Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 16 juni 2014

Vad jag tycker om The sims 4 - Så här långt

Av Fanny - 16 juni 2014 11:45

Nu när The sims 4 kommer allt närmare och närmare är det många åsikter och tankar som uppstår. Många funderingar, många frågor. Ni har varit några som frågat mig vad jag tycker om spelet så här långt. Jag skrev ju ett inlägg om vad jag tyckte om idéen om The sims 4 innan det ens annonserats, HÄR, men jag tänkte att jag ändå kunde skriva lite tankar jag har nu när vi fått veta mer.


I början när det annonserades var jag ganska bitter, av anledningarna jag skrev i det länkade inlägget (orkar inte dra dem igen, skulle bli ett alldeles för långt inlägg då). Jag kände liksom inte att vi hade något större behov av ett nytt spel. Den tanken står jag fortfarande lite fast vid nu när vi fått mer information. Jag ser liksom inte riktigt hur The sims 4 skulle vara en förbättring av trean? Allt förutom CAS känns lite som ett steg bakåt egentligen. Jag förstår att de satsar på en lite cartoony enkelhet i det här fallet, vilket jag egentligen tycker är en rätt bra idé. Men jag ser inte hur det skulle vara en förbättring och en anledning att köpa ett helt nytt spel. Och det där med att de tagit bort Skapa en stil tycker jag är bland det dummaste EA gjort på länge. vilket säger en hel del HOST nej förlåt EA jag gillar er fortsätt dela mina inlägg på er facebook


Något många verkar ha problem med är grafiken, hur simmarna ser ut. Jag var ganska skeptisk till det konceptet i början men nu tycker jag faktiskt inte att det är ett problem längre, nu när jag vant mig. Jag tycker till och med att det ser någorlunda bra ut, det ser lite charmigt ut. Håren är ju dock ganska hopplösa, i dagsläget i alla fall, men det är inte så mycket att göra åt. Ett sims där allt är överdrivet realistiskt skulle inte kännas som sims för mig, jag ser hellre att simmarna ser ut så här. Och om man kollar på simmarna i trean och jämför dem med fyrans simmar ser faktiskt de i fyran bättre ut, grafiskt sett. Jag tror främsta anledningen till att folk inte tycker om grafiken är att de inte är vana, helt enkelt. Att det inte är det spelet det älskar, liksom. 


Sen har vi det där med att hur mycket jag än försöker kan jag inte riktigt bli entusiastisk inför spelet. Jag tycker förvisso att CAS ser helt fantastiskt ut, det är något jag knappt kan bärga mig till att prova ut, och jag tycker att byggläget ser ut som en ganska stor förbättring från trean. Men vi kommer fortfarande tillbaka till den där frågan med hur det här spelet egentligen är en förbättring, utöver CAS och byggläget. Jag väntar liksom fortfarande på det där stora som kommer få mig att dö av längtan. Hittills har jag liksom bara åsikten "Äe, är väl inte så intresserad, men det ser rätt okej ut antar jag". När kommer jag börja tänka "ÅÅÅH HERREGUD DET HÄR ÄR FANTASTISKT MÅSTE HA SPELET NUUUUU"? Som jag gjort med massa expansioner till trean? Jag vill verkligen vara peppad inför det här spelet, tro mig. Men jag väntar fortfarande på informationen som gör mig det. 




Sååå, nu har jag sagt typ det jag har i tankarna kring det här spelet. Håller ni med mig? Varför/varför inte?

 
 
Ingen bild

Katia

16 juni 2014 12:09

Awesome inlägg :)

 
Ingen bild

Sauron

16 juni 2014 13:50

Jag håller helt med dig! Först kände jag också att varför köpa det? När man redan har lagt ner än massa pengar på treans expansions pack och sånt. Men nu känner jag att jag vill prova CAS för det verkar häftigt!
Jag kommer kolla på sims-bloggar om vad dem tycker om fyran och om det är värt att köpa det. Om jag bestämmer mig för att köpa det kommer jag vänta tills det blivit billigare.

 
Ingen bild

Linnea

16 juni 2014 14:29

~TS4 har för tillfället ett skithögt pris! Jag är inte villig att betala så mycket för det än... Fast EP-PP till TS3 kommer troligen att bli billigare!~

Jag tycker att du var lite negativ faktiskt i det länkade inlägget. Folk måste ju förstå att man inte bara kan få expansionspaket efter expansionspaket till trean. Det håller ju inte i längden. Så med det att överge trean förstår jag inte... Det går vidare! Så var det troligen också när sims 3 hade sin release.
Lite svårt att formulera det, men men.

Och jag håller med Sauron. Hen har sagt att hen kommer kolla på bloggar m.m och se desto mer info där via.

Fast det där att "ja nu har vi lagt ner en massa pengar på ett spel å så kommer de å ger oss en uppföljare! Höh!" är lite konstigt. Varför har man köpt EP efter EP? För att man tycker om spelet, såklart! Och inte blir ju TS3 annorlunda bara för att fyran kommer ut, va ;) ?

Japp, ta bort CAStyle var dumt men det var för att det laddade så länge med det i spelet. Baaad.
Lång kommentar, vet.

 
TheSimsLife

TheSimsLife

16 juni 2014 14:30

Jag håller med!
jag funderar fortfarande om man borde köpa det, och prova bygga hus (för de vill jag verkligen testa!) Men kommer det vara värt pengarna?
Som kommentaren ovan skrev så kommer jag nog också vänta tills det blivit billigare.

http://thesimslife.webblogg.se

 
Simsly

Simsly

16 juni 2014 17:03

Tycker det ska bli kul för att man kan göra simmar som finns sims 3 och göra dom i fyran, som Mortimer och Bella Goth. Något som är lite synd är att man inte kan ändra längden på simmarna i sims 4.

http://simsly.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linnea

16 juni 2014 18:14

Ja det är det. Vill knsk också ha en till ålder mellan småbarn å barn.

 
Sebbe

Sebbe

16 juni 2014 22:21

kan jag få kopiera detta inlägg jag svär på att jag kommer skriva källa :) snällllllla?

http://Simmsalabim.bloggplatsen.se

Fanny

16 juni 2014 22:51

Nej (dock väldigt bra att du frågar), men du får gärna länka inlägget.

 
Sebbe

Sebbe

17 juni 2014 08:41

Okej jag länkar en fråga bara hur gör du länkarna som det står Klicka här eftersom när jag kommit halvvägs med det så kommer tre rutor som det står URL,titel,och namn???

http://Simmsalabim.bloggplatsen.se

Fanny

17 juni 2014 10:38

Klistra in länken i URL-fältet och tryck på ok. Resten kan du lämna tomt.

 
Ingen bild

Vera!

17 juni 2014 10:31

Riktigt bra inlägg, håller med! Man har inte fått den dära längtan efter spelet, jag hade personligt också tyckt att det var dumt att ta bort CAS, riktigt dålig efter som CAS var en förbättring till 3:an från 2:an. Sedan har EA väl valt att gå tillbaks till det, men ja... Man vänjer sig.
Och jag tror faktiskt att det är en del som kommer testa 4:an och gilla spelet, men efter informationen så tycker jag att spelet bara är okej. Inget som jag riktigt ba: OMG, MÅSTE HAAAA!!!! Som jag tyckte med 3:an. Det blev en lång kommentar men... :)

Fanny

17 juni 2014 10:37

Ja, där håller jag med! Jag tror att jag kommer bli taggad så fort jag får prova spelet. Hoppas att EA håller ett event om det snart...

 
Ingen bild

Anna

17 juni 2014 13:25

Jag tycker att du borde se Chrillsims3 video om 4:an, för där får man se även i byggläget och det är det som är den största skillnaden. Man kan ändra höjd på väggarna och bygga hus jätteenkelt.

 
Ingen bild

Tilda

17 juni 2014 18:28

Kommer du köpa spelet direkt när det kommer ut? Eller kommer du köpa det någon gång? :)

 
Emelie

Emelie

17 juni 2014 19:37

Enda anledningen till att jag faktiskt är LITE sugen på 4an är att 3an för mig har totalt gett upp och fungerar aldrig!

http://canavan.blogg.se

Fanny

18 juni 2014 01:12

Hate to break it to you, men med tanke på hur de senaste spelen betett sig finns det ingen garanti att The sims 4 kommer fungera bra. Alls.

 
Ingen bild

Johanna

18 juni 2014 11:31

Vaaaa? Har dem tagit bort skapa en stil? Jag som älskade att styla egna mönster/ färger!
Faaan!! Nu blev jag besviken! Nu var det inte alls lika kul! :(

Annars gillar jag spelet! Men försöker att inte ha för stora förväntningar man blir nästan alltid besviken på något när man köper spelen. På videorna ser ju allt så perfekt ut.
Har redan förbokat det! Om jag inte tycker det är kul så kommer jag nog att sälja det!

 
Ingen bild

Alva

18 juni 2014 17:55

Jag tycker det ser helt fantastiskt ut (speciellt i skapa en sim), men är och har alltid varit realismnörd så håret och cartoon-stilen är det enda som jag är lite besviken över tyvärr :3

 
Ingen bild

Olivia (Via04)

18 juni 2014 18:01

VAFAN?! Har dom tagit bort Skapa En Stil? Asså.. Nu blir jag arg! Jag verkligen älskar att få styla med olika färger och så för att det ska bli mer modernt, så det passar in. Men att dom tagit bort Skapa En Stil har verkligen gått för långt! VARJE gång jag ska göra en stil eller ändra färg på en möbel använder jag Skapa En Stil. Jag är väldigt noggrann och så så det verkligen blir fint för mig. annars e det inte kul! Det blir mycket tråkigare utan Skapa En Sim eftersom då får man inte hålla på längre och pilla lite och så, eftersom jag tycker det är roligare när man ska verkligen göra färgen/mönstrerna fina så det passar in. Nu blev jag verkligen inte glad ska jag säga.. Men jag är ganska sugen på Sims 4 när dom har gjort så att man kan välja så dom ska gå, tänk om man typ ska göra en kändis, modell, fotbollspelare, eller en helt vanlig person som går lite så där på sitt sätt, då kan man ju ändra på doms gå-sätt. Och så att det finns mycket mer röster är ju ganska kul, eftersom när jag gör en sim i TS3 sitter jag flera år och ska välja vilken röst jag ska ha, för det är ju lite dåligt i TS3 att när man väljt typ röst 3, och så ska man göra den ljusare eller mörkare ser man inte alls skillnad, så man får försöka gissa för man hör bara skillnaden när man spelar spelet, hehe. Men jag e verkligen nyfiken på hur bebisarna / småbarnen ska se ut! Det blir verkligen spännande. Och som någon sa i kommentarerna att det ska finnas en ålder mellan barn & småbarn börjar jag faktiskt hålla med om.. småbarn kan ju vara 1 till 3 och så kan ju den åldern mellan småbarn & barn vara 4 till 5 eller 6.. Så är barn till typ halv 7 till halv 8. och så kan det finnas en ålder mellan barn & tonåring som är 9 till 12. och så är tonåring 13 till 19. Hehe, kanske lång kommentar men att dom skulle göra så skulle vara väldigt bra! För när jag ska göra mig själv i TS3 så blir det väldigt svårt, eftersom tonåringarna är väldigt för stora för mig, och barnen är för små.. så skulle verkligen behöva en mellan! Nåja, tack för tiden att läsa min kommentar. Älskar din blogg fanta! c;

 
Ingen bild

Linnea

19 juni 2014 08:20

När man spelar med påhittade simmar är åldern inte ett så stort problem, men när jag försöker göra min familj för skojs skull blir det knepigt... Mamma å Pappa- No prob. En åttaåring- No prob. Jag, en 13åring- No prob.

Men en fyraårig dagis tjej? Småbarn är det alternativ jag hamnar och ta, eftersom min lillebror som är åtta enkelt passar in i barnaåldern. Själv har jag inget problem nu med att välja åldern tonåring men när jag spelade TS2 väldigt mycket var det lite svårare, för då var jag elva...

 
ellenlundis

ellenlundis

21 juni 2014 00:07

Jag ser fram emot The Sims 4. Genom att bygga hus, simmarnas känslor och mycket mera! :D

http://finlandsgullet.wordpress.com

 
Erika Empress

Erika Empress

24 juni 2014 22:08

Jag håller helt med dig!

http://simsamlaren.blogg.se

 
Ingen bild

Anonym

7 juli 2014 18:48

Jag kände väl typ likadant när Sims 3 skulle komma, men nu gillar jag Sims 3 mer och spelar bara Sims 2 väldigt sällan - när jag känner för det - , men nu tycker jag att det är dags för nåt nytt för Sims 3 kom ändå 2009 och efter 5 år är det liksom dags.. Men det kanske är speciellt med den första omgången Sims man prövar, jag vet inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards