Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 9 mars 2013

PGC - Ungdomar

Av Fanny - 9 mars 2013 13:00


 

Trillingarna blev tonåringar! Sebastian blev tillfälligt förvandlad till ett spöke i spökhuset på höstfestivalen. Om du aldrig har sett ett koplant-spöke förut har du i alla fall gjort det nu...




Han verkade dock inte bry sig så mycket, och deltog i äpplet i hinken-tävlingen med sina syskon (som inte heller verkade bry sig). Han vann till och med! 



Både Emma och Liam har blivit åldringar, vilket tyvärr betyder att det snart är dags att ta avsked av dem. Det är väldigt synd, för jag tycker mycket om både Emma och Liam. Emma blev dock väldigt söt som åldring!

Emma har även bemästrat färdigheterna trädgårdsarbete och händighet, och hon uppfyllde sin livslånga önskan precis innan hon blev åldring: Att komma till nivå 9 inom vetenskap. Alltså kan man nog säga att hennes liv är ganska lyckat.



Så här ser Liam ut som åldring. Även han har bemästrat trädgårdsarbete.



Alla barnen i hushållet är nu ungdomar! De gick alla ut ur gymnasiet med högsta betyg, vilket kommer ge fördel på universitetet. Så fort jag har spelet (när det nu blir) ska de få åka dit!



Det första som hände när familjen kom hem efter att ha ätit en examen-lunch (som de för övrigt tog varsin taxi från av någon anledning) var att Bella svimmade ihop på marken. Hon var varken trött eller rädd så förstår inte riktigt varför...?



När de var tonåringar började de alla spela varsitt instrument, och när trillingarna blev ungdomar bildade det ett band! Det heter Blue llamas, varför inte liksom. David spelar trummor, Sebastian spelar bas, Alice spelar piano och Bella spelar gitarr. De har kommit ganska långt inom musiken och har höga färdigheter med sina instrument: David har nivå 9, snart 10, i trummor, Sebastian har nivå 8 i bas, Bella har nivå 7 i gitarr och Bella har nivå 8 i piano.



David, den förstfödde, har egenskaperna atletisk, hydrofob, ensamvarg, inget sinne för humor och älskar naturen. Hans livslånga önskan är att komma till nivå 9 i den atletiska karriären, därför planerar jag att han ska gå i Idrottslinjen på universitetet och kanske bli en sportfåne.



Bella, en av trillingarna, har egenskaperna flörtig, lätt imponerad, tankspridd, kleptoman och karismatisk. Hennes livslånga önskan är att bli en jorunalist på nivå 10, men det kanske jag kommer ändra på med hjälp av livslång lycka i framtiden eftersom jag är lite osäker på om det yrket passar henne. Jag vet inte vilken linje hon ska gå i ännu, utan jag kommer nog ta lämplighetstestet för att se vad som passar henne.



Detta är Alice, den andra systern. Hon är väldigt lik Bella, om man bortser från ögonfärgen. Hon har egenskaperna konstnärlig, virtuos, disciplinerad, modig och naturbegåvad artist. Hennes livslånga önskan är att bli en storfilmskompositör, vilket är att komma till nivå 10 inom musik-karriären (symfonigrenen), vilket jag är ganska säker på - därför ska hon gå i konstlinjen!



Sen, sist men verkligen inte minst, har vi ju Sebastian! Han är som ni redan vet vår arvinge, och han har egenskaperna hopplös romantiker, snobb, ambitiös, vänlig och gillar inte barn förstås. Han vill jobba inom affärer, VD är vad han vill bli. Han ska alltså gå affärslinjen. 



... Och sen har vi ju denna fina varulv som kom och våldgästade deras jamsession. Minns inte vad han heter (sorry varulven) men han var inte så duktig, han hade verkligen ingen taktkänsla... 



Det märks i alla fall att David har börjat mogna, han är mycket mer ansvarsfull nu mera. Bland annat diskar han. I sina gröna underkläder. Det matchar stanken ju...?!



Detta är förresten Davids flickvän, Justine Elmgren! Jag vet dock inte om de kommer gifta sig, jag tycker inte om henne så mycket... 



Sen tycker jag att vi tar och avrundar denna PGC-del med Emma, Liam och ett träd.

 
 
Jonas

Jonas

9 mars 2013 13:24

Alltid lika rolig PGC!

http://jonasbelf.blogspot.se

 
Lovisa

Lovisa

9 mars 2013 13:27

Barnen är jättefina <3 Kul att varulven också fick vara med :)

http://www.tecknaren.devote.se

 
Simsing.blogg.se

Simsing.blogg.se

9 mars 2013 14:19

Blir alltid så sugen på att köra PGC igen när jag läser inlägg om det!

http://simsing.blogg.se

 
Emma

Emma

9 mars 2013 14:56

Hej fanny! :) jag undrar vad PGC betyder? , du kanske tror jag är helt knäpp i skallen nu men ja haha:)

http://simsgirls.bloggplatsen.se

Fanny

10 mars 2013 09:54

PGC står för Perfect genetics challenge, och det går ut på att man ska föra vidare unika gener i tio generationer.
http://fantasims3.bloggplatsen.se/2012/12/04/9082036-perfect-genetics-utmaningen/

 
ellendablondie

ellendablondie

9 mars 2013 16:32

Emma, Liam... och ett träd.

Still a better love story than Twilight ;)


Jättebra hursomhelst :)

http://ellendablondie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hanna

9 mars 2013 17:18

Vad är det där lämplighetstestet som du ska göra med en av trillingarna? :)

Fanny

10 mars 2013 09:26

Det är ett test man gör innan universitetet! Det kan ge en stipendier, poäng i ett visst ämne osv.

 
Sindra

Sindra

9 mars 2013 17:59

Wow, vad långt du har kommit! När jag läser din pgc får jag som himla lust att spela själv!

http://Sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elin

9 mars 2013 19:26

"Sen tycker jag att vi tar och avrundar denna PGC-del med Emma, Liam och ett träd." Haha, du är för rolig! ;)

 
Ingen bild

Filippa

10 mars 2013 13:04

Har fått två par tvillingar, ingen av dem har ärvt någon ögonfäg eller hårfärg...😑

Fanny

10 mars 2013 13:29

Hahaha, kämpa på!

 
The Girl

The Girl

10 mars 2013 21:20

Hej !
Du skrev :
" Bella har nivå 7 i gitarr och Bella har nivå 8 i piano "
Ska inte det vara Alice ? :)

http://meningen-med-livet

 
Ingen bild

Filippa

11 mars 2013 10:57

Efter 3 par tvillingar och ett par trillingarna har jag äntligen fött min arvinge!!!!!!!!! Så glad! 😄

 
Ingen bild

Ministar

11 mars 2013 18:44

Älskar när du gör såna här inlägg, så roligt att läsa! Lite kul att Emma och Liam är åldringar! De var ju nyss ungdomar! Fortsätt med PGC eller vad det nu heter.

Fanny

11 mars 2013 20:15

Tack!

 
Sims3saga

Sims3saga

12 mars 2013 06:04

Haha söta Liam och Emma var!! ;))

http://Sims3saga.blogspot.se

 
Ingen bild

modellhast

14 mars 2013 10:48

coolt! min kompis har dragit upp tiden för hur gammla dom är till max på mina simmar och jag kan inte ändra, men hittade det idag :D. kan man göra samma sak med husdjur? jag har typ bara husdjur och vanliga xD

 
Nellie

Nellie

14 mars 2013 19:30

Jag bara undrar, hru mycket pengar har familjen? :)

http://nellanssims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lina

16 mars 2013 22:18

Vart får du håren Bella och Alice har?

 
Thesimsfakta22

Thesimsfakta22

18 mars 2013 18:33

Hehe! Så tar vi och avrundar denna PGC med Liam Emma och ett träd haha :D

http://Www.thesimsfakta22.bloggplatsen.se

 
Julle

Julle

2 oktober 2013 10:25

Hey, vilket expansionspaket kommer trummorna ifrån? :)

http://simsylife.tumblr.com

 
Ingen bild

Jag

18 september 2014 11:20

Vart kommer Bellas tröja och byxor ifrån?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards