnéa tycker om att leka med sina småsyskon även fast hon är äldre än dem.



En regnig kväll var det dags för Linnéas skolbal! Hon var extremt peppad för när limousinen skulle hämta upp henne och hon hade planerat vad hon skulle ha på sig hur länge som helst.



Ganska mycket hände under kvällen, faktiskt: Hon blev balens drottning (trots att hon kanske inte känns som den populäraste i klassen...), hamnade i slagsmål och fick en pojkvän som heter Thomas. Jag tycker de passar rätt bra ihop faktiskt, så det är ju bra!



Sebastians fientlighet till barn ser i alla fall ut att ha försvunnit. Han värdesätter sina döttrar och sin son väldigt mycket nu mera!



Connie verkar även ha blivit rejält bra på att måla, nu har hon bemästrat den färdigheten (och dessutom fått belöningen Extra kreativ)!



Sebastian fyllde år! Nu var det dags för honom att bli vuxen. (ganska kul ändå att han fortfarande var typ, vadå, 35? när han hade sex barn varav en var tonåring)



Han lyckades faktiskt drabbas av en medelålderskris, så han blev lite extra utseendefixerat... Fast ja, who kan blame him för en sådan kris, fatta vad han måste fundera över vad han kunde ha gjort med sitt liv om han inte behövt skaffa massa barn direkt.



Connie åldrades också upp ett snäpp, även hon blev vuxen. Hon slapp i alla fall medelålderskrisen.



Även det näst äldsta barnet Kimberly växte upp, hon blev tonåring. Jag tycker hon blev väldigt fin! Hon hade inte tillräckligt bra betyg för att jag skulle få välja hennes egenskap själv, men hon fick i alla fall en bra: Miljömedveten. 



En av Sebastians medelålderskris-önskningar var att få muskler, så jag köpte en bänkpress till honom. Jag vet inte om jag skulle kalla honom så där jätteatletisk, men lite biff blev han i alla fall.



Jag tror förresten att Linnéa och Kimberly har lite olika uppfattningar om vad det är för årstid...



Kajsa och Dany (arvingen), familjens yngsta tvillingpar, har även de vuxit upp, och de kommer hur bra överens som helst. Nu slipper jag ha hand om småbarn på ett tag - tack för det, säger jag bara! 



Connies livslånga önskan är Lysande författare (tror jag det heter, rätta gärna om jag har fel), att bemästra färdigheterna målning och författande. Målning har hon ju redan bemästrat, så nu satsar hon mer på författande vilket hon är på nivå 7 på. Hon har skrivit ett par lyckade böcker och hoppas på att skriva flera som lyckas.



Eftersom familjen bor i ett så himla stort hus är det ganska lätt att saker går sönder ibland. Connie kan ganska mycket om färdigheten händighet, så hon har dock alltid läget under kontroll.



Nu har vintern anlänt till Hidden springs! Det firade Sebastian och Connie genom att försöka åka lite skridskor.



En sak som är kul med att ens egna simmar bor i staden fastän man inte spelar med dem är att man kan se dem gå förbi ibland - jag älskar att se "mina" simmar på det sättet, jag vet inte varför, haha. Här har vi ju David som går ner för en snötäckt gata till exempel. (se till att anteckna nu, intressant fakta) Han och Shannon har ju, som jag kanske sagt tidigare, en liten son som heter Mateo. Han är tonåring och ganska bra kompis med barnen i min egen familj!



Kajsa verkar också gilla vintern en del... Men jag vet inte om det är så skönt att sitta och göra läxorna i djup snö.



Linnéa har bestämt sig för att hon också ska försöka träna lite, så hon tog på sig de mest optimala kläderna hon kunde hitta för detta ändamål och började kötta, helt enkelt.



Och Kajsa, som har egenskapen Konstnärlig, har upptäckt hur kul det är att låna mammas staffli och har börjat måla oftare och oftare.



Kimberly däremot tycker det är roligare att spendera sin tid med att läsa ensam i sitt rum, precis som när hon var liten.



Gina och Gustav, familjens andra tvillingpar och de näst yngsta barnen, har också vuxit upp (det känns som att det hela tiden är någon som fyller år nu, men så blir det om man har ett hushåll på åtta simmar). Jag har ingen bra bild på Gustav just nu men jag måste faktiskt säga att jag tycker Gina blev väldigt fin! Jag gillar verkligen henne. Hade inte haft något emot om det var hon som var min arvinge... Nåjaaaa vad är väl en bal på slottet



Sebastian har det väldigt stressigt med jobbet (nu är han till och med på nivå 10, vilket betyder att han har uppfyllt sin livslånga önskan!), men när han får lite tid över tar han fram basen och spelar som på de gamla goda tiderna. 



Kajsa har tydligen blivit ett ganska busigt barn... Hon missar aldrig en chans att lura någon med en pruttkudde.




Gustav och Gina (de delar rum) fick ta över Kimberlys TV i utbyte mot en soffa, eftersom hon ändå aldrig använde den. Jag är rätt säker på att Gustav använder TVn fyra gånger så mycket som Kimberly gjorde.



Fast guess what... Gustav har faktiskt en flickvän. Mimmi Sjöö heter hon! De verkar ha det rätt bra ihop. 



Han har även upptäckt att han är väldigt smart, och försöker lägga så mycket tid han kan på att förbättra sin logiska färdighet.



Gina har på senaste tiden blivit väldigt politiskt intresserad, och hon är rätt säker på att politik är vad hon vill syssla med i framtiden. 



Hon har skrivit in sig i skolans debattklubb och även dramaklubben, för hon vet att det kommer vara viktigt att träna upp sin karisma om hon vill kunna nå sin dröm.



Nu har det första barnet i familjen blivit ungdom! Linnéa bestämde sig för att fira dagen med sin pojkvän och sedan flytta ihop med honom. Hon vill hålla på med musik i framtiden, vilket hon redan började göra under tonåren. Hon tänker bemästra alla instrument - och hon är på god väg.



Så här ser deras nya hus ut. Nu kommer jag antagligen inte spela så mycket mer med Linnéa, så jag hoppas väl att hon kommer klara sig bra på egen hand... Eller något.


Jag försöker göra det så tydligt som möjligt vem som är vem, men om ni tycker det blir svårt att hålla reda på alla ändå (för tro mig, till och med jag blandar ihop alla ibland) kan ni kolla HÄR!

 
 
Kaka - Simsing

Kaka - Simsing

18 mars 2014 15:02

Älskar just såna här inlägg. Och kul att du kan spela med flyt nu!

http://simsing.blogg.se

Fanny

19 mars 2014 09:55

Vad kul! Och visst är det :)

 
Ingen bild

Anonym

18 mars 2014 15:04

Jag spelar på en pgc som bor i hidden springs och jag tror dom bor i samma hus som din pgc.

Fanny

19 mars 2014 09:56

Där ser man!

 
Cherrys Sims

Cherrys Sims

18 mars 2014 17:13

Haha "vad är väl en bal på slottet". Dog lite där, så himla roligt! :D

http://chesims.blogspot.se

Fanny

19 mars 2014 09:56

Haha ååh vad kul, blir så glad när folk tycker min humor är rolig! (vadå bekräftelsebehov hah nääe)

 
Ingen bild

Anonym 2

18 mars 2014 18:05

vars kommer Kimberlys soffa ifrån?? :)
Älskar dig, din blogg och din pgc!<333

Fanny

19 mars 2014 09:55

Den är från grundspelet haha :) Tack så jättemycket!

 
Ingen bild

Becca

18 mars 2014 18:23

Hej!!!
Jag älskar verkligen din blogg och jag vill också ha en sims blogg. Men problemet är att jag inte skulle ha en rolig eller fin header. Hur gjorde du din?
Jag skulle vara jätte tacksam om du svarade.

Fanny

19 mars 2014 09:53

Alltså det är lite svårt att svara på... Jag använde photoshop i alla fall. Jag drar typ in lite bilder och en text i en rolig textstil, lägger på lite skugga kanske och så är jag klar. Nu fick jag det att låta mycket lättare än vad det är, men i grund och botten är det typ det du behöver göra.

 
Rolo

Rolo

18 mars 2014 18:48

Vad kul att du lyckats få det att funka! Men var det inte jobbigt att föra över alla bilder? Kan tänka mig det... Men har längtat efter ett inlägg från din PGC så blev superglad när jag tittade in här och såg att du lagt upp ett ;D

http://simnation.blogg.se

Fanny

19 mars 2014 09:47

Det är faktiskt inte så jobbigt som man tror, det är bara att markera alla bilder från när man spelat, dra över dem till ett USB, sätta in det USB:et i en annan dator och sedan bara ladda över bilderna därifrån.

Tack! :D

 
Ingen bild

Linnea

18 mars 2014 21:47

Ååj, yay, pgc inlägg•^^•

Fanny

19 mars 2014 09:56

Vad kul att du tycker om dem!

 
Ingen bild

Sauron

19 mars 2014 21:10

Fanta din blogg är den bästa bloggen jag vet! Jag älskar den!<3<3<3

Fanny

21 mars 2014 09:50

Men åh vad fint, tack!

 
Samantha

Samantha

21 mars 2014 06:48

Jag har kikat in på din blogg lite då och då, och så har jag sett den här "Pgc"... Vad är det för något? :o
Och skönt att kunna spela med flyt igen! :)

http://Samanthasim.webblogg.se

Fanny

21 mars 2014 09:45

Nej men hej, dig var det ett tag sedan man såg!

En PGC är en utmaning där man ska skapa en sim med unik hårfärg och unik ögonfärg (t.ex. blått hår och lila ögon, som min har). Sedan ska man försöka föra vidare dessa gener i tio generationer. Har skrivit lite mer om det här om du är nyfiken: http://fantasims3.bloggplatsen.se/2012/12/04/9082036-perfect-genetics-utmaningen/

 
Samantha

Samantha

21 mars 2014 13:58

Hahaha, ja det var ju det. :p

Jag hittade. Tack ändå! :D

http://Samanthasim.webblogg.se

 
Ingen bild

Frida

23 mars 2014 13:14

Jag älskar PCG-inläggen! Så himla roliga att läsa!

Fanny

23 mars 2014 17:32

Vad kul att du tycker det! :D

 
Ingen bild

Avril

13 juni 2014 22:01

Typ dör så fort jag hör "Liam", läser om din serie igen och Liam är död... Jag gråter seriöst när jag hör hans namn, han var min favvo, han och Dany :'(

Men aja bästa serien, älskar den!!!<33

Fanny

14 juni 2014 09:02

Men åh, vad trist, men kul att du tycker om honom så mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards