Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

The sims 4 officiellt!

Av Fanny - 6 maj 2013 20:11


Nu är det alltså bekräftat! Inget mer eller mindre än The sims 4 är nu under produktion, och det kommer att släppas till både PC och Mac under 2014.


Just nu vet vi inte alls så mycket om spelet, faktum är att bilden ovan är den enda bilden vi har hittills. Loggan ovanför bilden är den officiella. Kom ihåg att simmarna ovan förmodligen är långt ifrån klara och att de färdiggjorda simmarna säkert är mycket mer utvecklade, realistiska osv! 


Kortfattat så EA har beskrivit att "Vi kommer få en djupare relation med de mest uttrycksfulla, överraskande och charmiga simmarna någonsin i denna single player-upplevelse - offline" Detta betyder alltså, om vi ska tolka det på rätt sätt, att simmarna kommer att vara mycket mer levande i detta spel och att det inte kommer att finnas någon Onlinefunktion.


Ni kan läsa mer om spelen (på engelska) här och här! Jag kommer såklart uppdatera er med mer information så fort vi får den.

 
 
Ingen bild

Hilda

6 maj 2013 20:39

Jag vet inte riktigt vad jag tycker, det kan ju vara kul och så. Antagligen kommer spelet vara dyrare och det blir ju rätt konstigt för de med simsbloggar när det helt plötsligt är Sims 4 som gäller! Även om det är långt kvar tror jag att jag kommer avvakta lite med att köpa simset. :) skulle vara kul att veta vad du tycker!

 
Gräshoppan

Gräshoppan

6 maj 2013 20:56

Var Sims 2 dyrare än trean vid realesen? Bara en snabb tanke, för det kunde ju ge oss en hint om prisfrågan.

Jag som faktiskt har en simsblogg (jättestor, 10 läsare om dagen), har gått och funderat lite på det. Man behöver ju faktiskt inte byta upp sig direkt, utan man kan ju varva. Men det är klart, Sims 3 kommer ju att bli "ute" efter ett tag.

http://simlii.bloggplatsen.se

 
Misan

Misan

6 maj 2013 21:06

Å vad spännande !!!

http://Misansims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

6 maj 2013 22:42

Spännande spännande!!
Jag vet inte riktigt vad jag tycker ännu, om jag ska köpa det eller inte får jag se.
Jag behöver nog mer info innan jag vet.. ( fast det behöver vi nog alla)

 
Anonym

Anonym

7 maj 2013 07:06

Dom ser ju rätt realistiska ut på bilden där också. Hon med rött hår ser nog mest realistisk ut.

http://Mysimspage.blogg.se

 
Anonym

Anonym

7 maj 2013 07:07

Jag ser fram emot det!

http://Mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Lena

7 maj 2013 14:56

Jag tycker att de låter kul men det känns som om det är lite för "tidigt " för Sims 4... :/ men varför ska de kräva internet uppkoppling? Fattar inte :/
Hoppas simmarna ser mer realistiska ut och att de blir mer realistiskt i spelet ... :D

 
Fanny-Cecilia

Fanny-Cecilia

7 maj 2013 16:31

Precis som Lena skriver kanske är det lite för tidigt för the sims 4 att komma?

Jag vill faktiskt inte lämna trean...jag hoppas att man kommer kunna göra riktigt bra simmar och att det ska var väldigt många alternativ...för trean har ju mycket alternativ och så i jämförelse med tvåan.

http://simsplaneten.bloggplatsen.se

 
Lovisa

Lovisa

7 maj 2013 16:45

Finns det onlinefunktion i trean? Vad menas med det? Kommer man kunna ladda ner prylar?

http://www.tecknaren.devote.se

 
Ingen bild

Emmy

7 maj 2013 16:47

1. FULASTE LOGGAN EVER
2. VARFÖR SKULLE JAG VILLJA SPELA MED ETT SIMS DÄR ALLT JOBB ÄR NEDLAGT PÅ MILJÖN????? ( Se youtobe reklam)
3. FÖR GUDS SKULL FANTA DU BEHÖVER INTE VÄLJA MELLAN THE SIMS TRE OCH FYRA!!1

 
Lovisa

Lovisa

7 maj 2013 16:55

Emmy: Lita inte på youtube videorna.

http://www.tecknaren.devote.se

 
Nellie

Nellie

7 maj 2013 17:14

Emmy, skrik inte.
1. Nej? Finns fulare loggor.
2. -.- Den är fake, de har inte ens kommit så långt ännu.

http://nellanssims3.bloggplatsen.se

 
Dorran

Dorran

7 maj 2013 17:49

Jag tror att det kan bli roligt..

http://dorraan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ebba

7 maj 2013 20:23

Sims 4 kommer säkert bli kul jag kommer vänta lite och se innan jag köper men jag kommer appsålut att fortsätta spels sims 3 men jag kommer inte lägga mer pengar på sims 3 nu.

 
Ingen bild

issa

7 maj 2013 23:00

Om simmarna kommer att se ut som dem gör i den där bilden så måste jag inte är ett dugg intresserad av spelet. Jag vet att spelet fortfarande är under konstruktion men om dem kommer sluta upp så där så känns det ju som att de verkligen har misslyckats med att få dem att se realistiska ut... De där ser bara plastiga och onaturliga ut...

 
Jonas

Jonas

9 maj 2013 10:24

Jag tror The sims 4 kommer bli bra!

http://jonasbelf.blogspot.se

 
Ingen bild

Vilma

10 maj 2013 00:56

Egentligen är det dags för sims 4. Tänk att sims 1 var 2000-2004. Sims 2 var 2004-2009 och sims 3 2009-2014.
Sims 4 2014- ?? 2018,2019?? Det är dags för sims 4 nu. Det har gått fem år mellan 3:an & 4:an och det är 4-5 år mellan varje sims. Jag längtar redan massor till Sims 4!

 
Ingen bild

Marrelou

10 maj 2013 08:56

Jag tycker att det ska bli jättekul, det är bara det att det känns dåligt att kasta bort sims 3 när man lagt ut så mycket pengar på det.
P.S
Om du har två datorer så kan du ju ha fyran installerat på en dator och trean på den andra. I början så kan du skriva om båda spelen kanske(om du köper fyran asså), för det är inte alla som kommer köpa fyran i början. Eller så kan du ha en omröstning om vad du ska göra inlägg om, om trean, om fyran, eller om båda.
Ha en bra dag!

 
Maisen

Maisen

19 maj 2013 10:59

öh, kolla håret! det ser inte så realistiskt ut. Jag menar - asså, kolla killens hår! Det ser så tecknat ut..

http://mymai.bloggplatsen.se

Fanny

19 maj 2013 11:22

Fast förmodligen är det där bara en konceptbild, dvs inte de färdiga simmarna.

 
Ingen bild

Kanel

26 maj 2013 19:59

Kommer MARS 2014:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards