Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 9 november 2013

Fota simmar

Av Fanny - 9 november 2013 20:45

Ni är många som har önskat ett inlägg om hur jag (och många andra) egentligen tar bilder med backdrop och poseplayer, dvs bilder som ser ut ungefär så här:



Även om jag redan berättat om hur man använder både backdrop och poseplayer så har jag inte riktigt berättat det till 100%, så jag tänkte lyda era önskningar och göra ett sådant inlägg nu. 


1. Om du inte har gjort det, ladda ner en backdrop och moden Pose player, plus ett pose pack du vill använda. Jag har skrivit allt som behövs vetas om Pose player och hur det används HÄR. Du kanske även kommer behöva ladda ner moden One more slot please (OMSP). Alla är package-filer och om du inte vet hur du ska installera dem, klicka HÄR. Ladda ner dem innan du startar spelet. Allt är gratis och virusfritt.


2. Bygg ett litet hus (eller gör en källare under ett hus du redan har) och placera ut din backdrop. Det är nu du kommer behöva använda OMSP-modden - det kan nämligen hända att backdropen "går in i" marken. För att lösa det placerar du ut OMSP (om du inte vet hur modden funkar kan du läsa på nedladdningssidan), och sen placerar du ut backdropen på OMSP-rutan. Lägg även ut poseplayern, och lite lampor för att lysa upp backdropen. Använd Skapa en stil i köpläget för att ändra färg på backdropen till den färg du vill ha. Ibland brukar jag även placera ut stylistbänken från expansionspaketet Drömjobb, ifall jag skulle vilja ändra kläder och frisyr på simmarna medan jag tar mina bilder. 



3. Använd fusket Moveobjects on för att flytta din sim till backdropen (du flyttar den i bygg eller köpläget som om den vore en vanlig möbel). Sedan klickar du på Pose playern, väljer Select pose from list och väljer posen du vill att din sim ska stå i. Då kommer det se ut så här:


4. För att komma riktigt nära simmen, tryck på tab (tangenten ovanför caps lock). Då kommer du in i filmläget, där du kan ta mer avancerade bilder. Där kan du zooma in genom att trycka på Z och zooma ut genom att trycka på X, sen kan du flytta framåt, bakåt, upp, ner och åt sidorna med tangenterna A, S, W, D, Q och E. När du ska ta bilden trycker du på C. För att komma ut ur filmläget trycker du bara på tab igen. 



Om ni har frågor kring detta så kan ni som vanligt ställa dem i kommentarerna :) 

 
 
Anonym

Anonym

9 november 2013 21:31

Bra tips :) Men verkar dock lite för avancerat för mig ;)

http://mysimspage.blogg.se

Fanny

10 november 2013 10:33

Det är inte avancerat alls!

 
Ingen bild

En Tjej

9 november 2013 21:32

Verkar svårt, kan simmarna verkligen inte ställa sig på den där grejen själva??

Fanny

10 november 2013 10:30

Det är inte svårt alls, och nej, det kan de inte.

 
Ingen bild

Anna

9 november 2013 21:40

Det är inte alls svårt :)

Fanny

10 november 2013 10:34

Eller hur, det kanske låter komplicerat men det är det inte.

 
Sara, Simsdeluxe

Sara, Simsdeluxe

9 november 2013 21:57

haha, har ett sånt här inlägg på min "att göra"-lista. Men nu får det nog vänta lite till. ;)

http://simsdeluxe.bloggplatsen.se

Fanny

10 november 2013 10:29

Ah, attans, jag hatar när det händer! Sorry :/

 
Victoria

Victoria

9 november 2013 22:13

Heej...
Jag laddade ner Pose Player förut, men tog sen bort den för att mitt spel inte klarade av det. Men nu vill jag ladda ner den igen, men MTS säger att jag redan laddat ner den, så jag kan inte göra det igen! Och glöm det där med papperskorgen, så fort jag tar bort nåt tömmer jag papperskorgen.
Finns det något sätt jag kan få Pose Player igen?

http://avikkozproduction.bloggplatsen.se

 
Victoria

Victoria

9 november 2013 22:21

Okej, ignorera min första kommentar, I got this.

http://avikkozproduction.bloggplatsen.se

 
Kaka - Simsing

Kaka - Simsing

9 november 2013 22:31

Tips! Om man vill göra bilden sne så kan man trycka shift + A eller D. :)

http://simsing.blogg.se

Fanny

10 november 2013 10:28

Åh, bra tips!

 
Ingen bild

Mej

10 november 2013 00:17

Kan man använda pose programmet till andra spel som tex starstable online? Snälla svara :D

Fanny

10 november 2013 10:27

Nej, det funkar bara på The sims 3.

 
Simmarsmulan

Simmarsmulan

10 november 2013 02:21

Gud vad praktiskt!

http://simmarsmulan.bloggplatsen.se

 
Varför

Varför

10 november 2013 18:24

är WinRar virus fritt gör den nått med datorn segar den ?

http://alex

 
isa (I Like Your Blog♥ :3)

isa (I Like Your Blog♥ :3)

12 november 2013 16:18

För typ ett år sen då hade jag råkat klicka på TAB och då såg man ju inte menyn eller nåt sånt utom bilden :D Jag trodde att hela mitt sims hade kraschat sönder XD Tack för du skrev det där med TAB ^^Även fast jag inte ska använda Poseplayer :)
:3

http://isanssims3blogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Melany

16 november 2013 08:07

För att komma ut ur film läget kan du också klicka på esc

 
Ingen bild

Emilia

16 november 2013 10:33

Hej! På första bilden; var kommer simmens hår ifrån? Otroligt fint!

 
Ingen bild

lololo

19 januari 2014 18:36

Asså för mig funkar det inte att placera backdropen på OMSP plattan. Hur många plattor behöver man?

 
Ingen bild

Pose

7 april 2014 18:24

Vart hittar man stylistbänken (vilken kategori). Har drömjobb installerat.

 
Ingen bild

Poseplayern

15 april 2014 14:48

Jag undrar hur du ändrar färg på din Backdrop. När jag byter färg till t ex lila så bli simmer helt lila men backdropen är förfarande helt vit. Har laddar ner den från sidan du tipsade om, vet du vad som kan vara problemet? Har detta hänt dig någon gång?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards