Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 1 juni 2013

The sims 3 Semesterparadis - Svar på era frågor

Av Fanny - 1 juni 2013 10:05

Eftersom vi som sagt inte har något embargo så kommer jag dela upp min förhandsgranskning, och helt enkelt publicera det som blir klart snabbast först. Resten kommer snart!

 

OBS:

- Anledningen till att jag besvarat dessa frågor ganska kort är för att jag vill spara det mesta av informationen till det stora inlägget.

- Sara och jag delade dator och har därför samma bilder. Sen har vi även fått låna några från Saga och Embla.

- Ni får såklart inte ta bilderna i detta inlägg utan att be om lov.


Kommer det nya badkläder till barn?

Ja! Ett mer detaljerat inlägg som visar alla kläder kommer snart. 

 

Kommer man kunna köpa båtar som fungerar som bilar?

Ja, alla båtar man köper som inte är husbåtar fungerar som bilar bara det att de är på vattnet.


Hur blir man en sjöjungfru?
Genom att äta så kallad Mermaid kelp, vilket på svenska översätts till ungefär Sjöjungfrukelp. Denna kan man få tag på via en livslång belöning, tyvärr kunde jag inte hitta den på något annat sätt än så.


 
Vår sim förvandlas till en sjöjungfru!


Nya färdigheter och egenskaper?

De nya egenskaperna är Loves to swim och Sailor. Nya färdigheter är bla Scua diving (en genomgång av dessa kommer i det "riktiga" inlägget). 


Kommer det en ny stad?
Ja, Isla paradiso.


Nya sätt att dö på?

Luften kan ta slut när man dyker, man kan bli attackerad av en haj och så kan man torka ut om man är sjöjungfru.


Kan man dö av en hajattack?
Ja.



Ungefär hur mycket kommer det kosta?

Lika mycket som alla andra expansioner.


Kan man skapa en sjöjungfru i CAS?
Nej.


Hur kommer hotellen fungera?

Det kommer i det stora inlägget!


Kan man spela som en sjöjungfru?
Ja.


Finns det bara öar i en värld?

Ja, de finns bara i Isla paradiso.


Kommer det nya hår?
Ja! Dessa ska jag visa i ett kommande inlägg.


Hur länge kan man åka utomlands?

Man åker inte utomlands, Isla paradiso är en vanlig hemstad.


Måste man köpa båtar eller kommer de automatiskt som taxis?

De funkar som bilar - man kan köpa dem, men det finns även en båt-taxi.



Kan man göra allt det på framsidan?

I princip, ja!


Kommer småbarn kunna bada?

Nej, men de kan leka i vattnet med äldre simmar.


Finns det nya saker att göra i vattnet?

Ja, bland annat så kan simmarna plaska och snorkla.


Kan man besöka andras hotell?

Ja.


Kommer man bara kunna simma under vattnet i den nya staden?

Ja.



Vad kommer hända om man träffar en haj?

Det kan bli slagsmål, och antingen kan simmen klara sig ur det (med lite skråmor!) eller dö av det.


Kan man drunkna när man dyker?

Man kan få slut på luft.


Kan man rädda människor som håller på att drunkna?

Om man är badvakt, ja.


Kan man fejka att man håller på att drunkna?

Inte vad jag såg.


Kan man bestämma hur båtarna åker?

Ja, antingen fungerar de som bilar eller så trycker man någonstans på havet och väljer "Åk hit".


Finns det nya poolsaker?

Ja, bland annat en vattenbar, ett vattenfall och ny mosaik.



Är det lätt att bygga hotell?

Det är precis som att bygga ett vanligt hus! Dock kan det underlätta med alla hotellritningar som finns.


Kan husbåtar sjunka?
Nej.


Kan man jobba som dykare?
Inte vad jag såg.


Händer hajattacker ofta?

Nja, inte så jätteofta.


Kan man förvandlas till en sjöjungfru? 

Inte av själva sjöjungfrun, nej.


Om man äger ett hotell, bor man på hotellet eller i ett eget hus?

I detta spel tillkommer det extratomter som man har sitt hotell på - så man bor hemma, och så har man hotellet på en annan tomt.


Kan man bo under havet på heltid?
Nej.


Kan man ha hotell och båtar i de andra städerna också?

Japp!


Kan man åka båt till de andra städerna?
Nej.


Är havet ett kaninhål?
Nej, det finns olika dykartomter som är placerade under vattnet.



 
 
Nellie

Nellie

1 juni 2013 10:50

Är såsåsåsåsåsåsåså sjukt taggad! :D:D:D:D JAG VILL HA! :D

http://nellanssims3.bloggplatsen.se

 
Jonas

Jonas

1 juni 2013 10:55

Vill ha semesterparadis nu! Jag ska önska mig det i födelsedagspresent för jag fyller den 1:a Juli!

http://jonasbelf.blogspot.se

 
Rolo

Rolo

1 juni 2013 12:12

Bra inlägg, det var kul att få veta lite mer ♥

http://simnation.blogg.se

 
Ingen bild

Sims Stella

1 juni 2013 13:24

Oohhh vill ha! Tack så mycket för inlägget, din blogg är den bästa sims bloggen lungt, you are just awesome xD!!
Har en liten fråga bara, på en av trailarna på sims 3 semesterparadis visar dem en stor bläckfisk som drar ner en båt i vattnet av slutet på trailen (du la ut den trailen på bloggen) finns det såna?? Haha :)

Fanny

1 juni 2013 13:47

Haha, tack!
Jo, det går, men det är väldigt ovanligt och jag vet ingen från eventet som lyckades med det.

 
Sindra

Sindra

1 juni 2013 14:56

Najsigt inlägg! Längtar till det stora! :)
Har bara en snabb liten fråga, du behöver inte svara om du ska ha med det i det stora inlägget men kan man bo på både en husbåt och ett vanligt hus?

http://Sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

1 juni 2013 15:41

Verkar ju hur kul som helst!! Inte långt var tills spelet kommer nu, jippi!! :D
Du har tagit reda på en hel del, tack! :)

 
sims3saga

sims3saga

1 juni 2013 18:06

Vad bra att man fick veta lite mer saker!

http://sims3saga.blogspot.se

 
Ingen bild

Amy

1 juni 2013 18:27

Kan en sjöjungfru bli till en människa?

 
Ingen bild

Elsa

1 juni 2013 20:31

Kan inte du svara på frågorna som du har fått in? Min syrra har skickat en :)

 
Swirlsims

Swirlsims

2 juni 2013 09:35

Vad kul att man fick reda på lite mer saker, inte långt kvar nu tills det släpps!

http://swirlsims.blogspot.se

 
Ingen bild

Sofie

2 juni 2013 12:43

Kommer sjöjungfruarna förvandlas så fort de kommer i kontakt med vatten ? Dem förvandlas ju i havet men i badkaret?

Jättebra inlägg! :D

Fanny

4 juni 2013 11:35

De får fenan när de simmar i havet, men inte i ett badkar.

 
Ingen bild

Lina

2 juni 2013 17:41

Tack!

 
Ingen bild

Emmy

2 juni 2013 17:45

Jag som inte skulle köpa semesterparadis... Det kan jag ju bara ta och glömma nu...

 
Ingen bild

Lo

3 juni 2013 18:33

kan en sjöjungfru få barn? blir de också sjöjungfrur isåfall?

Fanny

4 juni 2013 11:34

Ja, de kan få barn med både människor eller en annan sjöjungfru. Om en människa blir gravid med en sjöjungfru (eller tvärtom) så finns det en 50% chans att barnet blir en sjöjungfru, och om två sjöjungfruar får barn tillsammans så kommer barnet bli en sjöjungfru. Sjöjungfrubarn får fjäll på benen när de blir småbarn, men de blir inte sjöjungfruar "på riktigt" (dvs att de får fenan, sjöjungfrubehoven osv) förrän de blir tonåringar.

 
Vilda

Vilda

27 juni 2013 16:22

Man kan jobba som dykare i Eget företag

http://xThe-Sims-3x.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Olivia

29 juni 2013 00:41

jag har det men jag vet inte hur man får högre dyk färdighet läser man eller vad gör man! Tacksam för svar!

Fanny

29 juni 2013 20:34

Läs svaret på kommentaren under!

 
Ingen bild

Love sims

3 juli 2013 18:16

Man kan plasera dykplatser i andra städer inte bara i isla paradiso så man kan vara under vattnet i alla städer.

 
någon

någon

5 juli 2013 12:02

Finns det hajar i andra städer okso???

http://bbb.bbb

Fanny

5 juli 2013 21:52

Nej, jag tror i alla fall inte det.

 
Ingen bild

thew1888

9 juli 2013 14:30

Hej jag kommer få semesterparadis imorgon och jag har läst allt här men en fråga: sunset valley har ju en liten ö kan man åka till den om man har semesterparadis? Jag har provat att simma dit utan semesterparadis men värden tog slut innan jagvar frame

 
Ingen bild

Elise

21 juli 2013 23:27

Hej! vad heter den livslånga önskningen som gör en till sjöjungfru?

 
Ingen bild

anonym

30 juli 2013 14:15

Tja! Tänkte bara säga till er som inte visste att det går att få tag i sjöjungfrukelp genom att man blir vän med en sjösim först, sen när man träffar den sjösimmen igen på någon dykplats så trycker man på sjösimmen och sen "Fråga om fiskdelar" :)

 
Ingen bild

anonym

1 september 2013 17:48

Kan man va livakt?

 
Ingen bild

Josefine

28 februari 2014 15:34

Hej när jag spelar just på det stället så laggar det as mkt men när jag är i en annan stad så laggar det inget hur kan ni sälja sånt spel som man har betalat bra mkt för och så kan man inte ens spela

 
Ingen bild

Felicia

4 maj 2014 00:18

Hej, jag fattar inte riktigt hur man sätter ut en båt? Hjälp snälla... Får panik. Går inte sätta ut något som har med båten att göra. Var ska jag sätta dem och vad har de för krav för att jag ska kunna ha en båt ?

 
Ingen bild

Sara

5 maj 2014 15:26

Hej, jag ville bara berätta, eftersom du inte verkade veta det här, att man kan bli en sjöjungfru ifall man blir vän med en sjöjungfru och går under vatten med hen och väljer interaktionen: Fråga om fiskdelar (tror jag den heter) då kommer sjöjungfrun svara nåt i stil med: Ät det här så får du dina egna fiskdelar, och så ger hen dej sjöjungfrukelp.

 
Ingen bild

Hund5000

12 september 2014 11:01

Hur skaffar man sjöjungfru?
Jag har semesterparadis men vet inte hur man blir sjöjungfru.

 
Ingen bild

Amanda Benson

22 september 2014 18:07

Kan man åka kryssning på Isla Paradiso ? Om det går så undrar jag hur..

 
Ingen bild

Linn

28 december 2015 15:30

Jag har tydligen 2 husbåtar!!! Kan man sälja en av dom? Isåfall hur?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards