Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

PGC Blue - Dåliga nyheter

Av Fanny - 13 januari 2014 10:17

Detta blir en väldigt kort del, men det är mest för att det är ett visst tema på det.


En dag fick Sebastian, Alice, Bella och David varsitt telefonsamtal från Liam, deras pappa. Han ringde för att berätta de sorgliga nyheterna om att Emma, grundaren i PGCn och deras mamma, hade gått bort nyligen. Sedan tyckte han även att familjen skulle samlas i huset tillsammans för en minnesstund, eller bara för att spendera lite tid tillsammans.



Nyheterna om Emmas bortgång verkar ha tagit väldigt, väldigt hårt på stackars Liam. De var ju så himla tighta, och att bo helt ensam i det stora huset måste vara väldigt överväldigande för honom. 



Att träffa barnen verkar dock ha fått honom på lite bättre humör. 



De satte sig ner och åt Emmas favoriträtt medan de pratade om allt och inget.



Efter att ha ätit behövde Bella gå till jobbet, men de fyra som var kvar tyckte tydligen att det var en bra idé att spela TV-spel ihop. De kan i alla fall tänka på lite roliga saker trots sorgen, som tur är.


Emma har...

 


 

Levt ett lyckligt liv tillsammans med den hon älskar mest i världen.



Fött och uppfostrat fyra barn.



Kommit till nivå 10 i forskningskarriären, hennes mål i livet.



Bemästrat färdigheterna händighet, fiske och trädgårdsarbete. Hon har även lyckats fånga en dödsfisk och odla livsfrukt, och därmed kunde hon laga ambrosia.


... Ett ganska lyckat liv, med andra ord.

 
 
Ingen bild

Johanna

13 januari 2014 11:30

Då kan du inte fortsätta med PGC familjerna va?

Fanny

13 januari 2014 12:39

Jo då, det är ju bara grundaren som har dött! Har ju en arvinge för både generation två och tre :)

 
Ingen bild

Emmis

13 januari 2014 15:53

Så sorgligt att Emma är död nu ;(

 
Alva

Alva

13 januari 2014 16:26

Åhnej, va synd!!!! Men det är ju bra att du fortsätter med PGC men jag tycker verkligen att din blogg är superduperbra!!!!

http://alvizensblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ingeborg

13 januari 2014 16:55

gud vad synd :(!!! wcif emmas baddräkt?

 
Ella

Ella

13 januari 2014 17:04

NOOOOOOO! : (

http://ellasims3blog.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tass

13 januari 2014 20:25

Nej vad synd :( hur dog hon? blev hon för gammal eller var det något annat?

Fanny

14 januari 2014 15:48

Hon blev för gammal, ja.

 
Jojo

Jojo

13 januari 2014 20:40

Buhu...

http://Jorvik-Life.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mig

14 januari 2014 22:21

Varför kom det här inlägget just exakt nu? Min farfar gick bort i lördags :'(

 
Rolo

Rolo

15 januari 2014 07:10

Stackars familjen Blue... Men de kan i alla fall glädjas åt att Emma fick ett långt och lyckligt liv

http://simnation.blogg.se

 
Cherry's sims

Cherry's sims

15 januari 2014 07:27

Usch vad tråkigt :(

http://chesims.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards