Fantas simsblogg

Alla inlägg under juni 2014

Av Fanny - 10 juni 2014 17:26

Nu har vi fått en video från spelet som visar lite mer hur spelet faktiskt spelas, och inte bara CAS och byggläget! Tycker ni det ser bra ut?


Av Fanny - 8 juni 2014 17:23

Något jag verkligen tycker att det är brist på i spelet är snygga badkläder till tjejer, speciellt om man inte har semesterparadis. Därför tänkte jag vara lite kul och dela med mig av en jättefin bikini att ladda ner:





Av Fanny - 6 juni 2014 13:58

 

EAs oficiella sims-sidan har uppdaterats med massvis med ny information om The sims 4! Bland annat ett releasedatum: Den 2 september. Detta lär alltså bli den 4 september i Sverige. Kul va? Nu kan alla ni som längtar börja räkna ner, 90 dagar kvar!


Det står väldigt mycket på sidan, så jag tycker ni ska in dit och kolla istället för att jag ska skriva av allting här. Det finns inte bara mycket information utan också nya bilder och filmer, så jag tycker absolut att det är värt att kolla upp. Klicka HÄR!


Är ni taggade? 

Av Fanny - 5 juni 2014 17:00

För att läsa tidigare delar eller förklaring om vem som är vem, klicka HÄR!

 


 

När Dany, Kimberly, Gustav och Gina kommit hem från universitetet var de väldigt glada att få träffa (resten av) sin familj igen, och de var förstås glada över att ha dem tillbaka hemma. De fick också höra den glada nyheten att deras syster Kajsa börjat jobba som stylist, hennes drömjobb. 



Nu när syskonen var färdigutbildade kunde de äntligen gå och börja jobba, på god väg mot sina drömmar. Gustav gick och skaffade ett jobb inom forskningen, Kimberly inom medicinen, Dany inom polisen och Gina inom politiken. 



Så fort Dany blev anställd började hon genast gå runt i staden och förhöra folk, även om hon inte ens börjat jobba än. Hon ville verkligen se till att ha ett gott rykte när hon väl började.



Gustav var även glad över att få återförenas med sin flickvän, Mimi Sjöö. Nu när han fått ett stabilt jobb känner han sig redo att flytta hemifrån, gärna med henne. Framtiden ser väldigt bra ut för honom. 



Gustav sprang på sin syster Linnéa på stan, vilket var väldigt kul eftersom de ses så sällan sedan hon flyttade hemifrån. Han visade henne lite tricks som hon verkade uppskatta rätt mycket...



Dany tog även kontakt med sin nya polispartner. En bra relation till denne skulle bli väldigt viktigt för hennes arbetsinstats så hon prioriterade det ganska högt - sen får man ju också en vän på köpet.



Danys partner visade sig vara en gammal barndomsvän till henne, till och med! Jack hette han. De hade gått i samma klass förut och varit ganska nära vänner men glidit ifrån varandra lite när han flyttade från staden, men nu var han tillbaka. De blev jätteglada att ses och började ivrigt prata minnen med varandra och även berätta vad de gjort sedan sist. 



De klickade direkt och jag tror de båda var väldigt glada att de redan nu hade en partner på jobbet som de tyckte om.



Gustav träffade också på en gammal barndomsvän utanför bokhandeln när han varit där för att handla färdighetsböcker inför hans jobb. Även de var väldigt glada att ses! 


Kort del idag, men mer kommer snart!

Av Fanny - 4 juni 2014 20:15

Jag har precis spelat lite i staden Roaring heights från Store, och jag måste säga att jag tycker den är hur fin som helst! Den känns liksom somrig och härlig, lite som Isla paradiso fast med mer city-influenser. Här är lite bilder jag tog på staden i mitt spel. Bilderna är oredigerade och ganska trista egentligen men visar ändå rätt bra hur staden ser ut. 



Har ni staden? I så fall, gillar ni den?

Av Fanny - 4 juni 2014 19:40

ALLTSÅ?!

 



Det här är inte bara första gången jag får över tusen besökare, det är dessutom drygt tusen fler än vad jag fått som mest... Det är säkert för att The sims Sverige delade ett av mina inlägg på deras Facebook. Är helt i chock, haha! Så himla kul att fler har hittat hit! Jag hoppas ni som kommer hit kommer att tycka om bloggen och kanske besöka den någon mer gång. Det är bara att fråga mig om ni undrar något om bloggen, jag är ganska snäll så...!


Tack så otroligt mycket hörni, bäst är ni :)


Uppdatering: Herregud, det är över 2000 nu! Det här är helt fantastiskt, jag är så tacksam!

Av Fanny - 1 juni 2014 12:30

Något jag brukar få rätt mycket beröm om är mina simmar. Jag vet inte riktigt själv om jag tycker att de är så där jättespeciella, men eftersom vissa faktiskt verkar tycka det (tack!) så tänkte jag dela med mig av lite tips om hur man skapar bra simmar. Ni vet, såna simmar man känner att man är så himla nöjd med när man är färdig med dem.


1. Lägg ner mycket tid. Nästan alltid när jag skapar simmar tar det minst (notera minst) 20 minuter. Om man slarvar eller slänger ihop något snabbt blir simmen oftast inte så bra. Sen tycker jag personligen att det är mycket roligare att spela med en sim man spenderat ganska mycket tid på att skapa och format ut lite mer exakt än en sim man bara började spela med. Tror inte heller att jag är ensam om att tycka så.


2. Tänk utanför ramarna. Gör något nytt, något du inte brukar göra. Skapar du alltid blonda partytjejer? Eller känner du bara att dina simmar brukar vara ungefär likadana i allmänhet? Då kanske det är dags att prova något annat, både vad gäller personligheten och utseendet. Var inte rädd för att experimentera eller göra något lite annorlunda!


3. Gör simmen lite... ful. Eller, ful är nog helt fel ord egentligen, du behöver ju såklart inte göra ett troll bara för att någon bloggare sa det, jag menar mer att simmarna nästan alltid blir bättre om du inte tänker att simmen ska vara skitsnygg och se ut som en modell. Försök i alla fall leka mycket med utseendet, så att det inte ser ut som en barbiedocka utan mer som en vanlig person liksom. Sen kan du ju också ge dem en lite större näsa eller något, jag vet inte. Det är alla detaljer som gör att simmen blir unik att den får mer karaktär.

 

4. Slarva inte med personligheten! Visst, i just sims är utséendet ganska viktigt eftersom det är vad man ser hela tiden, men egenskaperna och simmens bakgrundshistoria är minst lika viktiga. En sim som är helt felfri eller som helt enkelt inte har någon personlighet är inte alls lika kul att spela med som simmar som har det där speciella, simmar som är lite roliga. Helt enkelt simmar som är unika.  


Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards