Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 22 juni 2013

Youtube + Simstwitter

Av Fanny - 22 juni 2013 07:00

Ni minns kanske videon jag la ut för ett tag sen där jag skapar en sim? Om inte så kan ni se den HÄR. Oavsett vad så har den över tusen visningar nu! Helt galet! (och ja, det finns massvis med youtubers som har ofattbart många fler, men det behöver ni inte skriva för det är så mycket glädjedödar-varning att det inte är sant)



Eftersom det gick så bra för den videon skulle jag gärna satsa på att även göra lite fler simsvideos på den kanalen (vilket förstås inte är något som kommer ta över eller ersätta det vanliga bloggandet).Så det jag mest undrar är vad ni vill se för videos? Gärna något som blir bättre i videoformat än i textformat. Jag vill helst inte göra allt för många Skapa en sim-videos. Sedan vill jag även göra Let's plays, men enda problemet är att mitt inspelningsprogram (Quicktime player) inte är så bra, och att det inte spelar in något ljud från spelet vilket blir lite tråkigt. Om någon vet ett bättre, gratis och fungerande program till mac (om det nu inte är på tok för mycket att be om...) så vore det asbra om ni kunde tipsa om det! Min kanal heter för övrigt Fantathebear och den kan hittas HÄR.

 

Sedan har jag även dragit igång en simstwitter, den hittar ni HÄR. Följ mig gärna där!

 
 
Felicia

Felicia

22 juni 2013 07:32

Jag vet ett som fungerar utmärkt till Mac men det kostar tyvär. Så jag vet inte. Med det heter screenflow (stav) och äger.
MVH Felicia

http://SimsVetarna2.bloggplatsen.se

Fanny

22 juni 2013 10:46

Hm... Googlade på det och det verkade bra. Kan faktiskt tänka mig att betala en summa för det. Vet du ungefär hur mycket det kostar, och om man kan spela in ljudet från själva datorn med det också?

 
Rolo

Rolo

22 juni 2013 08:39

Grattis till över tusen visningar!

http://simnation.blogg.se

 
Ingen bild

SMER

22 juni 2013 10:14

Gör typ "Let's play the sims 3" eller något ( Bara om du vill, vet att det är lite jobbigt och så...)! Men annars ääääälskade jag din video när du skapade en sim! Så sjukt bra du är jätte duktig! <33

Fanny

22 juni 2013 10:47

Jo det var det jag tänkte göra. Tack! :D

 
Ingen bild

Bieberfever

22 juni 2013 10:50

Kan inte du typ göra en video när du bygger ett hus?:D

Fanny

22 juni 2013 11:09

Jag suger på att bygga hus, så då blir det att bygga om hus i så fall :)

 
Ingen bild

ammis

22 juni 2013 11:34

KUL MED ÖVER TUSEN VISNINGAR!
det skulle vara kul om du gjorde en video med lets play sims 3! Att spela in blir säkert inget stort problem! men hittar ju alltid något;)
men skulle du kunna ladda upp din sim på Exchange (om det funkar)
eller mediafire???

 
Maria

Maria

22 juni 2013 11:52

HyperCam 3 tror jag det hette. Men jag vet inte om det fungerar till Mac. Du får nog kolla upp det. ;)
Jag har själv använt det till att filma lite när jag spelar minecraft :P

http://www.livetnu.bloggplatsen.ße

 
Felicia

Felicia

22 juni 2013 12:00

Det går väldigt bra att spela in ljud med screenflow. Om du vill se ljudet på Screenflow kan du kolla minecraftsweden på Youtube. Det kostar mellan 100 och 500kr. Jag tror att det kostar det for då jag köpte vår det REA. Det kostade 60kr. MVH Felicia.

http://SimsVetarna2.bloggplatsen.se

 
Jonas

Jonas

22 juni 2013 12:12

Du har ju din frågestundsvideo som du måste göra snart! Fast jag ska inte stressa dig, du har ju sommarlov!

http://jonasbelf.blogspot.se

 
Ingen bild

simslover

22 juni 2013 12:27

hur gör du sånna dära poser typ, som den på din header där simmen gör peacetecken? :-) PS.älskar din blogg!
//http://minbloggom-thesims3.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Stina

22 juni 2013 13:45

MAN KAN HA LJUD NÄR MAN SPELAR IN PÅ QUICKTIME PLAYER!

När du klickat på "ny skärminspelning", så kommer det ju upp en svart liten ruta med knappen där man börjar filma. (Röd fyrkant). Bredvid den finns det en liten "pil" som "pekar" nedåt, klicka på den. Då finns det en flik som heter "Mikrofon". Man kan välja "Ingen", eller "Inbyggd ingång: Inbyggd mikrofon". Klicka på "inbyggd ingång: inbyggd mikrofon". Sedan är det bara att börja filma och prata samtidigt. :)

Fanny

22 juni 2013 13:57

Jo jag vet men man kan inte spela in det från spelet...

 
Simlisch

Simlisch

22 juni 2013 14:46

Jag borde få en medalj för den här kommentaren. Jag har LÄNGE tänkt göra Let's play videos, men jag bor inte själv så det kommer bli ganska jobbigt och jag har inte lärt mig än hur man klipper videos..

Jag vet ett program som är gratis att ladda ner (I think?) iofs så har jag det programmet, och det funkar utmärkt. Jag vet dock inte om jag vågar skriva vad det heter..

http://simlisch.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

22 juni 2013 18:02

Åh var roligt :D

http://stinassims.blogg.se

 
Stina :)

Stina :)

22 juni 2013 19:35

Det hade vart kul om du kunde lägga upp när du bygger (eller bygger om) hus, skapar simmar som liknar kändisar, skapar djur eller spelar med en familj och ser hur många generationer du kan göra (visste inte riktigt hur jag skulle formulera mig, men du fattar säkert!;))

Btw, din blogg ÄGER!:D

http://Stinakarlsson.horseworld.se

 
Ingen bild

Astrid

23 juni 2013 14:43

På bilden från videon där uppe så är det ju olika eyeliners, vart kommer de tre med en liten symbol där nere ifrån? De var så fina ^^

 
Ingen bild

Marrisen

23 juni 2013 15:41

GRATTIS FANTA!!!! Över tusen visningar, so AWESOME!!!!
:D

 
Ingen bild

Någon

24 juni 2013 17:00

Vart laddade du ner de hålade tajtsen? De var jätte fina *-*

 
My Sims

My Sims

25 juni 2013 22:32

Grattis Fanta! läser din blogg jätte mycket

http://myssimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tina

26 juni 2013 15:37

Man kan ju ladda ner Camtasia gratis olagligt men vet inte om du vill göra det...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards