Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

The sims 3 Årstider expansionspaket

Av Fanny - 4 augusti 2012 15:45

Jag äger inte bilderna i inlägget, dessa äger EA.   


Jag är en aning sen med detta, men Årstider - en mycket efterlängtad expansion - kommer att lanseras i November!




Så här beskriver EA expansionspaketet:

Roa dina simmar med nya aktiviteter för varje årstid!
- Vare sig de bygger en romantisk igloo, skär ut en läskig pumpalykta, dyker från trampolinen eller skjuter upp helt nya fyrverkerier, så kan dina simmar alltid hitta på något nytt under årets gång.
- Delta i det roliga på årstidsfestivalerna: Simmarna kan hamna i snöbollskrig under vinterfestivalen, bli ansiktsmålade på sommarfestivalen, ge järnet på vårbalen eller leka äpplet i hinken under höstfestivalen.
- Upplev glädjen och utmaningarna med föränderligt väder: Nya vädereffekter och simreaktioner fångar naturens kraft och skönhet! Simmar kan få en solbränna, bli träffade av blixten eller bli förkylda!
- Ta med naturen in: Nu kan din sim lära sig receptet på pumpapaj eller inreda sitt hem med nya möbler och dekorationer. Det finns ett antal nya föremål som passar de olika årstiderna. Skaffa ett solsprejsbås inför sommaren eller ringa in helgdagen med ljusslingor och dekorationer.
- Kläder efter väder: Klä din sim i nytt mode för de olika årstiderna, som vinterkläder, regnrockar och paraplyer, och helt nya Spökeridagsdräkter!
- Välkomna mystiska besökare: Det är inte bara nytt väder som dyker upp på himlen! Bli vän med utomjordiska besökare och använd deras UFO till att föra bort en granne, invadera en allmän tomt eller resa ut bland stjärnorna. 


Själv är jag ASTAGGAD!!!!!! WII! Så här har jag inte känt för ett spel sedan de annonserade Pets. Jag längtar verkligen! Synd bara att det måste vara så långt till November och att jag kommer att vara bortrest den 15 november när spelet kommer ut – suck! Nåja, jag får väl göra det bästa av situationen :)


Några bilder:

 

         

 
 
Ingen bild

Tove

4 augusti 2012 15:52

Åh vad det ser kul ut! Jag är supertaggad! :)

 
Ingen bild

EMILIA

4 augusti 2012 16:53

VAAAAAA, kommer man kunna bada i havet? FFAAAAAN VAD JAG VILL HAAAAA. BADA I HAVET! jag har alltid velat att EA ska göra en sådan expansion!

 
Stina - Foto&Vardag

Stina - Foto&Vardag

4 augusti 2012 17:00

JAG VILL HA!
JAG VILL HA!
JAG VILL HA!
JAG VILL HA!
JAG VILL HA!
JAG VILL HA!

http://awesomest.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

4 augusti 2012 17:02

Ååååh vad kul! Jag måste ha det!

 
Ingen bild

Ellie

4 augusti 2012 17:11

It´s look awesome!! Är supertaggad jag med och tycker att det ser sååååå himla kul ut!

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

4 augusti 2012 17:39

Har längtat efter det här expansionspaketet sen de släppte The Sims 3, haha! Äntligen!

http://alltomsims.blogspot.se

 
Ingen bild

Sindra

4 augusti 2012 18:07

HHEERREEEEEEEE J*VLAAAAR VAD JAG VILL HAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
SÅ J*VLAAAA TAAAAAAGGGAAAAAAD!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Sindra

4 augusti 2012 18:11

Sorry för mitt utbrott...

 
SimsSandra

SimsSandra

4 augusti 2012 18:18

Å. Så. Mitt. :D

http://simssandra.bloggplatsen.se

 
Q

Q

4 augusti 2012 18:39

Äntligen gör de så att man kan bada i havet!
Något de borde ha infört i grundspelet, eller åtminstonde destination världen.
Ska köpa det, funktionerna låter väldigt kul.

http://queenofsims.blogg.se

 
Rebecca

Rebecca

4 augusti 2012 19:13

Äntligen gud vad jag har längtat asså!!!!!!!!!
Har velat ha det här typ hur länge som helst!!!!!!!!!
Måste HAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

musik-livet.bloggplatsen.se

http://thesims-life.bloggplatsen.se

 
hanni sims 3

hanni sims 3

4 augusti 2012 19:15

JAG VILL HA NUUU!!! HAR ALLTID VELAT ATT DET SKA FINNAS ÅRSTIDER PÅ SIMS 3!!! :O

http://sims3historier.bloggplatsen.se

 
Marre

Marre

4 augusti 2012 19:59

Hoppas att man kan fira jul och så också =)

http://disneymarresims.bloggplatsen.se

 
Nora

Nora

4 augusti 2012 20:36

Jaa! Äntligen!!!:D

http://www.iluvthesims3.blogspot.se

 
Ingen bild

Lisa

4 augusti 2012 23:08

visste det förlänge sedan ;) men länktar och ska boka det nu och över natuligt.

 
TSH

TSH

4 augusti 2012 23:53

Lätt det bästa expansionpaketet hittills. :)

http://Thesimshistorier.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Me

5 augusti 2012 12:09

GE.MIG.NU ♥

 
fanny

fanny

5 augusti 2012 12:32

LÄNGTAR!! Gillar att alla är så taggade för detta, har ju längtat länge! Och håller med dig, har inte längtat såhär mycket efter ett expantionspaket sen Pets jag heller!

http://tstre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annis

5 augusti 2012 13:06

Jippi!Har förbokat det!

 
Victoria

Victoria

5 augusti 2012 14:56

Jag övereagerade i förrgår, men jag håller med er, jag har aldrig nånsin längtat efter ett expansionspaket (eller prylpaket för den delen) så här mycket (inte ens Pets!) :)

http://vikkozsims3historier.bloggplatsen.se

 
Henny-penny

Henny-penny

5 augusti 2012 17:11

............... Jag dör!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://sagormsims.bloggplatsen.se

 
Henny-penny

Henny-penny

5 augusti 2012 17:12

............. Jag dör nu!!!!!!!!!!!!!!!

http://sagormsims.bloggplatsen.se

Fanny

5 augusti 2012 17:54

HEJ HENNING fick du mitt SMS eller? xp

 
Ingen bild

Lolivia

5 augusti 2012 17:42

Nice!! Övernaturligt verkar oxå askul!!

 
mandaeliasson

mandaeliasson

5 augusti 2012 18:31

OMAJGAAAD, JDHSFKSAJDGHSDGHJIAJARHHAIER-
FATTA HUR JAG HAR LÄNGTAT EFTER ATT ETT SIMS 3 ÅRSTID GREJH SKA KOMMA UT. JHJHALHLDSFIUADIGHIUADJ! AAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

http://mandaeliasson.blogg.se

 
Ingen bild

Christine

5 augusti 2012 18:42

LÄNGTAARRRR!!!
Men jag har en fråga, kan man beställa den nu innan den kommer ut och var?

 
Ingen bild

Tjo

5 augusti 2012 19:09

Christine: Du kan förboka nu på www.cdon.com :D

Jag kan fan inte vänta längre!!!!!!!! DET BÄSTA AV ALLA SIMS 3 SPEL EVER!!! JAG SKA FÖRBOKA NUUUUU!!!! :DDD :DD :DD :DD <3<3<3<3 TACK EA!

 
Jossa :)

Jossa :)

5 augusti 2012 19:46

ALLTSÅ DET HÄR HÄNDER INTEEEEE! Ni skulle ha SETT hur jag hoppade och skuttade bara jag såg början på trailern! (Allvarligt, jag hoppade och skuttade till vardagsrummet, såg mamma och skuttade till henne och kramade henne skithårt och bara: "THE SIMS 3 ÅRSTIDER SKA KOMMA!" Alltså jisses vad det händer mycket i November! :D Typ bästa månaden i år eller nåt :P

http://hopeindecember.blogg.se

 
EmiliaTheSim

EmiliaTheSim

5 augusti 2012 20:18

Hoppas man kommer kunna fira julafton och typ påsk. Eller om jag fick välja mellan påsk och julafton skulle jag självklart välja jul.. men iallafall. Med julafton menar jag typ att man kan köpa en julgran i köpläget och sen plocka fram den på julafton, då man bjuder in släktingar och så. Så ger dom varandra paket osv, skulle vara sjukt kul.
Något jag alltid velat är att kunna bada i havet, och det ser ut som om man kommer kunna det nu (vilket borde funnits med i grundspelet tycker jag). Nu kommer jag få ett utbrott..
JAG KAN FROIJFIORGJDFVI INTE FATTA ATT DOM ÄNTLIGEN HAR GJORT DENNA EXPANSION, MÅSTE TAGIT LÅNG TID! DETTA ÄR NÅGOT JAG VELAT HA SEDAN GRUNDSPELET!!!!!! WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAG SKREK IRL NÄR JAG BÖRJADE SE PÅ TRAILERN, FATTAR ATT ALLA HÄR ÄR SÅ GLADA OCH FÅR VÄRLDENS ANFALL!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAG ÄR LYCKLIG!

http://thesims3player.bloggplatsen.se

 
Asta

Asta

5 augusti 2012 21:44

Saknar ord :D

http://cirkusasta.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lisa

5 augusti 2012 21:50

EmiliaTheSims
såg du inte trailern man kommer kunna fria påsk :D

 
Tove

Tove

5 augusti 2012 23:04

Är supertaggad, men jag undrar en sak: Kommer det med någon ny stad?

http://tovesims3.bloggo.nu

 
Fanta the simmer

Fanta the simmer

5 augusti 2012 23:10

Alltså, angående det här med att ni vill att man ska kunna fira jul.

Jag är ledsen, men det är nog en 0,1 procents chans att det kommer med i spelet. Om ens det. Ifall julen fanns med hade de helt klart visat det i trailern eftersom det skulle locka mer kunder. Jag skulle också vilja att mina simmar firade jul, men det är ju faktiskt en kristen högtid även om många av oss som inte är kristna firar det. Muslimer t.ex firar inte jul alls, och muslimer kan ju också spela sims. Om jag var muslim, vilket jag dock inte är, skulle jag nog störa mig en hel del på att mina simmar firar en högtid som hör till en annan religion. Vissa kanske till och med skulle bli arga. Det här med religion är ju så känsligt, fatta vad mycket bråk det skulle kunna bli?

Jag suger på det här med religion då vi inte har tagit upp det i skolan än (nu känner jag mig liten... Fast det är jag ju), men jag tror att det här med att de har med påsk är en annan sak. Påsken ska typ ha funnits innan Jesus födelse, om man tror på sånt det vill säga. Påsken behöver alltså inte vara en kristen högtid, men jag tror inte att påskens kristna element kommer att finnas med i spelet.

Förresten: Man kan ju fixa jul själv om man vill ha det! Ladda ner gratis julset i store, köp en julgran och ge alla vänner presenter. Med snön kommer det ju i princip att bli som jul.

Rätta mig gärna om jag har fel med något; Som sagt suger jag på religion. Wow, nu blev det värsta religionssnacket xP Varför håller jag på med sånt när jag egentligen borde skriva inlägg? owo

Tove: Nej, det kommer tyvärr inte någon ny stad, EA ville fokusera mer på att se till att de redan existerande städerna kommer att se bra ut med snö och så. Förresten, fatta Hidden Springs med snö! *dregel*

Mvh Fanta

http://FantaSims3.bloggplatsen.se

 
TSH

TSH

5 augusti 2012 23:32

Fast påsk är ju ganska kristet eftersom Jesus dog på påsken (långfredagen).

http://thesimshistorier.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sindra

6 augusti 2012 17:05

Om ni tittar på trailern vid puss-stånden ser man en alien och vid stranden ser man också en alien!

SÅ SJUUKT FEEET NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Sindra

6 augusti 2012 17:07

P.s Jo påsken är väldigt kristen eftersom Jesus dog då.
Men ioförsej.. vad har påskägg och kaniner med Jesus att göra?

Fanny

6 augusti 2012 18:19

Men min poäng är ju att man firade påsk INNAN Jesus föddes och att påsk inte är kristet på samma sätt som jul är.

 
Evelina

Evelina

6 augusti 2012 17:31

DET VÄRKAR JU SOM ATT MAN KAN BADA I HAVET!
ÄÄÄÄNTLIGEN!
Har längtat på det sedan första simset!

http://eveli.blogg.se

 
Sara, SimsDeluxe

Sara, SimsDeluxe

6 augusti 2012 20:19

Visst är det kul!? Åh, jag längtar så! Har skrivit ett jättelångt inlägg om detta med massa fakta som du gärna får läsa (menar inte att göra reklam utan ja, mer berätta att jag har mer information om du är nyfiken)

Angående julen så kommer vintern innehålla en högtid som heter "Snöflingans Dag" (eller något liknande) som representerar julen. Så, jo.. på sätt och vis kommer man att fira jul. :-)

http://simsdeluxe.bloggplatsen.se

 
Henny-penny

Henny-penny

7 augusti 2012 13:04

Nej Fanta jag har inte fått ditt SMS var det till min mobil eller???

http://sagoromsims.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

7 augusti 2012 14:14

äntligen! som jag har väntat på det här expantion paketet. Typ sen The sims 3 kom ut. Övernaturligt verkar oxå kul. har inte bestämt vilken jag ska köpa.
Kul med alla högtider.
ps: var kan man ladda ner JUl saker?

http://hitta//:www.mycrazylife1.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

7 augusti 2012 20:20

Snowboardåkningen i början påminner så mycket om sims 1 On Holiday (eller vad det nu hette).
Nu vet jag vad jag ska önska mig till jul!
Elin; ladda ner julgrejer kan man göra, förutsatt att man är medlem på Thesims3.com. Sök i Store efter gåvor!
Du kommer nog inte att se den på förstasidan, eftersom detta jul-set kom förra julen. (Och ja, hela setet är gratis)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

OMG OMG OMG

9 augusti 2012 11:43

suuuuuuuuuuper taggad. Jag vill förboka den. Synda att jag fyller år före den kommer ut. Jag fyller 6e september (samma dag som övernaturligt kommer ut)
Jag ska spara till den. =) VILL HAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

S

9 augusti 2012 21:23

Jag vill HA! jag har väntat på årstider i flera år! Det är på TIDEN. Men äntligen äntligen :D Fattar inte varför dom inte kommit med den tidigare? Jag menar Sims ska ju kännas levande och något så när verkligt men jag menar, vem har sommar hela året? Något väderskifte har ju alla ;) WIIIE.

 
Ingen bild

Hanna

9 augusti 2012 22:57

MÅSTE HA!!!!! Jag har saknat att kunna bada i havet och bli solbränd från sims 2 jorden runt, jätte bra att man kan det i detta! SÅ TAGGAD!!!!!!!! :D

 
Ingen bild

:)

12 augusti 2012 14:06

Verkar grymt kul! :)
Hoppas man kan skotta snö, klippa gräs, kratta, mm.
Och fira jul! :)

 
Ingen bild

Elin

17 augusti 2012 23:45

Asså jag är själv kristen och har muslimska vänner, dom har berättat att jesus är en profet inom islam så egentligen är jul och påsk inte helt haram ( otilåtet ) det är rättare sagt bra, för man firar med vänner och familj och det är ju bra, det som är haram ( otilåtet ) är ju bara alkoholen och skinkan då. Och vissa muslimer firar ju jul iaf, som t.exmin vän :) srry för de långa kommentaren ;)

 
iDdE! på glosboken

iDdE! på glosboken

16 september 2012 15:14

ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH! JAG ÖNSKAR JAG AHADE DET...:(

http://;D;D;D;D;D;D;D

 
Ingen bild

Hanna ;)

20 oktober 2012 16:33

längtar sjukt mycket

 
Ingen bild

tova

3 november 2012 15:14

JAG SKA HA!!!!
JAG SKA HA!!!!
JAG SKA HA!!!!

 
Selma

Selma

28 november 2012 18:05

Om ni vill kunna bada i havet så kan ni uppgradera spelet,där kan man bada i havet och så får man trampoliner :)

http://Torsdag 28 nov 18:04

 
Anonym

Anonym

21 december 2012 13:16

Åh, nu längtar jag ännu mer tills jag får det i julklapp! (om jag får det xD)

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards