Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

"Bredare" skärm

Av Fanny - 18 maj 2012 21:13

Jag tänkte bara bjuda på ett litet mini-tips här...


Med standardinställningarna fyller inte spelet hela skärmen, det blir typ svart runt omkring. Ungefär så här:


   Yup, spelar med NK. Om jag kommer på en handling kommer en del snart...


Jag vet inte om jag är ensam om det, men jag brukar i alla fall störa mig på det. Och det finns en inställning som gör att spelet "Fyller" hela skärmen!


Klicka på de tre prickarna i hörnet och välj "Alternativ".


   Anledningen till att det inte är "Svart" omkring den här bilden också är att jag gjorde svart omkring den första själv (tack för att du finns PS) och orkade inte göra det med den här. Det ser precis ut så som det gör på första!


På första sidan som kommer upp i "Alternativ" finns en rullista som heter Skärmstorlek. Nu ska man då välja olika inställningar beroende på hur stor datorskärm man har, men på min tar jag den största. Lek omkring med det lite och se vad du hittar! :)

OBS: Ändringarna kommer inte att ske förrens du har klickat på bocken.

 

 

Tadaaa! Man ser ingen skillnad på bilderna, men nu fyller spelet hela skärmen. Yeey!


 

   


 
 
Ingen bild

Sindra

19 maj 2012 11:50

Hmm... För mig har det alltid vart hela skärmen.

 
Linn

Linn

19 maj 2012 12:20

För mig med, jag har alltid haft full skärm.

http://linnsims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lisa

19 maj 2012 13:13

Har aldrig haft full skärm men jag har haft det förut men när jag köpte en bär bar dator så var det inte full skärm, o jag störde mig på det i från början men nu gör jag inte det o jag låter det vara kvar så. ;)

 
^.^

^.^

19 maj 2012 13:32

Är och har alltid varit helskärm för mig. Men om man ändrar till helskärm (när den inte var det från början) blir inte spelet lite utdraget då? T.ex att simmarna ser tjockare/bredare ut?

http://theesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Misan

19 maj 2012 13:51

Jag bryr mig inte,men jättebra att du skrev de!!!!!
För andra liksom, om jag hade stört mig på det skulle jag nog kommit på det själv, man får ju testa sig fram. Jag menar inget illa.

Finfin blogg förresten.
PS: jag spelade sims 2 igår, jag fick typ damp på dom småsmå skyltarna på "pajmenyn" och där det är bilder på simmarna!!!!!!!!! Tråkigt att man inte kan vara häxa i sims 3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Eller robot, varulv och sånt..

 
Ingen bild

Misan

19 maj 2012 14:02

Hade du inte ditt spel på engelska????????????????????????????????????????????????????????
WOW DU ÄR INNE OCH SPELAR I NATTENS KONSEKVENSER THEMET!!!!!!!!!!!!
PS: jag gissade rätt det var en enda familj, det vore svårt annars!!!!!!

Fanny

19 maj 2012 18:26

Jag har två datorer, den ena är på engelska och den andra är svenska. Kan bli smått confusing ibland ^^

 
Ingen bild

Misan

19 maj 2012 14:04

Vad heter den humöreffekten som Ella har på bild 4 uppifrån??? Snälla svara!!!

 
Ingen bild

Misan

19 maj 2012 14:16

Kostar det pengar att ha en blogg?????

 
Ingen bild

Misan

19 maj 2012 14:18

OJ, vad många kommentarer jag skrivit!!
SORRY!!!
:-( :-)

 
Ingen bild

Moumintroooll

19 maj 2012 16:16

Svar till Misan!
1. Humöreffekten som Ella har heter Vampyrisk livskraft och den får vampyrer på natten efftersom att de lär sig färdigheter dubbelt så fort o.s.v :D

 
Ingen bild

Lisa

19 maj 2012 17:01

Misan det kostar inget o ha en blogg o det är ju tur ;)

 
Neri

Neri

19 maj 2012 18:23

Bra att du skrev det!:)

http://nerissims.bloggplatsen.se

 
Linnea

Linnea

19 maj 2012 19:58

Kan du inte göra ett inlägg om fusket ConstrainFloorElevation False?! får verkligen inte det att funka :(

Älskar din blogg!

http://www.FakeDiamond.blogg.se

 
Ingen bild

emelieolssonlove

20 maj 2012 00:47

hej! asså jag älskar din blogg!!! älskar den ! jag älskar att spela sims 3 men jag har en bärbar dator som inte tål så mycket såå det hakar
dampar och så.. så det är inte roligt att spela...:( och så kan man inte ha alla spel installerade heller!! :'( jag har typ alla spel.
om du eller någon vet en super bra dator som tål såna här spel så säg till!! :D ps: jag älskar din blogg!!!! XD <3<3<3<3<3

 
Ingen bild

Sofie

20 maj 2012 10:29

Du har tryckt fel visat fel på första, du ska inte gå in på ändra stad utan alternativ :)

KRAM Sofie

 
Ingen bild

Loolypop

20 maj 2012 13:43

Detta är det värsta inlägget du har gjort. Nu kommer ni säkert missförstå mig. Men det är dåligt bara för att jag inte har staden än:(

 
Ingen bild

Misan

20 maj 2012 20:34

Tack för alla svar!!!!
(jag såg dom tidigare idag och tänkte svara men det funkar typ inte att kommentera från Iphone...:( Det står typ fel säkerhetskod, men jag skriver rätt. Tusen gånger)
Ps. Guuuuuud vad det blev långt, som vanligt...

 
Ingen bild

Misan

20 maj 2012 20:35

Vilken stad är det???

 
Ingen bild

Misan

20 maj 2012 20:39

är det den med i Kvällsnöjen eller??????????
Har du laddat ner den frisyren i exchange eller har du gjort den själv ELLER har den kommit me í ett expakeT?????????

 
Ingen bild

Victoria

20 maj 2012 20:51

Jag kör på två datorer, min stationära och mammas och pappas laptop. Båda har alltid haft fullskärm. Jag slutade spela på laptopen när jag fick min stationära, men nyss började jag spela på den igen och det var as widescreen liksom :o På min var skärmen perfekt men på mammas och pappas ser simmarna bara korta och tjocka ut...

//Victoria, VikkoZ, Tori, FanOfEveyone

 
SimsSandra

SimsSandra

21 maj 2012 19:52

Åh! Tack för tipset! Förut la jag inte märke till det så mycket, men nu gör jag det, och då är det jääätte skönt med en större skärm. ;)

http://simssandra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards