Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 1 juli 2014

PGC - Minusgrader

Av Fanny - 1 juli 2014 09:15

Nu tycker jag det är lite tomt på kommentarsfronten här. Vet att vissa tycker jag är rätt dryg när jag ber om fler kommentarer och ni måste ju förstås inte kommentera om ni inte vill eller orkar, men det är bara så himla kul att få lite mer feedback för det jag skrivit så det vore faktiskt väldigt kul om fler av er kanske kunde skriva vad ni tycker! Men som sagt, det är inget krav, alls. 


Hidden springs, staden familjen bor i, är verkligen riktigt vacker på vintern. Det är nästan som om staden är skapad bara för att vara snötäckt. 



Det tycker Dany och Jack också. Nu hade barnen suttit inomhus för länge, och det var dags för dem att komma ut lite och njuta av den fina naturen! De åkte till en liten, folktom park och spenderade dagen där. 



Emily och Alexander drog även igång ett snöbollskrig. Ett riktigt allvarligt sådant. Tror att de tog det lite för seriöst...



Toby ska ju dock så tvunget vara astråkig, så han smet hem mycket tidigare än alla andra. Han skyllde på att han frös, men hur sant det är går väl kanske att diskuteras...



Emily vaknade väldigt tidigt nästa morgon, först av alla. Det var ju första skoldagen för henne, klart hon var nervös.



Storebror Alexander kom också upp snart, och han försäkrade henne om att det inte skulle vara någon fara. Hon skulle klara sig galant!



Sen visade det sig att skolan var inställd eftersom att det var så mycket snö att det blev en snödag. De fick alltså en hel dag att slappa på istället!

 


 

Dany fick en inbjudan till en fest hos sin familj. Hon tackade förstås ja, på senaste tiden har hon haft lite svårt att hinna med att hålla kontakten med dem, så det här skulle bli en perfekt möjlighet för just det.



Festen i sig var väl ganska dålig, det hände inte så mycket, men det fanns en hel del trevligt sällskap att snacka med! Väldigt många i Danys familj var där så det var väldigt kul för henne att få umgås lite med dem igen.



Dessutom hade Dany och Kajsa ett traditionellt gammalt kuddkrig, precis som de alltid brukade när de var små. Det märks knappt ens på de här två att de är tvillingar, de är i stort sett varandras motsatser, men de är väldigt nära ändå.



Under tiden stannade Jack hemma och var en lika bra pappa som alltid. Dock förblir det nog en gåta varför Alexander ligger i Tobys säng.



Dagen efter blev faktiskt också en snödag. Lite tröttsamt. Emily och Alexander började då utforska vad de skulle kunna briljera i. Emily är konstnärlig, så hon provade på att måla, ett ganska självklart val för henne. Alexander däremot hade lite svårare att hitta en hobby, för han har ingen speciell egenskap som gör honom extra duktig på något. Han provade att gå ut och kolla lite i teleskopet, vilket han ändå tyckte var ganska roligt.



Och Toby, hör och häpna, betedde sig faktiskt lite barnsligt för en gångs skull. Han började rota i kostymlådan och klädde ut sig till astronaut.



Och Alexander klädde ut sig till kung och började regera över sina syskon. Hur kul de tyckte att det var... Ja, det ser man väl på bilden.

 
 
Ingen bild

Sauron

1 juli 2014 09:34

Du skriver så bra! Det är så roligt att läsa om din PGC och andra inlägg!

 
Ingen bild

Anoym

1 juli 2014 09:41

jag tycket att din PGC är bra

 
Ingen bild

Kajsa

1 juli 2014 09:43

Hej, din PGC är jätterolig att följa, fortsätt så

 
Ingen bild

Anonym

1 juli 2014 09:56

Din PGC är superrolig att följa och läsa, dina andra inlägg när du spelar med andra familjer också. Jag går in och kollar på din blogg varja dag och ser om du har lagt ut något.

 
Ingen bild

Linnea

1 juli 2014 10:21

Ja Hidden Springs ser verkligen vackert ut på vintern!

 
Ingen bild

Princess Tilda

1 juli 2014 10:31

Tycker "mitt spel" inlägg är roligast att läsa, så fortsätt med dem!:) skulle även va roligt att läsa om tips när man har simstorka, vet att du skrivit om det förut men lite fler tips? ;) Ha en fin sommar!

 
watervalleysso

watervalleysso

1 juli 2014 12:24

Tycker din PGC är jätte bra, och jag gillar kvalitén på den!

http://watervalleysso.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

1 juli 2014 12:24

Superbra!

 
Ingen bild

Mig :D

1 juli 2014 12:51

Älskar din pgc! Har resten av syskonen till Dany barn? :)

 
Cindy

Cindy

1 juli 2014 13:05

Det är så kul att se vad som händer! Jag önskar att min dator kan klara av the sims 3 men den bara kronglar!

http://MyWorldBlogg

 
Ingen bild

Oliviaaa

1 juli 2014 13:25

Har du sett pretty little liars? Kam du göra en karaktär ifrån serien i Sims? Tack på förväg^_^

 
Ingen bild

Anonym

1 juli 2014 14:03

Jag tycker du skriver jättebra! Dina "mitt spel"-inlägg brukar ge mig inspiration när jag har simstorka :D

 
Ingen bild

Rebecca

1 juli 2014 15:19

Åh jag älskar verkligen att läsa om din pgc :)

 
Summer

Summer

1 juli 2014 16:12

Är Hdden springs en värld man laddar ner från typ store? Eller får man den till typ Expantionet årstider... så att jag vet vart jag hittar den!

http://summersims3.bloggplatsen.se

Fanny

1 juli 2014 17:44

http://se.store.thesims3.com/hiddenSprings.html?categoryId=12642

 
Daniel

Daniel

1 juli 2014 19:16

Kul med Sims :)

http://danneking.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

1 juli 2014 19:36

Din simsblogg är den bästa som finns!!!!
Fortsätt så! :-)

 
Ingen bild

Linda

1 juli 2014 19:41

Kan du inte skriva ett till inlägg med random fakta om Sims 4? :) det är roligt att läsa

Fanny

1 juli 2014 20:53

Har inte så mycket mer att säga om The sims 4.

 
Ingen bild

Frida

1 juli 2014 20:09

Har precis börjat läsa din blogg, men känner att jag kommenterar väldigt mycket, haha!
Jag börjar på mitt sommarjobb nästa vecka, men ska försöka kommentera lika mycket ändå (;

Fanny

1 juli 2014 20:52

Hahah åh, vad gulligt!

 
Ingen bild

Amanda

1 juli 2014 20:20

Jag håller med dig om att Hidden Springs är allra vackrast på vintern, stan blir så mysig! Och jag tycker Alexander, Toby och Emily är riktig söta, speciellt när de byggde snögubbar :)

 
Ingen bild

Johanna

1 juli 2014 20:51

Alltså, jag är så avundsjuk på dig som har kommit så långt på din PGC! Jag är fortfarande på generation och har börjat om med nya startsimmar hur många gånger som helst!

Fanny

1 juli 2014 20:52

Det är bara att kämpa!

 
Fanta

Fanta

1 juli 2014 20:53

Tack för de fina kommentarerna hörrni, jättekul att ni tycker om min PGC så mycket!

http://fantasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Olivia (Via04)

2 juli 2014 02:11

Fanta, jag har inte staden Hidden Springs men en gång när jag spelade med min sim och tog den till universitetet.. Och då kom det besök till min korridor eller vad det nu heter.. xD Och det märkte jag inte, men sen såg jag besökaren spm gick runt där och jag bah: Känner inte jag igen det där ansiktet och håret.. Mest håret..? Och sen jag bah: Men är inte det där en från Fantas PGC..? Vänta.. Det är ju CONNIE!? Och sen ville jag vara helt säker och kollade hennes namn, jupp. Hon hette precis Connie. Inte visste jag att man kan träffa folk från städer man inte har på universitetet.. Helt aamaazing! *o*

Fanny

2 juli 2014 09:57

Inte så konstigt, eftersom Connie kommer från universitetsstaden :)

 
Ingen bild

Alva

2 juli 2014 09:12

Jag älskar din pgc och inredningen på huset är jätte bra :)
Kan du lägga ut när du visar hela huset snälla!?

Fanny

2 juli 2014 14:06

Nähä, tycker du? Jag håller på och renoverar ett nytt hus till familjen för att jag inte gillar det här så mycket, haha. Det kommer jag garanterat visa upp så fort de flyttar in där.

 
Ingen bild

Anna

2 juli 2014 12:18

Hidden Springs är ju så fint! Fast jag spelar så lite med alla städer som jag har haha, lite synd faktiskt.

 
ellenlundis

ellenlundis

2 juli 2014 14:43

Älskar dina inlägg från The Sims 3! :) Fina foton!

http://finlandsgullet.wordpress.com

 
SimsTi

SimsTi

2 juli 2014 15:24

Hej Fanta! Du är nog den bästa sims bloggen jag läst någonsin! Men jag undrar en sak... Om du läser othersims blogg och har sett hennes önskesimmar. Jo, jag ladda ner en och fick med nakenbugg. Och jag laddade ner henne från mediafire och jag trodde att allt från Mediafire var säkert? Jag blev iallafall ganska ledsen och nu undrar jag om du vet vad det kan bero på?

http://www.nattstad.se/simsti

 
Ingen bild

Bullen

2 juli 2014 16:31

jag har läst din blogg rätt länge nu, och tycker den är jättebra! Allt är bra med den, du har en bra blandning av allt.

 
Ingen bild

Amanda

3 juli 2014 16:58

Älskar verkligen din pgc!

 
Ingen bild

I :3

4 juli 2014 10:49

Du får aldrig sluta med bloggen (iallafall inte på ett tag)! Jag har fått såå många bra tips, inspiration och mycket mer! Har tack varit dig inte bara spelat, utan också börjat fokusera mer på husen och på mina simmar! Har typ läst igenom hela din blogg! Du är bara bäst!

Förresten är Fanta gott xD

 
isa

isa

5 juli 2014 17:36

har börjat med en PGC och det är verkligen roligt att spela med den

http://isanssims3blogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nordsvensk

19 augusti 2014 22:14

Din PGC är kul, älskar att läsa den :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards