Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Elinna

Av Fanny - 14 januari 2013 14:00

Jag tänkte köra en liten update på hur det är i mitt spel just nu!


Jag spelar väldigt mycket med en sim som heter Elinna Wozny - dottern till de datagjorda simmarna Gwen Glover (Gwen Wozny i mitt spel då hon gift sig) och Holden Wozny. Dessa två finns i arkivet när man väljer "Flytta in ett hushåll". Gwen har hunnit bli åldring och Holden blir det också snart. Gwen är politiker på nivå 7, Holden är författare. Gwen är bra på karisma och gitarr, Holden är bra på författande (obviously) och händighet.


Familjen bor i detta hus:



Det är ett hus som reda finns i Sunset Valley men som jag har gjort om lite. Familjen har ungefär 18 800 simdaler i hushållstillgångar. De har även en koplanta x3



Nåja, nu ska jag berätta lite mer om just Elinna! Anledningen till att jag berättar om henne är att hon är väldigt intressant och en rolig sim att spela med. Hon är inte perfekt, och hon sticker ut från mina andra simmar.


Elinna är Gwen och Holdens enda barn, och hon blev nyss ungdom och tog examen med nomineringen Den som antagligen tar över världen. Detta är lite ironiskt då hennes livslånga önskan är Ondskans mästare, vilket på sätt och vis är att ta över världen - men på ett mindre bra sätt. Hon besitter egenskaperna Ond, Bra sinne för humor, Datasnille, Kleptoman och Atletisk. Kanske inte de bästa egenskaper och livslånga önskan som man kan tänka sig, men Gwen hade inte den bästa graviditeten och Elinna föddes med den slumpade egenskapen Ond (och någon till, men minns inte vilken det var) vilket ledde till att jag fick en idé om att hon skulle bli en tjuv. Jag spelar så gott som aldrig med tjuvar, eller ondskefulla simmar över huvud taget, så hon är väldigt rolig att spela med som omväxling!



Elinna har inget jobb än då jag vill att hon ska få njuta lite av friheten innan hon skaffar ett riktigt vuxenliv. Men så fort hon skaffar ett kommer hon att jobba inom den kriminella karriären. Färdigheter har hon däremot! Hon har nivå 6 i atletisk, nivå 1 i matlagning och händighet och nivå 3 i logik. Hon är även väldigt bra på den dolda färdigheten skridskor och kan snurra runt och åka baklänges hur lätt som helst.


Och Elinna har faktiskt en pojkvän! Han heter Lawrence Lum, och även han är från familjearkivet - men han flyttade in i staden när Elinna var tonåring, och då var även han det. De är faktiskt ett väldigt gulligt par, och det är fint att se Elinna, som alltid är så ondskefull, visa lite kärlek till någon. Så jag planerar inte att sabotera deras förhållande på något sätt, glöm det!




Elinna var faktiskt nära på att dö som tonåring. Detta var för att hon åkte till Egypten på en äventyrsresa, och när hon utforskade en gravkammare stötte hon på en mumie! Denna var ju såklart tvugen att ge henne en förbannelse (ett inlägg om det kommer i framtiden), men som tur var lyckades jag bota den i tid. På köpet fick hon lära sig ormtjusning, vilket är en något udda färdighet - men den är kul att kunna! Elinna har även blivit ganska fäst vid familjens koplanta.


(bilden är tagen i deras gamla hus)

 

Tja, jag vet inte om det finns så mycket mer att säga om Elinna. Ifall ni vill ladda ner henne och använda henne själva i ert spel finns hon HÄR.

 

Hoppas ni gillar dessa "Mitt spel"-uppdateringar, annars är det bara att säga till! :)

 
 
Ingen bild

Anonym

14 januari 2013 14:35

Jag tycker att det är bra med "Mitt spel" uppdateringarna eftersom jaf ibland har svårt med hur jag ska skapa och spela med mina simmar:)
Men var kommer koplantan ifrån?

 
Sara

Sara

14 januari 2013 14:43

Jag gillar inte sånna här inlägg..... Jag ÄLSKAR de för det är så kul att se hur du spelar och jag älskar att se hur andra spelar

http://Thesims3bloggis.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

14 januari 2013 15:09

Åhh, det är så spännande att se hur folk spelar. Ska Elinnaoch Lawrence gifta sig i framtiden?

http://simsplaneten.bloggplatsen.se

Fanny

14 januari 2013 17:58

Så som det ser ut nu, ja. :)

 
Ingen bild

amanda

14 januari 2013 15:20

Är du "rädd" om dina simmar? PS: Nu kanske du tycker jag är asdum i huvudet,men jag undrar om du skulle vilja (notera vilja) publicera en historia som jag gjort? Ok nu var det en väldigt dum fråga,men jag vill skriva simshistorier också,men tror att en simsblogg med bara historier inte lyckas länge. DS.

Fanny

14 januari 2013 17:57

Haha, det beror på. Det där med att publicera en historia är jag dock lite osäker på, har fått samma fråga från flera och om jag säger ja till alla är det ju knappt min blogg längre. Och det vore ju orättvist att bara säga ja till vissa.

 
Lovisa

Lovisa

14 januari 2013 16:04

Spännande sim. Har faktiskt aldrig gjort en ond eller kriminell sim! Blev faktiskt suge på att prova det någon gång.

http://www.tecknaren.devote.se

 
Ingen bild

Emmy

14 januari 2013 16:05

Jag gillar dessa inlägg. Det är kul att se vad andra gör med sina simmar. Men är koplantas med i grund spelet eller är det övernaturligt? Jag tror att jag kan ha en det är därför jag undrar.

Fanny

14 januari 2013 17:56

Koplantan är från Store, och den kostar 600 simpoints. Dock köpte jag den på Cybermåndagsrean då den kostade 90 simpoints. Den finns här: http://store.thesims3.com/productDetail.html?productId=OFB-SIM3:45648

 
Ingen bild

SandraH

14 januari 2013 16:10

Jag måste säga att din uppdatering är jättebra! Alla dina inlägg är så roliga att läsa och man blir glad av dom! :) Btw, jättekul att läsa om ditt spel och dina simmar! :)

Fanny

14 januari 2013 17:54

TACK!

 
Sindra

Sindra

14 januari 2013 16:38

Koplantan kan man köpa i Store på thesims3.com Jag såg att några undrade det. :)

http://Sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elin

14 januari 2013 17:21

Hej Fanny! :)
Blir sugen på att spela sims när jag ser det här och hade det inte varit för dig så skulle jag nog slutat spela för längesen (p.g.a brist på idéer och kreativitet).
Tycker det är bra att du "recenserar" olika pryl- och expansionspaket, så slipper man själv köpa onödiga spel som tar plats på datorn.
Forsätt med det du gör, din blogg är super;)

Fanny

14 januari 2013 17:53

Aww! Tack så jättemycket. Du anar inte hur mycket en sådan kommentar värmer.

 
Yaren

Yaren

14 januari 2013 17:24

Jag gillar sånna inlägg Fanta!
Söt tjej :D

http://thesimz.blogspot.se

 
SimSim

SimSim

15 januari 2013 15:49

Hej! Jag tyckte väl det var så konstigt, då kanske de e någon som gillar din blogg väldigt mycket helt enkelt! Jag fick 4 kommentarer idag men jag har tagit bort dem. Du stavar inte så hemskt därför var det så konstigt :/

Jag undrar en sak: Jag håller på att skapa ett sims 3 forum med en hel del egenskaper. Hade du kanske varit intresserad att vara moderator i en del av forumet?

http://simsim.blogg.se

Fanny

15 januari 2013 15:58

Bra att det klarnade i alla fall. ^^ Klart jag kan tänka mig att vara moderator!

 
Ingen bild

Elina

15 januari 2013 15:55

Jätte roligt inlägg! Gärna mera sånt! (:

 
SimSim

SimSim

15 januari 2013 16:17

:D Okej, men jag hör av mig till dig om någon vecka ungefär :D Ha de så bra sålänge :D

http://simsim.blogg.se

Fanny

15 januari 2013 17:27

Tack detsamma!

 
Ingen bild

agnesooo

15 januari 2013 16:55

Hur får man tag på koplantan??!! skulle bli jätte tacksam för svar

 
SimsMixy

SimsMixy

15 januari 2013 17:49

Kul att spela med annorlunda familjer!
/ http://topsims.bloggplatsen.se
/ http://www.simsmixy.bloggplatsen.se
ps. Kan du svara på mitt mail? (kattson1@live.se) ds.

http://simsmixy.bloggplatsen.se

 
Com

Com

15 januari 2013 20:56

Nja,jag föll inte riktigt för just denna sim.

http://www.simscom.bloggplatsen.se

Fanny

16 januari 2013 07:51

Jo, alla vill ju bara spela med perfekta familjer

 
Ingen bild

amanda

16 januari 2013 15:23

Ok,förstår. Vet du om man kan ladda ner sims 3 och expansioner på skiva? Skulle bli sjukt tacksam för svar. PS: En grej som du kommer tycka är knäpp, när jag får svar från dig så håller jag på "Jippie,jag fick svar från Fanta!XD

 
Ingen bild

Electra

16 januari 2013 15:59

Jag tyckte sådär om de här simmarna men det är för att mina simmar liknar fotomoddeler ^^

 
Com

Com

16 januari 2013 17:00

Nej det är inte det.Mina simmar är nästan aldrig perfekta men jag har något konstigt emot egnskapen ond.
P.S.Älskar såna här inlägg!
;)

http://www.simscom.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

16 januari 2013 19:22

Hej!
Skickade en frisyr åt dig på store för ett tag sen, första gången jag gjort det och hoppas det kom fram! Vore ju trist om det inte fungerade :)

http://hehlenaaa.blogg.se

 
SimsSandra

SimsSandra

16 januari 2013 20:06

Vilken rolig sim! ^^

http://simssandra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

PrincessTilda

17 januari 2013 15:49

Hej Fanny. Blir riktigt sugen på att göra en ny simsblogg när jag läser din. Du skriver väldigt bra och gör intressanta inlägg, plus att du är en så stark tjej också.
Jag räknar att vi är 'vänner', även om du kanske inte gör det ;)

Så himla roligt att läsa dina Mitt Spel inlägg - de inspirerar mig. Fler sådana inlägg säger jag! ;)

Krya på dig också :)

Princesstilda

Ps! Holden ser så rolig ut xD

Fanny

17 januari 2013 16:22

Åhhh, tack så mycket! Du anar inte hur glad jag blir av sådana kommentarer! Jag tycker absolut att du ska skapa en till simsblogg, och ja, jag tycker att vi är vänner - även om vi kanske inte pratar så mycket.

Haha ja, Holdens utseende är lite... Unikt. Så att säga xD Elinna har ärvt de flesta av hans gener, haha :')

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

19 januari 2013 13:40

Haha, vad roligt, hon ser jättemycket ut som en som bor på min gata och heter Elina!

http://alltomsims.blogspot.se

Fanny

19 januari 2013 14:28

HAHA! Vad roligt!

 
Anonym

Anonym

5 februari 2013 20:41

Intressant sim, kul att du gör lite "ovanliga" simmar och inte samma hela tiden :)

http://mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

kom inte på något annat

12 november 2014 17:06

varifrån kommer ko plantan eller vad den hette

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards