Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

Doctor who-simmar

Av Fanny - 9 mars 2014 16:53

För ett par veckor sedan började jag (för allt annat än första gången) på ett litet projekt som alla som spelar sims har provat vid något tillfälle: att skapa riktiga personer, antingen från verkligheten eller från en tv-serie eller liknande, i sims. 


Jag vet inte om ni är så många som kollar på Doctor whoJag vet i alla fall att det finns ett litet antal med tanke på att ni var några som snappade upp min bowties are cool-referens i detta inlägg, haha, superkul var det! Igår gjorde jag färdigt mina Doctor who-simmar, och lyckades dessutom knäppa en (notera: en) bild på dem innan mitt spel kraschade. Bilden är inte så bra, men it's all I got liksom. 

 

 

Så! Donna Noble, Martha Jones, The doctor och Rose Tyler! Blev hur nöjd som helst med Donna och Martha (om man bortser från att Donna ser snäppet för ung ut), men det är något som liksom är fel med de andra två... Nåväl, jag försökte i alla fall. Jag gjorde bara de viktigaste simmarna från RTD-eran (förutom Nine, är ju lite orealistiskt att ha samma person på samma ställe även om de är annorlunda till utseendet), för de var de enda jag orkade med, haha. Det hade ju tagit hur lång tid som helst om jag skulle sitta och göra Jack Harkness, Roses mamma osv och sen dessutom The elventh doctor och alla hans companions. Kanske gör dem någon annan gång. 


Tycker ni de blev lika? Ni som inte sett serien kan googla eller något...


Ni som inte kollar på DW och är helt lost nu, jag rekommenderar verkligen att ni kollar på den. Den kommer verka skitdålig och förvirrande i början, för specialeffekterna i säsong 1 är sämst och lite svåra att ta på allvar, men tro mig, serien är verkligen jättebra och man blir liksom konstigt fäst vid den! (tills du kommer till sista avsnittet i säsong 2, då kommer du gråta i timmar och sedan inte vara glad på typ en vecka) 

 
 
Ingen bild

Poff

9 mars 2014 17:12

Vad fina! Och grattis i efterskott Fanny...

Fanny

9 mars 2014 20:05

Tack! Fyller dock inte år förrän på onsdag, om det var det du syftade på ;)

 
JuztnGalaxy

JuztnGalaxy

9 mars 2014 17:15

Weee nytt inlägg :D!!! vad är doctor who? xD

http://bieberfeversweden.bloggplatsen.se

Fanny

9 mars 2014 20:04

En brittisk TV-serie som hållit på sen 1963 (den moderna versionen, som är den serie de flesta refererar till, började 2005 dock). Den handlar om en tidsresenär kallad The doctor som åker runt i tid och rum med sina kompanjoner och bekämpar aliens... Typ. Jag vet att min beskrivning får den att låta svintråkig men den är faktiskt jättebra och väldigt spännande :)

 
Ingen bild

Anonym

9 mars 2014 19:40

Dom är jättelika!! :)
JuztnGalaxy: Dr. Who handlar om tidsresor bland annat.

Fanny

9 mars 2014 20:04

Taaack! :)

 
Victoria

Victoria

9 mars 2014 21:32

Don't blink!

http://avikkozproduction.bloggplatsen.se

Fanny

9 mars 2014 22:03

Blink and you're dead!

 
Ingen bild

PLL FANET

9 mars 2014 22:32

Kan du göra Pretty Little Liars nån gång kanske? Har sett att du gillar de med :)
P.S har du sett nyaste avsnitten? :D

 
DuckLoverNotLiterallyThough

DuckLoverNotLiterallyThough

9 mars 2014 23:49

Jag är också TheDancingSock, om du undrar...
Donna och Martha blev lika! Rose och Doctorn inte lika mycket, som sagt, men det var bra gjort ändå. Tänkte bara tipsa om en app som heter "Doctor Who Ringtones" som äger. Jag har den, och varje gång jag får ett sms så låter det "EXTERMINATE!". Lite läskigt första gången, för då lyssnade jag på musik jättehögt i mina högtalare och sedan blev det helt tyst,och sen: "EXTERMINATE!".
Och jag ska tipsa om en annan sak också: Chameleon Circuit. Ett band som skriver låtar om Doctor Who, och består av Charlie McDonnel, Alex Day och några andra youtubers. Min favoritlåt av dem är "Big bang two".
Bara lite småplock från the Whoniverse... in case du inte visste om det... ja.

http://nattstad.se/cuttlefish

 
Ingen bild

SandraH

10 mars 2014 08:05

Åh jag älskar doctor who! Simmarna blev jättebra, också förresten! Har kollat på dw sedan jag var typ 9. Min kusin visade mig ett avsnitt en gång och jag blev helt fast (det var the empty child) och jag ville så gärna se mer, men det fick jag inte... Sedan några år senare så lånade jag säsong ett av min kusin och började kolla med pappa, och ja... XD är på säsong fem nu dock xD

 
Ingen bild

Annonym :D

10 mars 2014 09:00

Jag har inte set serien men jag tycker dem var väldigt finna! :D Och jag har själv gjort fyra kompisar som simmar och en annan tv serie xD (vad glad man blev av att du bloggade :D)

 
Ingen bild

Sauron

10 mars 2014 13:30

Jag har inte sett den serien men simmarna blev jätte fina. :-)

 
Ingen bild

Yolanda

10 mars 2014 16:20

Doctor Who! Dom är coola! ( some bow-ties! ) Håller me, DW är, som 9an skulle säga, fantastic!
Ja, man gråter i sista avsnittet i säsong 2! Jag var smart nog att kolla det i skolan..

P.s om du gillar Doctor Who borde du kolla på Sherlock, det går också på BBC. Det är totally awesome!

 
Mandarinen

Mandarinen

10 mars 2014 17:16

Dem var jättelika och väldigt fina! Jag gillar också Doctor Who, det är en spännande tv-serie. :)

http://sims4mandarinen.bloggplatsen.se

 
Mandarinen

Mandarinen

10 mars 2014 17:18

Jag råkade skriva in fel adress, nu är det den rätta.

http://sims4mandarin.bloggplatsen.se

 
Saga

Saga

10 mars 2014 17:56

Gillar DW skarpt! Riktigt coolt att de blev så lika!

http://rampljus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linnea

10 mars 2014 20:04

Blev så glad när jag såg att du uppdaterat!
Min sjukhus- serie tokiga bästis brukar se på DW...

 
Ingen bild

Anonym

11 mars 2014 17:57

Väldigt fina simmar har dock aldrig sett DW men den är säkert jättebra + Kan du göra någon från Merlin, en jättebra tv-serie som handlar om medeltiden och att det finns trollkarlar och häxor och drakar mm de är en såååå himla bra serie så jag skulle bli hyperglad om du gjorde dem XD

 
Ingen bild

Anonym

12 mars 2014 15:00

Grattis Fanta! Du förtjänar den bästa födelsedagen någonsin!

 
Bellandi

Bellandi

12 mars 2014 17:25

ÅHHH! Jag älskar Doktor Who :D
Men föredrar Steven Moffat- avsnitten och hans karaktärer, men du har gjort ett jättebra jobb!
Jag tycker Rose och Martha blev superbra!
Kram! :)

http://bellandirebecca.blogspot.com

 
Ingen bild

Lovisa

15 mars 2014 08:39

ÄLSKAR DOCTOR WHO<3<3<3 JÄTTE FINA FANNYYYY! GRATTIS I FÖRSKOTT!!!!(förlåt för stora bokstäver...)

 
Ingen bild

Lovisa (igen)

15 mars 2014 08:43

menade efterskott förra gången... vilket avsnitt har du kommit till? jag har sett alla hittills men i säsong 8 kommer en jätte sorglig sak hända:( (igen)

 
Victoria

Victoria

15 mars 2014 22:36

Kommit till säsong 5, ja, serien är helt klart bättre med Steven Moffat, och älskar 11e doktorn! Kommer bli lite sorgligt när jag kommer ikapp serien och 12e kommer :(
Älskar att det finns så många Whovians, med tanke på att det inte sänds i Sverige... :D
Ta inte det här på ett dåligt sätt, men du är seriöst som en miniverson av mig :') Vi har läskigt mycket gemensamt!
Hare bra alla <3

http://avikkozproduction.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nellie

19 mars 2014 23:15

Åh jag älskar Doctor Who! Sedan är jag också helt fast i Steven Moffats andra serie Sherlock Som är helt mindblowing fantastisk!

Fanny

21 mars 2014 09:48

Ja Sherlock är också bra! Steven Moffat är ju dock ganska mycket av en (ett?) asshole annars... http://yourfaveisproblematic.tumblr.com/post/47389305425/steven-moffat http://stfu-moffat.tumblr.com/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards