Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 14 september 2013

Kemibänken

Av Fanny - 14 september 2013 22:00

Nu har jag fått prova att spela sims på min pappas dator, och det fungerar helt okej faktiskt. Jag har inte hunnit lägga över familjen Blue eller installera alla spel jag vill ha på datorn än, och här är spelet inte helt felfritt, men jag kan i alla fall spela tillräckligt för att kunna blogga lite och det räcker.

 

I expansionspaketet Leva livet kommer en rolig funktion som jag hade tänkt skriva lite om idag, nämligen kemibänken. Vid denna kan simmar som är vid åldern barn och uppåt göra olika elixir medan de tränar upp sin logikfärdighet (det finns ingen ny och egen färdighet för kemibänken). För att skaffa sig en kemibänk och börja göra elixir är det bara att köpa en i köpläget, den kostar 1000§.



Det finns 10 elixir som din sim kan göra, en för varje nivå i färdigheten logik. Alla är förstås drickbara, de kan drickas av (och kastas på) alla simmar förutom bebisar och småbarn, och varje elixir har olika effekter på simmen som dricker dem. För att upptäcka ett nytt elixir är det bara att använda interaktionen Upptäck elixir, så kommer din sim forska efter elixir som de har tillräckligt hög logiknivå att skapa tills de upptäcker ett. När din sim väl har upptäckt elixir så är det bara att gå till kemibänken och välja att göra det! Varje elixir har dock en kostnad, men de flesta är inte så dyra. Dessutom kommer de att kosta 25% mindre än tidigare så fort din sim lärt sig att göra alla tio elixir. 


Dessa elixir finns att tillverka:


NamnKostnad Effekt på simmen som dricker detNivå
Humörförbättrande elixir 5§

Ger humöreffekten Förgylld dag, som ger +10 i

humör i fyra timmar.

 1
Stinkjuice 10§ 

Drar ner simmens hygien till 0, så att simmen 

får humöreffekten Stinkande och helt enkelt

stinker. Ganska logiskt, eller hur?

 2
Flytande skräck-elixir 20§ 

Ger simmen humöreffekten Skräckslagen, som

ger -35 i humör i åtta timmar.

 3
Reparare radikalis 50§

Ger simmen hög nivå i färdigheten händighet i

en timme. 

 4 
Blåsöppnar-elixir 75§

Drar ner simmens blås-behov till 0 så att de

kissar på sig. 

 5 
Sövande droppar 90§

Ger simmen humöreffekten Turbosömn, som

håller i 8 timmar. Denna humöreffekt gör så

att simmens sömnbehov går upp mycket snabbare

när de sover. Simmen vaknar inte heller av 

oljud.

 6 
Spök-elixir 125§Gör simmen till ett grått spöke i tre timmar. 7 

Låtsaskompis Metamorfium

 4500§

Denna ska ges till en låtsaskompis, och när 

låtsaskompisen dricker det blir den riktig!

 8 
Ninjatransport 250§Teleporterar simmen tillbaka till sitt hem. 9 
Ung igen 3750§

Gör så att simmar som är äldre än ungdom

kommer tillbaka till dag 1 av åldern ungdom igen! 

 10


Att göra elixir är mestadels ofarligt, men det kan hända att din sim misslyckas med det hen håller på med vid kemibänken och därmed blir svedd. Då är det bara att hoppa in i duschen, så att simmen inte är svedd längre, och sedan fortsätta! 


 
 
Atlantis

Atlantis

14 september 2013 22:13

Nice! Var inne på bloggen precis när du släppte det så då fick jag fler bra inlägg från en cool och snygg människa! Tack för att du finns så att man kan göra något på denna jord. :D

http://www.mysimsplanet.bloggplatsen.se

Fanny

15 september 2013 11:52

Haha, tack! :D

 
Anonym

Anonym

15 september 2013 09:01

Oh, coola elixir! Jag prövade ju kemibänken lite förut, men jag tror att jag bara upptäckte humörförbättrande elixir och stinkjuice :P Men jag kanske ska använda den lite mer, jag visste inte att man kunde upptäcka så coola elixir ;)

http://Mysimspage.blogg.se

Fanny

15 september 2013 11:52

Jag har inte heller utforskat den så mycket, faktiskt, och blev ganska förvånad när jag såg allt man kunde göra medan jag spelade fram informationen till inlägget!

 
Ingen bild

Lilly

15 september 2013 13:50

ha, exakt samma sak hände för mig, fast jag spelar numera på mammas dator

 
Annika

Annika

15 september 2013 16:07

Hej! Vet du vart http://simsim.blogg.se/ har tagit vägen? Hon har inte uppdaterat på evigheter :(

http://blogofphoto.webblogg.se

Fanny

16 september 2013 16:49

Jag har faktiskt ingen aning, hon har varit borta jättelänge. :(

 
Ingen bild

Louise

16 september 2013 15:44

Kan du inte göra fler inlägg om Leva livet? Funderar nämligen på att köpa det :)

Fanny

16 september 2013 16:48

Jag kan försöka! :)

 
Ingen bild

Alice HL

16 september 2013 17:52

Hej! Älskar dig sims blogg :) Jätte många fina tips, men jag undrar haha om inte du kunde visa alla dina sims spel i ett inlägg? Lite tips vilka och vilket som är bra. puss :)

 
Anonym

Anonym

17 september 2013 12:18

Ja, jag håller med! :)

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards