Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

Create a Pet

Av Fanny - 7 oktober 2011 13:35

Jag har spelat Create a Pet och hade tänkt ge en recension och lite bilder. :)


  Hund som jag fastnade för Random hund som jag gjorde  Blodhund  Förvånad Dalmatiner  Chow-chow som vägrar titta in i kameran Tankspridd Yorkshireterrier  Najs hund    Bostonterrier Mormor och morfars hund Tessi i sims...

...och i verkligheten! 

  Jag var lite kreativ och gjorde en blå hund med svarta prickar. Det visade sig vara mycket roligare att göra overkliga djur!

Mixade Chow-chow, Samojed och någon hund till och ändrade lite för att få fram en Eurasier! De finns på riktigt, de är bara ovanliga. 

  Orange Eld-häst

  Blå häst, ganska lik hunden

  Norsk skogkatt

  Okej, jag visste att man kunde göra orealistiska djur i detta spel... Men det här är väl att gå över gränserna?! Mjäu säger denna katt.

  Alaska Malamute

  Chihuaua

Jack Russel  


+ Många olika teckningar att ha på djuren

+ Djuren var riktigt fint gjorda

+ Lätt att ändra djurens färger

+ Precis som med simmarna så får man möjligheten att välja exakt hur djuret ska vara - realistiskt, gulligt, galet eller färgglatt?

+ Många bra egenskaper

+ Det avancerade läget är mer avancerat än skapa en sim!


-Lagotto eller Vortseh fanns inte (min bästis har en Vorsteh och jag en Lagotto)

- Det var svårt och gick knappt att göra hundar med mycket och krullig päls

- Man kunde inte välja föl/kattunge/valp

- Man kunde inte ändra längd på benen

- Svårt att få till bra öron på hundarna

- Bara en röst att välja mellan och det låter som en person som imiterar djur


Slutbetyg:  


Sammanfattat: Jag tycker om detta verktyg men precis som allt annat på hela jorden så har CAP (Create A Pet) både fördelar och nackdelar. Om du absolut inte kan vänta 13 dagar på att skapa ditt djur så varsågod, ta upp 1,4 GB på din dator (det är jävligt mycket för att bara vara ett speldemo). Men om du har beställt den riktiga versionen och känner att du har tålamod och kan vänta till den 20 oktober så skulle jag avvakta och vänta tills det riktiga kommer ut.


VARNING! Om du har bestämt dig för att ladda ner demot så ska du se upp för buggar, vissa kan inte ens spela det vanliga spelet efter att ha laddat ner demot. Om det skulle hända dig, följ dessa steg:

1. Gå till dokument/electronic arts/

2. Kopiera The sims 3 mappen

3. Lägg kopian på skrivbordet

4. Ta bort originalet (lägg i papperskorgen eller något i den stilen)

5. Starta The sims 3 launchern

6. En ny The sims 3 mapp kommer att ploppa upp på det stället där du just tog bort den gamla

7. Ersätt den nya mappen med den som du la ut på skrivbordet

8. Spela


Dina inställningar såsom ålderslängd, grafik m.m kommer att tas bort så det får du göra om men alla andra saker är sparade eftersom du säkerhetskopierade mappen. Det här är ett lätt sätt att installera om utan att egentligen installera om!


Kramar

 
 
Ellen

Ellen

7 oktober 2011 22:16

Man kan ju verkligen göra jättekonstiga färgkombinationer, overkligt men ändå kul! Bra att du även varnar för de eventuella problemen med demot. Jag laddade ner det innan varningarna kom och jag fick mina utdelade saker raderade :(

http://spelasims.se

Fanny

8 oktober 2011 09:29

Åh, nej. Jag beklagar verkligen att det blev så för dig! Sjukt dåligt av EA att ge ut ett demo som de inte ens har testat och sen orsakar det problem för jättemånga... Fast det känns inte så olikt EA för den delen. -.-

 
lizzie_123

lizzie_123

8 oktober 2011 13:42

Men du vet väl att Norsk Skogkatt stavas utan S?

JAG OCH min mamma föder upp det och går på utställningar med Norsk skogkatt, vet inte vara alla får S:et ifrån??

http://minilizzie.blogg.se

Fanny

8 oktober 2011 18:56

Jaha! Nej det visste jag faktiskt inte. Tack för att du lärde mig det, ska ändra det :)

 
Moakamole ;D

Moakamole ;D

8 oktober 2011 19:58

En fråga om när jag ska göra ett konto på origin;
Vad är mästar ID? xd
Jag försöker och försöker skapa ett konto men varje gång jag klickar 'fortsätt' så står det Sorry, this service is temporarily unavailable...
Vad ska jag göra?
Om inte du kan hjälpa mig.. Skulle du kunna lägga ut bilder på de olika spaniel raserna? Welsh springer spaniel, eng. cocker spaniel m.m Vore tacksam för svar! :D

http://moakamole.bloggplatsen.se

Fanny

9 oktober 2011 11:31

Om jag ska vara ärlig så har jag INGEN ANING. Jag laddade ner min version från GameTree mac, inte origin.

Jo självklart kan jag lägga upp de bilderna. :)

 
Ingen bild

Luna

9 oktober 2011 16:45

snälla, har oxå mac, jag skulle vilja veta hur man laddar ner demot från GameTree mac. har hittat hemsidan och spelet men det står inget om någon demo där. snälla säg hur man ska göra!

Fanny

9 oktober 2011 16:54

http://gametreemac.com/download/?id=f5ceb710faca952b43f166a85f6cf8bd tror jag :) Glöm inte att du måste registrera ett konto/logga in på ett existerande innan du laddar ner det.

 
Ingen bild

Luna

9 oktober 2011 16:47

till Mokamole,
ett mästar-id är typ ett skumt ord för användarnamn.

Fanny

9 oktober 2011 16:57

Ja, verkligen skumt ord ;o

 
Andrea :D

Andrea :D

9 oktober 2011 18:55

Fina djur :) Längtar tills själva spelet kommer!

http://andilove.bloggplatsen.se

Fanny

9 oktober 2011 20:30

Haha, ja det gör jag med. Bara 11 dagar kvar ju :)

 
Ingen bild

Emilia

16 oktober 2011 20:29

Hunden du fasnade för är en Shiba Inu, inte sant? :3 älskar japanska hundraser, som Akita inu (akita) och Shiba Inu.. igentligen tycker jag shiba inu'n borde varit en stor hund.. och inte en liten.. har växt upp med en akita c:

Fanny

16 oktober 2011 22:05

Jo! Nu när du säger det, klart att det är en Shiba Inu :) Jag gillar också de raserna!

 
Ingen bild

Emma

1 november 2011 10:32

Om man laddar ner demo: http://www.thesims3.com/game/tools/scrap . kommer det vara något problem om jag köper sims 3 pets sen ? Isåfall är det lätt att fixa sen ? :)

Fanny

1 november 2011 10:40

Vissa har haft problem med demot, dock inte alla. Det ska inte vara något problem att ladda ner demot och sedan köpa riktiga The sims 3 Pets eftersom demot är ett "Stand-alone" spel som inte ens kräver grundspelet.

Om det skulle krångla får du komma tillbaka till inlägget eftersom lösningen står där :)

 
Ingen bild

Anonym

11 november 2012 17:45

Enligt mej är hästen mer grön än blå..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards