Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2013

Dragon Valley-bilder

Av Fanny - 9 augusti 2013 11:43

Jag tycker allt att ni har blivit lite smådåliga på att kommentera... Visst, jag vet att min uppdatering fortfarande inte är så jättebra och intressant, men det är så himla kul (och motiverande!) att få mycket kommentarer från er så jag skulle verkligen uppskatta om ni kommenterade lite mer! :)

 

När jag nyss hade installerat Dragon Valley, den senaste Storevärlden, så gick jag in för att ta en massa bilder, främst för att visa på bloggen. Men sen glömde jag att visa dem... Så jag gör helt enkelt det nu, även om världen kanske inte är lika intressant längre eftersom den inte är nysläppt.



                                


Jag måste säga att jag tycker EA har lyckats väldigt bra med denna värld! De har verkligen lyckats få till medeltidskänslan, och det är kul att de har lagt tid på att göra de allmäna byggnaderna bra också. Dock är jag lite besviken på att det kör bilar i staden, men nåja, vad kan man göra åt det? Simmarna måste ju ta sig runt! Sen är jag lite misstänksam på hur stadens invånare kommer se ut efter att man har spelat där ett par generationer, all medeltidslook hos invånarna kommer ju vara borta eftersom det kommer ha flyttat in townies i staden med vanliga kläder + att simmarna som redan bodde där kommer få helt vanliga kläder när de växer upp.


Skulle ni vara intresserade av en recension på världen?

 
 
MyNameIsTova

MyNameIsTova

9 augusti 2013 12:34

Swimmingpool i en medeltida stad.
Seems legit.

http://www.twitter.com/mynameistova

Fanny

9 augusti 2013 12:43

Hahaha, precis!

 
Ingen bild

Kajsa

9 augusti 2013 12:49

Gör gärna en recension!:)

 
sims3saga

sims3saga

9 augusti 2013 12:53

Jätte fina bilder! <3

http://sims3saga.blogspot.se

 
Tiffy

Tiffy

9 augusti 2013 13:20

Gör gärna en recension :)
Önskar att jag hade Dragon Valley!

http://Simsmode.bloggplatsen.se

 
Jessica

Jessica

9 augusti 2013 13:35

GÖR EN RECENSION! VET DU JAG SÅG DIN BLOGG VID NYLIGEN INLOGGADE GREJEN! HAR KORT PÅ DE HIHI♥

http://Neeneeenneenne

 
Ingen bild

-A

9 augusti 2013 13:40

Jaa, gör gärna en recension! Funderar på att köpa det och vill veta om det är värt det!

 
Ingen bild

Elli

9 augusti 2013 15:17

Tycker definitivt att du ska göra en recension

Älskar din blogg! ;)

 
Ingen bild

...

9 augusti 2013 15:38

Jag tycker det är lite synd att det snygga i spelet kommer i de sista expenationspaketen (och världarna) när man vet att 4:an kommer snart

 
Rolo

Rolo

9 augusti 2013 15:43

Dragon Valley är verkligen jättefint! Kul med lite bilder :D. Håller med Tiffy om att du borde göra en recension!

http://simnation.blogg.se

 
Ingen bild

Hemlig :D

9 augusti 2013 16:25

Gör gärna en recension :D I LOVE BLOGGEN<3

 
Ingen bild

Nina

9 augusti 2013 17:05

Hej!!
Jag fyller snart år och funderar på att önska mig Dragon Valley. Tycker du att det är värt det eller tror du att det är en sak som man bara håller på med ett tag?? :)

Fanny

9 augusti 2013 19:58

Det är ju just det jag skulle skriva om i en recension! Eftersom det verkar vara många som vill ha en så kommer jag antagligen göra en inom snar framtid :)

 
Negin - NKSims

Negin - NKSims

9 augusti 2013 18:09

Är det kul att spela i den staden med alla drakar och sånt, eller är det som Nina sa ''en sak som man bara håller på med ett tag ?''

http://nksims.bloggplatsen.se

Fanny

9 augusti 2013 20:04

Se svaret jag skrev till Nina, kommentaren ovan! :)

 
Ingen bild

Stina

9 augusti 2013 20:05

Hej. Jag tycker om din blogg jätte mycket. Men nu blev jag faktiskt lite irriterad. Eller tja, kanske inte riktig "irriterad", men vet inte hur jag ska förklara det. Jo, du skrev ju att du tyckte vi var lite smådåliga med att kommentera. Men jag menar, man kommenterar ju på de inlägg man tycker är intressanta/roliga. Och eftersom du själv nämner att det inte varit så roliga inlägg på bloggen på senaste tiden, så finns det ju en förklaring varför det inte "flödar" in kommentarer. Sedan låter det lite dumt när du skriver att vi borde kommentera mer, jo visst ger det dig mer inspiration till att spela/blogga, men samtidigt låter det konstigt då du skriver "att vi är dåliga på att kommentera, och att vi ska kommentera mer". O jag kan väl erkänna att jag kanske överdriver något snäpp, och jag hoppas att du inte tar illa upp. Fast du låter inte direkt taskig med dina ord, men menade bara att det kanske låter lite fult att du säger till oss att kommentera mer. :) Vi kommenterar då vi "känner" för det, liksom att du bloggar när du känner för det. Vet att det ger motivation till att blogga om vi kommenterar, men försök att tänka att vi kanske inte alltid "orkar" att kommentera.. och att du får respektera det, eftersom vi respekterar att du tex. inte vill blogga ibland! :) (Överdriver kanske, men ville bara nämna det).

Fanny

9 augusti 2013 22:29

Fast nu tror jag att du missförstår mig lite. Jag skrev inte direkt "ALLTSÅ NI SUGER, KOMMENTERA MEEEER", det jag menade var att det inte är lika kul att blogga när man inte får så mycket kommentarer och jag visste att det kunde låta drygt, så jag försökte säga det så snällt jag kunde. Sättet du beskrev det på var verkligen inte hur jag menade.

 
Linda

Linda

9 augusti 2013 20:51

Håller med dig Stina! :) Jag kommenterar också bara på de inlägg som är intressanta/roliga. Så om det inte kommer så många inlägg och bara några som är intressanta/roliga så kommenterar man ju inte så ofta. :)

http://lindajohansson.devote.se

 
mojo

mojo

9 augusti 2013 21:51

hejhej vill du att jag gör "reklam" åt din blogg? i så fall så kan vi göra ett byte jag gör åt dig o du gör åt mig<3

http://thegirlsbeauty.bloggplatsen.se

 
Anonym

Anonym

9 augusti 2013 21:51

Håller med Stina och Linda :)
Fina bilder! :)
Jag tycker att du ska göra en recension på Dragon Valley :)

http://mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Den rosa bananen

9 augusti 2013 22:03

Håller helt med Stina! Det är vi som skulle uppskatta om du jobbar mer på bloggen... och då om vi gillar det kommenterar vi. Där har du bevis på hur bra du jobbar... Om folk gillar dina inlägg så kommenterar dem om inte så gör dem it det.. Be it folk kommentera utan gör nåt åt saken

 
Ingen bild

Stina (Igen)

9 augusti 2013 22:34

Jag förstår att du inte menade det på det sättet, Fanta. Det jag ville förmedla var att istället för att be oss kommentera, försök göra inlägg trotts att motivationen är låg. Om i säger såhär (som ett exempel), vi låtsas att dina läsare inte kommenterar så mycket för att de tycker inläggen är tråkiga. Då får du sämre motivation, förstås, men trotts det, arrangera dig, försök göra åtminstone ett rolig inlägg, trotts att du kanske inte är så inspirerad. På så sätt kommenterar ju läsarna mer, och så ökar din motivation. :) Bara ett tips alltså. Precis som "Den rosa bananen" skriver, gör något åt saken! :) Jag hoppas att jag inte låter taskig/elak med något jag skrivit.

 
fan of jackson

fan of jackson

10 augusti 2013 00:26

wiii :D

http://mjackson.bloggplatsen.se

 
Anonym

Anonym

10 augusti 2013 12:32

Håller med Stina (Igen) och Den rosa bananen också ^^ :)

http://mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Thea

10 augusti 2013 14:22

Nu finns du på akinator.com x)

Fanny

10 augusti 2013 21:31

VA?! Skojar du eller är det på riktigt? Snälla kan du mejla en bild eller något?

 
Jävla kuk

Jävla kuk

10 augusti 2013 16:33

jävla kommentarsnyltare, du borde vara glad att du får kommentarer.. tänk de som inte får några alls. jävla kuk, skärp dig.

http://www.fuckyou.se

Fanny

10 augusti 2013 21:16

Tack så jättemycket för den snälla kommentaren, blev jätteglad och peppad att blogga :D Är så kul att folk skriver snälla saker och uppskattar vad man lägger ner hela sin fritid på!

 
Ingen bild

Anonym

10 augusti 2013 16:58

Håller lite med Stina och dem, man behöver ju inte kommentera:)

 
Jonas

Jonas

10 augusti 2013 23:43

Seriöst! -,-

Jävla *u* Fanny sa bara sin åsikt! Hon skrev inte '' Ni är så dåliga på att kommentera! Gör det nu för jag är en attention-hunter!''

Hon driver en av Sveriges största simsbloggar! Såkart hon undrar varför folk inte kommenterar!

Och moget av dig att länka en sexleksaks-sida....

Till dig Fanny:

Skit i hen! Din blogg är superbra, jag skulle nominera dig till årets simsbloggare om det hade funnits på den Blog Awards!

Om jag skulle träffa dig IRL skulle du få Gasen i botten av mig! :D

Skit i hatarna och bry dig om dina fans!

http://jonasbelf.blogspot.se

 
Alva&Elsa

Alva&Elsa

11 augusti 2013 10:20

Hej Fanny! Vi älskar din blogg jätte mycket men undrar vad som har hänt med PGC:n? Skulle vara jätte kul om du uppdaterade lite mer av den! Det skulle också vara kul om du gjorde ett släkträd med PGC:n

http://simsi3.bloggplatsen.se

 
Thea

Thea

11 augusti 2013 11:48

Gud vilka fina bilder.

http://bythea.blogg.se

 
Ingen bild

Anonym

11 augusti 2013 11:59

Åh, vilken vacker stad! Jag skulle jättegärna vilja ha den men väntar med det till din recension är klar :)

 
Saga

Saga

11 augusti 2013 12:34

Skriv jätte gärna en recension, jag är själv sugen på att köpa staden men vill veta lite mer först :)

http://rampljus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Papaya

11 augusti 2013 16:41

Som du nämnde själv så brukar uppdateringen vara ganska låg, och om du gjorde fler intressanta inlägg med jämna mellanrum skulle du säkert få fler kommentarer.

Börjar snart tröttna på att var 5 minut (överdriver lite där, men det kanske du fattade) kolla din blogg för att se om du uppdaterat - och så har du inte det. Som vanligt.

Vet att det är väldigt krävande att ha en såpass stor blogg med hundratals läsare, men ändå.

Ha en fortsatt trevlig dag ^^

Fanny

11 augusti 2013 17:13

Blir så ledsen av sådana kommentarer, jag är ingen robot med hundratals färdigskrivna inlägg i hjärnan som jag bara kan spotta ut hur som helst.... Främsta faktorn till att uppdateringen är så dålig är att mitt spel fungerar så sjuuukt dåligt. Det är så himla krångligt och så tar det typ en halvtimme att starta det igen när det kraschat. Tyvärr blir bloggen lidande av detta, och jag kan tyvärr inte göra något åt det...

 
Ingen bild

skit.

11 augusti 2013 17:36

JAG KLICKADE PÅ DENDÄR JÄVLA LÄNKEN SOM JAG TRODDE VAR DIN BLOGG MEN TYDLIGEN VAR DEN EN SIDA FÖR S*XLEKASER OCH JAG ÄR FAN INNE PÅ MIN SKOLDATOR. JÄVLA SKIT.

Fanny

11 augusti 2013 18:17

Rensa historiken...?

 
Ingen bild

skit.

11 augusti 2013 17:42

JAG KOMMER FAN BLI MOBBAD PÅGRUND AV DENDÄR LÄNKEN NU.

 
Ingen bild

mooncats

11 augusti 2013 18:43

I the sims medival så (som man hör på namnet) är det medeltid och DÄR har dom lyckas super bra :D !! Dock så är det ett helt annat spel :/

 
Ingen bild

skit.

11 augusti 2013 18:48

JAA JAG GJORDE DET MEN OM MAN VILL SE VAD NÅN HAR VART INNE PÅ FASTÄN HISTORIKEN ÄR RENSAD SÅ KAN MAN GÖRA SÅ ATT MAN SER ALLT. SKIT OCKSÅ.

 
Ingen bild

Ett stort Fan av "Fannys perfekta liv (tm)"

11 augusti 2013 19:04

Strunta i alla som skriver taskiga kommentarer! Din blogg är hur bra som helst och det gör inget att uppdateringen inte är på topp! Jag älskar den och kommer alltid att göra det! Fortsätt kämpa! Om du fortsätter vara så underbar som du är kommer du komma j*vligt långt här i livet! FORTSÄTT :D <3 :3 :)

Fanny

12 augusti 2013 10:19

Tack så mycket!

 
Ingen bild

Karamellen

11 augusti 2013 21:21

Du har en jättebra blogg Fanny! Jag älskar sims men kan inte så mycket och dina inlägg har hjälpt mig otroligt mycket! Det finns alltid folk som inte gillar det man gör men jag hoppas att du inte låter dig tyngas ner av det, för du är AWESOME!

Fanny

12 augusti 2013 10:21

Tack så sjukt mycket till dig också, tror inte ni anar hur mycket era ord betyder!

 
Ingen bild

Anonym

12 augusti 2013 08:44

Håller med "Karamellen"!
Låt dig inte tyngas ner av taskiga kommentarer. Huvudsaken är att du uppdaterar när DU känner för det :)

 
Ingen bild

Julle

12 augusti 2013 12:41

Tyng inte ner dig av de dåliga kommentarerna! Och jag vill gärna ha en recension :)

 
Ingen bild

Papaya

12 augusti 2013 13:02

Ja, förlåt Fanta, jag förstår.
Tyckte bara det lät lite.. vad ska man säga?.. "drygt" när du säger att vi är dåliga på att kommentera då du ändå knappt uppdaterar.

 
Ingen bild

Ore wa rikka

12 augusti 2013 17:31

Fanny, gillar du anime?

Fanny

13 augusti 2013 11:10

Ja, lite, hurså?

 
Angelika

Angelika

14 augusti 2013 16:14

Jag tycker du är en jätte bra bloggare och jag älskar verkligen din blogg. Bry dig inte om dem Fanta!!

http://SimsAngelika.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

16 augusti 2013 12:14

Ingen behöver kommentera om de inte vill. No hate!

 
Sims3SuperStar

Sims3SuperStar

9 augusti 2014 11:06

Till ''Skit'':
Varför ens trycka på ''fuckyou.se''?
Det borde väl vara självklart att det är en snuskig hemsida med tanke på namnet eller att det inte har någonting att göra med bloggen, eller? Även fast det här var för ett år sedan så borde det väl ändå vara självklart, håller du inte med?

http://sims3superstar.bloggplatsen.se

 
Sims3SuperStar

Sims3SuperStar

9 augusti 2014 11:10

Men hallå! Fanny skrev inte att ni är dåliga! Hon skrev att det blir färre kommentarer på hennes inlägg. Missförså er något annat!
Hon tvingar ju inte er, men tänk lite...
Hur kul är det att ha en blogg där ingen skriver kommentarer?
Tänk lite på det, tack!
Hälsningen är till Fanta: Din vän SuperStar!

http://sims3superstar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards