Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

Ytterligare tips för simshistorier

Av Fanny - 9 oktober 2012 17:15

Jag har redan skrivit ett inlägg med tips till er som skriver simshistorier (jag tänker INTE lägga in en länk, inlägget suger), men jag har ännu mer tips att dela med mig av! Så varför inte göra ett inlägg till? 



- Det är bäst och bekvämast ifall alla karaktärer i din historia bor i samma hushåll. Det högsta antalet simmar man kan ha i ett hushåll är åtta om du inte har mods installerade (vilket jag inte rekommenderar), och för det mesta innehåller en historia mycket mer karaktärer än så! Så när du har kommit till en punkt där en karaktär t.ex försvinner och inte kommer att vara med längre/under en längre tid: Kasta ut den. Ifall den ska vara med igen är det bara att flytta in den i hushållet. Du behöver dock inte göra så om du inte riskerar att nå simgränsen. 


- Se till att de övriga karaktärerna som inte är med i delen du gör har någonstans att vara under tiden de inte ska vara med. Du kan t.ex bygga en källare utan trappa eller med låst dörr (vad som helst funkar bara simmarna inte kan komma därifrån) som innehåller alla livsnödvändigheter en sim kan tänkas behöva för att klara sig, så teleporterar du simmarna som inte ska vara med i delen ner dit med fusk. Förut hände det mig jätteofta att simmar som inte skulle vara med sprang förbi i precis fel ögonblick, och tro mig: Det är inte alls kul.


- Allt behöver inte hända på riktigt. Det händer jätteofta att jag får frågor om t.ex Historien om Wendy där folk frågar saker som "Hur adopterade du bort henne" och "Hur gjorde du så att hon drömde" (menar absolut inget illa mot de som frågar sådana frågor, så ta inte illa upp!). Saken är den att det som händer i historien inte alls måste hända i spelet, det räcker med att det ser ut så på bilden. Sandi måste inte adoptera bort Wendy för att det ska funka i historien, det räcker med att Nancy plockar upp henne och bär ner henne till källaren! Då ser det nämligen ut så på bilden. Förstår ni vad jag menar?


- Det är smartast att skriva texten innan du tar bilderna. Då är det lättare att se exakt hur bilden ska vara. Ifall något inte passar med bilderna kan du självklart ta bort lite text i efterhand.


 


- Ha bestämda dagar du ska göra historien på. Skriv även tydligt vilka dagar historien bör publiceras, så att dina läsare vet exakt när deras favorithistoria kommer ut! Det är även smart att börja med historien några dagar innan publiceringsdagen så att du har tid på dig. Ifall du hinner göra klart delen innan den ska publiceras kan du tidsinställa den till rätt dag (om du har Bloggplatsen, jag är osäker på ifall den funktionen finns på andra bloggportaler...).


- Ha unika karaktärer! De flesta har redan sett den smala, storbystade festprisse-kändisen och denna blir oftast inte särskilt rolig huvudperson (notera oftast, det finns undantag förstås). Det är mycket roligare att läsa om någon intressant som döljer mycket, då kommer läsaren att bli nyfiken och verkligen vilja veta mer om karaktären. 


- Spela helst inte normala spel på din familj. Använd den endast för att ta bilderna till historien. Om du ändå vill spela med familjen kan du göra en kopia av den i en annan sparfil.


 


- Planera gärna några delar i förväg. Du behöver självklart inte skriva hela delen två veckor innan den ska publiceras, men skriv lagom kortfattat upp några idéer du får till nästa del på ett papper eller var du nu vill ha det så kommer det underlätta massor när du ska göra nästa del. 


- Lägg ner mycket tid. Du måste vara millimeternogrann! Tja, så mycket mer än så finns inte att säga på den här fronten, förutom att DU MÅSTE VARA SÅ NOGRANN ATT DU KÄNNER DIG SOM EN NOLIFER.


De var de enda tips jag kunde komma på just nu, men hoppas ni känner er lite hjälpta av dem! 

 

 

 
 
SPRINGER DU MED ARMEN??!

SPRINGER DU MED ARMEN??!

9 oktober 2012 17:38

Bra inlägg! :) Jag suger på att blogga elr att göra historier.. Det blir bara bortglömt.(nejjagärintesenil;) Y U SO AWESOME??!

http://somethinglikesims.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

9 oktober 2012 17:42

Ska tänka på detta när jag gör historier! :D

http://ebbizzzen.blogg.se

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

9 oktober 2012 17:43

Väldigt bra tips ^^

http://alltomsims.blogspot.se

 
Ingen bild

Annis

9 oktober 2012 18:50

Bra tips till framtiden!

 
Ingen bild

Nickim010

9 oktober 2012 19:11

Bra tips. Hur var det i paris? P.S Jag har gjort en länk från min blogg till din så nu har du fler besökare

 
Fanta

Fanta

10 oktober 2012 03:40

FAN, när jag skulle svara på Amandas kommentar råkade jag ta bort den i stället *omfgjagärsåklantig* Men Amanda, ifall du ser det här, TACK SÅ MYCKET :')

http://Fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Yolanda

10 oktober 2012 07:36

Hej Fanta
Du vet de fusket som man kan få massa olika sakaer att köpa t.ex
Testingcheatsenabled True?
Jag skrev in det man det funka inte!
Jag pröva utan True men och utan mellanrum!
Har Mac
Snälla svara!!'

 
Erica

Erica

10 oktober 2012 15:44

Snälla Fanta, kan vi göra länkbyte? :)

http://Sayonaraloserz.bloggplatsen.se

Fanny

10 oktober 2012 16:37

Hej! Jag gör tyvärr inte länkbyten med folk längre, bara om de är mina IRL-kompisar eller ifall de vunnit en tävling. Anledningen är att det blev på tok för många, (hade länkat ca 40 stycken) så det tog upp sjukt mycket plats, och då tror jag inte det hjälper någon; Hur stor chans är det att någon klickar på just din blogg av 40 stycken?

Hoppas du lyckas bra med din blogg i alla fall, utan min hjälp :)

 
Ingen bild

Therese

11 oktober 2012 17:26

Bra tips, de kommer jag ta med mig. När jag har försökt, blir det alltid fel;(
Ps. Varför skriver inte du "historien om Wendy" längre? Det var så längesen;(

 
Ojsan

Ojsan

14 oktober 2012 11:38

Var någonstans gör du berättelsen?

http://misssmiley.bloggplatsen.se

Fanny

14 oktober 2012 19:33

På bloggen...?

 
Ingen bild

Ojsan

16 oktober 2012 12:58

En fråga til hehe... Hur laddar du upp bilderna till bloggen?? Jag vet inte hur man gör!!!!

 
Ingen bild

amanda

8 november 2012 15:47

Fanta,snälla svara!!! Hur gör du dina historier så bra? PS: Om du var läsare,vad skulle du vilja läsa om? Romantik? Skräck? Humor? Självberättelse? Övernaturligt? Ds

 
Anonym

Anonym

28 december 2012 18:20

Men var inte så allvarlig!!
Man behöver inte vara så himla noggrann!
Man kan ju faktiskt göra om det då om man märker ett litet fel!
Förresten, i flera av dina inlägg är det småfel också!

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards