Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

The sims 3 Semesterparadis: Dykning

Av Fanny - 15 juli 2013 16:45

Dykning är en färdighet som kommer i The sims 3 Semesterparadis. Simmar i åldern tonåring till åldring kan lära sig dyka genom att snorkla i havet eller ta en lektion på forskningsanläggningen. Sen går färdigheten så klart upp när simmen faktiskt dyker.


Dykartomter

 

Simmar kan inte dyka lite var som helst i havet: De måste dyka vid så kallade dykartomter. Dessa är tomter som ligger under ytan, helt enkelt. Det finns fyra sådana i Isla Paradiso, men i någon annan stad finns de inte och för att komma till en dykartomt kan din sim antingen simma eller ta en båt dit. Det sista är dock lite mer rekommenderat...



Simmar kan dock inte dyka i dykartomter lite hipp som happ, det krävs nämligen en viss färdighetsnivå för varje dykartomt. Den första dykartomten, Stenrevet, kan din sim dyka i så fort hen har fått nivå 2 i dykning.


Här är namnen på alla dykartomter och färdighetsnivån som krävs för dem:

- Stenrevet, nivå 2

- Davy Jones kista, nivå 4

- Sjöfolksgrottan, nivå 7

- Pärldjupet, nivå 9



En taxibåt som anländer till en dykartomt.


Under ytan


När din sim väl är under ytan kan hen göra ett gäng olika saker.


Bland annat så kan simmen samla fiskar och liknande som bara går att hitta under vattnet. Dessa kan antingen säljas för pengar eller så kan du spara dessa och samla på dem. Sen kan de även utforska grottor som är kaninhål (var dock försiktig med detta, det kan gömma sig havsmonster där inne!), öppna skattkistor, bara utforska dykartomten i allmänhet, med mera.



Sen kan det även hända att din sim stöter på hajar! Då kan det hända att din sim hamnar i slagsmål med den, och då kan hen faktiskt dö om hen misslyckas i det slagsmålet - så det gäller att vara försiktig.


Luft

 

Din sim kan dock inte stanna under ytan hur länge som helst: Du måste hålla reda på luft. Simmar har fem simstimmar luft på sig, och om simmen stannar under vattnet längre än så kommer hen dö.


Du håller koll på luften din sim har kvar genom humöreffekterna din sim får.



När den första humöreffekten, som är positiv och håller på i tre timmar, är slut så kommer en annan humöreffekt ta dennes plats. Denna (neutrala) humöreffekt håller på i en timme, och sen efter det kommer ännu en humöreffekt som är negativ som håller på i en timme - och när den är slut kommer simmen dö av att få slut på luft. Dock kommer simmen automatiskt försöka ta sig upp så fort det får denna humöreffekt, men detta kan man hindra. Spöket från en sim som fått slut på luft på natten är mintgrönt och ser ut så här: 



När din sim kommit upp ur vattnet igen så kommer hen behöva lite tid för att återhämta sig innan hen kan dyka igen. Detta tar också formen av en humöreffekt, som varar allt kortare ju högre simmen kommer upp i dykarfärdigheten.


Sjöjungfrur (som jag ska berätta om lite mer ingående än vad jag redan har i ett senare inlägg!) behöver inte heller hålla koll på luft, de kan vara under vattnet hur länge som helst. Sedan finns det även en livslång belöning vid namn Lungor av stål som kostar 15 000 livslång lycka, den gör så att din sim inte behöver hålla koll på luft även om hen inte är en sjöjungfru.

 
 
SimsSandra

SimsSandra

15 juli 2013 18:04

Haha, under inlägget var det reklam för Stockholms dykcenter xP
Toppen inlägg! :)

http://simssandra.bloggplatsen.se

Fanny

15 juli 2013 19:07

Haha vad komiskt! Och tack :)

 
Saga

Saga

16 juli 2013 11:06

Jätte bra inlägg! Jag funderar också på att köpa Semesterparadis, du verkar ha spelat ett tag (och tagit fina bilder)så jag ndrar var det värt pengarna? En av de bästa expansionerna?

http://rampljus.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

16 juli 2013 11:14

Hejhej fanta. Jag har en fråga som det vore bra om du svarade på ;)

Jag håller på med ett äventyr för att hitta en hemlig ö och nu är det så att jag ska hamna i ett slagsmål med en haj. Men jag har typ stött på jätte många hajar och försökt få den att slåss med mig, men det går inte ! Tror du att du kanske vet hur jag ska göra?

Tacksam för svar

Jätte bra inlägg ;)

http://www.livetnu.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Skdld löwldpkiedkzzjjkwnkzjdkksk

17 juli 2013 10:29

Saga, det är absolut värt pengarNa!!! Och Maria, prova att när du stött på en haj tryck på den och välj titta på. Då brukar den anfalla mig.

 
Maria

Maria

17 juli 2013 11:15

Jag har valt titta på och efter en stund så står det " undersök haj..." Men sedan försvinner hajen bara poff!

http://www.livetnu.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

17 juli 2013 21:42

Har man kommit upp några nivåer i dykning kan man stanna fler timmar under vattnet. På nivå 10 har man den första humöreffekten i 7 timmar har jag för mig :)

 
Ingen bild

Love sims

22 juli 2013 13:36

Viste ni att Quxxn ( en tjej som gör lp på youtube) har döt!! :( :(
Hon blev 25 år...

( Vet att det inte har med semesterparadis att göra)

 
Alva

Alva

18 november 2013 18:51

Om man äger ett hotell hur sköter man om det och vad gör man med personalen?

http://Hotel

 
Kajsa ;o

Kajsa ;o

4 december 2013 20:08

Hur får man dykar nivån upp till 2 om man nt kan dyka i börjajn då?

http://Flowerbear.bloggo.nu

 
Ingen bild

Lol

1 januari 2014 19:13

Har samma fråga som Kajsa, hur kommer man upp i nivå 2? Tacksam för svar!! Fin blogg förresten!

 
Ingen bild

Dykning

1 januari 2014 19:27

Man tar en lektion i dykning på Nautiluslaboratoriet! Forskningsanlegningen, eller snorkla!

 
Ingen bild

Simsnörden

29 mars 2014 10:40

till love sims
Vem har sagt att Quxxn är död!? Omg! Och hon får aldrig uppleva the sims 4! R.I.P Quxxn♥

 
Ingen bild

Olivia

21 april 2014 19:50

Hur blir man en sjösim? (som jag tror man kallar simsjöjungfrur.) På "lektioner" Så står det ju bara fakta om dom. inte hur man blir dom? Om nån i kommentarerna också läser detta, snälla svara också.

 
Ingen bild

Elin :)

30 juni 2014 11:59

Olivia, en livslång önskan typ kelp köper man, och så äter man den och förvandlas till sjöjungru.

 
Ingen bild

Elin :)

30 juni 2014 12:01

Oj, menar belöning, inte livslång önskan. xD

 
Ingen bild

Theta ;)

27 maj 2015 20:05

Hur gör man en sjöjungfru? :D
Och förresten, toppenbra inlägg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards