Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

PGC - Karaktär

Av Fanny - 26 juni 2014 17:30


Dany börjar verkligen få till det där med matlagning. Hon är riktigt duktig och det är nästan alltid hon som får stå för måltiderna. Jack är inte alls lika bra. Han bränner alltid pannkakorna. 



Dany älskar sina barn, det gör hon verkligen, men efter att ha varit instängd så länge med tre småbarn blir man lite snurrig i huvudet...




... Så hon bestämde sig för att köpa en barnvagn att köra runt ungarna med ibland för att i alla fall komma ut ur huset. Det upptäckte hon att det var ett väldigt bra val, det var väldigt härligt för henne att komma ut och njuta av höstluften oftare. 



Snart lämnade Alexander småbarnsåren bakom sig, med allt nödvändigt inlärt tack vare hans engagerade föräldrar, och växte upp till ett barn. Ganska söt faktiskt. Han har nu egenskaperna klumpig, god och karismatisk. Han är väldigt lugn och ansvarsfull av sig och för inte precis något oväsen.



Ungefär samtidigt som vintern anlände till Hidden springs var det dags för Dany att gå tillbaka till jobbet, vilket hon faktiskt sett fram emot en hel del - trots att hon älskar att vara hemma med barnen. Jack har nu slutat på sitt deltidsjobb för att stanna hemma på heltid. 



Utanför jobbet träffade hon även på sin storebror Gustav och pratade lite med honom. Hon har svårt att hålla kontakt med familjen numera men gör ändå sitt bästa. 



Alexander tar rätt bra hand om Emily och Toby. Han tycker faktiskt det är rätt kul att spendera tid med sina syskon, till och med.



Nu när Jack slutat jobba har han ju massvis med fritid. Därför har han gjort ett försök till att hitta en ny hobby: Att spela piano. Något han faktiskt är ganska duktig på. Ett piano går ju inte att bränna. 



Inte långt därefter var det dags för Toby och Emily att växa upp till barn, vilket var en ganska stor lättnad för familjen faktiskt. Nu blir det lättare att ta hand om dem. De har, precis som sin storebror, lärt sig alla småbarnsfärdigheter man behöver kunna gott och väl och framtiden ser ljus ut för dem så här långt.




Ja jag gillar Vans, sssch

Även om Toby och Emily är tvillingar är de väldigt olika varandra, i alla fall till sättet. Emilys energi är ungefär lika stark som hennes kindben - en busigare tjej får man leta efter. Hon får verkligen aldrig nog, hon kan aldrig ta det lugnt. Toby däremot är väldigt mogen, och faktiskt lite... Snobbig. Han bryr sig väldigt mycket om ifall det är rent eller inte hemma och blir nervös om något inte ser helt perfekt ut.



Så han går runt och städar (frivilligt) allt som är det minsta lilla smutsigt i huset. Familjen hade först tänkt anlita ett hembiträde men med Toby i huset behövs inte ens det. Där sparade man lite pengar (klassas det som barnarbete?), han tycker bara det är roligt att städa!



Annars brukar han sitta och läsa. 



Emily däremot gör i stort sett inga hussysslor alls och är inte ens i närheten av lika sofistikerad som sin tvillingbror, precis som man kan förvänta sig. Hon springer mest runt och leker och gillrar fällor. 



Emily har egenskaperna Upprorisk, Konstnärlig och Atletisk. Hittills är jag väldigt nöjd med att ha henne som arvinge, vilket för mig är rätt viktigt med tanke på att jag kommer spela väldigt mycket med arvinge-simmen. 



Trots olikheterna kommer tvillingarna väldigt bra överens med varandra. På grund av brist på plats i huset får de dela rum, men de tycker bara att det är mysigt - vilket är rätt rimligt för kom igen, de delade på en livmoder, jag tycker att de skulle behöva skärpa sig ganska rejält om de inte kände för att dela sovrum. 

 
 
MajiMajsan68

MajiMajsan68

26 juni 2014 17:47

Gud va gulliga Toby o Emily är! Fast Toby e snobbig :)

http://majimajsan.bloggo.nu

 
Ingen bild

Nattali

26 juni 2014 20:04

Jag älskar den här PGCn den är jätte bra när kommer nästa haha :DD

Fanny

26 juni 2014 22:41

Någon gång nästa vecka! Oklart när.

 
Ingen bild

Sauron

26 juni 2014 21:46

Finns det någon bättre PGC?

Fanny

26 juni 2014 22:41

Haha, tack!

 
Ingen bild

Sauron

26 juni 2014 22:17

Vart kommer Danys och Emilys hår ifrån?

Fanny

26 juni 2014 22:50

http://simsxolove.tumblr.com/post/49886473983 och http://store.thesims3.com/productDetail.html?productId=OFB-SIM3:21890&scategoryId=11979

 
Simsly

Simsly

27 juni 2014 06:32

Vad söta Emily och Toby är, undrar hur dom kommer se ut när dom blir ungdomar.

http://simsly.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Olivia (Via04)

27 juni 2014 13:48

Okej, nu vet jag inte hur många inlägg jag kommenterat på nu ..
Jag gillar bara att kommentera, i think. o: Nåja, förlåt om jag e jobbig. c:
Jag gillar verkligen Emily! Hon e såå söt! c: Och verkligen Älskar den här PGC, jag har faktiskt slutat tänka att den är en utmaning.. Mer som att det bara är en underbar familj du skriver inlägg om. :3

 
Ingen bild

Emilia

27 juni 2014 15:35

Jag har hittat en jätteläskigt liten grotta i sunset valley! Det är en stor sten med massa brädor fastspikade på och sen är det svart i grottan med två orange lysande ögon! Utanför ligger ett verktyg. Vad är det för grotta? Kan man komma in i den på något sett?

Fanny

28 juni 2014 09:49

Den är ju jättegammal. Finns inget speciellt med den. Går inte att gå in i den.

 
Ingen bild

Hej

27 juni 2014 18:10

När kommer nästa del??

Fanny

28 juni 2014 09:49

Tisdag :)

 
Ingen bild

Frida

28 juni 2014 00:14

Hahaha, men guuud! På den andra bilden såg jag det först som om Dany var ett småbarn och alla riktiga småbarn var jätteläskiga små dockor. (Läser på iPhone) Måste nog vara väldigt trött.

Diggar din PGC starkt, för övrigt (:

Fanny

28 juni 2014 09:45

Hahaha alltså hur ens?? Gå och lägg dig lite tidigare nästa gång ;) Och tack!

 
Watervalleysso

Watervalleysso

1 juli 2014 09:00

fina Emily och Toby är :) keep the good job up!

http://watervalleysso.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards