Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Hur man laddar ner simmarnas musik!

Av Fanny - 17 juni 2012 19:15

Ni vet säkert redan att EA "hyr" (fast jag vet inte om de gör det längre?) riktiga artister för att spela in deras egna låt på simmarnas språk som sedan dyker upp på simmarnas radio med expansionspaketen. T.ex de här:



Och ibland tycker man, som den konstiga människa man är (ta det lugnt, det är awesome att vara konstig), att sims-versionen är bättre! Nästan så man vill ha den på sin iPod, telefon eller dator. Grejen är det, att det kan man!


Gör så här:

Gå in på Youtube och leta upp en sång på simliska. (självklart funkar det med vilken youtube-video som helst, men nu ska vi ju ladda ner simliska låtar!) Jag väljer den simliska versionen av "Smile" av Lily Allen.

Sedan ska du kopiera videons URL. Det vill säga, det på bilden: 


 


Gå nu hit, ta bort URLen i fältet på bilden, och klistra in det du precis kopierade där.
 

 

Klicka sedan på Convert video. När det har laddat klart, klicka på Download. 

Om filen inte öppnas i iTunes automatiskt när den är klar (det är olika beroende på vilken webbläsare du använder), dubbelklicka på den.

Tadaa, nu finns den i iTunes! För att ändra titel, namn på artisten osv, högerklicka på den och välj Visa info. Leta dig sedan fram till fliken Info

 
Där kan du ändra låtens namn, aritst och mera. Sen har du den i iTunes med ett proffsigt namn! :D


 

 
 
Ingen bild

Rima

17 juni 2012 19:36

Oao! Din simsblogg är bättre än bäst altså.
Bara ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR DENNNNNNN!!!!!

Fanny

17 juni 2012 20:45

YAY

 
Victoria

Victoria

17 juni 2012 20:21

Jätte bra inlägg :)
Du, kan jag ta den låten som du demonstrerade med (Lily Allen - Smile (in Simlish) - using Sims 2 Seasons) och ha den på min blogg?
Såklart säger jag att den kom från dig och din blogg och länkar :) Snälla?

http://vikkoztones.bloggplatsen.se

Fanny

17 juni 2012 20:32

Jamen det är så klart du får owo

 
Victoria

Victoria

17 juni 2012 20:41

Tackar!! ^^

http://vikkoztones.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Klara

18 juni 2012 13:56

Hej! vet du nån kod så mn kan få tjej och kille när man ska få tvillingar??

 
Ingen bild

Misan

18 juni 2012 18:15

KLara: Man kan typ köpa ett äpple om det ska bli kille och melon om tjej, men det funkar inte riktigt, om du får en tjej och ville ha en kille skriv in testingcheatsenabled true i fuskfönstret och klicka och håll inne shift på bebisen, då väljer du "ändra i skapa en sim". Om det inte finns välj då "aktivera åldersövergång" eller nåt sånt. Då ska bebisen växa upp om den inte gör det så se till att någon håller i den. När den växt till småbarn så shift klicka på småbarnet och välj "ändra i skapa en sim" då öppnas skapa en sim. Nu ändrar du bara könet så som du skulle gjort om du hade gjort barnet i en familj! Passa på att ändra kläder och sånt också!
Hoppas att det hjälpte! :D

 
Ingen bild

Henny-penny

18 juni 2012 19:17

Jag är tydligen efterbliven (som vanligt) men jag fattar inte riktigt. Du kan väll komma hem till mig efter sommarlovet och visa (jag och Fanta är IRL kompisar bara så att ni vet.) :D Ague

 
Ingen bild

Me :)

18 juni 2012 19:24

OMG! Tack så mycket! Har typ varit hemma sjuk hela dan och fått extra musik XD :D

 
Misan

Misan

27 oktober 2012 17:38

Tack för inlägget! Du har räddat mitt liv!

http://Misansimsblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards