Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Några livslånga belöningar

Av Fanny - 12 november 2012 14:15




Matreplikator

 Matreplikatorn snabbar upp matlagningen genom att göra perfekta kopior av maträtter... I princip.

Kostar: 50 000 livslång lycka

Värde: 10 000 simdaler


Är du för lat för att laga mat varenda morgon? Har din sim en tendens att tända eld på spisen när den för en gångs skull försöker? Då är den här belöningen perfekt för dig! (det där lät som en reklam...) När du köper den här belöningen kommer den att dyka upp i familjekatalogen, så kan du sedan placera ut den i ditt hus. 


 


För att använda den är det bara att laga mat som vanligt, det fungerar med vilken maträtt som helst förutom Ambrosia, och sedan trycka på maträtten och välja alternativet Spara måltid (eller så drar du den bara till matreplikatorn och släpper den där).


 


För att sedan reproducera maträtten är det bara att klicka på matreplikatorn och välja vilket måltid du vill äta. När du sparat en maträtt kan du reproducera den tio gånger.


  








     


Humörhanterare

Humörhanteraren gör dig på bra humör och tar bort oroande tankar... Större delen av tiden.

Kostar: 60 000 livslång lycka

Värde: 12 000 simdaler


När du har köpt den här belöningen kommer den att dyka upp i katalogen på simmen som köpte den. Klicka på den för att börja använda den.


 


Bota - Tar bort alla negativa och neutrala humöreffekter hos den valda simmen.

Zappa - En slumpmässig negativ humöreffekt ges till den valda simmen.


 


Ibland kan det dock gå fel så att man själv påverkas negativt, men då kan man använda humörhanteraren på sig själv igen för att fixa till det. 


 





Samlingsassistent

Samlingsassistensen är ett ovärdeligt verktyg som hjälper samlare att

identifiera samlarobjekt samt hitta dem i kartvyn.

Kostar: 40 000 livslång lycka

Värde: 7200 simdaler


När du har köpt denna belöning hamnar en fjäril i din sims katalog. Klicka på den, så kommer det upp alternativ på vad du vill leta upp!



Ursäkta att simmen blundar...

 

När du har klickat på vad du vill ha är det bara att gå till kartvyn, så kommer det finnas maptags som berättar var det du valde finns. Föremålen kommer även "glänsa" så att du kan se exakt var de är.

 

  

 

Denna belöning är väldigt användbar om din sim håller på med Alkemi (Övernaturligt) eller något annat de kan tänkas behöva ädelstenar, insekter osv till.

 

 

Teleporteringsplatta

Teleporteringsplattan minskar dina transportkostnader med 100%... Inom en rimlig felmarginal.

Kostar: 75 000 livslång lycka

Värde: 15 000 simdaler


Denna belöning kommer att dyka upp i familjekatalogen när du köper den. Placera ut den och börja använda den! Du kan välja två alternativ: 



Om du klickar på ett av alternativen får du välja vilken plats i staden du vill gå till, så kommer din sim teleporteras dit - men ibland kan det gå fel och simmen teleporteras någon annan stans. Din sim kan teleportera sig hem igen via telefonen.


         





 

Kropsskulptör

Kropsskulptören kommer att ge dig exakt den form du önskar... Inom några procents marginal.

 Kostar: 30 000 livslång lycka

Värde: 6000 simdaler

 

Om dina simmar är för lata för att baxa sig iväg till gymet (eller äta för mycket) är det här en bra belöning! När du köper den kommer den, precis som teleporteringsplattan och matreplikatorn, hamna i familjekatalogen. Placera ut den på din tomt och börja använd den!      

 

 

 

 


När du har använt kroppsskulptören kommer den behöva ladda upp sig ett litet tag (håll muspekaren över den för att se hur länge), och ju högre styrka du har ställt in den på desto längre tid kommer den att behöva ladda. Annars är det en väldigt bra belöning, men var försiktig - det kan få motsatt effekt...

 

           

 

   


 
 
Ingen bild

MIG

12 november 2012 14:29

Hej! Jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig? Jag har länge försökt att uppdatera mitt spel men när jag gör det kommer det upp en skylt där det står ´installera om´ och sen stängs allt ner. Vet du vad jag måste göra? :(

 
Sindra

Sindra

12 november 2012 15:36

Visste det redan men sjukt bra för nybörjare! :D

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
L I N N

L I N N

12 november 2012 16:26

sjuukt nice :D

http://www.linnslifeee.blogg.se

 
Nea

Nea

12 november 2012 17:09

Sjukt bra inlägg Fanta! ;D

http://livetisims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Dumle

12 november 2012 18:19

SEX!
Haha, nu har jag fångat eran uppmärksamhet! :)

Hej Fanta! Jag vill börja med att berömma din blogg, läser den varje dag och tycker att du gör jättebra inlägg! Det enda - som finns är möjligtvis att det ibland bara blir ett inlägg om dagen, annars är det jättebra, och jag menar, bloggar man om sims är det inte lika lätt att uppdatera.

Så nu till saken; Jag har gjort en historia i sims om en tjej som heter Emma. Hon har blivit mobbad sen hennes pappa dog, men en dag händer det en sak som får hela hennes vardag att bli upp och ner och som förvandlar henne till en helt ny tjej.
Denna historia har jag ingenstans att lägga ut, då jag ej har en simsblogg och själv inte kommer att kunna skaffa en pga. föräldrar... Jag har skickat den till dig i ett mail, och jag skulle väldigt gärna vela att du åtminstone tackade nej.

Tack så mycket om du orkat läsa allt det här, hälsningar Dumle! ;D

 
Henny-penny

Henny-penny

12 november 2012 18:43

Tack så mycket, jag har alltid undrat vad t.ex matreplikator innebär! Så TACK!

http://awesomesims.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards