Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 3 januari 2014

Internatskolor

Av Fanny - 3 januari 2014 17:00


Med expansionspaketet Leva livet kan din sim skriva in sina barn (och tonåringar) på internatskolor. Då blir de ivägskickade dit, utan att du kan spela med dem, tills de åldras upp - och då kommer de hafått massa fördelar från skolorna som de inte hade haft annars: Nya färdigheter, fördelar inom karriärer och så kommer dåliga egenskaper ersättas med bra. Vilka egenskaper som anses dåliga beror på vilken skola det är. Nedanför listar jag de olika internat som finns och hur de kan (notera kan) påverka din sim. 

 

Skolan för fred och kärlek

800 §

Färdigheter: Fiske

Dåliga egenskaper: Elak, Slabbig, Hatar naturen

Egenskaper: Miljömedveten, vegetarian

Karriär: Kulinarisk, Vetenskap

Övrigt: Efter att ha tagit examen från denna skola så kommer din sim kunna göra peacetecken till andra simmar som social interaktion.


Fort saluts militärskola

800 §

Färdigheter: Atletisk, Händighet, Logik, Kampsport

Dåliga egenskaper: Nolla, Slabbig, Soffpotatis, Klumpig, Överkänslig, Galen, Festprisse, Opassande, Upprorisk

Egenskaper: Prydlig, Disciplinerad, Händig, God, Modig

Karriär: Militär, Polis, Kriminell, Brandman

Övrigt: Efter att ha tagit examen från denna skola så kommer din sim kunna göra honnör till andra simmar som social interaktion.

 

Konstskolan LeFromage

1200 §

Färdigheter: Karisma, Målning, Gitarr, Bas, Trummor, Piano, Fotografi, Skulptering

Dåliga egenskaper: Tål inte konst, Soffpotatis

Egenskaper: Virtuos, Konstnärlig, Karismatisk, Fotograföga, Dramatisk, Stjärnkvalité

Karriär: Musik, Film, Arkitekt, Stylist


Dribbeldunks idrottsakademi

1200 § 

Färdigheter: Atletisk, Händighet, Kampsport

Dåliga egenskaper: Nolla, Slabbig, Soffpotatis, Klumpig, Hatar naturen, Upprorisk

Egenskaper: Atletisk, Älskar naturen, Äventyrlig, Händig, Disciplinerad
Karriär: Proffsidrott, Polis, Kriminell, Brandman


Prydinges högre internatskola

1600 §

Färdigheter: Karisma, Logik, Författande

Dåliga egenskaper: Soffpotatis, Slabbig, Lätt imponerad, Opassande, Upprorisk

Egenskaper: Snobb, Ambitiös, Karismatisk
Karriär: Affärer, Politik, Medicin, Journalism



 
 
Ingen bild

kiwi

3 januari 2014 17:03

Förstår inte riktigt det där med dåliga egenskaper? Kan någon förklara?

Fanny

3 januari 2014 19:04

Det var lite konstigt förklarat, kanske. De dåliga egenskaperna är egenskaper som kan bytas ut mot de egenskaper under "Egenskaper" (det ordet använder jag lite mycket nu kanske...?) om man går på internatskolan. Hoppas du fattar, det är lite svårt att förklara...

 
Ingen bild

Anna

3 januari 2014 17:08

Hej!
Jag förstår inte riktigt hur man ska ladda ner extra grejer som du ibland länkar till?
Jag har försökt men det blir bara konstig. Hur ska jag göra?

 
Simmarsmulan

Simmarsmulan

3 januari 2014 17:53

Hej Fanta! Ett toppeninlägg, på riktigt!!

Vet inte om det kanske var jag som missuppfattade vad Anna menade, men jag tror hon menade dina nedladdningstips och moddar och liknande? (Kan förstår ha fel :))

http://simmarsmulan.bloggplatsen.se

Fanny

3 januari 2014 21:20

Ahh, råkade svara på fel kommentar först och sen samma sak på två kommentarer. Rättat till det nu. Förlåt om det blev några missförstånd...

 
Ingen bild

Anna

3 januari 2014 20:37

Simmarsmulan. Du förstod mig helt rätt. Tror dock att "Fanta" råkat skicka två gånger då hon svarade samma på frågan innan.
Jag menar moddar ocg CC eller vad det heter? Haha lol kan ingenting om sådant här.

 
Ingen bild

Anna

3 januari 2014 20:48

Lite information:
Jag har filerna på datorn. Men hur kommer de in på simset liksom?

Fanny

3 januari 2014 21:21

Jag håller på med ett inlägg som tar upp hur man installerar nedladdat innehåll väldigt noggrant.

 
Ingen bild

Salja

3 januari 2014 21:37

Hej, jag undrar om du har hört talas om asylum challenge.
Undrar om du skulle kunna börja spela den och visa nedladdnings sidor till utmaningen? :) Tacksam för svar c:

 
Anonym

Anonym

3 januari 2014 23:14

Åh, kul! Visste typ bara om att man kunde gå på internatskola, inte nåt mer om det direkt xD Bra när man lär sig saker, mer såna här inlägg :D

http://mysimspage.blogg.se

Fanny

4 januari 2014 17:45

Vad kul att du gillade inlägget! Jag trodde att det här skulle vara ett inlägg som ingen gillar, haha.

 
Ingen bild

Felicia

4 januari 2014 10:15

Snälla hjälp?!
Mitt sims har helt plötsligt blivit jättekonstigt!
Färgskalan är typ ändrad så det mesta går i nån rödgul ton.
T.ex är de vanligtvis gröna tomterna nu neongula och "simsikonen" över simmarna är smutsgul! (Beror inte på missnöje)

Har letat bland "Alternativ", men inte hittat något?!
Färgskalan är inte så när man liksom är inne på internet och liknande. Bara på simsset?!

Har ingen aning om vad som hänt?! Snälla hjälp?!

Fanny

4 januari 2014 17:42

(håll gärna frågor till frågerutan)

Men gud, vad konstigt, jag vet faktiskt inte vad felet kan vara. Har aldrig hört om ett sådant problem förut. :/ Säker på att din dator uppfyller alla systemkrav? Annars kan du ju alltid prova att installera om och se om det fungerar...

 
Emilia

Emilia

4 januari 2014 17:28

Visste inte om egenskaperna, väldigt bra inlägg!

http://emiliasims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

l

4 januari 2014 19:29

hur blir man skådespelare?

Fanny

4 januari 2014 19:35

Man måste ha Kvällsnöjen för det.

 
Ingen bild

Mira och Kaninen/Sauron

5 januari 2014 00:43

Kan man ladda ner denna sim? vill ha den:)

 
Sofia

Sofia

5 januari 2014 16:25

Nej vad kul! Jag har skickat iväg mina simmar på internatskola ettfåtal gånger! Mest för att jag störde mig på att de ibland skolkade av sig själva eller gjorde inte läxorna osv. Men då vet jag ju att de faktiskt kan lära sig saker då också! :)

http://mylifeasasim.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards