Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 27 juni 2013

Idag släpps Semesterparadis

Av Fanny - 27 juni 2013 17:07

Idag släpps Semesterparadis i Sverige!


Har ni spelet? Vad tycker ni om det? Skriv gärna i kommentarerna, jag tycker det är hur kul som helst att läsa folks åsikter om spelen. Personligen har jag inte köpt det ännu, och jag vet faktiskt inte om jag ska göra det... Om jag nu kommer fram till att jag faktiskt vill köpa spelet så kommer jag be min familj (som är kvar i Sverige och kommer upp hit nästa vecka) att använda mina pengar till att köpa spelet och sedan ta med det upp.


Förresten borde ni se LGRs recension på spelet, han är lika grym som alltid!

 


 
 
Sims3Tjejen

Sims3Tjejen

27 juni 2013 17:44

Jag vet faktiskt inte om jag ska köpa det, jag fyllde år 15 Juni och önskade mig en förbeställning på det. Jag fick inte det (men massa annat jag ville ha) men fick pengar från folk i släkten. Ska kanske använda dom till det. Har inte bestämt mig än. Och om jag köper det ska jag vänta tills det är biligare.

http://Sims3Tjejen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tjeena

27 juni 2013 18:12

Har bara spelat lite på det än men vet faktiskt inte vad jag tycker..! Allting känns ganska "rörigt" tex när jag försökte ha ett hotell får man ingen info om hur man ska få gäster, fixa nån vip grej med dörrarna mm. Och jag hade mitt hotell i flera dagar men ingen kom!! Men jag får väl se och prova lite mer!

 
Ingen bild

Vera

27 juni 2013 18:19

Snälla Fanta, svara på min fråga!!! ;) har sökt på google men hittar inte... det behövs inga långa svar, bara jag får veta!

 
Ingen bild

Mjao

27 juni 2013 18:22

Varför tänker du kanske inte köpa de? Tycker du inte att de verkar bra? :) vilket är ditt favorit paket?

 
Ingen bild

Annis

27 juni 2013 19:02

Jag tycker att det är rätt roligt.Har inte hunnit spela så mycket än.

 
Ingen bild

Hanna

27 juni 2013 19:08

Jag köpte det alldeles nyss, har dock inte hunnit spela något ännu
:( Men jag har sätt fram emot att det ska komma ut så det ska bli jättekul att testa!

 
Maja

Maja

27 juni 2013 19:38

Jag tycker det är jätte roligt!

http://www.emocuye.bloggplatsen.se

 
Simlisch

Simlisch

27 juni 2013 20:35

För att vara lite positiv: Jag har det och jag älskar det! :D

http://simlisch.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emelie

27 juni 2013 20:51

Jag tycker det är superkul :)

 
Negin - NKSims

Negin - NKSims

27 juni 2013 21:08

Jag vill verkligen ha det, men jag ska också åka till Italien (^^) om 16 dagar, så jag kommer nog köpa det när jag är tillbaka, så jag får hålla ut ett tag till... :P

Förresten; vilken stad är du i ? :3

http://nksims.bloggplatsen.se

Fanny

28 juni 2013 11:15

Är inte i någon stad, jag är mitt ute på landsbygden där min mormor och morfar bor, haha. Jag är i alla fall i nordöstra Italien, typ en timme från Rimini och San marino.

 
Ingen bild

simmers

27 juni 2013 21:20

Fanta, Du Måste KÖPA DET! Det finns så mycket nytt och kul och göra! har det och kan inte sluta spela! Du måste verkligen köpa det :)

 
My sims

My sims

27 juni 2013 21:49

Jag har redan köpt det jag kommer faktiskt skriva en recension av den på min blogg imorgon

http://Myssimsblogg.bloggplatsen.se

 
Swirlsims

Swirlsims

27 juni 2013 21:51

Jag kommer inte köpa det men tycker att det verkar helt awesome :D

http://swirlsims.blogspot.se

 
amanda

amanda

27 juni 2013 22:19

jag har förbokat det och har spelat från klocka sju till 22. Jag tycker det är den bästa expansionen. Men det är vad jag tycker

http://mylifeasasim.bloggplatsen.se

 
Clara

Clara

27 juni 2013 22:24

Hej Fanta!
Mitt spel kom på posten idag, så jag har inte hunnit spela jättemycket ännu. Men det är verkligen hur kul som helst! Vet inte om det slår Leva Livet, men, för mig, är det en stark 2a i alla fall!

http://www.nattstad/mittlivsomblondin

 
Ingen bild

Alex

28 juni 2013 07:56

det är roligt

 
misan

misan

28 juni 2013 11:36

Jag bor på en ööööööööööööööööööööööö


LALALALALLAlAALALAL
(nä inte en sån stor typ öland )

EN PYTTEYTTTELITEN!

Fast grejen är att jag bor inte på en "paradis" ö, utan en ö utanför göteborg, så hehe, jag måste köpa semester paradis och liksom testa allt sånt i spelet med, med palmer o så!

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tilda

28 juni 2013 12:59

Uäää...
Man får ju med vissa saker t.ex att kunna köpa ett extra hus med en uppdatering, men jag kan tydligen inte uppdatera spelet? Det står att jag har alla uppdateringar redan... Wä.

 
Ingen bild

me x)

28 juni 2013 15:31

Har nyligen köpt spelet. Det är otroligt bra, Kläderna/Sakerna är snygga och alla har något relaterat till en paradis ö. Vissa saker är fortfarande röriga och svåra att förstå, Men det löser sig nog med tiden ;)

Jag tycker du ska köpa det fanta, Absolut en av dom bästa expansionspaketen <3

 
Anonym

Anonym

28 juni 2013 16:39

Jag vill ha det :D

http://mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Anonym

28 juni 2013 21:54

Jag fick det idag men det var fel på skivan:( Så ska lämna tillbaka det och köpa ett nytt! Hoppas det går bättre då för jag har längtat sedan i Mars på att få prova det...

 
Ingen bild

Erica

29 juni 2013 00:58

Jag har redan fått den och spelat det lite! Det är jätte roligt!!
Men när man ska lära sig att dyka kan det vara svårt att fatta hur man gör! (ialla fall för mig)!!! Men jag är jätte nöjd!!!

Fanny

29 juni 2013 20:33

För att lära sig dyka så måste simmen antingen snorkla i havet, läsa en dykarbok eller ta en lektion på forskninganläggningen. De kan nämligen inte börja dyka på dykartomter direkt, de måste bygga upp sin färdighet först.

 
SimsSmulan

SimsSmulan

29 juni 2013 04:11

Jag vill verkligen verkligen verkligen ha den här expansionen, tycker att den verkar asbra! Dock kommer jag inte få det förrens jag fyller år om tre månader, men jaja!

http://simssmulan.bloggplatsen.se

 
Sagis

Sagis

29 juni 2013 09:06

Jag förhandsbokade Semesterparadis och jag fick spelet den dagen det släpptes, alltså på torsdag. Jag tycker det är ett av dom bästa expansionerna jag har spelat! Staden är så färgglad och mysig!
Och jag älskar verkligen dykningen i havet!

http://sagissims3.bloggplatsen.se

 
Vilda

Vilda

29 juni 2013 10:44

Jag älskar spelet! Staden är jättefin. Och det är hur kul som helst att driva hotell!

http://xThe-Sims-3x.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

3mm4

29 juni 2013 15:22

Jag tycker att den nya expansionen är kul :)
Är det förresten någon som vet hur man får tag på kelp i spelet?

 
Ingen bild

Me x)

29 juni 2013 17:01

3mm4, Fanta ha skrivit om det i tidigare inlägg. Det är en livslång önskan och kostar 25000. :)

 
Amelia

Amelia

29 juni 2013 17:14

Jag har det inte än, jag får nog vänta till min födelsedag. Om jag inte får det just den dagen så ska jag se till att köpa det när vi kommer hem från semestern.

Just det, kom och tänka på en lite komisk sak. Alla andra spels titlar har översatts direkt från engelska, men tydligen inte detta. Det heter ju Island Paradise på engelska, då borde det ju ha blivit Öparadis. Island betyder ju ö! ;)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

Fanny

29 juni 2013 20:29

Nej, de har väl inte alls översatts direkt från engelska...? Master suite (sovrum & badrum), Late night (kvällsnöjen), Ambitions (drömjobb), World adventures (destination världen) är några exempel som jag kommer på så här på rak arm som inte är översatta direkt från engelska. Semesterparadis heter dock Øyparadis, Öparadis alltså, på norska!

 
Ingen bild

Susse

29 juni 2013 18:26

Jag fick det 1 dag innan det släpptes (min mamma hade köpt det utomlands) Nu har jag spelat ganska mycket, har nästan varit beroende hehe... Jag tycker personligen att spelet ät väldigt roligt och så men det har sina brister... T.ex Kan man inte fiska när man åker båt...

 
Ingen bild

Anonym

29 juni 2013 22:49

Äntligen har jag fått spelet att fungera! Älskar det massor:)

 
Ingen bild

Matilda

29 juni 2013 22:57

hej! en sak jag tänkt på är ifall man har semesterparadis men inte årstider, kan man fortfarande bli brun och så :) i detta fall har jag ju båda spelen men det är bara en sak jag tänkt på :)

 
Sims3sags

Sims3sags

30 juni 2013 07:42

Jag har inte spelet än då jag är i Grekland, men jag ska nog köpa det när jag kommer hem ;)

http://Sims3saga.blogspot.se

 
Ingen bild

Anna

30 juni 2013 11:38

Jag förhandsbokade mitt spel på game och hämtade ut det i torsdags. Jag testade spelet 1 timme på kvällen men jag är lite besviken faktiskt. Spelet är, som många här säger, väldigt rörigt. Jag fattar typ noll just nu. Men jag är inne i en period då jag inte alls har lust med sims, kan också bero på att jag jobbar tidig morgon till tidig kväll, orkar inte spela när jag kommer hem. Hur som helst så hoppas jag att du köper det Fanta, att du gör en recension/instruktion. Kanske blir det lite lättare att förstå och roligare att spela. Hoppas!

 
Ingen bild

Nurpouddunuddosnudd

30 juni 2013 12:56

cooling, jä, böna; dinglande nästipp. och Fanta kan möjligtvis ha en rynkig hängrumpa. Som Agnes Rynkbak i Sunset valley. Rarr, rawr ohompa ompa.

Coolt citat; My wart is swollen.
översättning; min våta är svullen

Lars, bert jäää kalsipp

Mun-dink = stinkande andedräkt

ni har ruuumpdink! och det är lite bajs kvar i rumpan, jä Oscar Sia ska till Italien idag oyeah

Paulo Roberto på sommarkryssset repris.
jag var där igår jag var med på bild dessutom


jag är cool och häftig och mina pruppar luktar gott


prutt, fis, släppa väder <3<3<3<3<3

Margaret berger¨

harry styles



nossttam racso <3<3<3















baklänges ^
I
I

 
Annika

Annika

30 juni 2013 13:43

Jag vet inte om jag ska köpa Semesterparadis :c I så fall väntar jag att det blir billigare.

http://blogofphoto.webblogg.se

 
Ingen bild

3mm4

30 juni 2013 15:20

Me x)
Tänkte på vanlig kelp, alltså inte den kelp som gör att man förvandlas till sjöjungfru :)

 
Ingen bild

Filippa

30 juni 2013 20:18

Det är AZROLIG!

 
Luckysims

Luckysims

30 juni 2013 23:43

Har nyligen köpt det.
Men har bara spelat lite grann innan det kraschar!!
Men det är Sketa kul, du ska bara dyka ned i det blå. Åka runt på en gungande husbåt med en härlig låt på stereon. Jag rekommenderar STARKT att du ska köpa detta expansionpaket. Tycker jag iallafall ;)

// luckysims.

http://Luckysims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

me x)

1 juli 2013 12:11

3mm4, Den vet jag inte hur man får tag på. Vet inte ens om den går att få tag på :p

 
Ingen bild

Olivia

1 juli 2013 15:36

Ska spela nu. Har precis installerat!

 
ffanficitons

ffanficitons

1 juli 2013 15:46

Fyller år den femte och jag vet att jag kommer få det "typ" så hoppas det är roligt att spela! :D

http://www.ffanfictions.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

1 juli 2013 19:07

Nåja, i vilket fall så tycker jag att Öparadis låter lite bättre än Semesterparadis.
Vem skulle inte vilja slappa i solen på en paradisö? :-)

http://Simblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards