Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

Jag vet inte alltså

Av Fanny - 25 februari 2014 10:31

Jag har sjukt mycket bloggtorka just nu, värre än någonsin. Jag har reflekterat lite över detta hur länge som helst, och känner att jag faktiskt måste säga det här nu. Läs om ni orkar och vill ha en förklaring till varför jag inte bloggar något. (det kommer låta väldigt djupt, men det var liksom enda sättet att skriva det på så det får ni ignorera)


Jag startade den här bloggen i maj 2011. Det är snart tre år sedan. Folk förändras under tre år, så är det bara. Själv har jag förändrats sjukt mycket sedan jag startade bloggen (och egentligen senaste året bara), jag är en helt annan person. När jag kollar tillbaka på de gamla inläggen jag skrev i början känner jag knappt igen mig själv. Jag är inte längre den spralliga, bekymmerslösa och glada lilla tjejen som skrev xD-smileys överallt och hade all motivation i världen för den här bloggen.

 

Att spela sims och blogga om det är inte riktigt samma sak längre. Det har inte samma betydelse som det en gång hade. Självklart tycker jag fortfarande att det är jättekul, men jag har inte lika mycket energi för det numera. Det är inte att jag inte har tid, för det har jag absolut, jag väljer bara att spendera den tid jag har på andra intressen som vuxit fram genom åren. 

 

Att blogga är, och har alltid varit, så otroligt roligt. Det har fått mig att öppna ögonen för så mycket, fått mig att mogna som person, gett mig bättre självförtroende och jag har fått sjukt fina vänner tack vare den, och när jag väl får inspiration och motivation att faktiskt skriva så är det fortfarande lika kul som det var för tre år sedan. Därför känner jag att det absolut sista jag vill är att lägga ner bloggen. Men samtidigt vill jag ju inte heller blogga för att jag känner att jag måste hålla det hela vid liv, och numera är det nästan alltid så det känns när jag går in här. Saken är också den att jag verkligen saknar att bara kunna spela sims för att det är kul utan att ständigt känna att jag måste göra det för att kunna uppdatera bloggen, och att vara fri från alla krav som kommer med denna blogg.

 

Jag vet verkligen inte hur jag vill göra alltså. Men just nu får ni räkna med att bloggen fortsätter stå still ett litet tag till, tyvärr.

 
 
Ingen bild

ellinor

25 februari 2014 11:18

om du känner att du inte orkar blogga längre utan att du bara vill spela kan du ju bli en "let's-player" på yt :) alltså om du känner att du inte vill att bloggen ska dö.
vi förstår dig :)

 
Summer Sims

Summer Sims

25 februari 2014 11:22

Känn ingen press på bloggen! Det är bättre om det står still ett tag, tills du får din simslust tillbaka än att tvinga fram inlägg. Vem vet, det kanske blir som för tre år sen, någongång i framtiden! :)

http://summersims.blogg.se

 
Ingen bild

Angie

25 februari 2014 11:41

Det är bättre om bloggen står still ett tag, än att du måste tvinga fram dina inlägg. Vi förstår dig, du behöver inte känna press på bloggen. :) Det är meningen att du ska vilja blogga.
Vi förstår dig, det är helt okej om bloggen står still ett tag! :)

 
Ingen bild

Erica

25 februari 2014 14:06

Jag förstår exakt vad du menar. Jag uppdaterar min blogg en gång i månaden bara för att jag gillar och blogga lite ibland. Det är också bra att du skrev ett inlägg om varför du inte uppdaterat till skillnad från 2 andra bloggar jag läser/läst som bara slutat blogga utan att ens skriva varför.

Jaja. Hoppas att du får tillbaka blogglusten då din blogg är väldigt bra men du ska defenitift inte ha press på dig att du måste blogga. Kram :)

 
Ingen bild

Tass

25 februari 2014 15:14

Hoppas att du får tillbaka lusten att blogga sen någon gång, du ska absolut inte känna någon press. :)<3

 
Ingen bild

Karamellen

25 februari 2014 17:48

Det gör absolut inget att du inte bloggar så mycket just nu, och nu vet vi varför. Du ska inte behöva lägga upp inlägg för att du känner dig tvungen, utan bara när det är kul! Jag hoppas du hittar blogglusten igen! ❤️

 
Simmarsmulan

Simmarsmulan

25 februari 2014 17:52

Tycker det är riktigt tråkigt, men du ska ju självklart inte tvinga dig själv till att spela om du inte tycker att det är roligt. Bloggen och sims är ju trots allt en hobby och inte ditt jobb.

Jag vet inte om du gör detta, men jag har i alla fall lite simsfamiljer som jag spelar på men som jag inte delar med mig av i bloggen. Tycker att det hjälper en hel del :)

http://simmarsmulan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

25 februari 2014 19:10

Det var tråkigt att höra, verkligen.
Men precis som de andra så säger jag att du inte ska känna någon press. Folk kommer att fortsätta att läsa din blogg så jag tycker inte att du ska lägga ner den, och du kanske faktiskt skulle vilja skriva något någon gång. Du kan ju göra ett inlägg där du tipsar om några stycken bra simsbloggar så att vi kanske kan hitta fler att läsa. Gör som du känner!

 
Mandarinen

Mandarinen

25 februari 2014 22:17

Vad tråkigt att höra, men att ha en blogg ska ju vara roligt och om du inte känner för att göra det på ett tag är det okej. Precis som Erica sa, är det ju bra att du skriver varför du inte har bloggat.
Jag har följt dig och din blogg länge, men som sagt, det ska ju vara kul att blogga och det är du som väljer när du vill göra det. Jag tycker också att du ska tips om andra simsbloggar som du tycker är bra. Hoppas att du fortsätter att blogga snart igen! :) Gör det du vill göra, ens liv går ju inte ut på att blogga!!!

http://sims4mandarin.bloggplatsen.se

 
Cornelia

Cornelia

25 februari 2014 22:19

Jag vet precis hur du känner när du säger det där med kraven om att spela men ett tips är att du har en familj som DU spelar på och som du inte lägger upp på bloggen. :)

http://skyofsims.blogg.se

 
Aggie

Aggie

26 februari 2014 10:27

Hej! Jag kan i alla fall lova att jag ska fortsätta kolla in bloggen även om du inte uppdaterar på ett tag. Jag tycker det är fånigt att man måste uppdatera hela tiden för att behålla sina läsare.
Hoppas du får tillbaka blogglusten. Jag älskar din blogg!
Kram och *gos* från mig!

http://aggiesreadingspot.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kiwi

26 februari 2014 15:46

Hej! Vet du något ställe där man kan önska prylpaket/expansionspaket till sims? Tacksam för svar. Tack för en bra blogg.

 
Ingen bild

Anon

27 februari 2014 00:46

Din blogg är fantastiskt kul Fanta, och jag förstår stressen du känner. Och även om jag älskar att läsa dina inlägg så håller jag med alla andra som kommenterat; du borde skriva när du har lust, och inte för att du känner att du måste. Om du tar en paus så kommer jag i alla fall fortsätta titta in för att kolla läget och läsa gamla inlägg, så känn ingen press! Ingen kommer hata dig om du slutar (tror jag i alla fall). :)
Självklart skulle jag tycka det var tråkigt om du lade ner bloggen helt och hållet, men det är upp till vad som känns bäst för dig. Vi överlever! Ha det bra. :)

 
Ingen bild

Olivia

27 februari 2014 11:29

Ta den tid du behöver. Det går helt enkelt inte att stressa fram något bra och det är bättre att göra det när man har lust och kreativitet.
Hur som helst är det ju bra att du inte tänker lägga ner bloggen utan mer ta en paus, och jag kommer fortsätta hålla koll på bloggen eftersom att dom inlägg du skriver är bäst.
Men till sist som dom allra flesta tycker, gör det när du har lust det ska ju inte kännas som ett tvång, det är ju trots allt nått du gör på din fritid, inte ett jobb. :)

 
Ingen bild

nattali

27 februari 2014 19:08

Synd att du inte vill blogga mer men den kommer fortfarande vara den bästa sims bloggen någonsin. man förändras ju också så som du sa.

 
Ingen bild

Linnea

28 februari 2014 07:31

Om du vill så kan du göra en familj som du spelar på som du inte lägger upp på bloggen. Så får du ibland "bara" spela sims.

 
Cherrys Sims

Cherrys Sims

1 mars 2014 08:47

Vi kommer att sakna dig, men jag tycker att du gör helt rätt val. Om man inte tycker om eller hittar motivation till det man gör bör man inte hålla på med det längre, för sin egen skull. Hoppas självklart att du hittar tillbaka igen, men känn ingen press över det. Det är bättre att bloggen står still än att det blir ett jobbigt moment.
Jag kommer i alla fall fortsätta kolla in här, för det är en av mina favoritbloggar. Får passa på och önska dig lycka till i framtiden också :3

http://chesims.blogspot.com

 
Ingen bild

Amanda

2 mars 2014 15:56

Som de flesta sagt nu så är det bättre att blogga när man har lust, inte tvinga fram inlägg. JAG tycker inte det är kul att blogga om man måste. Så gör det när DU känner för det, för det är trots allt DIN blogg.:)

http://pandasims.bloggplatsen.se

 
Vilda

Vilda

3 mars 2014 15:33

Vad jobbigt att du har bloggtorka. Som alla andra har sagt, tvinga inte fram inlägg utan skriv när du känner för det och då skriver du om saker som DU tycker är kul! Hoppas du kommer igång snart igen! Älskar din blogg! ;3

http://xThe-Sims-3x.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linnea

5 mars 2014 18:54

Jag förstår dig att du inte orkar spela sims på det sättet som om det vore ett måste gör bloggens överlevnad. Ta en paus, kom tillbaka efter en tid med nya idéer och ny inspiration. Jag har alltid älskat din blogg och jag vet att många många fler också gör det...
Spela fast sims utan att uppdatera- bara spela! Tänk på spelet i sig själv, inte kravet om att ta bra bilder och få till ett inlägg. Då går det bra ska du se❤

 
Ingen bild

sims-sims-sims.bloggplatsen.se

14 mars 2014 22:27

Förstår dig men måste säga att du har en otroligt fin blogg♥

 
Anonym

Anonym

23 mars 2014 18:43

Jag förstår precis :)

http://mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Nancy

7 april 2014 01:05

Jag vill vittna om verk av Dr Crunkawi. Han är en stor man som kunde kasta en trollformel som brougth till mig den man jag älskar. Den här mannen är kompetent och kapabel att lösa något problem för din. Han specializied i det följande:

(1) Stava för skydd från fara
(2) Stava för magi
(3) Stava för samkönade kärleken
(4) Stava för att läka
(5) Stava för osynlighet
(6) Stava för rikedom och berömmelse
(7) Stava för att få ett bra jobb
(8) Stava för stark kärlek och relationer
(9) Stava att få ditt ex tillbaka

Den här mannen har stora krafter och är incrediblly generös. Du kan kontakta sin på matsoncrunkawi1965@yahoo.com. Han kan hjälpa dig utan stress prova honom i dag.
Kontakta honom via

E-postadress: matsoncrunkawi1965@yahoo.com
Telefon: +2347036654062

Nancy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards