Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 20 juni 2014

Glad midsommar + frågestund

Av Fanny - 20 juni 2014 12:10

Hoppas ni alla har en fantastisk sommar så här långt, och glad midsommar! Själv gillar jag inte midsommar så pass mycket alls, brukar mest vara trött då och inte alls redo för att vara artig och söt mot alla gäster man har, haha. Idag t.ex vaknade jag elva och kunde inte ens resa mig ur sängen tills klockan var tolv för att jag är så trött. Och våra gäster kommer ett. Det känns bra. Hoppas förresten att vädret är finare hos er än vad det är hos mig. 


Jag är ute på landet för tillfället utan tillgång till min simsdator, och igår kväll innan jag åkte tänkte jag vara lite smart och ta med mig massa bilder från simsdatorn på ett usb-minne. Och så glömde jag usb-minnet hemma. Orkar inte. Detta betyder ju tyvärr att uppdateringen kanske inte kommer vara så mycket mer intressant nu än vad den varit den senaste tiden...


Så, för att i alla fall ha något att bidra med tänkte jag, efter att ha fått förslag på det, ha en frågestund! Igen. Ni brukar ju tycka det är rätt kul att fråga mig saker. Som vanligt kan ni hålla era frågor som är typ "Mitt spel funkar inte" eller "Hur gör man det här" till frågerutan, för där svarar jag alltid på sådana frågor såååå... Ja. Sen dessutom, nu när vi har haft frågestund två gånger, så kanske ni inte heller behöver fråga hur gammal jag är eller vad min favoritfärg är längre. ;) Ställ frågorna i kommentarerna så svarar jag på så många som möjligt i något inlägg i veckan!

 
 
Ingen bild

Tine

20 juni 2014 12:43

Hej! Guuud så bra med frågestund!!! Jag har ett problem, jag har en macbook pro och jag skulle vilja ladda ner vissa grejor till mitt simsspel som du tipsat om på bloggen men problemet är att jag verkligen inte fattar hur man gör? Kan du inte göra ett inlägg om det eller nått med bilder? Skulle vara så snällt <333

Fanny

20 juni 2014 12:54

Det var just såna här frågor jag menade att ni skulle ställa i frågerutan. ;)

 
Ingen bild

Sauron

20 juni 2014 13:05

Kommer du köpa The Sims 4 när det kommer ut eller tänker du vänta lite?
Om du köper fyran kommer du skrvia om ditt spel därifrån?
Kan du fortsätta skriva om Andreas Phillipsson? (Har för mig att han heter så.)

 
Ingen bild

Anonym

20 juni 2014 13:07

Har du sätt filmen Frozen? Isåfall gillar du den? :)

 
Ingen bild

Anonym

20 juni 2014 13:22

Vilket prylpaket gillar du mest?
Vad har du för favorit ämne i skolan?
Hur många timmar på en vecka tror du att du spelar sims?
Om du tittade på eurovision song contest iår, vilket land tyckte du var bäst?
Vilken egenskap använder du mest till dina simmar?

 
Ingen bild

Sauron

20 juni 2014 13:34

Vilken vecka är din PGC på?

 
Ingen bild

Ida

20 juni 2014 13:53

Vad är det absolut bästa med att bo i Stockholm?
Vilken är din favorit av alla "övernaturliga" skapelser (enhörning, simbot, varulv etc...)
Har du Tumblr? (Om ja, vad är bäst med Tumblr, om nej, varför inte?)
Vilken av alla skapare av CC är din favorit? Om du har någon.
Vilka egenskaper använder du mest, respektive minst till dina simmar?
Ser du fram emot att börja i skolan igen i höst, en klass högre?

 
Ingen bild

Kapten Jack Sparrow

20 juni 2014 14:03

Gillar du Pirates of the Caribbean?

 
Ingen bild

Sauron

20 juni 2014 14:32

Om det skulle komma ett till EP/PP till trean och du skulle få bestämma vad det skulle heta och vad man kan göra, vad skulle du välja för namn och vad man skulle göra?

 
Ingen bild

Elin

20 juni 2014 15:10

Har du något husdjur, isåfall vilket/vilka?
Har du något syskon?
Varför började du spela sims?
Vilket är ditt favorit djur?

 
Reinhild

Reinhild

20 juni 2014 16:10

Gillar du pll? Vilken årstid är din favorit i sims 3? Favorit sim för tillfället? :)

http://holysims.blogg.se

 
Ingen bild

Sauron

20 juni 2014 16:45

Favorit städer i ordning?
Vem av Alice och Bella gillade du mest?

 
Tuva

Tuva

20 juni 2014 17:38

Favorit i din PGC?
Favoritfamilj av alla dina?
Första simsfamilj?
Spelade du först the sims 1 eller 2, eller började du med trean?

http://oursimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Anonym

20 juni 2014 18:00

Har du läst Gregor böckerna?

 
Ingen bild

Olivia (Via04)

20 juni 2014 18:25

Tror du att det finns bilder på bebisar i fyran, isåfall vars? o:
Betygsätt utseena på simmarna i 1an, från 1 till 10? c:

 
Ingen bild

Sauron

20 juni 2014 21:09

Vilken är din favorit genre i filmer och böcker?

 
Ingen bild

coop konsum

20 juni 2014 21:25

har du några planer på att läsa eller se sagan om ringen? ;) (du BORDE seriöst yo)

 
Ingen bild

Anna

20 juni 2014 22:09

Ska du köpa sims 4? Isf när?
Favoritämne?

 
Ingen bild

Erica

20 juni 2014 23:18

Hej Fantw. Jag undrar vilka dina favoritmoddar är och om du kunde berätta lite kort om vad de gör (vet att du har gjort ett sådant inlägg men ett uppdaterat svar i Frågestunden skulle inte skada :)))

Sedan tänkte jag också passa på och fråga vilka dina favorit nedladdningstider för moder och kläder är?

 
Ingen bild

Linnea

20 juni 2014 23:37

Fint väder? You're joking! Här i Österbotten är det +9 grader... Undrar vad vi firar egentligen...

Två har redan stulit mina frågor, hah. Har du sett LOTR/POTC, det var en del av det jag tänkte fråga. Är lixom värsta nörden på dem båda så det var naturligt att fråga det... Nåja här kommer några:

Du tittar på TV- serier, så vilken är den bästa?
Om det skulle visa sig att sims- serien skulle sluta efter 3 EP till fyran, hur skulle det kännas då för dig?
Om TS skaparna skulle komma på att göra fler PP/EP till trean, vad tycker du innehållet i de borde vara då?
Hur skulle du reagera om TS3 TOTALVÄGRAR att fungera vad du än försöker med, vilken dator du än provar med?
Vad vill du ha mest just nu?
Favorit plagg du äger?
Bild på finaste håret som EA gjort till TS3. Välj fritt mellan EP och PP fast inget store/CC.
Kan du spela mer med Andreas Phillipson, tycker som Sauron att han och hans tjej var superroliga att läsa om!
Dina tre favorit simsbloggar?
Dina tre favoriter av vanliga bloggar?
Om du inte spelar Sims, vad spelar du då...?
CC håret alla borde ha i sitt spel. ENDAST ETT!
Nå, det var det det. Hoppas din midsommar inte blev för långtråkig!

 
Ingen bild

Anonym

21 juni 2014 11:54

Wow, jag måste bara nämna att du har ett fantastiskt sätt att skriva! shit, du måste ha bra betyg i svenska!
Blev också glad när jag såg att du hade en lagotto romagnolo och jag sade högt för mig själv; "GAHH jag har samma hundras som världens bästa bloggare!"
Iaf, lycka till med bloggen och din frågestund! :)

Fanny

21 juni 2014 14:12

Hahaha, åååh vad du är söt!

 
Ingen bild

Anonym

21 juni 2014 12:15

Vad vill du jobba med när du gått färdigt skolan?
Vilken linje vill du läsa på gymnasiet?
Vad skulle du välja om du måste välja mellan sims och dans?
Favoritresemål?
Favorit app?

 
Ingen bild

Ebba

21 juni 2014 12:15

1.Favorit ämne i skolan?
2.Blir du igenkänd på stan typ för att du har en populär blogg?
3.Är dina vänner simsintresserade?
4.Kommer du att köpa sims4?
5.Hur reagerar du när du får hat kommentarer? Skakar du bara av dig det eller?
Tack för mig vill bara säga att du har världens bästa blogg och att jag lär mig mycket av dig❤️

 
Ingen bild

Katia

21 juni 2014 13:20

Bästa/sämsta expansion?
bästa/sämsta prylpaket?
Minsta betyg i skolan?
Har du någonsin spelat TS1 och TS2?

 
Ingen bild

Emilia

21 juni 2014 15:01

1. Vilka ämnen har du bäst betyg i? (skulle kunna tänka mig att du har A i svenska och engelska, soulmates isåfall! haha <3)

2. Använder du smink, och isåfall vad?

3. Vilket är ditt sämsta betyg?

4. Har du läst cirkelntriologin? Om inte, you're missing out guurl.

5. Har du läst the fault in our stars (förr eller senare exploderar jag) och har du sett/kommer du se filmen?

6. Hur många hatkommentarer får du i snitt varje dag? Tar du bort dessa kommentarer?

7. Gillar du PewDiePie?

 
Ingen bild

Sanna

21 juni 2014 15:41

1. Berätta "alla" saker du vet om TS4(behöver inte vara åsikter eller något bara fakta som du vet)
2. Kollar du på några "the sims- let's players" på youtube isåfall vilka och vilken är din favorit?
3. Vilket är ditt all favorite expansionpaket&prylpaket?
4. Är du en typical girly-girl?
5. SKa du köpa TS4 direkt när det kommer ut eller ska du vänta?
6. Har du nån stad/land som du verkligen vill åka till?
7. Har du alla pryl-och expansionspaket till TS3?
8. Vilket expansion använder du mest? Och vilket skulle du inte klara dig utan?
9. Spelar du sims ofta eller är det mest när du inte har något bättre för dig?

 
Ingen bild

Emilia

21 juni 2014 17:05

Om simmarna skiljer sig,kan de då gifta om sig med nån annan eller den de skiljde sig med? Isåfall hur gör man?

Varför började du att spela sims?

Hur har du tid att spela sims? Du är väll i typ 13-årsåldern? Har du inte massa arbeten och sånt? Inte nu då eftersom att de e sommarlov hehe ;). Jag har haft så sjukt mycket arbeten så jag har inte kunnat spela sims en ända gång på hela terminen!

Hur ofta spelar du sims och hur länge?

Dina absolut BÄsta topp 10 sims 3 tips

 
Ingen bild

Anonym

21 juni 2014 19:30

Jag har tappat bort min skiva till sims 3 kvällsnöjen o nu kan jag inte spela längre? Jag tänkte fixa att man kunde spela utan skiva genom att fixa med Origin, men jag var rädd att mina familjer skulle förlora alla kvällsnöjen sakerna bara för att jag avinstallerar de o sen installerar de på origin, kan du snälla hjälpa mig?

 
Ingen bild

Anna

21 juni 2014 20:30

10 saker du gillar mer än Sims?
Favorit tuggummi?
Chips/popcorn?
Choklad/godis?
Kvällsnöjen/Årstider?
Husdjur/Semesterparadis?
Äpplen/Päron?
Guld/Silver?
Blyerts/Bläck?
Coca Cola/Fanta? Heh...
Varma färger/Kalla färger?
Bridgeport/SV?
Singel simmar/stora familjer?

 
Ingen bild

Hon som drömmer mardrömmar om The Grudge

21 juni 2014 23:11

Gillar du rysare?
Har du sätt The Grudge? (Om inte... rekommenderar den inte!)
Är du rädd för något övernaturligt? Isåfall vad?
Om du skulle välja en god/ond i en bok/film som du skulle få vara över en dag, vem skulle du vara?

 
Ingen bild

Ida

22 juni 2014 13:04

1. Hur gör du när du skapar en ny sim? (Du kanske har bloggat om det redan, men... Alltså, kollar du först på bilder? Skapar du en sim enligt personligheten? O.s.v)
2. Har du några simsrelaterade favorit-YouTubers? T.ex Lifesimmer?
3. Vad är din åsikt om Lifesimmer? :)

 
Ingen bild

Tindra

22 juni 2014 15:07

HejFanta! Älskar din blogg! Jag läser den typ några gånger i veckan :D

Jag undrar en grej, när mina simmar får en bebis så är det som en lång planka ut i luften?...;D Jag tror att det typ beror på dåligt cc eller nåt (jag ee inte saå erfaren ;D) men hur får man bort den? Eller finns det något sätt att få bort det?

Skulle vara så tacksam för svar!

Kram en tjej som ÄLSKAR din blogg!

 
Ingen bild

Sauron

22 juni 2014 16:52

Kommer The Sims 3 Community stängas ner The Sims 4 släpps?

 
Ingen bild

Olivia (Via04)

22 juni 2014 17:57

Jag vet att jag redan skrivit en kommentar, men är ganska sugen på en till .. :3

Kommer du fortsätta att blogga när TS4 kommer ut?
Tror du att dom kommer sluta att uppdatera TS3 när fyran kommer ut?
Tittar du på Pewdiepie/ Älskar/gillar du pewdiepie? c:
Om du inte vet vem pewdiepie är, så vet du inte vad du missar.. D:
Är du en bro? c:


Älskar dig & din blogg, fanta! Best ever! ;D
Ps. Sluta snälla inte blogga om TS3 när fyran kommer ut, då blir jag arg! :c
För jag bara måste säga att jag gillar TS3 lite mer än TS4 ... Dom har inte ens visat oss bebisarna än! :C

 
SimsTi

SimsTi

22 juni 2014 20:06

Hej Fanta! Du är den bästa simsbloggen jag läst någonsin!! Här kommer frågan som jag hoppas du kmr svara på:
Hur många expansioner har du till The sims 3 och kan du säga namnen på dom (även prylpaketen) :)

http://Nattstad.se/SimsTi

 
Ingen bild

Swaggy! :D

23 juni 2014 02:45

Kom bara på en vettig fråga för tillfället xD så..
Gillar du curtisparadis? (Antar att du vet vem han är)
(har för mig att jag "hittade honom" när du för läääänge sen länkade till en av hans videor här? :D)

 
Ingen bild

Emilia

23 juni 2014 15:53

Har redan kommenterat men kom på detta med!! Kan man spela sims på en Apple dator om man köpt spelen till pc eller måste man köpa om spelen då?

Fanny

23 juni 2014 16:53

Det här är också en frågerute-fråga, men nej, det behöver du inte! The sims 3 fungerar både på PC och Mac.

 
Ingen bild

Emilia

24 juni 2014 09:14

Tack för att du svarade så snabbt :) vet att det va en frågeruta fråga men fick lixom panik haha, men tack för att du svarade haha :)

Fanny

24 juni 2014 13:06

No worries! :) Ställ din fråga i frågerutan nästa gång bara.

 
Ingen bild

Sauron

24 juni 2014 18:44

Är det kul att spela på din PGC? (Vet att jag ställt massor

 
Ingen bild

Sauron

24 juni 2014 18:45

Är det kul att spela på din PGC? (Vet att jag ställt massor av frågor redan, kommer bara på fler...)

 
Ingen bild

Anne.

24 juni 2014 20:59

Har 3 frågor :)

1. Har du videofyme? Isåfall vad heter du där?

2. Är du allergisk mot något?

3.vad är det värsta du någonsin ätit?

 
Ingen bild

Frida

24 juni 2014 22:30

Var kan jag hitta föregående frågestundsinlägg? Jag har inte följt din blogg så länge och vill gärna veta vad du fått för frågor tidigare så att jag kan ställa andra. (:

 
Amanda

Amanda

25 juni 2014 11:00

Okej, här är mina frågor:

1: Har du instagram?

2: Gillar du banan?

3: Vem har du känt längst: Henrietta eller Sophie?

4: Vilket shampoo använder du?

5: Vilken expansion är "onödigast", enligt dig?

http://levlivetlive.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sauron

26 juni 2014 22:21

Favorit sim i generation 1?
Favorit sim i generation 2?
Favorit sim i generation 3?
Emma, Sebastian eller Dany?
Liam, Connie eller Jack?
Favorit barn som inte är en arvinge?

 
Ingen bild

Johanna

27 juni 2014 10:17

Kan man inte skapa småbarn i skapa en sim i sims 4?
Finns det ungdomar i sims 4?
Kommer samma fusk funka i sims 4? Till exempel testingcheatsenabled true? Och penga fusk?

 
Ingen bild

Isa

27 juni 2014 15:26

Vilken expansion behöver/använder du mest i ditt spel?
Vilken expansion är nästintill onödig för dig?
Vilken expansion använder du minst? (Jag antar att det har samma svar som på min andra fråga)
Vilket prylpaket gillar du minst?
Prylpaketet du gillar mest?

En helt onödig fråga:
Vad har du för mobil? (Ex. Samsung Galaxy gio, iPhone 4s)

Hoppas du svarar på mina frågor c;

 
Ingen bild

Hej

27 juni 2014 18:12

När kommer nästa PGC del?

 
Ingen bild

Hej

28 juni 2014 16:11

Varför har vissa simmar i Hidden Springs grön hy?
Varför har vissa simmar i Dragon Valley t.ex blå hy?

 
Ingen bild

Kvällsnöjen

29 juni 2014 19:12

Varför har kvinnorna i Bridgeport större byst en kvinnorna i t.ex Sunset Valley?

 
Ingen bild

Sauron

29 juni 2014 20:07

Kommer fiolen med i Dragon Valley guld versionen?

 
Ella

Ella

29 juni 2014 21:58

- Vilken är din favorit-familj för tillfället, och vilken stad befinner sig denna i just nu?
- Har du deafults i ditt spel nu (alltså typ deafult-ögon och liknande), om ja, vilka? (om du minns/vet vilka, det är verkligen inte lätt att hålla reda på hehe)
- Vilket är ditt OTP just nu?
- Ser du mycket TV-serier för tillfället, och om du gör det, kan du tipsa om några? (:

http://plumbbobs.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ida

30 juni 2014 19:08

Jag funderar på att köpa ett expansionspaket. Jag vill inte ha övernaturligt eller in i framtiden, och de jag har är årstider, husdjur, drömjobb och destination världen. Vilket rekommenderar du för en som inte vill ha för "moderna" saker? ;) xD

Fanny

30 juni 2014 22:01

Det beror helt på hur du spelar, men jag skulle rekommendera att du kollar upp Leva livet, Universitetsliv och kanske Kvällsnöjen, de tre har bra innehåll. Ta den du tycker verkar passa dig bäst! :)

 
Ingen bild

Sanna

2 juli 2014 21:17

Är det sant att det inte kommer bli nån historieutveckligen i TS4? Vad känner du om det? Jag kommer bli så besviken om det är sant. (Läste det av Lifesimmer)

Fanny

3 juli 2014 10:22

Det tror jag inte är sant.

 
Ingen bild

Anonym

7 juli 2014 19:03

Kollar du / har du kollat på Pretty Little Liars? Isånafall vad tyckte/tycker du om det ? :D Och är det annars nån annan serie du tipsar om??

 
Ingen bild

Anonym

7 juli 2014 20:10

Och hur långt har du sett isånafall, har du sett alla avsnitt som kommit ut o.s.v.?

 
Zuko

Zuko

24 september 2014 16:28

När kommer svaren?

http://zukossimsblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards