Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 2 juni 2013

Ladda ner: CAS-värld

Av Fanny - 2 juni 2013 14:30

Här om dagen när jag var inne på Tumblr så snubblade jag över denna smarta värld!



"Vänta, vaaa?!" tänker ni säkert nu. "Vad i hela friden skulle man ha den där fula världen till?"

Jo, det är så att den är speciellt skapad för om man bara vill skapa simmar - inget mer. Den är skapad i den minsta storleken som går för en värld, och den innehåller varken hus, träd, dekorationer eller simmar vilket gör att den laddar hur snabbt som helst! Det är jättebra om man inte känner för att spela utan bara för att skapa simmar, men inte orkar vänta så länge på att en riktig värld ska ladda.



På min bärbara dator där det vanligtvis brukar ta runt tio minuter (!) att ladda upp en sparfil så tog denna värld bara två minuter att ladda. På den stationära, där det brukar ta runt 4-5 minuter, så tog det bara någon enstaka minut!


Det är en Sims3pack-fil, och fungerar precis som en vanlig simsvärld.


 
 
sims3saga

sims3saga

2 juni 2013 14:56

Det kanske bara är för mig, men länken funkar inte :3

http://sims3saga.blogspot.se

Fanny

2 juni 2013 15:03

Hoppsan! Det blev fel när jag skulle länka. Har fixat det nu :)

 
Nellie

Nellie

2 juni 2013 15:00

Haha vad coolt! :)

http://nellanssims3.bloggplatsen.se

 
Lovisa

Lovisa

2 juni 2013 15:21

har gjort en egen sådan, men inte laddat upp den. Älskar att skapa simmar! :)

http://www.tecknaren.devote.se

 
Ingen bild

Lina

2 juni 2013 17:38

Coolt! :-)

 
Ingen bild

Maja

2 juni 2013 20:27

Ursäkta?! Man kan göra egna världar hur enkelt som helst! Fattar man inte finns det förklaringar på YouTube hur man gör. Gör ni några egna? Jag arbetar med sånt varje dag och måste erkänna att jag är rätt bra på det. Min dator är bra och det lär väl ta kanske 20 sekunder att ladda, köpte bästa datorn för SIMS på webbhallen.

Fanny

2 juni 2013 21:57

Fast alla kanske inte vill ladda ner CAW bara för att skaffa en sådan värld (plus att det inte ens finns till oss som har mac)? Det är ju ett ganska stort program. Eller så orkar man bara inte göra en sådan värld sjäv när det ändå finns att ladda ner. Och resten är bara skryt som inte har någon som helst relevans till din poäng...

 
Ingen bild

sqlinda

2 juni 2013 21:24

Okej maja.. Jag vet inte om det är en positivt eller en negativ och om det är en negativ? Vad är själva saken som stör dig på! Menade inget illa

 
Ingen bild

A

2 juni 2013 21:38

Maja: Ingen bryr sig? :)

Fanny

2 juni 2013 21:57

Haha men precis

 
Anonym

Anonym

3 juni 2013 17:07

Coolt! :)

http://mysimspage.blogg.se

 
kajsa

kajsa

4 juni 2013 16:36

Underbart ju!

http://Simslifes.blogg.se

 
misan

misan

7 juni 2013 16:01

Men om man ska fota sina simmar sen då...... Jag får ställa ut en tomt..... Men det finns inga vägar..... Detta kommer inte funka.... *klickar på ladda ner*

JAHAAAAAA det finns , JAHAAAA!!! YESSS SKAPAREN HAR LAGT TILL EN TOMT

*downloading*

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sur.

22 juni 2013 13:31

Det är INTE ALLS Sims3Pack. Det är Zip. Jag blev väldigt sur över det eftersom att jag inte kan ladda ner Zip filer och inte fattar hur man gör. (Ja, jag har läst ditt inlägg)
Så ja, ändra det för det är ZIP.

 
Kajsa, prosimmers

Kajsa, prosimmers

9 september 2013 16:08

Är sims3pack om man packar upp filen

http://Prosimmers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards