Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

PGC Blue - BEBISAR

Av Fanny - 17 juni 2013 07:00

Det kommer förmodligen bli ganska mycket PGC-inlägg nu mera, eftersom jag spelar väldigt mycket med dem just nu. Jag är liksom inne i en sådan period. Men ni brukar ju gilla inlägg om mitt spel väldigt mycket, så jag antar att ni inte har något emot det? :) Denna del kommer dessutom låta väldigt mycket som en historia i början, men jag tycker det ger mer "liv" till PGC:n så det får helt enkelt bli så.



Ja, som ni säkert kunde gissa från förra delens avslut så är Connie gravid. Hon var väldigt nervös inför att berätta det för Sebastian, eftersom hon vet att han inte tycker om barn så mycket, därför tog det henne ett tag innan hon vågade tillkännage det.



Tja... Man kanske inte skulle säga att Sebastian blev glad. Han ryckte lite på axlarna åt nyheten, och sedan blev han lite konstig och ville liksom inte riktigt se Connie i ögonen. Han hade aldrig velat ha barn, trots att han visste att han skulle bli tvungen till det eftersom han är Emmas arvvinge.



Connie blev helt förtvivlad, och efter en stunds stel stämning brast hon halvt ut i grå och bad honom desperat om att hjälpa henne ta hand om och uppfostra barnet.



Han blev lite chockad och lugnade ner henne. Han lovade henne att de skulle fixa det tillsammans.



Vid middagen började de prata om barnet och dess framtid, och trots att Sebastians chock (och förtvivlan) över beskedet inte hade lagt sig ännu så kände faktiskt att han längtade lite till att få bli pappa vilket Connie var väldigt nöjd med.



Dagarna flöt på precis som vanligt, och en regnig kväll när Connies mage hade blivit riktigt stor så började värkarna. 



Stackars Sebastian fick fullkomlig panik. Eftersom han aldrig tyckt om barn så hade han aldrig heller brytt sig om att lära sig om dem (eller lyssna på lektionerna i skolan om det ämnet, för den delen), därför visste han ingenting om hur en förlossning fungerar och vad man som pappa till barnet bör göra i den situationen. 



Connie fick alltså förbli skrikande. Efter ett par timmar föddes en flicka med de slumpade egenskaperna Virtuos och Galen: Linnéa Blue. 



Tyvärr visade det sig när hon växte upp (jag har förresten bestämt mig för att åldra upp bebisar direkt med tårtan för att kunna se deras anlag snabbare) att hon hade ärvt både hårfärg och ögonfärg från Liam... Inte alls en arvvinge alltså. Gah, varför Liam liksom? Nåja, det är väldigt sällan man har sån tur att få en arvvinge på första försöket i PGC.



Sebastian har bestämt sig för att faktiskt vara en bra pappa till Linnéa - han vill inte ge henne en dålig uppväxt, hans hjärta är alldeles för gott för det. Faktum är att han tycker det är ganska mysigt att gosa med och ta hand om Linnéa,  så det blir nog inte så svårt - trots att han lätt förlorar tålamodet. 



Trots att de är nyblivna föräldrar så lyckas Connie och Sebastian alltid hitta lite överbliven tid för varandra. 


 


Linnéa är ett väldigt smart barn. Hon har lyckats lära sig att både gå och prata (nästan) helt på egen hand med hjälp av barnmöblerna som kom med Aurora skies, sedan har Connie och Sebastian lyckats lära henne att gå på pottan också. Hon leker även mycket med xylofonen vilket hon är rätt duktig på - hon har ju egenskaper Virtuos, trots allt. 



Connie är gravid igen, vi kör på ju!



När Sebastian fick lite tid över så gick han och tog en lunch med Alice, för de hade inte setts eller pratat med varandra på ett tag vilket bidragit till att deras relation sjunkit lite. 



Eh mår du bra Alice


Sedan jammade de lite innan de gick hem. 



Nästa barn blev ännu en flicka, vid namn Kimberly Blue. Hon fick egenskaperna Tankspridd och Geni. (ursäkta det otroligt fula ljuset på bilden, fullmåne ni vet!)



Tyvärr visade det sig att även hon hade fel anlag... Ögonfärgen är rätt, men håret måste hon ha fått från DAVID eller något?! Han är i alla fall den enda i släkten med svart hår (som från början var ginger, men det färgade jag). Jag antar att jag inte kommer ha lika mycket tur som förra gången, då jag fick en arvvinge på andra försöket. Ah, vilken lyx...

 
 
Rolo

Rolo

17 juni 2013 07:25

Kul med bebisar! Men tråkigt att de fick fel anlag...

http://simnation.blogg.se

 
Simmer Nea

Simmer Nea

17 juni 2013 08:25

Jag hade sån tur och fick en arvinge på första försöket :) Min grundare i en av mina utmaningar heter Kimberly, snyggt namn :P

http://livetisims.bloggplatsen.se

 
Freja

Freja

17 juni 2013 09:26

Hej jag har ett problem. Det är såhär att mitt sims 3 funkar inte, jag kommer till huvudmenyn där man väljer en familj eller påbörjar ett nytt spel. Sedan när jag valt laddar det ju ett tag, men när spelet håller på att ladda stängs spelet ner och det står typ "sims 3 har slutat att fungera." Varför blir det så? Finns det något jag kan göra är det så att spelet funkar igen?

http://Www.stylebyfreja.blogg.se

 
Vintersol

Vintersol

17 juni 2013 09:29

Gör absolut inget, älskar pgc uppdateringarna mest. Så jag är nöjd över att du är i en sådan fas :) håller tummarna för en arvinge. :)

http://Www.vintersol.webblogg.sw

 
Hilda

Hilda

17 juni 2013 09:39

Hahha kul att hon sitter utanför stolen också! Men vi får hoppas på rätt anlag nu då! :)

http://Happysims.bloggplatsen.se

 
Fanny-Cecilia

Fanny-Cecilia

17 juni 2013 09:58

Åh vad kul med mer pgc, det är alltid riktigt roligt att läsa om dina simmar.

http://simsplaneten.bloggplatsen.se

 
Emme

Emme

17 juni 2013 10:42

Jag fick en arvinge på första brnet! Blev helt chokad, hade väntat mig typ 10 barn! :)

http://Simsaren.webblogg.se

 
Ingen bild

Johanna

17 juni 2013 12:59

Bra skrivet!!
Är det guldversionen du har köpt av Aurora Skies då? För jag vill så gärna ha de där barn prylarna!

 
Ingen bild

Albin

17 juni 2013 14:01

Liam är en vampyr i mitt spel :)

 
Ingen bild

love your blogg fanta! :)

17 juni 2013 15:49

Tycker verkligen om din PGC! Jag vet att typ alla skriver så, men jag tror att jag är en av de som gillar din PGC mest... hehe! Jag har också en PGC, men jag är på första generationen som inte fått ett ända barn än...hehe igen. JA JA! Älskar din PGC!!

 
Emma

Emma

18 juni 2013 06:15

Familjen Blue är så fina. Älskar dem! Men synd.att det.inte blev en arvvinge (stav)

http://SimsVetarna2.bloggplatsen.se

 
Swirlsims

Swirlsims

18 juni 2013 12:00

Älskar dina inlägg med familjen Blue! Hoppas att du får rätt anlag nu snart!

http://swirlsims.blogspot.se

 
(Sims) micalella

(Sims) micalella

18 juni 2013 13:52

Kul! Förresten, har du raderat din Vocaloid-blogg? Jag kan inte hitta den OwO
Det har inte så mycket med Blue att göra, så du måste inte svara, men jag har letat rätt mycket. Tack ändå (◑‿◐)

http://simsmicalella.blogg.se

 
Lovisa

Lovisa

18 juni 2013 18:14

Fanta, jag skulle vilja rekommendera denna sida: bloggtrafik.nu
Då får du fler besökare genom att kolla in andra medlemmars bloggar. Och vi läsare som är medlem får mer besökare på våra bloggar. Bra va? :) Ett tips bara :)

http://www.tecknaren.devote.se

 
Lovisa

Lovisa

18 juni 2013 18:16

Å nej! Såg inte förrän nu att man inte får göra reklam för andra heller... Sorry :(

http://www.tecknaren.devote.se

 
Stina

Stina

18 juni 2013 22:59

Älskar dessa inlägg :D

http://stinassims.blogg.se

 
Ingen bild

Hanna

19 juni 2013 00:37

haha när jag gjorde pgc fick jag inte min arvinge fören på elfte försöket :P

 
Ingen bild

TheDancingSock

19 juni 2013 11:32

Blir så himla sugen på att spela sims... *sigh*
Min dator är så härlig att den stänger av sig efter att man spelat i 5 minuter...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards