Fantas simsblogg

Alla inlägg den 28 september 2013

Av Fanny - 28 september 2013 12:45

Ibland kan det vara lite jobbigt att släpa runt på simsskivan vart man än går. Eller så kanske skivan har gått sönder, blivit lite repig? Eller så har man lånat ut den till en kompis. Eller så spelar man på två datorer, och inte vill gå bort till den ena och ta ut skivan varje gång man ska spela på den andra. Eller så har ens dator inte ens någon skivläsare! Oavsett vad ens orsak är så kan det vara ganska bra att kunna spela utan skiva, så jag tänkte göra ett inlägg om det för er som inte redan vet hur man gör.


Det finns en mod som gör så att du kan spela utan skiva, men det är mycket krångligare så jag hade helt enkelt tänkt berätta hur Origin fungerar. Origin är EAs digitala speltjänst som du laddar ner till din dator för att använda. Där kan du köpa spel (eller registrera de spel du redan har) och köra dem via programmet - alltså kör datorn spelen från Origin, och inte från en skiva, vilket betyder att du helt enkelt inte behöver ha i skivan för att spela ditt spel! Det enda som krävs är att du har produktkoden för ditt spel (dvs den som står i t.ex instruktionsboken). 


1) Ladda ner Origin, om du inte redan har gjort det. Det är gratis, 100% säkert, finns till både PC och Mac och hittas HÄR


2) Öppna Origin, när du har laddat ner och installerat det. Skapa ett EA-konto eller logga in på det du redan har (om du redan har ett konto på Thesims3.com är det bara att logga in med samma mailadress och lösenord som du använder där). Sen ska du in under fliken Mina spel, vilket är precis vad det låter som: Platsen där du ser alla spel som du har registrerat på Origin.



3) Om du redan har registrerat dina simsspel på Thesims3.com så kommer de att finnas under Mina spel, men om inte är det väldigt lätt att göra det. Det är bara att trycka på ditt namn i hörnet, gå in på Anpassa min profil och sedan trycka på Lös in en produktkod. Där skriver du in din registreringskod som står på baksidan av instruktionsboken/pappret du fick med spelet du vill registrera.



4) Nu ska du avinstallera det senast utkomna spelet av de du har - det är nämligen det du behöver skivan till när du ska spela, och för att kunna spela spelet utan skiva måste spelet vara installerat från Origin och inte skivan. Om du inte vet vilket av dina spel som är det nyaste så kan du läsa om det HÄR, på engelska.


5) När du har avinstallerat ditt spel ska du ladda ner det igen, från Origin. Det gör du helt enkelt genom att föra musen över spelets "fodral" och klicka på Ladda ner. Det kan ta ett tag att ladda ner det (fast det beror lite på hur stort spelet du laddar ner är och hur snabbt ditt internet är), så se till att din dator har en fast strömkälla och därför inte får slut på batteri mitt i alltet.



6) När spelet väl är nedladdat för du musen över spelets "fodral" igen, men denna gång kommer du kunna välja att installera spelet istället. Klicka på Installera, så kommer installationsprogrammet för spelet att komma upp. Därifrån är det bara att installera spelet, sen kan du fortsätta spela som vanligt - bara det att du inte längre kommer att behöva skivan. 

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards