Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Tankar om The sims 4

Av Fanny - 5 maj 2013 18:00

Nu är det dags för mig att berätta mina åsikter om det hysteriskt omtalade The sims 4. Anledningen till att jag inte sa dem i The sims 4-inlägget är för att jag inte kände för att blanda in mina åsikter i ett nyhetsinlägg - många läser säkert det inlägget för informationen och inte mina åsikter. Plus att det inte skulle få plats i det inlägget, och jag vill verkligen få ut alla åsikter utan att behöva begränsa dem. De som vill veta mina åsikter ska såklart få göra det, så fortsätt läsa!


Jag har alltid fått en obekväm "Men neeej, sluta"-känsla varje gång någon började prata om TS4. Jag har velat blunda, lägga händerna för öronen, vända ryggen till och springa där i från och låtsas som att diskussionsämnet inte fanns - eller i alla fall i syftet att undvika det så länge som möjligt. Jag gillar inte idén, och jag har aldrig gillat den om jag ska vara ärlig. Vad är det för fel på TS3? Varför måste vi kasta bort vårt spel som vi satsat så mycket pengar, tid och kärlek på? Varför ska vi bara kasta bort alla våra familjer, alla hus, alla minnen, alla expansioner och för att inte tala om alla pengar vi lagt ner på TS3 bara för att något bättre (och förmodligen mycket dyrare) är på ingång? Det är alldeles för tidigt att överge TS3, enligt mig. Jag vill ha utforskat det så grovt att jag gjort så gott som allt som finns att göra innan jag byter ut det, och det har jag verkligen inte gjort ännu.


Min första reaktion när jag fick reda på att en fyra kanske skulle annonseras så snart som på måndag var "NEEEEEEEEJ!". Som sagt, jag ser ingen som helst anledning till att bara överge trean så där. Det kommer krävas väldigt mycket av TS4 för att få mig att göra det. Visst, man kanske kan spela båda samtidigt, men min dator skulle nog inte klara det med tanke på hur "bra" den klarar trean ensam. Och sen det där med att plumboben kanske ska vara blå (vilket jag för övrigt glömde att berätta för er)...?! 


Sedan har jag även tänkt på detta: Har ni någonsin testat att avinstallera alla expansioner till TS3 och bara spelat grundspelet? Det har jag, och det var inte alls så kul när man är van vid att ha allt som man får i expansionerna. Exakt så kommer det bli med TS4 i början, för fyran kommer ju inte ha några expansioner då? Vi kommer förmodligen få vänta ytterligare tre-fyra år på årstider, nattklubbar husdjur, universitetet, övernaturliga varelser... Och när allt sådant äntligen är ute, vem vet, det kanske kommer en femma då så att vi måste börja om igen?!


Nu kommer säkert några av er säga att ingen tvingar mig att köpa TS4. Det är förvisso sant, men det är inte ett så simpelt val som att köpa eller inte köpa. Till exempel: Hur många kommer egentligen läsa bloggen efter ett tag, om jag fortsätter blogga om TS3? Samtidigt vill jag inte köpa ett helt spel bara för bloggen. Men inte heller vill jag skrota allt arbete jag lagt ner på den bara för att det släppts ett nytt spel. Därför är valet lite detta: Kasta bort TS3, eller kasta bort bloggen? Det valet är extremt svårt för mig, för jag vill inte göra någon av dem.


Jag förstår att TS3 kommer bli för gammalt till slut, även för mig, och att de måste byta ut det. De kan ju inte hålla på med TS3 för evigt. Men jag känner inte att den tiden är nu, det är för tidigt... 


Men det är förstås alldeles för tidigt att börja döma TS4 redan nu, när vi knappt fått veta någonting alls om det! Det är faktiskt ganska orättvist mot dess skapare. Tänk om det ser jättebra ut? Tänk om allt det där som man velat ha i trean kommer vara en självklarhet i fyran? Tänk om det kommer med en hisnande bra förändring? Det är mycket saker jag saknar i TS3, och de kanske kan komma med i en fyra nu när vi har lite bättre teknologi än vad vi hade 2009. Jag kommer kanske ändra uppfattning om TS4 efter att ha sett lite av det. Det återstår att se, helt enkelt! Och om jag ska vara ärlig är jag ändå lite spänd på att få se den stora förändringen i fyran, även om jag inte vill byta ut trean...


Och en annan tanke, innan vi avslutar: Tänk om det visar sig att de inte alls ska annonsera fyran på måndag...?


Ni får gärna skriva era egna åsikter i kommentarerna, jag skulle älska att diskutera detta med er!

 
 
Ingen bild

Lola

5 maj 2013 18:10

Håller helt klart med dig. Jag skulle inte bara direkt kasta bort trean men vet inte vad som kommer i 4an.

och du sa att folk inte skulle läsa bloggen men som exempel finns det ju jonas simsblogg och mycket andra bloggar som bloggar om 2an.
och själv skulle jag inte köpa 4an på en gång utan vänta efter lite mer spel av serien eftersom jag gjorde det med 3an.

 
Queenofsims

Queenofsims

5 maj 2013 18:18

Exakt så här lät det hos de flesta när the sims 3 annonserades. "Neeej! Fortsätt med the sims 2 istället!!".
Trean kom ändå. Fyran kommer förmodligen också komma ändå.
Och det där om att du kanske kommer behöva lägga ner bloggen.. varför då? Jag bloggar mestadels om tvåan, sista spelet kom ut 2008. Trots det har jag runt 120 läsare varje dag. Jag spelar både tvåan och trean och om fyran kommer ut så kanske jag spelar alla tre spelen, det är inte omöjligt.
Och det här med "Vi har ju slösat så mycket pengar på the sims 3 nu!" - Ja, tänk på oss som har slösat pengar på ettan, tvåan OCH trean då. Jag har det, men jag tänker köpa fyran ändå. Och jag håller inte med dig om att det är för tidigt för att "överge" trean. Fyran kommer förmodligen inte ut förrän om ett år om så är fallet och precis lika länge var de tidigare spelen "aktiva". Dessutom så kommer folk fortsätta spela ts3 och göra CC och modar till det, så det behöver ju inte bli tråkigt att spela trots att ett ts4 finns.

http://queenofsims.blogg.se

 
Ingen bild

Kagami

5 maj 2013 18:25

Tycker samma som dig. Varför måste det komma en fyra? Duger inte ts3? Det finns så mycket jag inte gjort i ts3 än. Så många jobb, yrken och färdigheter jag inte provat. Så många simmar och hus jag inte hunnit skapa osv. Men som du sa: EA kanske inte alls kommer anonsera ts4 imorgon. Och om de gör det så kommer det åtminstone ta nåt år innan det släpps.
Själv tänker jag vänta med att köpa ts4. Jag tänker nog läsa lite bloggar och hemsidor innan för att se om det är värt det. Det känns lite som att man kommer behöva en superduper dator för att kunna spela det, så om man installerar det får man nog vinka hejdå till ts3. :'(
Men, jag ska inte dra förhastade slutsatser. Jag har ingen aning om hur ts4 kommer vara.
Jag kanske blir helt förälskad efter att ha sett några bilder eller en trailer av fyran vem vet...Och om man tänker efter vilken skillnad det är mellan sims 1,2 och 3 ser jag faktiskt fram emot en fyra liiiiite. ^^ Även om jag inte köper det kommer det bli intressant och jag tror att alla vi troga simmare är (även om man håller det hemligt >_<)nyfikna på ts4.
Oj, det blev lite långt. Förlåååt!!!!
Jag kommer iaf fortsätta läsa din blogg även om du inte har fyran, och det är jag säker på att många andra också kommer göra! :)

 
Ingen bild

PrincessTilda

5 maj 2013 18:34

Jag kommer inte köpa 4:an. Har inte råd, vill inte kasta bort pengar, och 3:an duger. Många håller med dig om att de inte vill ha 4:an, så du kommer inte ha brist på läsare. JAG UPPREPAR: du kommer ha lika många läsare även om fyran släpps!

 
Ingen bild

Anna

5 maj 2013 19:09

Även om TS4 kmr ut så tror jag inte att såå många kommer köpa det. Det var som precis när sims 3 kom ut - det flesta fortsatte spela sims 2. Fast efter ett tag så kmr det såklart gå över mer och mer t sims 4, och ja, det får vi se hur det blir... Men det jag vill komma fram till är att oavsett vad som händer så måste du fortsätta med din TS3 blogg!

 
yolanda

yolanda

5 maj 2013 19:20

Du kommer troligtvis inte förlora läsare, många kommer inte vilja köpa 4:an.
Jag ska själv avvakta, vi vet inget om det här spelet, kommer det vara bra eller dåligt? Jag kommer fortsätta följa din blogg även om du skriver om TS3 eller TS4!

http://yoyothesimmer.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

5 maj 2013 19:21

Håller med dig fullt, känner att TS3 borde få leva ett tag till. Men miljonföretag som EA vill bara tjäna pengar, men vi behöver ju inte stötta de till fyran. Jag har tänkt fortsätta med trean tills fyran verkar rolig, med tillägg.
Jag kommer fortsätta läsa din blogg, oavsett om du bloggar om trean eller fyran.

http://sockerhornan.blogg.se

 
Tilda

Tilda

5 maj 2013 19:23

Håller till fullo med dig! Jag har spelat The Sims 3 sen grundspelet kom ut! Jag älskar The Sims 3, det känns hur tråkigt som helst att dem nu ska påbörja ett nytt spel, hippsvipps! Jag började gråta (nästan) när jag fick höra om TS4! Jag vill inte glömma alla de där roliga sakerna jag gjort i TS3, alla familjer, och allt sånt där! Och att plumboben ska vara blå? Never. Alla pengar jag lagt ner på dessa TS3 spel! Bara det liksom! Det känns som om mitt TS3-äventyr precis börjat! TS3 är bra som det är! TS3 har ju allt man behöver! Ex. Husdjur, årstider, jobb. Det är nästan som det riktiga livet! Hur bra än EA kommer beskriva spelet kommer jag inte köpa det, inte för än jag börjat tröttna på TS3, vilket jag inte kommer göra på en lång tid. Det känns tråkigt att inte det ska komma fler expansioner till TS3 när 4:an väl släppts. Jag vill bara inte tänka på att det här kanske stämmer. Usch fy blä, TS4.

http://simsti.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Daniella

5 maj 2013 19:30

Det här har jag redan upplevt. När jag bytte från 2an till 3an. Då var det en självklarhet att skaffa spelet och jag såg verkligen fram emot det. Samtidigt kändes det sorgligt att "lämna" 2an. Det sorgliga var att man aldrig mer skulle se något nytt från serien. Serien dog.
Nu känner jag att 3an är gammal och det finns inte så mycket mer att lägga till i spelet. I så fall är det saker som lika bra är bättre att inkludera i en hel ny serie istället för att klämma in det i den här.
Sims 3 började utvecklas redan år 2006 så det är nog rätt mycket som behöver uppdateras.

 
Sindra

Sindra

5 maj 2013 19:32

Jag håller med dig till hundra procent. Men om jag tänker efter så blir det ju såklart spännande med ett nytt Sims. Egentligen är det lite taskigt att säga något om det, skaparna kanske har löst det på ett jättebra sätt! Man vet aldrig om det kommer bli fest eller pest förrän dom iallafall har sagt att spelet kommer överhuvudtaget.

Som Hagrid en gång sa:
Det som skulle ske, det skulle ske, och man får ta itu med det när tiden är inne.

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

anonym

5 maj 2013 20:19

Jag tycker inte att The sims 4 behöver komma på ett bra tag!

 
Thesimsfakta22

Thesimsfakta22

5 maj 2013 20:28

Jag vet jag vill inte heller överge trean bara sådär

http://Www.thesimsfakta22.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nathalie

5 maj 2013 20:47

Va? Det kan inte va sant jag har inte gjort allt som går att göra i TS3 plus är det inte lite väl tidigt för ett TS4? Och inte bara det jag menar jag har lagt ut över 1000 kr på TS3 och andra har säkert också gjort det, ja det hade varit roligt med ett TS4 men jag kan inte bara överge TS3 än kan de inte vänta några år till. Det har ju tagit rätt så lång tid att samla ihop alla spelen och om ett TS4 kommer ut så får man ju vänta några år innan man har alla spel och om ett TS5 också kommer ut måste man ju samla ihop de också räcker det inte med ett TS3? P.S Som ni förstår vill jag inte ha ett TS4 just nu kanske om något år men inte nu!!!!!

 
Ingen bild

Tove

5 maj 2013 20:53

TS2 var det inte lika bra grafik, man kunde inte åka någonstans förräns spelet hade laddats, sonen såg likadan ut som fadern... Ja, i TS2 var alltså inte lika bra som TS3 (med tanke på allt som förändrats). Det betyder inte att varenda person tycker om TS3 mer än TS2. Men tänk, TS2, det var inte likt TS3. I TS3 finns utvecklande saker och är otroligt verklighetstroget. Och vad kommer i fyran? Jo, ÄNNU BÄTTRE, tror jag. Ännu bättre uppdateringar. Trots det tror jag att jag kommer hålla fast vid trean, det är ju så verklighetstroget, därför spelar jag Sims. Ha en bra dag!

 
Ingen bild

A

5 maj 2013 21:14

Håller precis med dig på den sista punkten, tänk om det inte ALLS är fyran som kommer att pratas om imorgon? Vad komiskt det skulle vara då, hehe..

Och jag tycker också att det är för tidigt, jag menar, TS3 är ju så "inne" just nu. Det var samma med tvåan. Innan jag började med trean försökte jag samla ihop alla tvåor, och när jag skulle gå ut i butiken och köpa någon tvåa så sa dom att det var trean som gällde. Jag blev skitsur och besviken! Men sen har jag samtidigt fastnat för trean.

Jag kommer inte köpa fyran. Förmodligen första spelet, om det nu ens kommer fler... Jag vill/orkar inte slösa mer pengar på det här. Jag har liksom redan alla expansionspel och prylpaket i trean..
Trean är bäst! F*** the rest..

 
Ingen bild

A

5 maj 2013 21:19

Och jag glömde säga att jag inte kommer att sluta läsa din blogg, hur många spel det än blir :D

 
Queenofsims

Queenofsims

5 maj 2013 22:08

Alla ni som säger "Jag kommer aldrig att köpa fyran!" - vänta bara. Samma sak sas när trean annonserades. Mmm, förr eller senare kommer ni förmodligen att göra det även fast ni tror annat för tillfället. ;)

http://queenofsims.blogg.se

 
Ingen bild

E

5 maj 2013 22:27

Jag kommer köpa TS4 (när den konmer ut)cmen det betyder inte att jag kommer överge TS3 (inte än på ett tag..)

Och kommer inte överge din blogg heller :)

 
Ingen bild

Juliet

5 maj 2013 22:51

Min åsikt om självaste utvecklingen i sims historien. Sims 1 var i dålig kvalitet och grafik. sims 2 dåliga pixel gubbar som vart finare när man kunde dowloda + sedan så var skälva spelet segt. sims 3 en mycket mer verkligare simmar men det vart svårare att göra fina simmar men senare kom ju alla sliders så klart som man åter i gen måste dowloda, sedan så kunde man gå helt frit i städerna utan att man inte måste vänta för ”evigt” på att en ute tomten dyker ut på skärmen som man fick göra i sims 2 det gillade jag. Vad kommer näst jag kan inte föreställa mig om det kommer se precis ut som verkligheten, eller att ens sims hår kan flyga med vinden vad som helst. Men som sagt sims utvecklats ändå om att det inte alltid är positivt men man har i alla fall en lång historia med alla spelen man har följt i flera år.

Jag kommer vänta ett tag innan jag köper sims 4

 
Ingen bild

Emilia

5 maj 2013 23:11

Jag tycker likadant. Det är alldeles för tidigt för att kasta bort trean.

 
Ingen bild

L

6 maj 2013 07:07

Jag håller helt klart med queenofsims. Dom flesta här överskattar sin lojalitet.

 
Saga

Saga

6 maj 2013 07:12

Jag kommer förmodligen köpa fyran OM DET ALLS KOMMER UT!! Men det betyder inte att jag kommer överge trean eller din blogg!!

http://sims3saga.bloggplatsen.se

 
Queenofsims

Queenofsims

6 maj 2013 07:28

Och vad menar alla med att "det är för tidigt!!"? The sims 1 var "aktivt" i fyra år (2000-2004), the sims 2 också i fyra år (2004-2008) och the sims 3 har nu funnits i fyra år (2009-). Kommer the sims 4 ut om ett år har ts3 funnits i fem år.
Därför förstår jag inte riktigt hur ni kan tycka att det är "för tidigt"..
(jösses vad aktiv jag är här i kommentarsfältet egentligen haha)

http://queenofsims.blogg.se

 
Nellie

Nellie

6 maj 2013 08:35

Fanta, varför har du läst mina tankar och skrivit av de?xP Nej, jag skämta men exakt så tycker jag.:3

http://nellanssims3.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

6 maj 2013 10:56

Så bra skrivet! Känner EXAKT samma som dig!! Oavsett om 4.an kommer, så fortsätter jag läsa din blogg. Tänker INTE köpa 4.an .__.

http://blogofphoto.webblogg.se

 
Ingen bild

Helena

6 maj 2013 12:57

Jag tror att jag kommer tappa motivation till att spela trean så fort fyran börjar annonseras. Varför? Jo, för att man vet att det kommer något ännu bättre och då kommer man inte ens orka anstränga sig att lägga ner tid och energi på något som ändå i princip kommer att "kastas bort".

 
Ingen bild

Vilma

6 maj 2013 19:20

Huh, kanske inte så konstigt att det kommer en 4:a. Det har ju kommit en sims 1 och en sims 2 och en sims 3, så varför inte följa upp det med en sims 4?

 
Saga

Saga

6 maj 2013 19:36

Jag håller med, men man kan blogga både om 3:an och 4:an, det kommer jag att göra. Eller så kan man ha en sims 4 blogg och en sims 3 blogg. Längtar tills det kommer fler bilder, föröskt göra ett inlägg men det finn så få bilder :(

http://Rampljus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sandra :3

6 maj 2013 19:55

Känner exakt som dig Fanta, jag tycker att det är för aldeles tidigt att börja på 4:an, och man känner att det kommer vara tomt utan alla EP. Det kommer också vara jobbigt att släppa taget om sina familjer och husdjur, som man har spelat med i flera månader. Men sen finns det ju nyfikenheten som bara längtar till att få se dom stora förändringarna. Egentligen, så hoppas jag att 4:an blir bra nog att vinna mitt Simshjärta, men ändå så vill jag inte släppa taget om 3:an. Ahh, mixade känslor! xD

 
Ingen bild

Annika

6 maj 2013 20:02

Det kommer en 4.a, dom satte ut nyheten nu. Kommer redan 2014 :O

 
Ingen bild

Therese

6 maj 2013 20:22

Åh herregud, tack och lov att det inte bara är jag som tycker så! Jag har knappt hunnit göra så mycket i sims 3 än, på grund av att min dator inte klarat av det, det senaste året, så vem vet vilka krav ts4 kommer ha på ens dator?

 
Anonym

Anonym

7 maj 2013 06:58

Jag har känt samma sak vad gäller lämna Sims 2 och gå vidare till Sims 3. Jag gillade Sims 2 mer än Sims 3, så jag fortsatte spela Sims 2, men jag hade Sims 3 installerat också, men spelade det inte lika ofta. Men nu, nu spelar jag inte Sims 2 längre, för trots allt har Sims 3 utvecklats från 2an så att det blir roligare att spela. Det finns dock detaljer som är bättre med Sims 2, t.ex att man kunde KÖPA kläder, mycket enklare än att göra nya klädstilar hela tiden, som i 3an. Men jag ser fram emot Sims 4, vem vet vad bra det kommer bli! Men jag kommer fortsätta spela Sims 3 ibland, men jag kommer pröva 4an iallafall, och om det är bra så kommer jag nog till slut börja spela det mer.

http://Mysimspage.blogg.se

 
Anonym

Anonym

7 maj 2013 07:03

Och tänk om dom aldrig hade gjort en tvåa! Då hade det fortfarande varit Sims 1 som var mest populärt, om det ens skulle vara populärt längre. Jag har aldrig kört det, men jag har sett andra som kört. Det är ju världens sämsta grafik! Var glad för att de gjort uppföljare!

http://Mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

8 maj 2013 18:39

Jag håller absolut INTE med dig. När jag fick höra om The Sims 4 blev jag superglad. Det kommer vara så mycket bättre än The Sims 3!

 
Ingen bild

Lilly

10 maj 2013 22:52

Jag kommer köpa fyran, visst, men det betyder ju inte alls att jag kommer helt att överge trean, jag vill ju inte överge min favorit familj genom tiderna, familjen oxford. Men jag blev väldigt glad när jag hörde om fyran, för tänk om man kan t.ex ta studenten, det finns väder m.m i början, tänk då vilken underbar förändring, jo, fyran är ett stort + för mig

 
Ingen bild

anonym

11 maj 2013 15:59

Jag håller med, men jag kommer finnas kvar. och dessutom kan man hålla på med the sims 3 hur länge som helst. berätta om simmar, nya upptäckter i städer och annat, byggen intressant fakta om serien osv. Dessutom tycker jag att du är väldgt modig som berättar att du tycker så här.

 
Ingen bild

anonym

11 maj 2013 16:02

fast det ska ju vara husdjur redan i grundspelet, så det är ju kul.

 
Ingen bild

Lina

12 maj 2013 18:45

Tycker som du!! Varför!!?! 3an är ju så bra redan! Varför göra en ny? Tänker då inte köpa den!! (Tänker aldrig sluta läsa din blogg)

 
Emma

Emma

23 maj 2013 18:14

har visserligen inte laggt nre mkt pengar på sims... men ts3 är inte förbi! jag håller mig till 3an eftersom jag är van vid det, det tog mig över två månader att vänja om mig från ts2 till ts3! jag har sett trailen på fyran. har visserligen bra grafik men ändå! det är för verklighets troget med sims3 är allt en ny värd. ts4 är lite lik "den rikiga" värden ;)

http://justfoto.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lollipop

28 maj 2013 16:09

Jag kommer antagligen dumpa din blogg när fyran kommer ut :3

Fanny

28 maj 2013 18:26

Tack så mycket, det gör mig mycket bättre till mods...

 
Ingen bild

Miranda

28 september 2013 10:44

Vad som än händer ska jag aldrig överge din blogg!

 
Ingen bild

....

13 december 2013 16:53

Men herregud va alla gnäller!! Varför har ni fått för er att man typ måste överge ts3 bara för ett nytt kommer! ni behöver inte spela ts4 om ni vill!! tycker det är sjukt dålig stil att klaga på nått man inte testat!

 
Ingen bild

Rain

13 december 2013 17:32

Lollipop, du är min nya mest HATADE person. och DU VILL INTE VETA MER. de orden är ganska opassande på en sådan här hemsida. Jag överger dig aldrig Fanta!

Fanny

13 december 2013 20:24

Det är väldigt snällt av dig att försvara mig, tack för det, men att säga att någon du inte ens känner är din mest hatade person är aldrig okej och det hoppas jag att du fattar.

 
I love ts3

I love ts3

19 maj 2014 22:05

Jag tycker som du .... Sims 3 kommer inte liksom försvinna direkt och jag tror ea vet det så oroa er inte. Jag tänker fortfarande spela sims 3 när jag har sims 4. Förresten så kommer typ ett nytt spel var fjärde år och då menar jag inte expansions paket och gillar din blogg jätte mycket😄

http://Fantassimsblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards