Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2013

PGC Blue - Semester i Isla Paradiso

Av Fanny - 4 augusti 2013 07:00

Detta inlägg skulle egentligen ha kommit upp igår, men mitt internet (och min dator i överlag) krånglade hela kvällen så det blev inget förrän nu. Sorry hörni!


Eftersom jag saknade Alice och Bella en hel del (och tröttnade lite på att ta hand om skrikande bebisar varje dag) bestämde jag mig för att byta till deras hushåll ett tag! Sebastian & co får sköta sig själva så länge. Jag vet inte om jag har sagt det eller inte, men Alice och Bella bor i alla fall tillsammans och har inga pojk/flickvänner. Sen har de tydligen adopterat en väldigt konstig hund vid namn Tabby.



Semesterparadis är ju ganska nytt för mig fortfarande eftersom jag inte hunnit spela det så mycket, så därför bestämde jag mig för att byta kläder på dem till något lite somrigare (mmh, intressanta grejor här) och att de skulle få resa till Isla paradiso ett tag för att få lite semester från sina allt mer krävande jobb. Jag har Nraas Traveler mod som hittas HÄR, och den gör att simmarna kan resa till andra städer, och kommer förmodligen göra ett inlägg om den inom en snart framtid eftersom det är en del av er som undrat hur den fungerar. Det superfina mönstret i bakgrunden av bilden är från All about style och hittas HÄR, och Bellas tröja är HÄRIFÅN.



I alla fall! Bella, som tydligen gillar att boka sina resor utomhus i bh och mjukisbrallor, bokade resan och så bar de av på semester i åtta simsdagar, dock utan hunden eftersom djur inte kan resa.



Väl framme i staden så tänkte jag först att de skulle bo på en husbåt. Jag skaffade en åt dem och spenderade någon timme att renovera den och blev rätt så nöjd faktiskt, MEN SEN SÅ FÖRSVANN FANSKAPET BARA?! Vet inte ens hur det hände, den var bara borta helt plötsligt och så hade de fått ett nytt hus som hem...



Så surmulet tänkte jag att de istället skulle få ta in på detta hotell. Jag tänkte att de skulle ta in på ett av de dyraste då de av någon anledning har fått skitmycket pengar jag vill göra av med (typ 60 000), för jag vill liksom inte att de ska vara för rika. Då blir det ju inte kul!



... Men eftersom det inte ens stod någon vid disken när Bella och Alice skulle checka in så fick de hitta på något annat, i alla fall tills vidare. (som ni märker så har det gått väldigt bra för mig att hitta en bostad till dem)



Framför hotellet stod dessa två och rullade tummarna. Jag har ingen aning om de var helt vanliga simmar som gillar att klä sig i skitvarma, matchande, superfancy kläder mitt i sommaren eller om de faktiskt var de som jobbade på hotellet men mina misstankar är på det sistnämnda... Det kanske inte gör så mycket om Bella och Alice inte kom in på hotellet med tanke på att det inte ens verkar vara tillräckligt bra för att anställa arbetskraft som jobbar?



Eftersom det låg en ganska fin strand mittemot hotellet fick de gå dit istället och helt enkelt spendera dagen - eller i alla fall en bit av den - där. 



Först bytte de om till badkläder (ogillar förresten skarpt att deras vanliga frisyrer inte fungerar på badkläder!), chillade i solstolarna och småpratade lite med varandra. 



Sedan så gick de ut och simmade tillsammans. Jag älskar verkligen vattnet i Isla paradiso, det är så fint! Det är verkligen något som EA har lyckats med. (Och det råkar dessutom vara i min favoritfärg, hehe.) Jag gillar Isla paradiso väldigt mycket över huvud taget, den är liksom så färgglad!



Bella tröttnade dock på att plaska runt ganska snabbt och vågad som hon är bestämde hon sig för att lämna Alice en liten stund och prova att vindsurfa, eftersom hon ville prova något lite vildare! Det verkade gå ganska bra, faktiskt. 



Alice är dock den lite lugnare systern, som ni kanske redan vet, och hon kände inte för att vara vågad just då så hon tog fram snorkel, cyklop och simfötter och började snorkla! Hon hoppas på att kunna dyka någon gång under semestern, men vet förstås att det kräver mycket övning - så öva tänker hon göra.



När det började närma sig tidig eftermiddag gick de in till stan istället för att utforska lite. De började med ett besök i parken!



Alice är bäst på att laga mat av de två systrarna, så hon begav sig till grillen för att laga varmkorvar eftersom båda var lite hungriga. Bella fick titta på... Alla bidrar väl med vad de är bäst på.



Alice brände dock korvarna... 



Så efter att ha ställt ner de brända korvarna på marken i enlighet med klassisk sims-stil gick de bort till glassbilen (som för övrigt är sjukt läskig?!) som stod i närheten och tog varsin glass; Bella en Kylskåpskanin-glass och Alice en Kolaisglass.


 


... Dock blev det någon glitch när Alice skulle beställa sin: Glassbilen åkte iväg medan hon beställde, så detta hände... Nåja, hon fick sin glass i alla fall.



Efter att ha ätit upp sin glass ville Alice gå in i konstgalleriet, eftersom hon är så konstintresserad. Bella är inte lika intresserad av konst som sin syster men följde ändå med.



Den konst som Alice skapar är ju musik och målningar, så jag trodde att hon skulle bli ganska besviken över konstgalleriet eftersom det bara fanns skulpturer där men jag verkar ha haft fel! Hon verkade ganska inspirerad av konsten som fanns att erbjudas där. Kanske hon ska börja skulptera när hon kommer hem igen?



Bella däremot verkade ganska skeptisk till det mesta, kanske rentav uttråkad. Konst kanske är något för henne, men i så fall i formen av gatukonst och klotter - inte i formen av skulpturer. 



... Och det verkar som att hon tyckte att det var en bra idé att ändra stil på konstgalleriet lite med vad som enligt henne är äkta konst, med tanke på att detta var det hon gjorde på baksidan när hon kollat klart på skulpturerna... Hon hade väldig tur att inte bli tagen av polisen kan man väl säga.



När Alice var klar med att beskåda allt i konstgalleriet och Bella var klar med att "förbättra" det styrde de kosan hemåt igen eftersom det börjat bli kväll, och detta är alltså det lilla huset de fått. Faktum är att det kanske inte är så jättefult på utsidan, det kanske jag rentav skulle kalla gulligt, men insidan är ett skämt... Allt är typ blommönster och fula nyanser av gult rött och brunt.



Eftersom de båda var hungriga efter att inte ha ätit något ordentligt på hela dagen, bara varsin glass, så lagade Alice jordnötssmör och marmelad till middag. Kanske inte det mest fancy som gick att göra, men det dög.



Under tiden Alice lagade maten spelade Bella lite på sin gitarr. Hon är faktiskt det enda av syskonen som inte har bemästrat färdigheten inom sitt instrument ännu, så hon kämpar på för att nå sitt mål. Hon är rätt nära faktiskt, nu är hon på nivå 9!



Varför de har satt sig på helt olika ställen istället för bredvid varandra? Det lär förbli en olöst gåta...



Sen när de ätit klart och småpratat lite så gick de och la sig (i samma säng, naw) och det var då jag insåg att jag hade varit uppe alldeles för länge med att spela med dessa två... Social kid här va.

 
 
Rolo

Rolo

4 augusti 2013 08:08

Kul för syskonen med lite semester :)

http://simnation.blogg.se

 
Ingen bild

Sims3Superstar

4 augusti 2013 17:33

Vill veta mer om semestern, Hoppas det kommer en del till. Om inte är det ändå lugnt.
/MVH Sims3Superstar.

sims3superstar.bloggplatsen.se

Fanny

4 augusti 2013 21:35

Ja fler inlägg kommer det antagligen bli!

 
Ingen bild

simaren

4 augusti 2013 19:58

Hur tar du "porträtten" på dina simmar?! De poserar och ler och alla i din sim familj är med på kortet ibland så det kan ju inte vara att du har en fotograf i varje familj. Jag har ingen aning om hur man gör? Hur får man dem att posera och hur tar man kortet? Hur får man sedan en fin bakgrund? Du kanske kunde lämna en komentar om hur man gör eller kanske ett inlägg? Tack på förhand! :)

PS: Du är en väldigt bra sim bloggare.

Fanny

4 augusti 2013 21:23

Hur jag får dem att posera: http://fantasims3.bloggplatsen.se/2012/12/30/9227331-poseplayer/
Hur jag får bakgrunden: http://fantasims3.bloggplatsen.se/2013/01/28/9378365-nedladdningstips-backdrop/
Kortet tar jag bara genom att trycka på C.

 
Mooncats

Mooncats

4 augusti 2013 22:46

Hej! Jag undrar vilket expansions paket Bella's frisyr kommer ifrån? :3
Den var väligt fin! Föresten bra jobb med bloggen! :D

http://www.mooncats.bloggplatsen.se

Fanny

4 augusti 2013 23:01

Den är inte från något expansionspaket, utan från The sims 3 Store! Den finns här: http://store.thesims3.com/productDetail.html?productId=OFB-SIM3:48614

Tack förresten :)

 
Ingen bild

Christina

5 augusti 2013 01:11

Hej Fanta! Jag har aldrig laddat ner någonting utan har bara husdjur, övernaturligt, årstider, universitetsliv, semesterparadis, leva livet, drömjobb och i rampljuset. ( Dock så började det här några dagar innan jag köpte i rampljuset.) SKOLBUSSEN KOMMER INTE!!??!! Jag vet inte varför först kommer den men sen så måste jag manuellt få dom till skolan när det står: '' Skolbussen kommer kl. 8'' Det är sjukt störande! Händer det likadant för dig? Jag behöver hjälp! // Christina

 
Ingen bild

den rosa bananen

5 augusti 2013 09:10

Det är för att skolan börjar 9.

 
Ingen bild

Christina

5 augusti 2013 13:52

Nej den har brukat komma. Jag menar att det ALDRIG kommer någon skolbuss! Om den hade kommit kl. 9 så skulle man kommit försent. //Christina

Fanny

5 augusti 2013 17:20

Jag hade samma problem med min PGC en gång. Då kom skolbussen, men den kom jättelångt från huset, så man hörde den aldrig tuta. Jag vet inte exakt men jag tror att anledningen var för att de hade att göra med att det var något fel med vägen till huset, men vad felet var kom jag aldrig på innan jag flyttade - och då funkade det. Så jag vet tyvärr inte vad du kan göra förutom att flytta.

 
Ingen bild

Julle

5 augusti 2013 14:31

Jag tyckte att det här inlägget var sjukt roligt. Som jag skrattade åt dina småskämt :)

Fanny

5 augusti 2013 19:11

Åh, tack! :D

 
Ingen bild

Lollo

6 augusti 2013 09:26

Åh, Hjälp Bella ser nt ut som .. Bella utan sin frisyr haha ^^

 
Ingen bild

Anna

6 augusti 2013 10:26

Haha fett kul! xD Systrarna är fett roliga :)

 
Anonym

Anonym

8 augusti 2013 17:15

Första bilden på Bella och Alice var fin :D

http://mysimspage.blogg.se

 
Saga

Saga

11 augusti 2013 12:44

Roligt att du uppdaterar om systrarna, är en av mina favorit inlägg^w^ Men jag undrar vart du har laddat ner/köpt deras hår Alices känner jag igen från Store men Bellas?

http://rampljus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Amanda

16 augusti 2013 21:28

Ja, jag håller med dig Fanta! Glassbilen kommer ofta MITT I NATTEN till mitt hus! Det känns som den följer efter mig...( mystisk blick och röst.) Men vilken expansion/prylpaket kommer den ifrån?

Fanny

17 augusti 2013 11:10

Den kommer från expansionspaketet Husdjur.

 
sandy

sandy

16 november 2014 19:58

Det där huset ger mig damp typ.. den gula stolen är såååå dryg-.-
mina simmar som bor i det huset går ALLTID till den stolen och börjar titta på den..

http://blaaaaaaaaaaaa

 
Ingen bild

sandy

16 november 2014 19:59

glöm Blaaaaaaaaaa.... hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards