Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 8 juli 2013

PGC Blue - Tvillingar, gratis lasagne och egypten

Av Fanny - 8 juli 2013 21:30

Som ni kanske märker så har PGCn gått i ett väldigt snabbt tempo på senaste tiden, men nu kommer det förhoppningsvis lugna ner sig lite! Dock vill jag helst inte skriva om precis allt som händer, eftersom det lätt blir tråkigt då. Jag ska även försöka uppdatera min PGC lite oftare, ni verkar ju verkligen tycka om dem!



Bebis - förhoppningsvis den/de sista - på väg! Sebastian är lika panikslagen som alltid. 



Efter ett par timmars skrikande så föddes två bebisflickor vid namn Kajsa Blue, på förfrågan från min kusin som heter så och typ blev kär i simmen, och Dany Blue efter favoritkaraktären i Game of thrones (hittills!). Kajsa fick egenskaperna Lätt imponerad och Konstnärlig, och Dany blev Disciplinerad och God.



Bebisarna åldrades upp direkt, precis som deras syskon, och Kajsa fick fel anlag: Blont hår och bruna ögon.



Sedan buggade hon som fasen, inte nog med att hon såg ut så där när hon blev buren utan hon blev också osynlig direkt efter att Connie hade satt ner henne... Det blev dock som vanligt igen när hon satte henne i lekhagen.



Dany fick dock blått hår... OCH LILA ÖGON! (det syns inte riktigt på bilden, men de är faktiskt lila) Det är en arvinge! Precis när vi fick fullt i hushållet, bästa timingen. Nu behöver vi inte skaffa fler barn, nu kan jag ägna tid åt att faktiskt spela med familjen, jippie! Ni skulle ha sett min reaktion när jag såg hennes anlag, haha. Jag har ändå haft ganska tur med mina arvingar hittills, förra gången fick jag ju på andra försöket och fjärde barnet och nu fick jag på fjärde försöket och sjätte barnet. Det är ju rätt bra med tanke på att det finns massvis med folk som fått över 25 barn med fel anlag... Hoppas turen håller sig! (det är nu ni som behövt skaffa så många barn ska bli värsta avundsjuka, MWAHHAHAHAHA) 



Sebastian är verkligen en klassisk affärsman, han tar telefonsamtal, håller möten och har sig i princip hela tiden.



Sedan var det dags för Linnéa att fylla år! Denna gång blev hon tonåring. Connie bjöd in alla i släkten Blue (som då var gamla nog att komma) till ett litet kalas för henne.



Emma var nog den som var mest peppad... Tycker också att hon klär sig väääldigt fancy för att vara så gammal, haha. Förresten, utan att jag har tänkt på det så verkar jag ha gett alla killar i hela Blue-släkten exakt likadana finkläder?! Det är visserligen bara tre (Sebastian, David och Liam), men ändå? 



Denna okända, oinbjudna kvinna kom dessutom till kalaset med en tallrik lasagne. Det första hon gjorde efter att ha ställt ner lasagnen var att dö. Det var väl... Trevligt. Vi fick gratis lasagne i alla fall, wiho! Fast sen kraschade spelet för att min stackars dator tydligen inte klarar att ha så många simmar på tomten (jag svär att jag har behövt göra om det där födelsedagskalaset fem gånger eller något sånt). Så vi fick ingen gratis lasagne... 



Nästa gång jag startade spelet orkade jag helt enkelt inte göra om födelsedagskalaset, så Linnéa fick fira födelsedag genom att gå på en medaljceremoni för att hon hade gått på scouterna i stället. 



Så här ser hon ut som tonåring! Jag tycker hon blev ganska fin faktiskt. Hennes kläder är härifrån. Ursäkta att bilden är lite dålig, jag orkade bara inte redigera den...



Sen ville jag att någon i familjen skulle resa någonstans, och eftersom jag som sagt inte riktigt har fastnat för Linnéa än så tog jag henne till Egypten för att jag skulle komma lite närmare henne, så att säga! (man vet att man är en forever alone om man säger att man "kommer närmare" sina simmar...)



Det första hon gjorde i Egypten var att gå till marknaden, där hon blev lite överdrivet faschinerad av en fontän...?



Sedan köpte hon ett väldigt lass med grejer från alla möjliga sorters handlare: En moped, ett tält, dusch-på-burk, torkad mat, en kamera och en fotograferingsbok. 



Sedan stack hon iväg till baslägret igen och började leta efter äventyr! 



Hon fick ett uppdrag att prata med en liten gubbe...



... Och sedan skulle hon leta efter något i en jätteliten, b-ig gravkammare. 



Hon öppnade skatter och hade sig i några timmar, sen hittade hon vad hon sökte efter ganska snabbt. Sen fick hon ett uppdrag som jag inte orkade slutföra, så jag avslutade uppdraget för det sög...



Så hon (läs: jag, som är så grym att jag skickar ner mina simmar i livsfarliga gravkammare även om de inte alls har någon erfarenhet av dem) bestämde sig nästa dag att sikta mot något lite större: Självaste Sfinxen!



Det gick ganska bra för henne där inne faktiskt! Hon klarade ut hela gravkammaren galant, även om det tog lite längre tid (närmare bestämt en och en halv dag ungefär) än den lilla mini-kammaren hon utforskade först, men det kanske är förståeligt...


Det farligaste hon stötte på var ett par insekter, så ganska skonad var hon faktiskt med tanke på att man kan träffa mumier och dö i gravkammare...


 


När hon väl var klar med sitt lilla äventyr i Sfinxen så tog hon nya moppen till denna mysiga lilla campingplats, där hon tänkte spendera det sista av semestern (som för övrigt gick väldigt fort...?)



Där grillade hon...



... Badade (i idrottskläder, vilket optimalt klädval)...



... Försökte fånga en fjäril, vilket hon misslyckades med... 



... Ströp sig själv (?!)...



... Och så började hon läsa i sin fotograferingsbok. Sedan var det dags att åka hem igen!



Det första hon gjorde när hon kom hem mitt i natten var, trots att hon var jättetrött, att läsa godnattsaga för Kimberly. Hur bra storasyster?!

 
 
SandraH

SandraH

8 juli 2013 21:46

Kom du "närmare" henne nu då?:)

http://Alltomsandra.bloggplatsen.se

Fanny

8 juli 2013 22:02

Ja det kan jag väl påstå :)

 
Ingen bild

Vilma

8 juli 2013 22:09

Dany är väl ett pojknamn? Dock var det skitsött att hon fick det det namnet. Det är fint!

ÄLSKAR.DIN.PGC.SÅ.MYCKET.

Fanny

8 juli 2013 22:29

Tack! Och precis som Saga säger här under så är Dany ett smeknamn för Daenerys, men det var ett lite för komplicerat namn för att det skulle passa i en vanlig familj...

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

8 juli 2013 22:17

Åh vad kul att Dany blev arvvinge! GoT-Dany äger!!!
(Och till Vilma: Dany är ett smeknamn för Daenerys som är en kvinnlig karaktär i Game of Thrones.)

http://alltomsims.blogspot.se

Fanny

8 juli 2013 22:27

Ja, jag älskar henne! :D Älskar för övrigt hela boken även om jag bara kommit typ en fjärdedel i den, haha...

 
Ingen bild

Fanny

8 juli 2013 22:28

Jag fick arvinge vid första försöket, det blev inte tvillingar eller ngt, HAHA ett barn och klart >:D

Fanny

8 juli 2013 22:32

Oj, vilket flyt!

 
Saga

Saga

8 juli 2013 22:57

Är på Generation 2 men g:2 har fått ett barn som blev arvinge på första försöket ( inte tvillingar eller trillingar) och på G:1 så blev det oxå arvinge på första försöket :):) Trodde det skull va svårt men... Men hade en annan PGC förut som fick typ 6-7 barn så..

http://sims3saga.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bieberfever

9 juli 2013 02:01

HAHAHA ströp sig själv jag skrattar ihjäl mig åt dina oseriösa delar xD

 
Ingen bild

anonym ...

9 juli 2013 08:51

Någon bara som läser det här:
Hur tar simmar examen?
Vet att det är en larvig fråga men jag fattar verkligen inte det!!

 
Alva&Elsa

Alva&Elsa

9 juli 2013 09:57

Jag har också undrat hur tonårsimarna tar examen. Min sim bara hoppade över både skolbalen och examen!

http://simsi3.bloggplatsen.se

 
Negin - NKSims

Negin - NKSims

9 juli 2013 10:05

Jag fick också en arvinge på första försöket, så jag hoppas att turen håller i sig ! ;)

http://nksims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Olivia

9 juli 2013 10:35

Jag älskar dina PGCinlägg, och dina andra inlägg också men speciellt PGCinläggen :)
Men något som inte hör alls till inlägget: vart tar man dykarlektioner?? Jag har semesterparadis och jag hittar det inte någon stans! :(

 
Tove

Tove

9 juli 2013 10:45

Min PGC har gått galant hittills. Grundaren fick ett tvillingpar, varav en fick rätt anlag... Lyx, 4 i familjen sammanlagt...

http://www.dreamsims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

9 juli 2013 11:53

Har du.någon aning om hur man får tag på Lasagne? :)

 
Ingen bild

Maria

9 juli 2013 17:17

Älskar din PGC! Fick själv arvinge som 14de och 17de barnet (generation 1 och 2), så är aningen avis på dig ;)

 
Swirlsims

Swirlsims

9 juli 2013 17:23

Kul med en arvinge!

http://swirlsims.blogspot.se

 
Ingen bild

ella

9 juli 2013 19:19

Haha ser ju ut som en bok som typ poliser läser :D

 
Ingen bild

Hilda

9 juli 2013 20:21

anonym/Alva&elsa : - För att ta examen måste ni gå till stadshuset, när tonåringarna precis blivit ungdomar kommer ni få ett medelande om att de snart ska samlas vid stadshuset.

Olivia: - Dykarlektioner kan du ta på forskningsanläggningen.

 
Anonym

Anonym

9 juli 2013 22:01

Roligt med gratis lasagne-delen :P
Bra och roligt inlägg! :D

http://mysimspage.blogg.se

 
Linda

Linda

10 juli 2013 13:54

Din PGC är så bra! :)

http://lindajohansson.devote.se

 
Ingen bild

anonym ...

10 juli 2013 16:13

Tack Hilda!

 
Ingen bild

anonym

10 juli 2013 17:32

Älskar din PGC! Så himla kul att läsa varje gång :D Skulle man kunna få en bild på hela familjen Blue tillsammans, de är så fina?

 
Ingen bild

ANONYM

11 juli 2013 18:15

Det är "otillåtet" att åldra simmar före deras födelsedag, med typ tårta. :o

 
Ingen bild

Lina

11 juli 2013 19:43

Fick en arvinge som 6:te barn, håller tummarn för nästa generation :)
P.s Älskar din blogg!!!

 
Lina

Lina

11 juli 2013 19:49

Jo på tal om det! Om du äter vattenmelon när din sim är gravid, så ökar det chansen att du får en flicka, om du äter äppel ökar chansen för en pojke. Du kanske visste det här, men för andra som inte visste det tänkte jag bara säga det :)

http://Www.izavels.blogg.se

 
Amelia

Amelia

12 juli 2013 00:16

Hittills har jag ingen tur alls, är fortfarande på första generationen och har ännu ingen arvinge.
De måste nog flytta till ett mindre hus och adoptera bort hunden, den här alldeles för jobbig att handskas med samtidigt som två småbarn skriker, tredje på väg och föräldrarna får aldrig en lugn stund, det är fullkomligt kaos just nu... ;)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ellen

Ellen

13 juli 2013 15:10

Vilket äventyr din sims får vara med om :)

http://finlandsgullet.wordpress.com

 
The

The

16 juli 2013 21:20

Jag förstår inte? Kan spöken stanna när de har dött? Eller måste de bo helt ensamma för det?

http://www.madgirlzz.bloggplatsen.se

 
En tjej som oxå kör pgc

En tjej som oxå kör pgc

18 juli 2015 17:02

Hur ser man vilken ögon färg det är ? Dem kan väl typ inte titta sig i spegeln? Eller så är det bara mitt Sims som kan komma såpass nära.

http://Fantasims3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards