Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 1 februari 2013

PGC: Starten

Av Fanny - 1 februari 2013 21:15

Väldigt många håller på med en PGC just nu, och det verkar rätt kul så jag testade att göra en egen! Jag gjorde det för länge sedan, men orkade aldrig fortsätta. Om ni inte vet vad en PGC är, klicka HÄR. Jag hade tänkt berätta om några dagar med generation ett av PGC a la Fanta: Emma Blue. Btw, när jag först såg "PGC" missläste jag det som "PCG", så ifall jag skriver PCG någon gång vet ni varför!

 

Jag ska verkligen försöka klara den här utmaningen, och om ni vill ska ni få följa den generation för generation! Det här är bara ett litet smakprov där jag introducerar grundaren.

 


Det här är då min grundare som ska starta denna utmaning. Hon heter som sagt Emma Blue vilket är efter hennes hår, och hennes unika gener som hon ska föra vidare är det blåa håret (det är för övrigt min absoluta favoritfärg om ni inte har fattat det redan på designen) och lila ögon.


Hon besitter egenskaperna Älskar naturen, Överkänslig, Vegetarian, Älskar kylan och Gillar inte barn som av någon anledning är obligatorisk för PGC. Hennes livslånga önskan är att Bli en uppfödare av Cyborgs, vilket är att komma till nivå 10 i vetenskapskarriären!



Emma bor i det här lilla huset i staden Hidden Springs. Väldigt simpelt, men också väldigt gulligt!



Hon fick spendera ett par timmar i början av spelet med att städa upp efter meteornedslaget som huset tydligen hade råkat ut för, men det var det värt för meteorerna gav en hel del pengar som jag kommer att kunna använda till många roliga saker! Dock orkade jag inte städa upp alla askhögar (det var nästan en askhög på varje ruta inomhus?), så det fick brandmannen som kom förbi göra.


   


Eftersom Emma har höga ambitioner inom vetenskap fick hon skaffa ett jobb där redan första dagen. Nu har hon alltså ett jobb där som Försöksperson, nivå 1, och så har hon lärt känna sin första person - sin chef.



Något jag också noterade var en kille som jag vet är ungdom eftersom jag spelat med honom själv en gång, så jag gick fram till honom och hälsade. Luka Ottvid heter han, men vad jag vet heter "originalet" (dvs den engelska versionen) Liam - så jag ska ändra det sen och kommer kalla honom för just Liam, för jag tycker det låter mycket bättre. Lika bra att hitta en partner tidigt, speciellt eftersom det brukar ta väldigt lång tid att få ett barn med rätt gener. Han är kanske lite nördig, men så fort de flyttar ihop (vilket jag är ganska säker på att de kommer att göra snart) så ska han få sig en liten makeover. Plus att det är awesome med nördar! :D Är själv lite av en nörd faktiskt, hehe.


  


Efter lite småsnack fick vi reda på att Liam är singel, Hopplös romantiker och att han och Emma är nyblivna arbetskamrater - perfekt! Då kommer de kunna prata lite på jobbet och förbättra sin relation. Dock passar inte deras stjärntecken, men det får vi leva med. Han verkar också ha väldigt lätt att skratta åt Emmas skämt, trots att Emma inte besitter egenskapen Bra sinne för humor.


         


Sen tyckte Emma av någon anledning att det var en jättebra idé att kasta en vattenballong som hon fått från ingenstans på Liam och därmed starta tredje världskriget (aka ett vattenballongskrig) mitt framför forskningsanläggningen. Detta fick de hålla på med i några simstimmar, men sen blev de hungriga så då fick de åka och äta lunchmiddag tillsammans på den lokala bistron.



Redan nu verkade Emma vara lite smått kär i Liam, trots att de inte ens hade hunnit bli vänner...


 


De hade det ganska så mysigt tillsammans tills Liam började känna av de negativa effekterna med sin Chili con carne. Det var nog lite för starkt för honom...?



Sen mot kvällen blev Emma trött och fick springa hem för att orka med det nya jobbet i morgon.



... Dock var det första som hände när hon kom innanför dörren att hon fick ett trevligt litet telefonsamtal från Liam. Han verkar också tycka om henne en del! Efter det här samtalet blev de äntligen vanliga vänner istället för bara bekanta.



Det var slut på dag ett, där hon fått ett jobb och en ny vän. En väldigt bra start om du frågar mig!



Dock väcktes hon mitt i natten av en ganska oinbjuden gäst: En inbrottstjuv.



Inte så där jättekul anledning att bli väckt kanske...? Dock tog han bara vår toalett som ändå var billig och dålig, och vår papperskorg. Fast han verkade ändå rätt så nöjd med sitt kap, så jag antar att han behöver den där papperskorgen mer än vad Emma behöver den...



Emma hann faktiskt hinna polisen och polisen kom fram i tid, men istället för att hoppa på tjuven stod han bara och klappade händerna medan tjuven sprang hem med sin lilla toalett och papperskorg rakt framför näsan på honom. Sen gick han fram till Emma och sa "Tyvärr kom tjuven undan, men vi ska ta dem nästa gång!". Ja lycka till med det hörru, jag tror det kommer att gå jättebra med tanke på att du inte ens såg honom när han sprang förbi dig...



Emma fick gå och lägga sig för andra gången den här dagen, och nu på mindre bra humör. Men hon har (förhoppningsvis) ett roligt och bra liv framför sig...





 
 
Jonas

Jonas

1 februari 2013 21:26

Kul PGC!

http://jompanpompan.blogspot.se

Fanny

1 februari 2013 21:55

Tack! :)

 
Ingen bild

J

1 februari 2013 21:27

Väldigt intressant utmaning, sugen på att testa den själv nu faktiskt. ;)

Fanny

1 februari 2013 21:54

Jag tycker absolut du borde göra det! Det är lite segt i början, men jättekul så fort man kommer in i det.

 
Ingen bild

Annie

1 februari 2013 21:32

JAG LÄSTE DET FEL JAG MED XDD

Fanny

1 februari 2013 21:54

Haha skönt att jag inte är ensam! ^^

 
SimsMixy

SimsMixy

1 februari 2013 21:36

OMG! TWEENS, I LOVE BLUE :)

http://simsmixy.bloggplatsen.se

Fanny

1 februari 2013 21:53

Yaaay! :D

 
Ingen bild

Isa

1 februari 2013 22:11

OMG!! DOG NÄRJAG LÄSTE DET MED POLISEN SOM KLAPPADE XD

Fanny

1 februari 2013 22:14

Haha, det var lite komiskt faktiskt. ;)

 
Ingen bild

Anonym

1 februari 2013 22:16

Du bara måste skriva fler inlägg om den här utmaningen! Du är så duktig på att skriva:)

Fanny

1 februari 2013 22:34

Tack så jättemycket! Så fort jag hunnit spela mer kommer mer inlägg om Emma. Ska spela mycket i morgon så förvänta er ett till inlägg med henne snart ^^

 
Ingen bild

Emma

1 februari 2013 22:30

Jag bara älskar hennes namn.....<3 Men det skulle vara kul med fler inlägg om henne.

Fanny

1 februari 2013 22:32

Hahaha, I see what you did there ;)

 
isabella

isabella

1 februari 2013 22:44

verkar som en kul utmaning!

http://weplaysims.blogg.se

Fanny

1 februari 2013 22:45

Som sagt: Det är det! :)

 
Ingen bild

MysanGagaPotter

1 februari 2013 23:24

Yaaaaay, jag har färgat mitt hår turkåst!!! Emma påminner mig lite om Ramona Flowers, jätte bra inlägg Fanta!

Fanny

2 februari 2013 09:11

Åååååh, vad coolt! Skulle lätt vilja ha det! Fast det skulle nog inte passa mig...
(Btw, som ni säkert märker försöker jag svara på så många kommentarer som möjligt)

 
Ingen bild

Emelie

2 februari 2013 09:33

Cool sim! Nu blev jag själv sugen på att göra denna utmaningen! Ps du är jättebra på att skriva!!

Fanny

2 februari 2013 09:34

Tack så mycket!

 
SimsMixy

SimsMixy

2 februari 2013 10:11

Aldrig sett dig svara så mycket, bra jobbat Fanta! :D

http://simsmixy.bloggplatsen.se

Fanny

2 februari 2013 10:54

Haha tack! ^^ Som sagt försöker jag bli bättre på det!

 
Ingen bild

J

2 februari 2013 10:59

Förresten, får man göra utmaningen med en övernaturlig sim? Eller med en sim som har husdjur? :)

Fanny

2 februari 2013 11:14

Ja, det får man.

 
Sindra

Sindra

2 februari 2013 11:49

Du är så duktig på att skriva! Nu får jag verkligen lust att göra den utmaningen! När kommer nästa del? :D

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

Fanny

2 februari 2013 12:09

Tack! Spelar just nu med henne och det har hänt en del, så ett nytt inlägg om Emma är nog inte långt borta!

 
Ingen bild

Annis

2 februari 2013 12:15

Jag håller på med en utmaning.Då ska man döpa alla sina barn i alfabetisk ordning.Alltså blir det många barn xD.
Jag har redan gjort så jag kommit till bokstaven F.Så det är några barn kvar.Men det är jättekul.

Fanny

2 februari 2013 12:38

Den utmaningen försökte jag också göra en gång men kom inte ens till B, haha! Fick inget sånt där "flow" med den familjen som man får när man tycker det är kul.

 
Fanny-Cecilia

Fanny-Cecilia

2 februari 2013 19:38

Åhh älskar att läsa om pgc utmaningar. Konstigt nog...
Men det kommer bli kul att följa Emma.

http://simsplaneten.bloggplatsen.s

Fanny

2 februari 2013 21:15

Kul att du tycker det! ^^ Näe, så konstigt är det väl inte att du tycker det är kul? Man blir ju inspirerad osv att spela själv.

 
Lollo:D

Lollo:D

2 februari 2013 21:34

Åh Du skriver bara så bra Fanta. Längar till nästa del

http://wwwlollosblogg.blogg.se

Fanny

2 februari 2013 21:44

Taack! :D

 
Ingen bild

Becca

3 februari 2013 12:34

Jättekul utmaning! Min arvtagare fick rätt gener på första försöket! :D

Fanny

3 februari 2013 12:40

Lycko dig! Emma och Liam har faktiskt fått ett barn, men han hade fel hårfärg... Nu väntar jag på att deras nyfödda trillingar ska bli småbarn så att jag kan se om det är rätt gener eller inte. Det är det som är så himla kul med PGC, ibland räcker det att bara skaffa en unge men ibland måste man skaffa fem (eller mer) innan det blir rätt!

 
Saga

Saga

3 februari 2013 16:35

Svår utmaning, men blir sugen att pröva själv..! Men super bra inlägg Fanta, det är alltid roligt att se hur du spelar!

http://rampljus.bloggplatsen.se

Fanny

3 februari 2013 17:45

Tack!

 
Ingen bild

Sims3.

3 februari 2013 17:01

Haha jag testar det men jag använder fusk... jag klarar mig inte utan dom xD.
Jag har kommit till andra generationen först fick hon trillingar sen fick hon trillingar igenxD(ingen var rätt)
Men sen fick hon till slut tvillingar och då var BÅDA rätt xD

Fanny

3 februari 2013 17:41

Haha, som sagt - det är lite jobbigt!

 
Sims3tips

Sims3tips

3 februari 2013 19:49

Jätte bra inlägg, men jag undrar varför man inte ser på bloglovin när du bloggar? :)

http://www.sims3tips.bloggplatsen.se

Fanny

3 februari 2013 20:33

Det undrar jag med... :/

 
Henning

Henning

4 februari 2013 19:14

Jättefin sim, blir jättesugen på att påbörja en PGC nu! Var har du fått hennes vardagsskor och vardagströja ifrån? :) Och jag håller med SimsMixy, du svarar som aldrig förr!

http://awesomesims.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

15 februari 2013 22:37

Håller också på med en PGC.
Jag vet att fusk var mot reglerna, men ibland är det riktigt nödläge och jag måste fuska! T.ex så kunde min sim plötsligt inte gå till jobbet. Hon bara stod där som ett fån. Jag menar, hon hade inte mycket till inkomster och berget av räkningar växte! Så jag var tvungen att fuska fram lite pengar innan hon fick kronofogden efter sig!

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Anonym

Anonym

17 februari 2013 12:35

Kul :)
Luka/Liam såg väldigt rolig ut på bild 16 (tror jag att det var) xD Varför såg han ut så? :o :P

http://mysimspage.blogg.se

 
Anonym

Anonym

17 februari 2013 12:36

Kul det där med tjuven :P

http://mysimspage.blogg.se

 
simspie

simspie

25 juni 2013 18:46

Jag hade en PGC förut! som jag lade ner... Men jag ska starta en ny! På min förra kom också en tjuv första natten... Det konstiga var att polisen vinkade adjö till tjuven och sa ''SO SO'' och så stod det i hörnet att den kom undan... XD

http://simspie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kattungeälskaren

21 april 2014 10:32

Hej Fanta! Varje gång en tjuv kommer till mitt hus så står polisen också bara där och klappar händerna... Hehe, lite jobbigt faktiskt.

 
Ingen bild

Mig

1 januari 2016 18:49

När jag spelade så stog polisen i dörröppningen,när tjuven skulle springa ut flyttade polisen sig så att tjuven kunde springa ut

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards